Gjest Uanonymbruker Skrevet 1. juli 2012 #41 Skrevet 1. juli 2012 Tror du at du vil klare å slutte etter å ha brukt det i ti år? Det blir som å plutselig stoppe med å farge håret for å skjule de første grå hårene. I stedet for å bli vant med de første linjene og rynkene, så vil du i løpet av et halvt år plutselig ha mange linjer og rynker å forholde deg til når botoxen slutter å virke. Vi får være enige om å være uenige. Du får tenke at jeg er dum og så tenker jeg at du er trangsynt.
Tabris Skrevet 1. juli 2012 #42 Skrevet 1. juli 2012 Vi får være enige om å være uenige. Du får tenke at jeg er dum og så tenker jeg at du er trangsynt. Den er grei. Men kunne du tenke deg og svare på spørsmålet mitt før vi blir enige om å være uenige?
Gjest Julebarnet Skrevet 1. juli 2012 #43 Skrevet 1. juli 2012 Tror du at du vil klare å slutte etter å ha brukt det i ti år? Det blir som å plutselig stoppe med å farge håret for å skjule de første grå hårene. I stedet for å bli vant med de første linjene og rynkene, så vil du i løpet av et halvt år plutselig ha mange linjer og rynker å forholde deg til når botoxen slutter å virke. Da får jeg ta nedtrappingsmetoden slik at overgangen ikke blir for brå. Men en ting kommer jeg ALDRI til å slutte med, og det er å farge håret for å skjule eventuelle grå hår. Nå er jeg ganske heldig genetisk sett siden begge mine foreldre ikke fikk grå hår før begge var over 60 år (og da begynte mamma med hårfargingen fast og man kan ikke se at hun har grått hår), så jeg regner med at jeg har arvet dette godet og kan se frem til mange gråfrie år, men den dagen jeg ser ett grått hårstrå, da er det fullt kjør hos frisøren hver 14. dag. Og jeg kommer til å strekke meg veldig langt for å beholde kroppen og utseende ungt så lenge jeg kan, men er klar over at Botox ikke er bra i for store mengder. Så jeg kommer til å være forsiktig og kun bruke botox i øyeområdet for å bli kvitt linjene. Ikke på pannen (ser ikke vitsen ettersom jeg tyr til pannelugg og den fungerer bra til å skjule uhumskheter som måtte finnes på pannen), eller andre steder. Så i moderate mengder en sjelden gang i en tiårsperiode vil ikke skade meg noe mer enn forurensingen ute skader deg/andre kritikere. Vurderer også å få innlegg i brystene, men ikke silikon, men saltvannsinnlegg ettersom de er gir det mest naturlige utseende kontra silkion. Alle mennesker er forfengelige, også du, selv om du er angsbitersk mot botox.
Tabris Skrevet 1. juli 2012 #44 Skrevet 1. juli 2012 (endret) Alle mennesker er forfengelige, også du, selv om du er angsbitersk mot botox. Jeg er hva mot botox? (Ellers er det ikke forfengelighet i seg selv jeg reagerer på, men frykt for aldringstegn). Endret 1. juli 2012 av Tabris
Gjest Julebarnet Skrevet 1. juli 2012 #45 Skrevet 1. juli 2012 Jeg er hva mot botox? (Ellers er det ikke forfengelighet i seg selv jeg reagerer på, men frykt for aldringstegn). Angstbitersk, en stavefeil i forrige innlegg. Forresten, glem den beskrivelsen... Det er ikke frykt som styrer meg, det er et ønske om å se og bli oppfattet som attraktiv, ikke i ordets rette forstand, men i den forstand at jeg er attraktiv i f.eks arbeidslivet fordi jeg ser godt ut og er opptatt av å ta vare på meg selv. Og så ønsker jeg det selv.
Gjest HunterLady Skrevet 1. juli 2012 #46 Skrevet 1. juli 2012 Jeg skal innrømme at mine kunnskaper om botox ikke er spesielt store, men jeg er imot å holde seg ung med dette stoffet. Jeg er imot fordi jeg er skråsikker på at bivirkningene er fatale, og det kommer en dag der ansiktet mer eller mindre vil kollapse. Det kan godt være at man ser riktig så ung og frisk ut i mange år, men VI BLIR ELDRE allesammen! Og Botox kan ikke stoppe dette. Dette ser bare helt feil ut i mine øyne: Botox Jeg sier som en eller annen bruker her inne sa en gang: "Du ser ikke yngre ut med Botox. Du ser bare ut som en eldre kvinne som bruker botox!"
Gjest Julebarnet Skrevet 1. juli 2012 #47 Skrevet 1. juli 2012 Jeg skal innrømme at mine kunnskaper om botox ikke er spesielt store, men jeg er imot å holde seg ung med dette stoffet. Jeg er imot fordi jeg er skråsikker på at bivirkningene er fatale, og det kommer en dag der ansiktet mer eller mindre vil kollapse. Det kan godt være at man ser riktig så ung og frisk ut i mange år, men VI BLIR ELDRE allesammen! Og Botox kan ikke stoppe dette. Dette ser bare helt feil ut i mine øyne: Botox Jeg sier som en eller annen bruker her inne sa en gang: "Du ser ikke yngre ut med Botox. Du ser bare ut som en eldre kvinne som bruker botox!" Kvinne som du linket til, er et ekstremt tilfelle. Jeg synes det blir feil å bruke slike tilfeller i en skremselsespropaganda mot Botox. Det er forresten greit å minnes på at holdningene i USA er annerledes enn i Norge, jeg tror ikke man vil finne en eneste lege/ sykepleier/ annet helsepersonell som er villig til å foremlig stappe botox i folk, som det skjer i USA. Det er store kulturforskjeller og det etiske aspektet teller langt mer her hjemme enn i USA. Så å få et slikt utseende som denne damen som du linker til, er lite trolig at norske damer vil ende opp med, med mindre de drar til USA og tar botox der hos leger/ annet helsepersonell som ikke er like nøye på det etiske som sine norske kolleger.
Tabris Skrevet 1. juli 2012 #48 Skrevet 1. juli 2012 (endret) Jeg sier som en eller annen bruker her inne sa en gang: "Du ser ikke yngre ut med Botox. Du ser bare ut som en eldre kvinne som bruker botox!" Eller som min bror så fint sa det: "Kvinner på førti som forsøker hardt å se ut som de tyve, men ender opp med å se ut som en sliten trettiåring". Endret 1. juli 2012 av Tabris
Gjest BM2 Skrevet 1. juli 2012 #49 Skrevet 1. juli 2012 Eller som min bror så fint sa det: "Kvinner på førti som forsøker hardt å se ut som de tyve, men ender opp med å se ut som en sliten trettiåring". Njaaaaa... Botox kvinner har som regel noe trist ved seg. En underliggende usikkerhet som gjør dem lite trivelige å omgås.
Tabris Skrevet 1. juli 2012 #50 Skrevet 1. juli 2012 Njaaaaa... Botox kvinner har som regel noe trist ved seg. En underliggende usikkerhet som gjør dem lite trivelige å omgås. Vel, jeg synes nå nettopp det er litt trist å se ut som en sliten trettiåring fordi man forsøker å se yngre ut enn det man er.
Gjest Julebarnet Skrevet 1. juli 2012 #51 Skrevet 1. juli 2012 Njaaaaa... Botox kvinner har som regel noe trist ved seg. En underliggende usikkerhet som gjør dem lite trivelige å omgås. Det er ikke underliggende usikkerhet som styrer meg, det er andre årsaker til at jeg ønsker å ta botox. Det er ikke alltid usikkerhet som er det styrende, synes det blir for enkelt å komme med den påstanden. Selv er jeg ikke usikker, og det baserer jeg meg på at jeg vet selv hvorfor jeg kommer til å ta botox. Hadde jeg derimot flydd rundt og tatt botox for harde livet uten å vite hvorfor eller hva evt, målet med det er, da kan man konkludere med usikkerhet. Ikke før. Synes en del av dere opptrer veldig fordømmende oiverfor folk som tenker annerledes enn dere og som ikke faller i de a4-kategoriene...
Gjest BM2 Skrevet 1. juli 2012 #53 Skrevet 1. juli 2012 Det er ikke underliggende usikkerhet som styrer meg, det er andre årsaker til at jeg ønsker å ta botox. Det er ikke alltid usikkerhet som er det styrende, synes det blir for enkelt å komme med den påstanden. Selv er jeg ikke usikker, og det baserer jeg meg på at jeg vet selv hvorfor jeg kommer til å ta botox. Hadde jeg derimot flydd rundt og tatt botox for harde livet uten å vite hvorfor eller hva evt, målet med det er, da kan man konkludere med usikkerhet. Ikke før. Synes en del av dere opptrer veldig fordømmende oiverfor folk som tenker annerledes enn dere og som ikke faller i de a4-kategoriene... Tja, det er du som følger flokken
Gjest Julebarnet Skrevet 1. juli 2012 #54 Skrevet 1. juli 2012 Man trenger ikke være A4 for ikke å ta botox. Det er det inntrykket dere gir her. Her i Norge skal man ikke ta botox, man skal eldes med verdighet er en gjennomgående holdning ikke bare i denne tråden, men osgå ellers.
Gjest Julebarnet Skrevet 1. juli 2012 #55 Skrevet 1. juli 2012 Tja, det er du som følger flokken Nope, man har en holdning at i Norge skal en eldes med verdighet. De som skiller seg, får jo masse tyn, som Jan Thomas som jo har tatt botox f.eks. Så det er nok ikke jeg som følger flokken :gjeiper:
Tabris Skrevet 1. juli 2012 #56 Skrevet 1. juli 2012 Det er det inntrykket dere gir her. Her i Norge skal man ikke ta botox, man skal eldes med verdighet er en gjennomgående holdning ikke bare i denne tråden, men osgå ellers. Men man trenger ikke leve et A4-liv selv om man mener man har et problem om man frykter og kjemper mot aldringstegn.
Gjest Julebarnet Skrevet 1. juli 2012 #57 Skrevet 1. juli 2012 Men man trenger ikke leve et A4-liv selv om man mener man har et problem om man frykter og kjemper mot aldringstegn. Der...du kategoriserte meg som en person med et problem fordi jeg frykter og kjemper mot aldringstegn. Det er nettopp slike holdninger som er gjennomgangstonen i Norge. Og hva tror du at tonen overfor de som ikke har noe problem med å fylle panna med botox? "du har problemer". Og jeg siktet ikke til a4 generelt, men mer i forhold til botox.
Tabris Skrevet 1. juli 2012 #58 Skrevet 1. juli 2012 (endret) Vel, det blir som å si at siden de fleste mennesker anser en spiseforstyrrelse som noe negativt, så er man A4 i forhold til dette hvis man faktisk mener dette er usunt. Så, ja, at slike holdninger er gjennomgangstonen i Norge enda anser jeg som et sunnhetstegn. Endret 1. juli 2012 av Tabris
Gjest Julebarnet Skrevet 1. juli 2012 #59 Skrevet 1. juli 2012 Vel, det blir som å si at siden de fleste mennesker anser en spiseforstyrrelse som noe negativt, så er man A4 i forhold til dette hvis man faktisk mener dette er usunt. Så, ja, at slike holdninger er gjennomgangstonen i Norge enda anser jeg som et sunnhetstegn. Og tror du ikke de som egentlig vil og ønsker å ta botox føler seg presset til å falle i "deres" kategori og ta avstand fra botox, ellers så har man diverse problemer? Janteloven står virkelig sterkt i Norge, ja. Du skal ikke tro....osv.... Slitsomt, og nå går jeg og legger meg og drømmer om en fordomsfri Norge der det er plass til alle, også de som tar botox uten at de skal bli møtt med masse fordømmelser...:-/ :-(
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå