Gå til innhold

BOTOX

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke panisk eldringskrise - men jeg skal innrømme at jeg nok en gang kommer til å ta litt. Grunnen til at jeg vurderer det nå og ikke vente i 10-20 år til kan du lese i svaret over.

Men jeg må jo få påpeke at jeg syntes det er flott at du er for naturlig skjønnhet og ikke er redd hverken rynker eller hengelommer på dine (fremtidige?) damer ! Helt seriøst! Det er mer holdningen din og forutintattheten jeg ikke er så fan av.

Men, med det sagt så håper jeg at din hunger for det naturlige også speiles i ditt virkelige liv :)

Anonym poster: 417e4e2eb8d415a2d55afa8155ac119c

Dette skjer ikke...

Og ja, min preferanse for naturlige kvinner gjennspeiles i det virkelige liv.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er en trist utvikling når man skal bekjempe den naturlige aldringsprosessen med kjemiske injeksjoner. Hva er galt med å ha noen linjer i ansiktet når man er tredve? Det er jo helt naturlig, det er jo slik vi alle ser ut. Jeg ville heller rådet deg til å ta et oppgjør med ditt eget forhold til deg selv enn å ta botox. Jeg synes det er bare trist.

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Hvorfor må det alltid være noe psykologisk "feil" om en kvinne, ung eller gammel, vil ha restylane, botox, silikon o.l?

Hvorfor kan det ikke rett og slett være at man syns det er pent.

Man trenger da ikke være sjuk for å synes at et ungdommelig utseende er penere enn et gammelt et?

Det er da ikke noe anderledes enn å farge håret, ha kontaktlinser eller regulering, det er også fordi man syns man ser pen ut sånn.

Skrevet

Hvorfor må det alltid være noe psykologisk "feil" om en kvinne, ung eller gammel, vil ha restylane, botox, silikon o.l?

Hvorfor kan det ikke rett og slett være at man syns det er pent.

Man trenger da ikke være sjuk for å synes at et ungdommelig utseende er penere enn et gammelt et?

Det er da ikke noe anderledes enn å farge håret, ha kontaktlinser eller regulering, det er også fordi man syns man ser pen ut sånn.

Fordi det ER psykologisk! Hvis det ikek var psykologisk, hvorfor tilby rekonstruksjon av bryst til brystkreftoppererte kvinner?

• Liker 1
Skrevet

Mitt inntrykk er at folk ikke gjør det utelukkende fordi de synes det er pent, men fordi de oppriktig er redd aldringstegn. Og da er det et psykologisk problem.

• Liker 1
Gjest Odd Molly
Skrevet

Det er ikke fordommer, det er et usminket syn på den elendige overfladiske verdenen vi lever i og den kyniske plastkirugi-industrien som lever av kvinners iboende usikkerhet.

Det er jeg faktisk meget enig med deg i :)

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at folk ikke gjør det utelukkende fordi de synes det er pent, men fordi de oppriktig er redd aldringstegn. Og da er det et psykologisk problem.

Hva da med hudpleie med anti-agingegenskaper, folk som farger håret når det begynner å bli grått, bleking av tenner? Det er da også for å se yngre ut.

AnonymBruker
Skrevet

Nei!

Botox er et giftmiddel som virker lammende. Det som skjer er rett og slett at botox'en lammer deler av ansiktet ditt. Jo aldre du blir jo mer vil du set ut som en slag pasient. Så kommer det en dag, når du er rett voer 35 der du bare MÅ ha et lite ansiktsløft, puppeløvt, fettsuging og så videre. Kos deg med å kaste vekk hundretusener på dritt du ikek trenger.

Er du helt syk i hodet,eller??? Tviler på at du vet hvor botox er aller mest brukt?????

På sykehus!!!-og da spesielt på nyfødte barn med muskelkramper, for å få de til å slappe av!!

Anonym poster: 3565e78b99f0f748644086065410d607

• Liker 1
Skrevet

Generelt sett synes jeg redsel for å bli eldre er en uting som jeg synes man bør ta et oppgjør med selv. Det er også forskjell på hvilken skade det gjør om man farger håret enn om man tar botox. Når man er så redd for aldring at man faktisk tar kjemiske injeksjoner under huden, så mener jeg man har et problem. Spesielt fordi dette bare hjelper for en stund, og man må fortsette å ta botox for at effekten skal vedvare. Noe som etterhvert gjør at man ser mer og mer ut som et monster. Et stivt botox-ansikt ser for meg mye verre ut enn en naturlig ansikt med rynker og aldringslinjer.

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Generelt sett synes jeg redsel for å bli eldre er en uting som jeg synes man bør ta et oppgjør med selv. Det er også forskjell på hvilken skade det gjør om man farger håret enn om man tar botox. Når man er så redd for aldring at man faktisk tar kjemiske injeksjoner under huden, så mener jeg man har et problem. Spesielt fordi dette bare hjelper for en stund, og man må fortsette å ta botox for at effekten skal vedvare. Noe som etterhvert gjør at man ser mer og mer ut som et monster. Et stivt botox-ansikt ser for meg mye verre ut enn en naturlig ansikt med rynker og aldringslinjer.

Og jeg syns et ungdommelig ansikt, selv som 40åring, er penere enn et rynkete ansikt.

Jeg er ikke livredd aldringstegn og kunne helt fint levd et flott liv med rynker, leverflekker, grått hår og gule tenner, sånn som den vakre nydelige bestemoren min, men jeg trenger ikke, så hvorfor skal jeg?

Skrevet (endret)

Jeg er ikke livredd aldringstegn og kunne helt fint levd et flott liv med rynker, leverflekker, grått hår og gule tenner, sånn som den vakre nydelige bestemoren min, men jeg trenger ikke, så hvorfor skal jeg?

Akkurat samme argument som en venninne av meg brukte da hun var avhengig av sminke for å kunne gå ut døren. ;)

Edit: Man ser ikke ungdommelig ut etter langvarig bruk av botox. Man ser ut som en voksdukke. Hvis man i tillegg bleker tennene, soler seg, bruker mye sminke, og bleker håret/bruker extensions for å se "yngre" ut, så blir totalinntrykket rimelig trist.

Endret av Tabris
  • Liker 1
Skrevet

Er du helt syk i hodet,eller??? Tviler på at du vet hvor botox er aller mest brukt?????

På sykehus!!!-og da spesielt på nyfødte barn med muskelkramper, for å få de til å slappe av!!

Anonym poster: 3565e78b99f0f748644086065410d607

Og jeg som trodde de gav det til babyer fordi babyer ofte er så rynkete :filer::roll:

Gjest Uanonymbruker
Skrevet (endret)

Akkurat samme argument som en venninne av meg brukte da hun var avhengig av sminke for å kunne gå ut døren. ;)

Da er det jo klart hun har et problem, men det betyr ikke at alle som bruker sminke har det!

Akkurat som det betyr at ikke alle som bruker botox har et problem.

Edit:

Edit: Man ser ikke ungdommelig ut etter langvarig bruk av botox. Man ser ut som en voksdukke. Hvis man i tillegg bleker tennene, soler seg, bruker mye sminke, og bleker håret/bruker extensions for å se "yngre" ut, så blir totalinntrykket rimelig trist.

Og da har man tatt det til det ekstreme, og ingenting tatt til det ekstreme er vakkert.

Endret av Uanonymbruker
Skrevet

Da er det jo klart hun har et problem, men det betyr ikke at alle som bruker sminke har det!

Akkurat som det betyr at ikke alle som bruker botox har et problem.

Som sagt: Jeg anser det for å være et problem hvis man er såpass redd aldringstegn at man går til de skritt å skade seg selv (bruke botox så lenge at man ser ut som en voksdukke) for å unngå dem.

Gjest Julebarnet
Skrevet

Henger med dem som sier at de kommer til å bruke Botox den dagen rynkene blir for ille, eller er på vei til å bli ille.

Er 20 år, og allerede nå har jeg et par linjer som kommer frem når jeg smiler.

For tidlig ... :grine:

AnonymBruker
Skrevet

Effekten av Botox injisert i ansiktets muskler er forbigående... Effekten varer 3-5 mnd, og går helt ut. Grunnen til at rynken er der, er fordi muskelen er stram, den vil slappe av ved å sette Botox, og dermed glattes huden ut. den blir ikke hengete som noen nevner her..

Anonym poster: c8c853743c7dd096c8f416c4d9283834

Skrevet

Et spørsmål til de som har tenkt å bruke botox:

Effekten er, som tidligere nevnt i tråden, forbigående. Det betyr at den må tas 2-3 ganger i året kontinuerlig for å opprettholde effekten. Hvis ikke så vil man jo bare fjerne rynkene for noen måneder, så kommer de tilbake. Rynkene vil også komme flere steder enn bare i pannen etterhvert, og man må derfor ta botox flere steder i ansiktet etter hvert som man blir eldre. Man vet også at langvarig bruk av botox fører til at ansiktet blir stivt, man får mindre mulighet til å smile bredt og til å i det hele tatt bevege ansiktsmusklene skikkelig, og man ser ut som en stiv voksdukke.

Hvorfor skal man da i det hele tatt begynne med botox? Har du tenkt å bare ta det en gang eller to, og at du innen et år eller to vil slutte med det? Eller vil du bruke det i f.eks ti år, og så akseptere alle rynkene som kommer når du stopper med det? Eller synes du faktisk et stivt voksansikt er penere enn et naturlig eldet ansikt?

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Effekten av Botox injisert i ansiktets muskler er forbigående... Effekten varer 3-5 mnd, og går helt ut. Grunnen til at rynken er der, er fordi muskelen er stram, den vil slappe av ved å sette Botox, og dermed glattes huden ut. den blir ikke hengete som noen nevner her..

Anonym poster: c8c853743c7dd096c8f416c4d9283834

Jo det gjør den om man starter veldig tidlig og fortsetter å ta hyppig botox til man blir gammel. Det er fordi musklene blir svakere og mindre og huden har ikke noe til å plumpe den opp.

Gjest Julebarnet
Skrevet

Et spørsmål til de som har tenkt å bruke botox:

Effekten er, som tidligere nevnt i tråden, forbigående. Det betyr at den må tas 2-3 ganger i året kontinuerlig for å opprettholde effekten. Hvis ikke så vil man jo bare fjerne rynkene for noen måneder, så kommer de tilbake. Rynkene vil også komme flere steder enn bare i pannen etterhvert, og man må derfor ta botox flere steder i ansiktet etter hvert som man blir eldre. Man vet også at langvarig bruk av botox fører til at ansiktet blir stivt, man får mindre mulighet til å smile bredt og til å i det hele tatt bevege ansiktsmusklene skikkelig, og man ser ut som en stiv voksdukke.

Hvorfor skal man da i det hele tatt begynne med botox? Har du tenkt å bare ta det en gang eller to, og at du innen et år eller to vil slutte med det? Eller vil du bruke det i f.eks ti år, og så akseptere alle rynkene som kommer når du stopper med det? Eller synes du faktisk et stivt voksansikt er penere enn et naturlig eldet ansikt?

Tanken er å bruke Botox i en tiår, altså 30-40 år, fordi jeg opplever at kvinner med et ungt utseende har det lettere enn de som ser "gamle" ut og da spesielt i yrker der et "attraktivt" utseende er forventet og jeg jobber i den bransjen og vil følgelig se ung lengst mulig.

Men etter den tid, så tenker jeg at det får holde med sunn kosthold og mye vann og fukt til huden og solkrem med høy solfaktor hver eneste dag, også vinterstid - og trening! Disse faktorene vil holde meg ung, selv om rynkene skulle sprette frem etter min siste Botox injekson.

Å se ut som en voksdukke tror jeg er sterkt overdrevet, det er vel først og fremst om en er storforbruker av botox over flere steder og dosen er også deretter over flere år. Dit har jeg ikke tenkt å ende, så jeg setter en begrensing på en tiårsperiode.

Skrevet

Tror du at du vil klare å slutte etter å ha brukt det i ti år? Det blir som å plutselig stoppe med å farge håret for å skjule de første grå hårene. I stedet for å bli vant med de første linjene og rynkene, så vil du i løpet av et halvt år plutselig ha mange linjer og rynker å forholde deg til når botoxen slutter å virke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...