Gå til innhold

Ingen realfag i pensum? Da er du dum


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Offensive Pie

Si meg hvor mange oppfinnelser står dere som har studert humaniora bak? INGEN. Alt du bruker i hverdagen er utviklet av folk som ganske så sikkert er bedre til å skrive fysikk- og matteformler enn debattinnlegg. Så hold kjeften din din arrogante besserwisser.

Anonym poster: d0d93394815e7bfeda51a015ed314c0f

Datamaskinen din hadde ikke fungert uten lingvister, som hører til under humaniora. Slutt å troll.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke forsto noe, er du dum. Beviser vel bare det jeg sier om deg og dine likesinnede. Kom tilbake når du kan formulere en likning.

Anonym poster: d0d93394815e7bfeda51a015ed314c0f

Hva vet du om meg, og mine kunnskaper? Eller hvem mine likesinnede er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Vet om mange mennesker som er enere innenfor matematikk og systemtenkning som er totalt lammet i bakhodet ellers, altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri overlevd realfag, for jeg har dyskalkuli og blir forvirra av helt enkle regnestykker. Skriving er mer min greie. Om det hadde vært pålagt med realfag på universitetet hadde jeg ikke greid å gå der. Kom meg såvidt gjennom videregående med 2’ere i matte og naturfag, mens jeg fikk høye karakterer i for eksempel norsk og engelsk.

Alle kan ikke være like, vet du!

Og hvis du vil kalle meg dum fordi jeg ikke skjønner realfag, så er det HELT greit, det er jeg nemlig enig i - akkurat når det gjelder den slags er jeg fullstendig idiot! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at selv om du vil fremstå veldig smart og klok, virker du til å være ekstremt korttenkt. Hvis alle hadde studert realfag og gått den samme retningen på universitetene (som medisin osv) ville det fort blitt en overvekt av leger i samfunnet. Hvem skulle dømt kriminelle om ingen studerte (de såkalt lettere utdanningene) juss, kriminologi etc?

Endret av sophiaM
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janus

Å lære seg å følge regler selv på et høyt nivå betyr ikke at vedkommende er kapabel til å tenke selvstendig og resonnere på et høyt nivå.

Og det er den type intelligens jeg respekterer enten man studerer realfag, humaniora eller ikke engang har høyere utdanning.

:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri overlevd realfag, for jeg har dyskalkuli og blir forvirra av helt enkle regnestykker. Skriving er mer min greie. Om det hadde vært pålagt med realfag på universitetet hadde jeg ikke greid å gå der. Kom meg såvidt gjennom videregående med 2’ere i matte og naturfag, mens jeg fikk høye karakterer i for eksempel norsk og engelsk.

Alle kan ikke være like, vet du!

Og hvis du vil kalle meg dum fordi jeg ikke skjønner realfag, så er det HELT greit, det er jeg nemlig enig i - akkurat når det gjelder den slags er jeg fullstendig idiot! :fnise:

Du har dyskalkuli så dine 2'ere er ikke ille...tenker mer på de som ikke har slike problemer men heller vil sove seg gjennom en bachelor i historie eller kjønnsstudier istedenfor å utfordre seg selv og bidra med noe i samfunnet.

Anonym poster: d0d93394815e7bfeda51a015ed314c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har dyskalkuli så dine 2'ere er ikke ille...tenker mer på de som ikke har slike problemer men heller vil sove seg gjennom en bachelor i historie eller kjønnsstudier istedenfor å utfordre seg selv og bidra med noe i samfunnet.

Anonym poster: d0d93394815e7bfeda51a015ed314c0f

Du er ekstremt ekstremt korttenkt. Hva med de som virkelig brenner for noe,sånn som dans,skal de ikke få lov til å følge drømmen sin fordi de er unyttige for samfunnet?

Jeg tror ikke at mange velger studievalg ut i fra hvor viktige de er for samfunnet, for det er alltid noen som kommer til å være lege uansett.

verden trenger også dans! :jepp:

Anonym poster: a1a6471979a298f0dc949c97e1c10817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjellig måter å være smart på - noen tar språk kjempelett og har 7 språk i hodet uten problemer, andre har det på samme måte med matte eller fysikk. Det at man er flink til å pugge regler og skjønne f.eks. matte, betyr ikke nødvendigvis at man er flink til å planlegge bysentre, markedsføringskampanjer eller gjennomføre et kvalitativt forskningsprosjekt på en effektiv måte. Samfunnet trenger folk som er glupe på mange forskjellige måter. Vi trenger de som kan avansert matematikk, de som kan lede prosjekter som bedrer trafikksikkerhet, tekstforfattere, fysikere, journalister, toksikologer, sosionomer... Hvis vi bare hadde folk med realfaghjerner hadde det ikke vært mange som gadd å bry seg med språk, innovasjoner, barns rettigheter, kultur eller hvordan samfunnet utvikler seg.

Anonym poster: 2b99fed878bd3345f90856db2246aaae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for all del. La oss ikke utdanne norsklærere osv, folk som jobber innen psykologi, politikk, språk osv. De som jobber på Rimi er smartere som faktisk tar oppgjøret hver dag!!!!

:ironi:

Endret av Sulosi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres mest ut som en furten realist som har blitt avvist av ei humaniora-hurpe :fnise:

Anonym poster: f5b06f287b85c330d9ffae0d5479f80b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke forsto noe, er du dum. Beviser vel bare det jeg sier om deg og dine likesinnede. Kom tilbake når du kan formulere en likning.

Anonym poster: d0d93394815e7bfeda51a015ed314c0f

HAHA :D

Dette er jo fabelaktig! Mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei for all del. La oss ikke utdanne norsklærere osv, folk som jobber innen psykologi, politikk, språk osv. De som jobber på Rimi er smartere som faktisk tar oppgjøret hver dag!!!!

:ironi:

Så sant så sant! De på Rimi er genier som kan bruke kasseaparater, kontra alle oss som har gått mange år på universitetet og ikke tatt realfag.

(henger meg på spøken)

Anonym poster: 57287c8d20cfe49015c085d185f25e42

Endret av Sulosi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Payandeh

Så du mener at den jobben sykepleiere, hjelpepleiere, politi, brannmenn, ambulansearbeidere etc etc etc etc etc etc ikke bidrar med noe fornuftig i samfunnet? Det sier vel bare litt mer om DIN intelligens enn andres. :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne tråden er kjempeunderholdende, så takk for det TS :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...