magnhild Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #1061 Skrevet 27. oktober 2005 Pappaen min døde i kveld... Min gode umistelige pappa... Vi var der alle og tok farve med han. Det var en fin men utrolig tung stund. Men nå er det over. Han har ikke vondt mer... Jeg savner han noe utrolig...
Gjest Anonymisert_120626 Skrevet 27. oktober 2005 #1064 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg bryr meg masse om deg vennen
Gjest Mayamor Skrevet 28. oktober 2005 #1066 Skrevet 28. oktober 2005 Kondolerer. Tenker masse på deg og dine. Varme klemmer fra Mayamor
magnhild Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #1067 Skrevet 28. oktober 2005 Nå har vi vært sammen igjen, alle sammen. Har hatt begravelsesbyråmann og prest hos oss nå. Godt å prate med mennesker som kan det å lytte. Men vi er nok litt rare også. Med tre lærere og norsk hovedfagsfolk, så er det en del formuleringer og ord som skal være på riktig vis. Og mye som ikke kan brukes fordi det høres feil ut. Men vi blke ferdig til slutt. Tror det blir fint. Så det kommer dødsannonse i bergensavisene i løpet av helgen, og begravlsen er på fredag. Det er en lang uke til det. Nå skal jeg få scannet inn et bilde av pappa som vi skal bruke i kirken. Det blir lagt ut en kondolanseprotokoll. Det hadde jeg ikke tenkt på før. Men vi forventer en full kirke, og den tar 400 personer. Og det tror jeg er reelt at den blir full. Pappa var en mann som brydde seg om så mange og satte spor etter seg i mange miljøer. Han var leder i håndballkretsen og i idrettskretsen. Man møter mange mennesker på det viset. Så en kondolanseprotokoll i blir nok bra slik at vi i ettertid kan se hvem som var der. Vi får nok ikke det med oss. Også ville ikke pappa ha noe særlig med blomster i kirken. Selvsagt blir det noe, vi kjøper jo og andre nære har sagt at de vil ha blomster i kirken. Men pappa ville heller ha gave til en konto i Fyllingen Idrettslag. De pengene som evt kommer inn på den kontoen skal brukes til barne- og ungdomsarbeid i idrettslaget. Da med vekt på etikk og hvordan være leder, dommer og trener for barn. Det viser hva pappa levde for i idretten, at han selv har bestemt dette. Blir spennende å se hvordan det går med dette. Han håpet at det var noe som kunne bli en årlig begivenhet, et seminar med vekt på dette. Håper de klarer å få det til fremover også. Men nå er jeg sliten kjenner jeg. Jeg spiser veldig lite. Orker ikke mat. Har hatt mulighet til masse kaker og boller og annet digg, men ikke noe smaker som det skal. Så i kveld skal mamma komme inn hit til oss, og så skal vi ha hjemmelaget pizza. Det er alltid godt! Også må vi jo passe på mamma også... Hun har jo tross alt mistet kjæresten sin gjennom 41 år, og mannen sin gjennom 37. Det er lenge det... Jeg kommer tilbake til denne boken ja. Kjenner at det er godt å skrive ned hva som befinner seg i hodet mitt. vi snakkes gode jenter!!
magnhild Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #1068 Skrevet 28. oktober 2005 Gratulerer med dagen til Eriken min!! 2 år i dag!!!
Juci Skrevet 28. oktober 2005 #1069 Skrevet 28. oktober 2005 Magnhild, jeg har ikke ord for hva jeg føler nå. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det må være å miste pappaen sin i så ung alder som du og dine søsken (og jeg) egentlig er. Hvis jeg prøver, så møter jeg veggen lenge før jeg kommer så langt. Jeg vil bare si at jeg er SÅ glad for at du og CD deler dette med oss (i hvert fall fra mitt synspunkt, som en som har kjent deg og hele familien din lenge, og nå er så langt borte). At dere skriver hva som skjer og hvordan dere opplever det, som om dere skulle fortalt det til en fortrolig. Tusen takk for det!!! Jeg skulle så veldig ønske det var noe jeg kunne gjøre for å dele sorgen med dere, men vit at jeg sørger med dere - og det gjør ALLE som har fulgt dere den siste tiden også. j.
ny dag Skrevet 4. november 2005 #1071 Skrevet 4. november 2005 Tenker på dere Magnhild og sender min dypeste medfølelse. Dette var forferdelig trist. Dere har det utrolig tøft. Har inntrykk at dere er sterke personer med et godt samhold. Ta vare på det. Sitter her og gråter og kan bare ikke forestille meg hvordan dere har det. Det er helt umenneskelig det dere går igjennom. Faren din virker som en fantastisk person. Mange vil nok delta i begravelsen neste fredag. Håper dere får en fin avskjedsstund da. Jeg vil tenke på dere. Gode tanker fra meg
Gjest Mayamor Skrevet 7. november 2005 #1072 Skrevet 7. november 2005 Tenker masse på deg og dine, vennen. Klem fra Mayamor
krystle Skrevet 23. november 2005 #1073 Skrevet 23. november 2005 hei på deg.. lurte bare på hvordan det går med deg.. lenge siden du har gitt lyd fra deg.. håper du har det bra.. tenker på deg og dine.. '
magnhild Skrevet 23. november 2005 Forfatter #1074 Skrevet 23. november 2005 hmm det skjer så mye så jeg har nesten ikke tid til å være på nett i det hele tatt. Men litt oppdatering skal du få Krystle... Tiden etter at pappa døde har vært tøff og ikke minst slitsom. Verden går videre selv om min hverdag stopper opp. Det er mye jeg må være med på, følge opp, oppgaver å levere og ikke minst eksamener å gjennomføre. Jeg har hatt en eksamen. Muntlig norsk. Den hadde jeg 10 dager etter pappas død. Men det gikk kjempebra. Jeg fikk B og er fornøyd med det! Men jeg kjente da at det er vanskelig å være sosial hele tiden. Ikke bare fordi kroppen er sliten, men også fordi alle skal være så greie og hyggelige. De er på en måte litt redd rundt meg. Vet ikke hva de skal si og slikt. Synes det blir vanskelig å takle også. Jeg trenger jo ikke noe særbehandling. Om noe er galt så trekker jeg meg bare litt unna... Jaja, de gjør det jo bare for å være hyggelig da. Etter den eksamenen så har jeg skrevet ferdig og levert en oppgave i norsk, holder på med to oppgaver i krl og en til i norsk. Og nå er jeg i praksis på barneskole hvor det er lange dager og mye planlegging. Jeg har vært på skolen fra åtte til tre hver dag, for så å dra hjem for å planlegge neste dag. Det er slitsomt ja! Men det er også morsomt, så jeg holder det fortsatt gående!! I helgen var min lille familie på tre på svipptur til danmark med båten. Godt med litt avbrekk i hverdagen. Vi hadde i tillegg blitt oppgradert til suite!! Det var utrolig deilig!! Dobbeltseng, sittegruppe og plass til Erik!! Ikke ille for 1360,- tur retur for tre personer inkludert frokost!! Men som sagt. Tiden er tung og tøff. Det går ikke en dag eller halv dag uten at jeg tenker på pappa... At jeg aldri skal få se han igjen. Jeg savner han... Masse...
krystle Skrevet 25. november 2005 #1075 Skrevet 25. november 2005 skønner veldig godt hvordan du har det.. det er ikke lett å takle sorgen,heldigvis har jeg to nydelige barn som gjør hverdagen mye enklere.. Koselig at du og familien hadde en fin tur.. Det trengte dere helt sikkert.. jeg og mannen kom akkurat hjem fra ferie hos svigermor i båtsfjord..OG DET VAR UTEN BARN..gitt om det var noe vi trengte.. deilig å bare være oss.. kunne være nære hverandre igjen.. etter at man har opplevd det vi går i gjennom er det viktig å ta vare på hverandre og kjærligheten.. etter pappas dødsfall har jeg fått ånden over meg til å begynne på skole.. nå er det å fullføre artium og så forsøke seg på sykepleien..endelig er lysten til å gi seg selv utfordringer til stede.. lykke til med dine examener.. det var godt å høre at fungerte sånn nogen lunde.. kjipt at vi skal dele samme skjebne, skulle vært kun gjennom barna og ingenting annet... kreft er en forferdelig sykdom.. klem fra meg
ny dag Skrevet 27. november 2005 #1076 Skrevet 27. november 2005 (endret) Heisann, takk for sist. Var veldig kjekt å snakke med deg hos meta Håper du får en fin uke og en riktig fin adventstid med dine nærmeste Klem fra nydag Endret 27. november 2005 av ny dag
Gjest Mayamor Skrevet 3. desember 2005 #1077 Skrevet 3. desember 2005 Takk for sist vennen. Gleder meg til neste lørdag. Bare gi beskjed dersom det er noe som trengs gjøres. Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 4. desember 2005 #1078 Skrevet 4. desember 2005 Innom og klemmer og ønsker deg en fin uke
Gjest Mayamor Skrevet 9. desember 2005 #1079 Skrevet 9. desember 2005 Ha en flott adventstid og ta vare på deg selv, vennen. Klem fra Mayamor
Gjest Mayamor Skrevet 23. desember 2005 #1080 Skrevet 23. desember 2005 Ønsker deg og dine en riktig god jul med de beste ønsker for 2006!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå