Gå til innhold

Dama liker ikke mine interesser


Gjest gjestemann

Anbefalte innlegg

Gjest gjestemann

Har en flott samboer, vi har to barn hus og volvo.

Har en hobby jeg virkelig brenner for nemlig kiting og det betyr veldig mye for meg å få drive med dette, men det virker som om samboeren min hater at jeg driver med dette og blir provosert hver gang jeg prøver å si ifra at jeg har tenkt meg ut en tur eks. lørdag eller onsdag etter jobb.

Er ikke så lett å planlegge dette da man er avhenging av vinden, men jeg prøver i det lengste å si ifra at det kan bli noe noen dager i forveien.

Er ikke snakk om mange ganger i løpet av et år, kanskje 20 ganger så det er ikke mye i forhold til eks fotballtrening 2 g i uka.

Er sjeldent ute på gutteturer og synes jeg bidrar med mye hjemme med barn og husarbeid selv om samboeren gjør mer enn meg der.

Er utrolig kjipt å komme hjem etter en god dag på trening til en dame som er sur for at man har vært ute.

Hun har ingen hobbyer eller interesser som hun brenner for eller vil holde på med. Har prøvd å finne noe som kan passe til henne noen ganger, men det blir ikke så godt mottatt...

Elsker selvfølgelig dama mi og barna mine, og ville aldri prioritert vekk de, men elsker også å være ute med kiten.

Føler meg litt bundet på hender og føtter her...

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må vel forklare det for henne og prøve å finne en løsning som funker for dere begge i hverdagen da. Men det har du kanskje allerede gjort... ? Spør hva som er galt med kiting, hva som skal til for at hun syns det er ok osv.. Kanskje hun bare er redd for deg med tanke på sporten. Det er jo ekstremsport.. Så hadde vært bekymret bare av den grunn selv jeg. Hun er nok bare glad i deg og redd for risikoen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres ut som en kjip situasjon. Jeg tror det beste du kan gjøre er å sette deg sammen med samboeren, slik at dere kan prate om dette. Du bør fortelle henne hvor mye denne hobbyen betyr for deg (det er ikke sikkert dama forstår dette), og hvordan du føler deg når hun blir sur og grinete over at du ønsker å bruke av din fritid på noe du synes er gøy. Du har ikke prøvd å ta henne med deg på en session da, så hun kan se hvordan det er, og kanskje la henne prøve? Det viktigste i et hvert forhold er å være ærlig, også om følelsene sine.

Personlig synes jeg det er flott om partneren har en hobby han brenner for (nå er jo jeg kvinne), og det kunne aldri falle meg inn å bli sur fordi han ville bruke en dag eller to i uka på dette, snarere tvert imot. Om ikke jeg har en tilsvarende hobby, så er jo det mitt "problem" - jeg har jo også muligheten til å drive på med ting jeg har lyst til, enten det skulle være en sport, eller noe så "simpelt" som baking, matlaging eller scrapbooking for den saks skyld.

Snakk med dama, rett og slett!

Lykke til :klemmer:

Anonym poster: cb9e76441e525bf425e8fb248cfc83c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestemann

Hun er ikke redd for risikoen, har prøvd å ta opp dette uttallige ganger, men det ender med krangling om "den jævla kitinga" som hun kaller det.

Er ikke glad i å krangle, men det er null interesse eller forståelse for at dette er noe jeg virkelig vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig tror jeg jeg hadde syntes det var skummelt om kjæresten min holdt på med en sånn "ekstrem" hobby som kiting, fallskjermhopping osv, i hvert fall hvis vi hadde barn. Fordi jeg ville vært redd for at han skulle skade seg og kanskje omkomme. Men jeg kunne vært åpen for å se statistikk, antagelig er det ikke farligere i praksis enn veldig mye annet.

Ellers vet jeg med meg selv at jeg ville godtatt og syntes det var positivt med hobbyer som band, idrett (hvis det ikke tok mange timer hver dag), friluftsliv osv.

Anonym poster: 80c0b0fb626638755c88a15656961b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestemann

Hun har ingen spesielle egne interesser, har prøvd å få henne med på kiting og noen andre hobbyer, men det var ikke noe for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør henne hvorfor hun missliker at du driver med kiting,da. Det gjør det MYYE lettere enn å sitte her å gjette :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes vis samboeren har noe han/hun liker,synes jeg man skal prøve å være litt åpen.

jeg personlig er livredd for å kjøre båt. men fordi samboeren elsker båt. så setter jeg meg i båt flere ganger i året. å jeg vet hvor glad han blir for at jeg gjør det selv om jeg er livredd!selv om jeg blir redd bare jeg står på brygga.så går jeg inn i båten å blir med på disse turene.

Anonym poster: ff52b74ac29b7d91aa874c6e441b3e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en flott samboer, vi har to barn hus og volvo.

Har en hobby jeg virkelig brenner for nemlig kiting og det betyr veldig mye for meg å få drive med dette, men det virker som om samboeren min hater at jeg driver med dette og blir provosert hver gang jeg prøver å si ifra at jeg har tenkt meg ut en tur eks. lørdag eller onsdag etter jobb.

Er ikke så lett å planlegge dette da man er avhenging av vinden, men jeg prøver i det lengste å si ifra at det kan bli noe noen dager i forveien.

Er ikke snakk om mange ganger i løpet av et år, kanskje 20 ganger så det er ikke mye i forhold til eks fotballtrening 2 g i uka.

Er sjeldent ute på gutteturer og synes jeg bidrar med mye hjemme med barn og husarbeid selv om samboeren gjør mer enn meg der.

Er utrolig kjipt å komme hjem etter en god dag på trening til en dame som er sur for at man har vært ute.

Hun har ingen hobbyer eller interesser som hun brenner for eller vil holde på med. Har prøvd å finne noe som kan passe til henne noen ganger, men det blir ikke så godt mottatt...

Elsker selvfølgelig dama mi og barna mine, og ville aldri prioritert vekk de, men elsker også å være ute med kiten.

Føler meg litt bundet på hender og føtter her...

What to do?

*gruble* Kanskje hun er litt "sjalu" på kitingen. At hun ser at du er så lykkelig etter du har kitet, så hun føler at du egentlig innerst inne savner singellivet og friheten og det å kunne kite hele tiden. Så når du kiter blir hun sittende igjen med den følelsen at hun aldri kan gjøre deg så lykkelig som hobbyen din kan...? Stor sjangs for at jeg er på villspor her, men jeg har følt det litt sånn selv ift min kjærestes hobby.. Noen kvinner er desverre kompliserte :S

Anonym poster: 470705878157e8c4e05c8d93f77d2af0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ingen spesielle egne interesser, har prøvd å få henne med på kiting og noen andre hobbyer, men det var ikke noe for henne.

Kan være der det ligger.. At hun er litt sjalu for at du faktisk har en hobby du brenner for.

Jeg var faktisk i hennes sko, og ble irritert fordi samboeren min dyrket sine interesser i stedet for å være sammen med meg. Det var egentlig ikke det at jeg ville at han skulle være med meg som var problemet, men at jeg var litt sur fordi jeg ikke hadde noe å finne på når han ikke var der. Jeg måtte gå i meg selv og prøve å finne noe jeg kunne kose meg med når han var borte. Jeg skjønte etterhvert at feilen lå hos meg, og ikke han.

Endret av FancyPants
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fdsfs

Dårlig dame ass. Det må jeg bare si. Kjerringa mi jubler høylydt hver gang jeg stikker ut og gjør min hobby, og da snakker vi kanskje 50-60 dager i året, minst. Dessuten er det en slik hobby som betyr at man ofte drar vekk 2-3 dager i slengen. Hun burde jo bare være glad for at du har et liv ved siden av. Kanskje hun er bitter fordi hun selv ikke har noen hobby?

Det er mange damer, faktisk så mange som 90% (i USA, regner ikke med at tallene avviker SÅ mye i Norge) av alle damer har SHOPPING!!?!? som favoritthobby. Da det er bevist at shopping kun gir en ekstremt kortvarig lykkefølelse etterfulgt av dårlig samvittighet så er det klart hun blir deppa og sur over at du gjør noe som virkelig gjør det lykkelig og glad. Du får både trening, sol og spenning..Hun derimot shopper, er hjemme og går kanskje på spinningtime 3 ganger i uka. Hvis man veier opp litt hvem som har best livskvalitet av dere to, så setter jeg en knapp på deg min gode mann!

Stå på krava, og ikke bli en tøffel. Forklar henne at hu får finne seg en hobby sjæl og slutte å sippe som ei lita unge. Enten går hun i fra deg, eller så får hun mer respekt for deg. Om hun går i fra deg av en så liten bagatell så er hun ikke verdt å satse på likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fddfa

Personlig tror jeg jeg hadde syntes det var skummelt om kjæresten min holdt på med en sånn "ekstrem" hobby som kiting, fallskjermhopping osv, i hvert fall hvis vi hadde barn. Fordi jeg ville vært redd for at han skulle skade seg og kanskje omkomme. Men jeg kunne vært åpen for å se statistikk, antagelig er det ikke farligere i praksis enn veldig mye annet.

Ellers vet jeg med meg selv at jeg ville godtatt og syntes det var positivt med hobbyer som band, idrett (hvis det ikke tok mange timer hver dag), friluftsliv osv.

Anonym poster: 80c0b0fb626638755c88a15656961b5f

Hallo. Kiting er da en av de minst farlige idrettene man kan holde på med. Joda, litt blåmerker og i værste fall en brekt arm eller finger. Men man holder på...I VANN! eller SNØ! Regner med at man bruker vest i vannet dessuten. Selv vanlig hall-idrett har nok mye høyere skaderisiko enn kiting. Har selv drevet aktivt med typisk hall-idrett, og har så dårlige knær at jeg kunne sluttet i jobben og levd på NAV resten av livet om det var det jeg ville..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette synes jeg ikke høres bra ut. Når samboeren min dyrker sine hobbyer, enten inne eller ute, ser han jo så sabla fornøyd ut og det gjør faktisk meg inmari glad også. Noen av hobbyene hans tar jeg også del i (selv om jeg ikke nødvendigvis digger dem).

Et forhold handler om å gi og ta, og her burde hun gi. Synes ikke det er mye forlangt av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegne deg en livsforsikring på en håndfull millioner, og fortell henne at om du ramler ned, og aldri kommer tilbake, så blir hun rik. :jepp:

Du får bare ta konsekvensen av at hun blir potta sur for at det er ett område i livet ditt hun ikke greier å kontrollere. Sørg for å legge inn ekstra tid etter kitinga til å akklimatisere deg, og forklar henne at du ikke gidder å komme rett hjem, for å ødelegge den glade stemningen og godfølelsen.

Kombiner det med en tur på byen, eller hytteovernatting, eller noe sånn. Og gjør det helt klart at suring og manipulering ikke biter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klarer hun i det hele tatt å hoste opp ett argument når du spør henne om hva som er galt med kiting? Og har du spurt henne om hun ville reagert likt om det var en annen hobby du drev med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regine

driver du også med fotball to ganger i uka?

og så kiting minimum 20 ganger i året? Når året har 52 uker så betyr jo det ca annenhver uke (og dette er kanskje årtidsbestemt - dvs. mer i sommer/vinterhalvåret?)

Hvis dette stemmer - noe jeg leser ut av ditt første innlegg - så skjønner jeg faktisk at fruen ikke syns det er noe særlig. For du har nemlig vanvittig mye tid i hverdagen til DINE hobbyer - og hvem er det da som må passe unger og bikkjer og sånt?

Kan det være det egentlige problemet - at hun ser og føler at hun blir helt låst i fht. å ha noen særlige hobbyer fordi du allerede har beslaglagt så mye av fritiden til dine ting?

Det er mulig at du bør revurdere hva du faktisk bruker tiden din på og hva som er viktigst. Jeg mener ikke at du ikke skal drive med hobbier/ting du liker, men samtidig må dette stå i forhold til at du også har jobb og familie, som ikke hele tiden skal "lide" for at du har en hobby som er viktig for deg.

Og så må du huske på at årene går fort - plutselig trenger ikke barna å "gjetes" lenger og da vil både du og hun få større frihet til å ha egne, mer eller mindre tidkrevende hobbier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampebob1

Har en hobby jeg virkelig brenner for nemlig kiting og det betyr veldig mye for meg å få drive med dette, men det virker som om samboeren min hater at jeg driver med dette og blir provosert hver gang jeg prøver å si ifra at jeg har tenkt meg ut en tur eks. lørdag eller onsdag etter jobb.

At dere har egne interesser skal visstnok være veldig sunt for forholdet. Man trenger å koble av fra det daglige og ta pauser fra ting. Bruk heller dette som argument for at dere vil få det bedre.

Hun har ingen hobbyer eller interesser som hun brenner for eller vil holde på med. Har prøvd å finne noe som kan passe til henne noen ganger, men det blir ikke så godt mottatt...

Er vel mest sannsynlig her problemet ligger. Vil tro hun har behov for å komme seg ut litt også, men det er viktig at hun finner noe selv i stedet for at du skal servere henne dette.

Prat med henne og få henne til å se fordelene ved dette :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gruble* Kanskje hun er litt "sjalu" på kitingen. At hun ser at du er så lykkelig etter du har kitet, så hun føler at du egentlig innerst inne savner singellivet og friheten og det å kunne kite hele tiden. Så når du kiter blir hun sittende igjen med den følelsen at hun aldri kan gjøre deg så lykkelig som hobbyen din kan...? Stor sjangs for at jeg er på villspor her, men jeg har følt det litt sånn selv ift min kjærestes hobby.. Noen kvinner er desverre kompliserte :S

Anonym poster: 470705878157e8c4e05c8d93f77d2af0

Komplisert? Jeg vil heller kalle det ved dets rette navn: gjerrighet. Ja, det er gjerrig å være sjalu på kjærestens interesser.

Dette at kvinner er så kompliserte er bare en myte, som enkelte altfor gjerne liker å opprettholde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...