Gå til innhold

Hvordan lære seg grunnleggende spansk? Tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann :goodbye:

Har veldig lyst å lære meg grunnleggende spansk. Målet er å på sikt kunne ta et årsstudium i spansk, men da anbefales det gode forkunnskaper.

Hvordan kan jeg lære meg spansk "fra scratch"? Har ikke mulighet til å gå på kurs med fysisk oppmøte, desverre.

Er det noen her som har prøvd kurset som er på NKI? Hvordan var det?

Går det an å lære seg språket med å bare kjøpe seg noen bøker og starte å studere på egenhånd? Dette føler jeg vil være svært vanskelig for min del, men hvem vet?!

Hva med ulike nettsider? Har dere noen tips? Har sett litt på http://www.studyspanish.com/ og det så jo litt spennende ut, og kanskje et greit startpunkt.

Jeg kan litt spansk altså, men ikke mye og på ingen måte nok til å melde meg opp på et skikkelig studium på høyskolenivå. Der må man jo holde muntlige presentasjoner og skrive oppgaver på spansk, og det er jeg absolutt ikke klar for :fnise:

Alle synspunkt og tips blir satt STOR pris på :takke:

Anonym poster: 7620dd3f0d3279d46f1faa5327ed27e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tre måneders intensivkurs i et spansktalende land. Ikke gå i den fella at du snakker engelsk eller norsk etter skoletid.

Anonym poster: 68b9206d08eec25c5608cda109cdc25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gulfugl

VGS-bøker med tilhørende cder kan funke til å lære seg språk, til tross for at man mister litt ved å ikke ha klasseundervisning. Men det skal sies at de er latterlig dyre, så det finnes sikkert bedre alternativer når det gjelder lærebok. :) Er i alle fall greit å ha noe sånt som grunnlag.

Men det jeg tror kan være lurt er å høre på spansk musikk, bytte språk på epost og facebook til spansk, høre på en podcast mens du jogger osv.

Jeg synes det er så utrolig mye lettere å lære et språk hvis jeg får det inn litt her og litt der i hverdagen i stedet for kun når jeg setter meg ned for å lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gode, gamle Linguaphone-kursene er fremdeles noe av det beste jeg har sett innen selvstudium. En del av de billigere kursene er altfor enkle og rettet inn mot turistspråk. Linguaphone har også fokus på dagligtale, men det har nok teori til at det ikke blir for overfladisk.

Anonym poster: e3a1ae71972bd124a04a1bf67673b2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...