Gå til innhold

Hvorfor skal det gå så langt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...og så synes jeg du er litt korttenkt...

Hadde eieren dør deg vært nødt til å ta hundesertifikat før hun skaffet seg hund så hadde hun jo ikke ødelagt hunden som du sier.. Hehe

Anonym poster: f49530048f9f2d7db9b8871e2f28b7b0

Skjønner ikke hvordan du kan skrive noe sånt som detta? Hvem er du som trur du kan si at brukeren har ødelagt hunden? Hvis du leser hva brukeren sier, så står det tydelig at hunden hadde en vanskelig oppvekst hos de tidligere eierene og arvet dårlige gener fra foreldra.

Det er oppdretterens feil eller personene som kjøper valpen og oppdrar den helt feil, som har skyld i at valpen får negativ atferd. Men det er ALLTID personene som overtar slike hunder med bagasje som får all skylda :frustrert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var fryktelig unødvendig av deg å skrive! Jeg ofret ALT for den hunden! Ble sjukemeldt fra jobb fordi jeg ble sliten psykisk og fysisk, fordi jenta mi brukte alt av energi jeg hadde. Jeg kuttet ut alt av familie og venner, fordi hun taklet ikke andre mennesker. Min faste dyrlege fulgte oss hele veien, og det var et eneste mareritt for jenta mi å være hos dyrlegen. Han var også helt enig i avgjørelsen som dessverre ble tatt.

Og du sier jeg ikke er egnet som en hundeeier? Jeg betalte over 20 000 tilsammen med undersøkelser hos vet og hundetrener, på det halvannet året jeg hadde hun. Jeg elsket den jenta over alt på jord, hun var virkelig en hund helt for seg selv. Jeg har også ganske mye hundeerfaring, men denne tispa var den første hunden jeg har overtatt fra noen andre.

Kjenner jeg blir litt lei meg når folk kommer å slenger sånt.... jeg gjorde virkelig alt for den hunden, men både dyrlegen og hundetreneren var enige i at det beste ville være å la hun få slippe. Og det er det vanskeligste valget jeg har tatt i hele mitt liv.. Jeg mener det er "oppdretternes" feil, som krysset såpass mange raser sammen, og i tillegg var moren og faren nervøse og stressa hunder. I tillegg er det jo forrige eierns feil, han som først kjøpte hun da hun var valp, fordi han holdt hun inne i et bur mesteparten av tiden fram til hun var 7 mnd......

Verdens vakreste og herligste, var hun....

Anonym poster: dd6e37cda69a622dd4fbd351dc7e2080

Nå gir du meg meninger jeg ikke har her! Jeg har ikke sagt at du ikke er egnet som hundeeier! Jeg sa at kanske ikke akkurat den hunden var den som var egnet for deg..

Det er nesten alltid et menneskets feil når en hund blir agressiv.. Jeg tror nok at problemet ofte er at man ofte ikke har kunskap nok om hundens kommunikasjon! Og at man derfor gjør vondt værre fordi man misforstår hunden sin.

Fryktaggresjon for for hunder er vel nesten litt som angst hos mennesker, og man skal ha god kunskap for å takle det på riktig måte, og det er mye lettere å gjøre det værre enn bedre.

Jeg har da absolutt ikke sagt at du ikke elsket hunden din, eller at su ikke ville gjort alt for den!!

Jeg skjønner også hva du mener, men det er ingen ting i denne saken som tilsier at det er sånn... Hunden har vært i flere episoder før, og naboene følte seg alerede utrygge, og hundene var ikke forsvarlig inngjerdet. Det er hundeeier sitt fulle og hele ansvar å ha kontroll over hundene og det hadde den tydeligvia ikke!

Jeg vet også om flere tilfeller da hunder fle ganger har blitt angrepet av løshunder, og at hunden har blitt engstelig og ustabil ift andre hunder på den måten. Da er det allikevel eierens ansvar å passe på at hunden ikke er til sjenanse for andre, ved å ha den i bånd feks. Har man ikke det og noe skjer så er det jo likevel eierens skyld?!!

Anonym poster: f49530048f9f2d7db9b8871e2f28b7b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan du kan skrive noe sånt som detta? Hvem er du som trur du kan si at brukeren har ødelagt hunden? Hvis du leser hva brukeren sier, så står det tydelig at hunden hadde en vanskelig oppvekst hos de tidligere eierene og arvet dårlige gener fra foreldra.

Det er oppdretterens feil eller personene som kjøper valpen og oppdrar den helt feil, som har skyld i at valpen får negativ atferd. Men det er ALLTID personene som overtar slike hunder med bagasje som får all skylda :frustrert:

??????

Har jeg vel ikke sagt heller! Les hva folk skriver før du skal være moralisererende!

Hun sier i innlegget sitt at det bare er tull med hundeSertifikat og obligatorisk hundekurs fordi hunden allerede var ødelagt når hun fikk den. Da sa jeg at hvis eieren før henne hadde måtte gå obligatorisk kurs og ha sertifikat så hadde hun jo ikke ødelagt hunden i utgangspunktet..

Anonym poster: f49530048f9f2d7db9b8871e2f28b7b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

??????

Har jeg vel ikke sagt heller! Les hva folk skriver før du skal være moralisererende!

Hun sier i innlegget sitt at det bare er tull med hundeSertifikat og obligatorisk hundekurs fordi hunden allerede var ødelagt når hun fikk den. Da sa jeg at hvis eieren før henne hadde måtte gå obligatorisk kurs og ha sertifikat så hadde hun jo ikke ødelagt hunden i utgangspunktet..

Anonym poster: f49530048f9f2d7db9b8871e2f28b7b0

Hun skreiv vel ikke akkurat at såkalt hundesertifikat var tull fordi hunden allerede hadde fått negativ atferd. Lær deg å les ordentlig du au.

Sjøl syntes jeg kanskje et slags "fersk hundeeier kurs" kunne vært noe, dersom man er førstegangseier. Da skulle det vært gratis slik at folk ikke kan skylde på "har ikke penger til det". Men alle vet at hundesertifikat, obligatorisk kurs o.l aldri vil gå igjennom..... da må det jo gjelde for alle dyr; både hest, katt, hund, marsvin, kanin, fugl, ku osv osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det da faktisk sånn at både eier og hund er kjenninger av politiet fra før da, og hunden har blant annet drept en hund tidligerre..

Og helt ærlig, så var du nok ikke egnet til å ha den hunden du hadde, og den kunne nok ha utviklet seg riktig retning med en eier som har mer kunskap om hund enndet du tydeligvis har!

Det du beskriver her minner veldig mye om fryktaggsjon, noe som er en av de vanligste grunnene til at hunder blir " aggressive". Det er fullt mulig å gjøre noe med, hvis man faktisk forstår hunden, men om man går rundt å tror at hunden er "sinnt og aggressiv" så gjør man ofte bare vondt værre!

Ps: alle hunder er umulige fra 1-2 års alderen, puberteten heter det!! .Jeg "mislikte" min egen hund i den alderen, og det var en periode alle de positive sidene ved å ha hund var fullstendig irrelevante, og de negative sidene var overveldene... Men plutselig en dag så ble hun voksen gitt, og nå er humdelivet en fryd.. (men jobb fortsatt med å bygge opp selvtilliten hennes, da hun også har slitt litt med fryktaggsessjon).

Når man hører aggressiv og stressa i samme setning så er det noe som skurrer!

Anonym poster: f49530048f9f2d7db9b8871e2f28b7b0

Det er ikke alle hunder som utvikler seg til å bli gode hunder som voksne, uansett hvor god og erfaren eieren er.

Du tror visst at bare man følger "oppskriften", så går det alltid bra til slutt?

Det gjør ikke det. Noen hunder er så "skadet" som følge av dårlige gener, stresset og nervøs mor som oppdrar sine valper (uegnet), samt dårlig sosialisering som valp, at de aldri blir trygge voksenhunder. Mange valper burde aldri blitt født, fordi foreldrene har for dårlig gemytt.

Her er det nok ikke eieren som har skylda, men "oppdretter" som har avlet på dårlige hunder. Samt den forrige eieren, som unnlot å sosialisere valpen, og lot den få en dårlig oppvekst.

Synes dette innlegget var et skikkelig sleivspark av deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gir du meg meninger jeg ikke har her! Jeg har ikke sagt at du ikke er egnet som hundeeier! Jeg sa at kanske ikke akkurat den hunden var den som var egnet for deg..

Det er nesten alltid et menneskets feil når en hund blir agressiv.. Jeg tror nok at problemet ofte er at man ofte ikke har kunskap nok om hundens kommunikasjon! Og at man derfor gjør vondt værre fordi man misforstår hunden sin.

Fryktaggresjon for for hunder er vel nesten litt som angst hos mennesker, og man skal ha god kunskap for å takle det på riktig måte, og det er mye lettere å gjøre det værre enn bedre.

Jeg har da absolutt ikke sagt at du ikke elsket hunden din, eller at su ikke ville gjort alt for den!!

Jeg skjønner også hva du mener, men det er ingen ting i denne saken som tilsier at det er sånn... Hunden har vært i flere episoder før, og naboene følte seg alerede utrygge, og hundene var ikke forsvarlig inngjerdet. Det er hundeeier sitt fulle og hele ansvar å ha kontroll over hundene og det hadde den tydeligvia ikke!

Jeg vet også om flere tilfeller da hunder fle ganger har blitt angrepet av løshunder, og at hunden har blitt engstelig og ustabil ift andre hunder på den måten. Da er det allikevel eierens ansvar å passe på at hunden ikke er til sjenanse for andre, ved å ha den i bånd feks. Har man ikke det og noe skjer så er det jo likevel eierens skyld?!!

Anonym poster: f49530048f9f2d7db9b8871e2f28b7b0

Når det først ble som det ble med denne valpen, så var den jo utrolig heldig som kom til akkurat denne eieren. Hun ga den et godt liv, prøvde så godt hun kunne å kurere angst og stress, fulgte opp med både veterinær og hundetrener, og ga den all sin kjærlighet. Med alle de omplasseringshundene som finnes, tror du det er lett å finne et godt hjem til hunder med problemer?

Hun selv kunne nok fint ha funnet en enklere hund, og hatt et enklere hundehold med få bekymringer. Istedet valgte hun å gjøre alt for en hund som hadde veldig dårlige sjanser i utgangspunktet. Tror hun lærte masse av det. Og den lærdommen kan hun ta med seg videre til neste hund.

Beklager å si det, men jeg synes du har et litt for snevert syn på det å ha en hund med problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...