Gå til innhold

Ned 5 kg innen september


Gjest Wei Wei

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal helt slutte med å telle kalorier, men følge med på vekta slik at jeg spiser i forhold til treninga mi. Nå skal jeg noen kilo under målvekta mi først, slik at jeg får rom til å finne den såkalte trivselsvekta mi :)

Er det lov å spørre hvor høy du er?

Ikke vondt ment, bare tenker at JEG kunne ikke vert 50 kg med mine 171 cm :sjenert: Da snakker vi skinn og bein!

samma her

Mener du samma her som i at du bare vil vere normalvektig å ha en BMI under 25 som forrige skrev?

Skjønner ikke helt? :vetikke:

Ikke meningen å vere nesevis eller noe, bare tenker at selv om man har lett benbygning er det vel få som kler å vere under 50 kg?

Spørs på høyde selvfølgelig, derfor jeg spør om det ;) Og siden du har trent såpass mye vil jeg tro du sitter med mye muskler nå?

Opplys meg gjerne om jeg nå er helt på bærtur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å spørre hvor høy du er?

Ikke vondt ment, bare tenker at JEG kunne ikke vert 50 kg med mine 171 cm :sjenert: Da snakker vi skinn og bein!

Mener du samma her som i at du bare vil vere normalvektig å ha en BMI under 25 som forrige skrev?

Skjønner ikke helt? :vetikke:

Ikke meningen å vere nesevis eller noe, bare tenker at selv om man har lett benbygning er det vel få som kler å vere under 50 kg?

Spørs på høyde selvfølgelig, derfor jeg spør om det ;) Og siden du har trent såpass mye vil jeg tro du sitter med mye muskler nå?

Opplys meg gjerne om jeg nå er helt på bærtur :)

Normalvektig ja .. beklager unøyaktighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener du nå nettopp er blitt normalvektig når du er 50 kg? :klo:

jeg ligger på 25,8 i BMI nå. men har tung beinbygning så ser ikke på meg selv som overvektig i den forstand. De fleste ville nok definert meg som lettere kraftig, men langt ifra overvektig.

Målet er jo å komme ned litt, men trives forsåvidt her jeg er også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener du nå nettopp er blitt normalvektig når du er 50 kg? :klo:

jeg ligger på 25,8 i BMI nå. men har tung beinbygning så ser ikke på meg selv som overvektig i den forstand. De fleste ville nok definert meg som lettere kraftig, men langt ifra overvektig.

Målet er jo å komme ned litt, men trives forsåvidt her jeg er også :)

Jeg vil til en BMI som gir meg normalvektig. Jeg har ikke noen tanker for 50kg eller ikke etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer bare ikke slippe dette her jeg nå, beklager så mye :sjenert:

Men lurer jo på hvor høy du er, for du må vere 141cm høy for at du skal kunne kalles for overvektig

BMI: 141 høy og 50 kg er 25,15

Har jeg misforstått noe du skriver?

Vil da tro du har vert under en BMI på 25 lenge nå? :vetikke::klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer bare ikke slippe dette her jeg nå, beklager så mye :sjenert:

Men lurer jo på hvor høy du er, for du må vere 141cm høy for at du skal kunne kalles for overvektig

BMI: 141 høy og 50 kg er 25,15

Har jeg misforstått noe du skriver?

Vil da tro du har vert under en BMI på 25 lenge nå? :vetikke::klo:

Fortsatt meg vi snakker om?

Jeg er ikke i nærheten av 50kg .. var aldri det jeg kommenterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skjønner plutselig!!!!! gikk tilbake og ser nå at der sto MINUS 50,9 kg!!!

Beklager så mye Cherie! Fikk det bare ikke til å stemme, at du hadde mistet 40 kg, var kommet nesten ned på 50 som var målet, og at du følte du hadde mye mer å gå ned!!!

(Trodde altså at du nå var 50,9 kg, og at målet ditt var å komme enda litt lenger ned så du hadde litt å gå på til målvekta.....)

Sorry i massevis!!!!! :rodme: :rodme: :rodme::sjenert::troest:

Note to self: LES tidligere poster nøyere :regler::balltre::murvegg:

Kjempejobb å ha kommet ned over 50 kg da! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skjønner plutselig!!!!! gikk tilbake og ser nå at der sto MINUS 50,9 kg!!!

Beklager så mye Cherie! Fikk det bare ikke til å stemme, at du hadde mistet 40 kg, var kommet nesten ned på 50 som var målet, og at du følte du hadde mye mer å gå ned!!!

(Trodde altså at du nå var 50,9 kg, og at målet ditt var å komme enda litt lenger ned så du hadde litt å gå på til målvekta.....)

Sorry i massevis!!!!! :rodme: :rodme: :rodme::sjenert::troest:

Note to self: LES tidligere poster nøyere :regler::balltre::murvegg:

Kjempejobb å ha kommet ned over 50 kg da! :klemmer:

Takk takk

Godt vi kom i mål til slutt da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillaGorilla

Det er en stund siden jeg sjekket innom her, men ser at dere alle er superflinke :)

Jeg har ikke trent skikkelig på nesten 2 uker, og levd på (alt for masse!!) øl og drittmat siste uken.. men har likevel gått ned 1.5 kg. Så nå er jeg med igjen ;) Skal bare bli kvitt den værste forkjølelsen, så blir det trenings!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en veiedag! :-) Nå har jeg holdt på med psmf i 3 uker, så jeg skal ha en velfortjent pause. Kommer helt sikkert til å ta en periode til i høst.

01. august: 70,0 kilo, Lår: 60 cm, Mage: 98 cm, Rumpe/hofte: 104 cm

07. august: 67,8 kilo, Lår: 59 cm, Mage: 97 cm, Rumpe/hofte: 103 cm

16. august: 67,6 kilo, Lår: 58 cm, Mage: 96 cm, Rumpe/hofte: 101 cm

24. august: 66,7 kilo, Lår: 57 cm, Mage: 94 cm, Rumpe/hofte: 99 cm

På 24 dager har jeg da gått ned 3,3 kilo og 12 cm :-) Er litt stolt! Tror jeg går over til "minus 5 kilo til desember"-gruppa, siden det er litt mer liv der og det er nærmere målet mitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Snilla :)

Jeg glemte helt å veie meg i morges jeg, så får gjøre det i morgen i stedet. Er jo ingen vits å gjøre det nå, har jo spist og drukket, så blir dårlig sammenligningsgrunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Snilla :)

Jeg glemte helt å veie meg i morges jeg, så får gjøre det i morgen i stedet. Er jo ingen vits å gjøre det nå, har jo spist og drukket, så blir dårlig sammenligningsgrunnlag.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flinke dere er. Selv er jeg opp et kilo siden sist uke.... :( Holder på å øke kaloriinntaket mitt..... Tror ikke kroppen har oppdaga at den trygt kan øke forbrenningen igjen

Var på kveldsforedrag med Yngve fra puls, ernæringsfysiolog fra grete roede og en 3t ( trening trim og trivsel) fyr. Ernæringsfysiologen sa også at kroppen går på sparebluss dersom man spiser for lite. Mange her inne hevder jo at det ikke skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok gå riktige veien igjen snart Cherie, man skal jo tross alt spise en del for å virkelig legge på seg, og du ligger vel fortsatt i et kaloriunderskudd så vidt jeg har fått med meg? :)

Jeg har sannelig gått ned akkurat en hel kilo denne uka, det kom som en overraskelse! Har jo bare pleid å gå ned halvkiloer og føler jeg ikke har forandret noe denne uka, men når jeg tenker meg om har jeg vært mer hverdagsaktiv nå som skolen har begynt igjen. Da har jeg faktisk gått ned bittelitt over 5 kg siden jeg startet! Sånn ca. tror jeg, for den første vekta mi var litt unøyaktig. Jeg tror jeg kan gå ned bittelitt mer, målet er å få på meg kortbuksene mine fra folkehøgskolen :) Så ser vel mest på størrelsen og trivselen, og ikke etter et nøyaktig tall på vekta egentlig.

Juni en gang: 73.0 kg

27. juli: 70.4 kg

3. august: 69.5 kg

10. august: 69.0 kg

17. august: 68.8 kg

25. august: 67.8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok gå riktige veien igjen snart Cherie, man skal jo tross alt spise en del for å virkelig legge på seg, og du ligger vel fortsatt i et kaloriunderskudd så vidt jeg har fått med meg? :)

Så sant jeg ikke har nedsatt forbrenning så skal jeg vel i grunnen være det ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest rabrabara

Da er ferien over og jeg har faktisk ikke gått opp!

Jeg var 74 da jeg starta i begynnelsen av juli og nå er jeg 69,7. Kan ikke si hvpor herlig det var å se 60-tallet. Men enda herligere var det å endelig få på seg de buksene jeg har hatt liggende siden før jeg ble gravid. Jeg tviler på at jeg når 69 til helga, men det får bare være, jeg er uansett fornøyd.

Neste mål blir 5 kg innen nov. (SKal i bryllup i slutten av okt og da vil jeg gjerne veie 64 kg.)

Det blir dog ikke nok trening og det har jeg dårlig samvittighet for. Jeg startet så bra med å sykle til og fra jobb hver dag før ferien, men nå er to unger tilbake på skolen og lillemann skal ha kos og pupp og grøt før jeg drar på jobb, så det har blitt bilen i dt siste... Jeg vurderer å melde meg inn i treningsstudio. Sist var det jobben som betalte, men nå har jeg skiftet jobb og må betale selv. Det er jo motiverende for treningen i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba rabrabara! Og selv om du ikke får trent så mye målrettet, så høres det ut som du er greit hverdagsaktiv? Skal aldri undervurdere effekten av det heller :)

Her går det fortsatt rette veien, nemlig nedover. Jeg troor idealvekten min ligger et sted mellom 60-63, så er dit jeg sikter har jeg funnet ut.

Juni en gang: 73.0 kg

27. juli: 70.4 kg

3. august: 69.5 kg

10. august: 69.0 kg

17. august: 68.8 kg

25. august: 67.8

31. august: 67.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger med her innimellom, men skjønner at jeg må begynne med dette enn annen måned! Har gått ned både i cm, fett % og klesstr, men vekta holder seg på det samme gitt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillaGorilla

Startet på 61.5 kg og idag var vekten 58.1 kg :) Det går ikke så fort med meg, men det går greit! Har vært syk (fyllesyk etter fadderuke syk-syk) siste par ukene, men nå begynner jeg å komme meg.

Jeg merker faktisk at jeg er mer fornøgd med kroppen min bare etter så lite :D

Er det idag vi skulle være i mål forresten? :P Da har ikke jeg lykkes i alle fall. Men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...