Gå til innhold

BOTOX

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

He her, er det noen her med erfaring med botox? Jeg nærmer meg snart 30 og lurer på om dette er noe for meg... Både som forebyggende og mot de linjene jeg allerede har fått. Ser at de virkelig begynner å komme frem nå..

I utgangspunktet er jeg skeptisk til alt som har med kosmetiske inngrep å gjøre, men nå har jeg likevell begynnt å snuse på dette med botox..

Hvor vanlig er egentlig dette her? Er det mange bivirkninger - i så tilfelle hvilke?

Er det noen med erfaring eller innspill der ute

Takker for svar! :lete:

Anonym poster: 417e4e2eb8d415a2d55afa8155ac119c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke 30 engang? Lol.

Hva skal du gjøre når du er 48 da? Sparkel?

Anonym poster: cbd56cd9340d84097d35d6131ed01256

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28 og har tatt botox, og er strålende fornøyd med det! Panna ble heeelt glatt, og jeg fikk endelig fukt i huden i panna igjen. Har alltid slitt med tørr hud, og dette har kommet ekstra frem i panna. Botox er så bra at jeg vurderer det flere steder hehe. Men jeg skal prøve å holde meg kun til panna og ikke ta det så altfor ofte siden jeg er så ung enda.

Anonym poster: 15039bccb9a536500f7b69c0e1a74086

Skrevet

Jeg er 28 og har tatt botox, og er strålende fornøyd med det! Panna ble heeelt glatt, og jeg fikk endelig fukt i huden i panna igjen. Har alltid slitt med tørr hud, og dette har kommet ekstra frem i panna. Botox er så bra at jeg vurderer det flere steder hehe. Men jeg skal prøve å holde meg kun til panna og ikke ta det så altfor ofte siden jeg er så ung enda.

Anonym poster: 15039bccb9a536500f7b69c0e1a74086

Takk for svar! :takke:

Men, er pannen din slik 'ubevegelig' nå? hmm... jeg syntes liksom ikke det høres så fint ut å være helt stram om du skjønner hehe.. Snakker legen om at det medfører mye risiko osv. eller er dette begynt å bli elativt stuerent og ikke omspunnet av så mange myte? Jeg har intrykk av at i noen kretser er dette 'helt vanlig', mens i andre er det helt utenkelig.. Syntes det er vanskelig å vite hva som er rett blandt to ytterpunkter :)

Skrevet

Du er ikke 30 engang? Lol.

Hva skal du gjøre når du er 48 da? Sparkel?

Anonym poster: cbd56cd9340d84097d35d6131ed01256

Forståelse for andres problemstillinger er ikke enkelt ser jeg... :nei:

Nei, jeg håper jeg slipper å bruke sparkel.. Det var også noe av det jeg lurte på her, om botox kan virke forebyggende. For i så tilfelle skulle jeg ikke måtte behøve å forsøke å skjule så mye rynker i en alder av 48. Men alt med måte.

Skrevet

Forståelse for andres problemstillinger er ikke enkelt ser jeg... :nei:

Nei, jeg håper jeg slipper å bruke sparkel.. Det var også noe av det jeg lurte på her, om botox kan virke forebyggende. For i så tilfelle skulle jeg ikke måtte behøve å forsøke å skjule så mye rynker i en alder av 48. Men alt med måte.

Nei!

Botox er et giftmiddel som virker lammende. Det som skjer er rett og slett at botox'en lammer deler av ansiktet ditt. Jo aldre du blir jo mer vil du set ut som en slag pasient. Så kommer det en dag, når du er rett voer 35 der du bare MÅ ha et lite ansiktsløft, puppeløvt, fettsuging og så videre. Kos deg med å kaste vekk hundretusener på dritt du ikek trenger.

• Liker 1
Skrevet

:vetikke:

Nei!

Botox er et giftmiddel som virker lammende. Det som skjer er rett og slett at botox'en lammer deler av ansiktet ditt. Jo aldre du blir jo mer vil du set ut som en slag pasient. Så kommer det en dag, når du er rett voer 35 der du bare MÅ ha et lite ansiktsløft, puppeløvt, fettsuging og så videre. Kos deg med å kaste vekk hundretusener på dritt du ikek trenger.

Men, om jeg fek tar det nå, så vil jeg jo bli på 'stedet hvil' frem til jeg evt slutter... Sånn sett kunne jeg feks ha hatt de rynkene jeg har nå i en alder av 40 fordi det ikke produseres noen nye mens jeg tok botox.. Eller? Jeg vet ikke..

Men, å diskutere overdosering og andre plastiske inngrep osv føler jeg er irrelevant. Jeg vil tro at mange av de kvinnene menn syntes er vakre har tatt botox uten at man vet det. Ikke alle behøver å ende opp som cat-women.. Jeg har forøvrig også hørt at det er vanlig blandt modellene ned i 20 år alderen nå.. Men hva vet jeg.. :vetikke:

Skrevet

:vetikke:

Men, om jeg fek tar det nå, så vil jeg jo bli på 'stedet hvil' frem til jeg evt slutter... Sånn sett kunne jeg feks ha hatt de rynkene jeg har nå i en alder av 40 fordi det ikke produseres noen nye mens jeg tok botox.. Eller? Jeg vet ikke..

Men, å diskutere overdosering og andre plastiske inngrep osv føler jeg er irrelevant. Jeg vil tro at mange av de kvinnene menn syntes er vakre har tatt botox uten at man vet det. Ikke alle behøver å ende opp som cat-women.. Jeg har forøvrig også hørt at det er vanlig blandt modellene ned i 20 år alderen nå.. Men hva vet jeg.. :vetikke:

Bare at du tenker tanken på botox sier noe om hvilket forvaklet syn du har på deg selv og at du er en person som ser etter enkle løsninger for å unngå å innse at vi alle eldes. Tanken på botox sier MYE om hvem du er og hvordan du vil utvikle deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt botox. Faktisk gjorde jeg det første gang på torsdag.

Grunnen min er ikke forfengelighet, men fordi musklene mine rundt sinnarynken var blitt så stramme og vonde at det virkelig begynte å bli en plage. Jeg så konstant sint ut, og hadde kroniske smerter i det ene øyebrynet pga at muskelen under var overbelastet.

Allerede nå ser jeg forandring, og jeg har ikke så vondt lenger. Jeg kommer ikke til å gjøre noe med resten av mine rynker, men hvis dette er vellykket, kommer jeg til å fortsette med botox i sinnarynken.

Anonym poster: e4eb14af66a15e70657bc04998fb36ff

• Liker 1
Gjest Julie
Skrevet

Herregud, nå for dere ta dere sammen! Jeg er 19 år pg jobber på Bellefontaine Spa Klinikk. Moren min har også tatt botox i pannen, det ser kjempe naturlig ut og fint. Så du over, ta deg sammen! Du har sikkert bare sett på Hollywood filmer, der du ser at de ser ut som, ja "cat womans".

Det er absolutt ikke bare kvinner over 30 som tar botox. Vil anbefale deg til å ta en konsultasjonstime på en klinikk. Ikke rot deg bort i sånne her forum. Her er det folk som uttaler seg med NULL erfaring.

Skrevet

Bare at du tenker tanken på botox sier noe om hvilket forvaklet syn du har på deg selv og at du er en person som ser etter enkle løsninger for å unngå å innse at vi alle eldes. Tanken på botox sier MYE om hvem du er og hvordan du vil utvikle deg.

Det må være slitsomt å generalisere så mye og å ha så mange fordommer.. men takk for ditt første inspill.

Skrevet

Herregud, nå for dere ta dere sammen! Jeg er 19 år pg jobber på Bellefontaine Spa Klinikk. Moren min har også tatt botox i pannen, det ser kjempe naturlig ut og fint. Så du over, ta deg sammen! Du har sikkert bare sett på Hollywood filmer, der du ser at de ser ut som, ja "cat womans".

Det er absolutt ikke bare kvinner over 30 som tar botox. Vil anbefale deg til å ta en konsultasjonstime på en klinikk. Ikke rot deg bort i sånne her forum. Her er det folk som uttaler seg med NULL erfaring.

Hyggelig for deg, men har du overhode tenkt gjennom de psykologiske aspektene rundt det hele? De langsiktige mentale konsekvensene?

• Liker 1
Skrevet

Det må være slitsomt å generalisere så mye og å ha så mange fordommer.. men takk for ditt første inspill.

Det er ikke fordommer, det er et usminket syn på den elendige overfladiske verdenen vi lever i og den kyniske plastkirugi-industrien som lever av kvinners iboende usikkerhet.

• Liker 1
Skrevet (endret)

OK, angående BOTOX.

Botox er jo brukr ikke bare til skjønhet av rynke osv.

Men hva med lamelse av muskel skade i nakke som gjør at man ikke kan holde opp hode eller hode kan plutselig bevege seg av uten kontrol hva syns dere om det, villde dere ha tat botox da ?

:hjerte:

Endret av jessica90
Skrevet

OK, angående BOTOX.

Men hva med lamelse av muskel skade i nakke som gjør at man ikke kan holde opp hode eller hode kan plutselig bevege seg av uten kontrol hva syns dere om det, villde dere ha tat botox da ?

Som en person så er jeg i mot det, men i helse tilstand så er jeg for botox..

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg er 27 og foreløpig har jeg like lite rynker og linjer som da jeg var 12, men den dagen rynker virkelig begynner å synes så kan du banne på at jeg tar botox, jeg gidder ikke se ut som en blodhund om jeg kan la være.

Men jeg ser helt ærlig ikke hvordan noen under 35 kan være så rynkete at botox er nødvendig.

Nå tenker jeg ikke på muskel og svetteproblemer, men kun kosmetisk.

Jo tidligere du begynner jo mere trenger du og jo oftere trenger du det etterhvert fordi kroppen din blir vant til stoffet og huden i ansiktet blir slappere fordi musklene har vært svekket så lenge.

Skrevet

OK, angående BOTOX.

Det er en DIGER faktisk og psykologisk forskjell på å få botox ved medisinsk behandling og ved panisk eldringskrise.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 27 og foreløpig har jeg like lite rynker og linjer som da jeg var 12, men den dagen rynker virkelig begynner å synes så kan du banne på at jeg tar botox, jeg gidder ikke se ut som en blodhund om jeg kan la være.

Men jeg ser helt ærlig ikke hvordan noen under 35 kan være så rynkete at botox er nødvendig.

Nå tenker jeg ikke på muskel og svetteproblemer, men kun kosmetisk.

Jo tidligere du begynner jo mere trenger du og jo oftere trenger du det etterhvert fordi kroppen din blir vant til stoffet og huden i ansiktet blir slappere fordi musklene har vært svekket så lenge.

TAKK for et seriøst svar! :)

Tja, jeg er ikke så veldig rynkete, men jeg ser nå at jeg har en del dype linjer som ikke går bort etter jeg har skjært grimasen hvis du skjønner? Og, da tenkte jeg som så at jeg skulle sjekke erfaringer rundt det. Jeg har hørt at det kan være like så lurt å begynne i det små når linjene begynner å komme istedet for å 'pøse på' når man er 40 for å 'rette opp' i alt..

AnonymBruker
Skrevet

Det er en DIGER faktisk og psykologisk forskjell på å få botox ved medisinsk behandling og ved panisk eldringskrise.

Jeg har ikke panisk eldringskrise - men jeg skal innrømme at jeg nok en gang kommer til å ta litt. Grunnen til at jeg vurderer det nå og ikke vente i 10-20 år til kan du lese i svaret over.

Men jeg må jo få påpeke at jeg syntes det er flott at du er for naturlig skjønnhet og ikke er redd hverken rynker eller hengelommer på dine (fremtidige?) damer ! Helt seriøst! Det er mer holdningen din og forutintattheten jeg ikke er så fan av.

Men, med det sagt så håper jeg at din hunger for det naturlige også speiles i ditt virkelige liv :)

• Liker 1
Skrevet

TAKK for et seriøst svar! :)

Tja, jeg er ikke så veldig rynkete, men jeg ser nå at jeg har en del dype linjer som ikke går bort etter jeg har skjært grimasen hvis du skjønner? Og, da tenkte jeg som så at jeg skulle sjekke erfaringer rundt det. Jeg har hørt at det kan være like så lurt å begynne i det små når linjene begynner å komme istedet for å 'pøse på' når man er 40 for å 'rette opp' i alt..

Har du sjekket væskebalansen din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...