Gå til innhold

"Gammel" mann og jente


Gjest TigerNikita

Anbefalte innlegg

Ser at dette har utløst en veldig debatt som aldersforskjeller ofte gjør her inne.

jeg selv er i lag med en mann som er 29 år eldre enn meg og har vært det i 7 år. Fantastiske syv år og det er godt å våkne hver måren til mannen jeg elsker.

La meg tenke, du er da 31 nå (24+7), han er oi, 60. Tenk 15 år fremover. Da er han 75, litt uflaks og han er pleietrengende eller dement - mens du er ikke 50 engang. Statistisk sett blir du enke i over 30 år. For min del høres det slett ikke attraktiv ut, men vi har alle forskjellig smak.

Hva gjelder startinnlegg, kanskje de passer perfekt sammen? Begge er sløve med prevensjon og har ødelagte, seriøse forhold med barn involvert tidlig i livet. Likevel, venninen din velger sin partner selv, du trenger jo ikke ha mye med ham å gjøre, men bare møte henne. Selv om du ikke syns noe om kjæresten hennes kan du være støtte når hun trenger det.

Anonym poster: d88124733bbd33c74dbee49762523590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Du skal få tenke hva du vil, inne i hodet ditt. Men de fleste voksne mennesker, med et par sosiale antenner, skjønner at det finnes grenser for hva som er greit å si til andre. Noe du ser ut til å ha tungt for.

Eh jeg sier det ikke til andre jeg sier det anonymt på et diskusjonsforum. Forskjell på det å si det face to face. Hadde jo ikke sagt noe om hun visste hvem jeg var og snakka direkte til meg. Men siden det er anonymt kan jeg fint si hva jeg vil her inne mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ser at dette har utløst en veldig debatt som aldersforskjeller ofte gjør her inne.

jeg selv er i lag med en mann som er 29 år eldre enn meg og har vært det i 7 år. Fantastiske syv år og det er godt å våkne hver måren til mannen jeg elsker.

Hans barn er på min alder, voksne mennesker som unner sin far det beste. Jeg har en god tone med hans barn og det har aldri vært noen pinligheter.

At andre føler for å heve den svært så lange pekefingeren til andre her inne skjønner jeg ikke. jeg lever mitt liv slik jeg ønsker det at det er vondt for folk å fatte og føler for å dømme kjærlighetslivet mitt nord og ned, ja vel. Men hva oppnår dere med det? La folk få bestemme selv. Kunne aldri i verden gjort det slutt med kjæresten fordi noen føler for å sitte på pidestolen å leke moralister.

Riktignok var jeg 24 da jeg traff samboeren, men en kvinne på 19 er voksen nok til å bestemme over eget liv, og med mindre bestevenninnen er hennes verge så bør man holde seg for god til å blande seg.

Anonym poster: 21981afa58f317e5c3f8eb7b5b3ab5f9

Jeg mener det er en ting at ei ung jente faller for en som er eldre, det er verre når en voksen mann på snart førti går etter tenåringer. Han er såpass gammel at han burde vite bedre.

jeg var forelska i en lærer da jeg gikk på ungdomsskolen som var 20 fordi han var kjekk og sånt, men hadde vært riv ruskende galt om han gjengjeldte småjenteforelskelsen min. (ja jeg vet det er forskjell på ungdomsskolebarn og ei på nitten men jeg syns prinsippet blir det samme. En voksen skal se på en ungdom som en ungdom, ikke som en voksen). Jeg hadde ikke kunnet drømme om å bli sammen med en guttunge på 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fei for egen dør.

Som vanlig liker du å kaste ut påstander uten å begrunne de. Lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Som vanlig liker du å kaste ut påstander uten å begrunne de. Lavmål.

Begrunnelsen var sitatet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du mener, her er påstanden din, og jeg spør om hvorfor du mener det er alderen som er grunnen.

Du klarer ikke svare på det?

Det som TS forteller om det her forholdet er hva som gjør meg meget skeptisk til menns ungpikelyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest "gjest"

Skjønner ikke hva du mener, her er påstanden din, og jeg spør om hvorfor du mener det er alderen som er grunnen.

Du klarer ikke svare på det?

Det der er ikke en påstand, det der er min mening. Ditt problem at du ikke klarer å skille de to tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ingen gammel mann. Og hvorfor skal du bry deg om det? Det finnes ikke noe galt i det heller.

Det er ingen som har noen som helst rett til å dømme dem.

Anonym poster: cf660a7d89a6b627992c48d656f0a32a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

En av grunnene til at jeg syns det er galt er dersom han på 38 ønsker seg barn med en gang og så blir han sammen med ei som er for ung til å få barn. En ting om hun selv er klar for det, men hva om hun ikke er det og føler seg pressa til å bli gravid for hans skyld?

Er nesten like ille som han i dette tilfellet som tvang henne til abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg tenke, du er da 31 nå (24+7), han er oi, 60. Tenk 15 år fremover. Da er han 75, litt uflaks og han er pleietrengende eller dement - mens du er ikke 50 engang. Statistisk sett blir du enke i over 30 år. For min del høres det slett ikke attraktiv ut, men vi har alle forskjellig smak.

Anonym poster: d88124733bbd33c74dbee49762523590

Ok, jeg kan skjønne at du reagerer, men hvorvidt du føler det høres attraktivt ut spiller da ingen rolle, da det ikke er du som er i lag med han. Som sagt vi har forskjellig smak, er ikke sikkert din smak er så særlig attraktiv for min del heller som igjen ikke spiller noen rolle for deg antar jeg.

Så er det jo og slik at selv om alder betyr null og niks i forhold til hvem jeg blir og er i lag med så er det jo slik at jeg og kan faktisk regne, selv om jeg er usikker på om innlegget ditt er ment som opplysning til meg, så forteller du meg altså ikke noe nytt med andre ord. Jeg er fullstendig klar over hva du sier og har vært det hele tiden, men disse 7 fantastiske og herlige årene ville jeg ikke byttet ut mot 30 middelmådige år og vi vet aldri hva som skjer i livet.

Anonym poster: 21981afa58f317e5c3f8eb7b5b3ab5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ok, jeg kan skjønne at du reagerer, men hvorvidt du føler det høres attraktivt ut spiller da ingen rolle, da det ikke er du som er i lag med han. Som sagt vi har forskjellig smak, er ikke sikkert din smak er så særlig attraktiv for min del heller som igjen ikke spiller noen rolle for deg antar jeg.

Så er det jo og slik at selv om alder betyr null og niks i forhold til hvem jeg blir og er i lag med så er det jo slik at jeg og kan faktisk regne, selv om jeg er usikker på om innlegget ditt er ment som opplysning til meg, så forteller du meg altså ikke noe nytt med andre ord. Jeg er fullstendig klar over hva du sier og har vært det hele tiden, men disse 7 fantastiske og herlige årene ville jeg ikke byttet ut mot 30 middelmådige år og vi vet aldri hva som skjer i livet.

Anonym poster: 21981afa58f317e5c3f8eb7b5b3ab5f9

Må si jeg har den ytterste respekt for dere som er i stand til å se et annet menneskes verdi på tross av alder. Det er altfor mange som kun er opptatt av utseende og hva andre måtte tenke og tro.

Når to mennesker elsker hverandre er alder av mindre betydning, det samme hvor "stram" den andre måtte være i kroppen..

Det er egentlig synd i de som ikke er i stand til å forstå dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Må si jeg har den ytterste respekt for dere som er i stand til å se et annet menneskes verdi på tross av alder. Det er altfor mange som kun er opptatt av utseende og hva andre måtte tenke og tro.

Når to mennesker elsker hverandre er alder av mindre betydning, det samme hvor "stram" den andre måtte være i kroppen..

Det er egentlig synd i de som ikke er i stand til å forstå dette.

Det er ikke utseendet som gjør at jeg tenker på aldersforskjellen, grunnen til at jeg tenker på den er at jeg kan ikke fatte og begripe hvordan en mann på 38 kan anse en nittenåring som voksen. Jeg er bare 29 og syns 19 åringer er små. Russen ser jo bare yngre og mer barnlige ut for hvert år som går i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke utseendet som gjør at jeg tenker på aldersforskjellen, grunnen til at jeg tenker på den er at jeg kan ikke fatte og begripe hvordan en mann på 38 kan anse en nittenåring som voksen. Jeg er bare 29 og syns 19 åringer er små. Russen ser jo bare yngre og mer barnlige ut for hvert år som går i mine øyne.

Vi gutta er jo barnslige, mens noen damer kanskje er litt veslevoksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Vi gutta er jo barnslige, mens noen damer kanskje er litt veslevoksne.

manb er ikke gutt når man er 38. Dessuten er ikke alle hankjønn barnslige. Og det fins flust av barnslige kvinnfolk og.

Og disse veslevoksne jentene: det å være veslevoksen vil si at man tror man er mer voksen enn man er, men når det kommer til stykket er man slett ikke voksen allikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke utseendet som gjør at jeg tenker på aldersforskjellen, grunnen til at jeg tenker på den er at jeg kan ikke fatte og begripe hvordan en mann på 38 kan anse en nittenåring som voksen. Jeg er bare 29 og syns 19 åringer er små. Russen ser jo bare yngre og mer barnlige ut for hvert år som går i mine øyne.

:sjokkert: Off topic, men er du virkelig 29 år??

Ut i fra innleggene du skriver så har jeg alltid trodd du var i tenårene.. :hakeslepp:

Anonym poster: fbf8802bbc66767a144a784f76e218c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kan jo også legge til at han tvang hun til å ta abort da hun ble gravid, er jevnlig utro og behandler hun som et barn. Fortsatt ikke ekkelt? Unner hun det alle beste i verden, men akkurat dette tror jeg ikke er bra for henne.

... og du velger fokusere på alderen hans?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det norsk lov glemmer her at en 19 åring sjelden er mentalt voksen. Ja de er gamler nok til å stemme, kjøre bil og kjøpe sprit, men er dette virkelig nok kriterier for å være voksen?De har ikke engang lov til å kjøper sprit heller, de må være 20. Så norsk lov ser dem kanskje ikke som helt voksne likevel? Utesteder i byen med 20 års grense ser dem heller ikke som voksne.

Helt sant,helt enig. Plutselig får man stemme,drikke og kjøre. Men er man klar?

Ærlig talt..Så er ikke venninner i stand til å avgjøre det.

jeg har alltid vært sammen med menn som er eldre enn meg, og venninne mine syns det er rart. For rundt dem får jeg den barnslige siden frem. Men jeg liker å komme tilbake til en mann som jeg kan være seriøs med,som jeg har mye tilfelles med,og som ser ting slik jeg ser ting.

En av grunnene til at jeg syns det er galt er dersom han på 38 ønsker seg barn med en gang og så blir han sammen med ei som er for ung til å få barn. En ting om hun selv er klar for det, men hva om hun ikke er det og føler seg pressa til å bli gravid for hans skyld?Er nesten like ille som han i dette tilfellet som tvang henne til abort.

Nå vet du jo ikke om han ønsker seg barn i det hele tatt?

Men jeg skjønner din mistanke altså, det er komplisert når man er i forskjellig steder i livet.

... og du velger fokusere på alderen hans?

ENIG!

Anonym poster: 023532234476cdd821a7a22c37040ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke en påstand, det der er min mening. Ditt problem at du ikke klarer å skille de to tingene.

Ok, kan du utdype meningen din da?

Eller nei, du har egentlig sagt mer enn nok med alle svarene dine i denne tråden og jeg skjønner du ikke vil det, så jeg skal ikke presse deg mer. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med Betty i at folk på 19 ikke er voksne. Vi bør ha 26-års aldersgrense på å kjøpe øl, kjøre bil, uteliv, ha sex, ta abort, og reise utenbys aleine.

Så kan vi ha en sånn voksenhetseksamen, for å luke ut alle over 26, som ennå er for barnslige. De får selvsagt sperrefrist.

God idé, Frøken Boop! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Helt sant,helt enig. Plutselig får man stemme,drikke og kjøre. Men er man klar?

Ærlig talt..Så er ikke venninner i stand til å avgjøre det.

jeg har alltid vært sammen med menn som er eldre enn meg, og venninne mine syns det er rart. For rundt dem får jeg den barnslige siden frem. Men jeg liker å komme tilbake til en mann som jeg kan være seriøs med,som jeg har mye tilfelles med,og som ser ting slik jeg ser ting.

Nå vet du jo ikke om han ønsker seg barn i det hele tatt?

Men jeg skjønner din mistanke altså, det er komplisert når man er i forskjellig steder i livet.

ENIG!

Anonym poster: 023532234476cdd821a7a22c37040ebc

Jeg snakker hypotetisk om de barnegreiene. Snakker ikke spesifikt om mannen ts snakker om. Og for å fortsette på den hypotesen bare omvendt, hva om han aldri ønsker seg barn men om fem år vil hun ha? Da er jo det forholdet dømt til helvete likevel. Det er jo så klart en sjans at ingen av de ønsker barn i det hele tatt, men for å snakke for meg selv, jeg skulle aldri i verden ha barn da jeg var nitten, men vil ha nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...