Gå til innhold

Oppfører "hundemennesker" og "kattemennesker" seg ulikt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest kittycat

Jeg ser også på folk som ikke liker dyr utattraktive. Føler mange som ikke liker dem er egoer. Greit om de er redd, men hater de som ser på de som skitten!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi en dødelig sprøyte til hver av dem for min del.

Anonym poster: 3d615a42d7a28795a5718b218efcb8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den er der du. Er ellers enig i den siste setningen der.

Jeg har hatt både hunder og katter helt siden jeg var liten, så det er mulig at det er jeg som ubevisst tilpasser meg etter hvem jeg er sammen med der og da.

Forskjellen blir kanskje tydeligere når et vaskeekte hundemenneske og et vaskeekte kattemenneske skal prøve å komme overens. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker "kattemennesker" best. De er mer spontane/kreative, litt sære og åpne. "Hundemennesker" er ofte treningsnarkomane (ut på tur, aldri sur), A-mennesker og A4.

For noe dritt som kommer ut av munnen på deg. Jeg liker hunder best, men er verken treningsnarkoman, A-menneske eller A4. Dessuten er jeg veldig spontan.

Dette er dyr vet dere. Har ingenting med personligheten å gjøre. Dere må gjerne tro det, men det stemmer sjeldent.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ser også på folk som ikke liker dyr utattraktive. Føler mange som ikke liker dem er egoer. Greit om de er redd, men hater de som ser på de som skitten!

Jeg har ikke noe i mot dyr og elsker katter, men har en femten hunder eller femten katter, må det vel være lov å syntes at det er skittent. Men det å mene at noen få dyr er skittent og uhygienisk er ganske sneversynt. Jeg hadde en onkel som syntes det var skittent at vi hadde en katt, det viste seg senere at han hadde lyst på dyr, men kunne ikke gå til anskaffelse av kjæledyr på grunn av datteren sin, kusina mi, som var allergisk mot hund og katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

For noe dritt som kommer ut av munnen på deg. Jeg liker hunder best, men er verken treningsnarkoman, A-menneske eller A4. Dessuten er jeg veldig spontan.

Dette er dyr vet dere. Har ingenting med personligheten å gjøre. Dere må gjerne tro det, men det stemmer sjeldent.

Det er ganske logisk når en tenker på det, en hund trenger mye oppmerksomhet fra eieren og må mosjonere daglig, katter trenger ikke så mye oppmerksomhet og mosjonerer på egenhånd, den trenger ingen leder og klarer seg selv. Den som ikke vil mosjonere så ofte og som ikke kan ha et dyr som krever så mye av en, vil velge katt. Ergo, trenger den personen mer frihet og har ikke tid (eller lyst) til å ha et dyr som er så avhengig av en.

Vi hadde en hund da jeg var liten, et nydelig vesen som vi var veldig glade i, men det passet ikke å ha en hund siden vi reiste en del, foreldrene våre var veldig opptatt med jobb og kunne ikke gi ham så mye tid som han trengte fra eierne sine. Da han døde ( :trist: ) gikk vi til anskaffelse av et nytt dyr, en katt nemlig, og den passer familien vår perfekt. Den var selvstendig, lett å ha med å gjøre, tok mye mindre plass, trengte ikke å tenke på at den skulle hoppe på og plage menneskene som kom på besøk, katten var kongen i huset og gadd ikke å bry seg om andre mennesker enn eierne sine, istedenfor lå den stille under stolen og gjorde ikke så mye ut av seg, det var mye enklere å få noen til å passe katten da den tok lite plass og ikke trengte å mosjoneres. Så lenge katten kom seg ut når den ville og fikk mat servert, så var den fornøyd. Når den ville kose, kom den selv bort og ga oss en "klem" - tegn på at den ville kose!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske logisk når en tenker på det, en hund trenger mye oppmerksomhet fra eieren og må mosjonere daglig, katter trenger ikke så mye oppmerksomhet og mosjonerer på egenhånd, den trenger ingen leder og klarer seg selv. Den som ikke vil mosjonere så ofte og som ikke kan ha et dyr som krever så mye av en, vil velge katt. Ergo, trenger den personen mer frihet og har ikke tid (eller lyst) til å ha et dyr som er så avhengig av en.

Vi hadde en hund da jeg var liten, et nydelig vesen som vi var veldig glade i, men det passet ikke å ha en hund siden vi reiste en del, foreldrene våre var veldig opptatt med jobb og kunne ikke gi ham så mye tid som han trengte fra eierne sine. Da han døde ( :trist: ) gikk vi til anskaffelse av et nytt dyr, en katt nemlig, og den passer familien vår perfekt. Den var selvstendig, lett å ha med å gjøre, tok mye mindre plass, trengte ikke å tenke på at den skulle hoppe på og plage menneskene som kom på besøk, katten var kongen i huset og gadd ikke å bry seg om andre mennesker enn eierne sine, istedenfor lå den stille under stolen og gjorde ikke så mye ut av seg, det var mye enklere å få noen til å passe katten da den tok lite plass og ikke trengte å mosjoneres. Så lenge katten kom seg ut når den ville og fikk mat servert, så var den fornøyd. Når den ville kose, kom den selv bort og ga oss en "klem" - tegn på at den ville kose!

Jeg kaller ikke det å gå i skogen 1-2 timer hver dag for treningsnarkoman :gjeiper: selvfølgelig må man ut å lufte seg da, men det er bare bra. Jeg er b-menneske og lever langt fra et A4 liv.

Kondolerer med vofsen deres :dagens-rose: Jeg har også mistet min. Veldig trist når det skjer.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller ikke det å gå i skogen 1-2 timer hver dag for treningsnarkoman :gjeiper:

Treningsnarkoman :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med katt, og trodde jeg var et kattemenneske. Helst til jeg ble sammen med en med hund.

Nå må jeg faktisk innrømme at jeg er mer knytta til hunden.

Jeg er B, eller C menneske.. Egoistisk, men alikevel flink til å gi. Ikke flink å trene, og ikke A4.

Min samboer som er og blir hundemenneske, men som også er blitt veldig glad i min katt: B menneske. Utrolig ikke egoistisk men ikke like flink til å gi.. Veldig ikke A4, og ikke no treningsnarkoman.

Søstern er skikkelig kattemenneske: Så utrolig langt fra egoistisk, ikke A4.

Brodern: 3 hunder. Hater å trene, sorry, men litt egoistisk, men ikke A4!!

Hmm, tror den teorien er BUSTED! :popcorn:

Anonym poster: d2867133efacabd53d044e813d95e8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller ikke det å gå i skogen 1-2 timer hver dag for treningsnarkoman :gjeiper: selvfølgelig må man ut å lufte seg da, men det er bare bra. Jeg er b-menneske og lever langt fra et A4 liv.

Kondolerer med vofsen deres :dagens-rose: Jeg har også mistet min. Veldig trist når det skjer.

Ha ha, artig med selvironi! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor er det mer rett å dømme andre etter hvilket yrke de har, hvilken bil de kjører, hvilket land de kommer fra og hvilken plass de kommer fra? Med en gang en "dømmer" noen etter hvilket dyr de har, så reagerer folk mer. Alt det andre dere dømmer folk etter, er like mye om ikke mer vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for en tråd, man kan jo ikke kategorisere et menneske på grunnlag av personlige preferanser.

En terrorist liker seigmenn, så da må alle som liker seigmenn være terrorister.

Fundamentalisme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pusur

Hundemennesker liker å ha kontroll og tror alt blir best hvis de styrer showet. Hundemennesker er også ofte dumme. Se bare når de er på tur i marka. Hunden driter. Eieren plukker bæsjen opp i en sort pose. Så kaster eieren posen på bakken. Søplemennesker! Hvorfor ikke la den regne bort? De må ha hunden på hunddehotell i ferien og alt er bare dill og dall. Slitsomme mennesker.

Kattemennesker lærer at katten kommer og koser hvis du har en adferd som gir tillit. De lar katten drite i blomsterbeddet til naboen så de får flotte blomster. Skal kattemennesket på ferie så hiver de katten ut slik at den kan jakte mus i 2 uker alene. Katten blir glad og eieren kan kose seg.

Kattemennesker er mye mer intelligente. Det forstår ikke hundefolk. Men de er jo dumme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg var hundemenneske til jeg fikk katt :) Livsstilen min passer mye bedre til å ha katt enn hund, jeg har ikke så mye rutiner, liker å kunne dra bort en natt eller to uten å planlegge for mye og jeg tenker at hundemennesker er mer hjemmekjære (selv om jeg er mye hjemme selv). Hundemennesker er mer familiemennesker. Men oftest har det nok vel så mye med faser i livet å gjøre som personligheten vår. Hvis jeg hadde hatt barn og hus hadde det kanskje passet å ha hund. Både hunder og katter har sine gode sider, jeg er veldig glad i begge, men synes nok en del hunder er ganske udelikate (siklete, klengete) og virker litt avhengige og "dumme".

Anonym poster: f50690f16d2b9e27edb4621fd5c95aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker både hunder og katter, så i følge denne tråden er jeg da både sær, dum, egoistisk, bråkete og A4.

Ah, KG er full av visdom. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Jeg vet at det er forskjell på kattemennesker og hundemennesker, men jeg vet ikke hvordan det viser seg i forhold. :gjeiper: Det jeg vet er at hundemenneske + hundemenneske = sant, mens hundemenneske + kattemenneske = krøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Hva med oss som liker ildere da..?

omg skulle gjerne trykt + på posten din, men du er gjest så.. her får en en pluss fra meg :D ILDeer! de er gale, kosete og ville. love em <3<3 eierne.. well, jeg er fremtidig eier, liker å se på meg selv som vill, impulsiv, klumsete, eventyrlysten og glad i å koooooose :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...