Gå til innhold

"Gammel" mann og jente


Gjest TigerNikita

Anbefalte innlegg

Gjest TigerNikita

Min bestevenninne er sammen med en mann på 36 år. Hun er 19, og han har en datter som er 2 mnd eldre enn henne. Det virker som at alle syns dette er ok, bortsett fra meg. Hva tenker dere? Er det greit, eller er det ekkelt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke ekkelt ihvertfall, for hun er jo voksen, og de er jo i samme generasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hoppet i taket om søsteren min på den alderen kom hjem med en mann på 36 år.

Vet ikke hva annet jeg kan si...

Anonym poster: 02ff19e60569e5b132c69e756b074f2f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje ikke optimalt i Mine øyne, men langt ifra den verste aldersforskjellen jeg har hørt om.

Personlig hadde ikke en olding som fikk barn når han var 17 vært så interessant uansett.... Daddy issues

Anonym poster: bc372608b0427dc15ed4ae2cb0cf11f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er ikke ekkelt ihvertfall, for hun er jo voksen, og de er jo i samme generasjon.

En mann på 36 og en jente på 19 er da ikke i samme generasjon,

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe gale i det, når to voksne mennesker er glade i hverandre. Du kan mene hva du vil, men hun lever sitt liv og må ikke leve livet sitt etter hva du mener er riktig eller ikke. Jeg syns det er merkelig at du bruker ordet kvalmt, for er virkelig kjærligheten mellom to voksne mennesker kvalmt?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er et voksent menneske, hva og hvem hun er i lag med er det kun opp til hun selv å bestemme sammen med sin partner. Jeg synes hun er tøff som tør å satse på forholdet og selv bestemmer over egen lykke fremfor å høre på andres meninger.

Å bruke ordet kvalmt om lykken til sin bestevennine og hennes forhold har jeg derimot andre meninger om

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TigerNikita

Jeg ser ikke noe gale i det, når to voksne mennesker er glade i hverandre. Du kan mene hva du vil, men hun lever sitt liv og må ikke leve livet sitt etter hva du mener er riktig eller ikke. Jeg syns det er merkelig at du bruker ordet kvalmt, for er virkelig kjærligheten mellom to voksne mennesker kvalmt?

Jeg ser ikke på venninnen min som voksen. Hun har ikke klart å fullføre videregående, maser konstant på foreldrene sine om penger, klarer såvidt å lage middag selv og lignende. Han derimot har to jobber, tjener godt med penger og er på et HELT annet stadie i livet, bortsett fra at han er en dramaqueen som har en egen "blogg" på facebook hvor han deler alt dramaet sitt. Hadde det ikke vært for at han hadde en datter på 19 hadde det vært noe annet, men det er dette jeg syns er spesielt. Han var også med å rulle på russebussene i år, noe jeg syns er veldig spesielt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TigerNikita

Hun er et voksent menneske, hva og hvem hun er i lag med er det kun opp til hun selv å bestemme sammen med sin partner. Jeg synes hun er tøff som tør å satse på forholdet og selv bestemmer over egen lykke fremfor å høre på andres meninger.

Å bruke ordet kvalmt om lykken til sin bestevennine og hennes forhold har jeg derimot andre meninger om

Jeg kan jo også legge til at han tvang hun til å ta abort da hun ble gravid, er jevnlig utro og behandler hun som et barn. Fortsatt ikke ekkelt? Unner hun det alle beste i verden, men akkurat dette tror jeg ikke er bra for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt. Joda, kjærlighet kjenner ingen alder og alt det der. Men jeg syns også det er ekkelt. Var jenta eldre (og da gutten tilsvarende eldre) er det greit. Men når en er 19 og han er nesten 20 år eldre syns jeg det er ekkelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo også legge til at han tvang hun til å ta abort da hun ble gravid, er jevnlig utro og behandler hun som et barn. Fortsatt ikke ekkelt? Unner hun det alle beste i verden, men akkurat dette tror jeg ikke er bra for henne.

Ok dette var myyye du ikke nevnte i HI, der hovedfokuset bare var på alderen deres. Men fremdeles så mener jeg at det er hun som er i lag med fyren ikke du. Det er hun som bestemmer om hun ønsker å være i dette forholdet og selv om jeg forstår nå din bekymring pga oppførsel og ikke pga årstall så er hun fremdeles sjef for sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Min bestevenninne er sammen med en mann på 36 år. Hun er 19, og han har en datter som er 2 mnd eldre enn henne. Det virker som at alle syns dette er ok, bortsett fra meg. Hva tenker dere? Er det greit, eller er det ekkelt?

Hadde jeg vært dattra hans hadde jeg kutta kontakten med han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg ser ikke noe gale i det, når to voksne mennesker er glade i hverandre. Du kan mene hva du vil, men hun lever sitt liv og må ikke leve livet sitt etter hva du mener er riktig eller ikke. Jeg syns det er merkelig at du bruker ordet kvalmt, for er virkelig kjærligheten mellom to voksne mennesker kvalmt?

I motsetning til deg så ser ikke jeg på en 19 åring som fullverdig voksen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TigerNikita

Ekkelt. Joda, kjærlighet kjenner ingen alder og alt det der. Men jeg syns også det er ekkelt. Var jenta eldre (og da gutten tilsvarende eldre) er det greit. Men når en er 19 og han er nesten 20 år eldre syns jeg det er ekkelt.

Helt enig. Hadde hun vært 30 og han 50 f.eks eller hu 27 og han 45 er det ikke ekkelt lenger. Jo eldre man er, jo større kan aldersforskjellen være også!

Endret av TigerNikita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til deg så ser ikke jeg på en 19 åring som fullverdig voksen.

Norsk lov gjør. 19-åringen er voksen og har sannelig rett på å ta egne valg, også over sin egen kropp, sine egne følelser og til og med seksuell tenning. Rart med det, noen forelsker seg i personer, ikke fødselsnummere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Min bestevenninne er sammen med en mann på 36 år. Hun er 19, og han har en datter som er 2 mnd eldre enn henne. Det virker som at alle syns dette er ok, bortsett fra meg. Hva tenker dere? Er det greit, eller er det ekkelt?

Hvorfor skal du absolutt mene noe om det da? Er jo overhodet ikke din bussiness uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min bestevenninne er sammen med en mann på 36 år. Hun er 19, og han har en datter som er 2 mnd eldre enn henne. Det virker som at alle syns dette er ok, bortsett fra meg. Hva tenker dere? Er det greit, eller er det ekkelt?

Jeg tenker: "Hvem i helvete innbiller du deg at du er, som tror du har noen som helst rett til å stille deg til doms over andre menneskers valg av livspartner?" Du må jo bare godta eller stikke. Er jo liksom ikke sånn at han er psyko og skambanker henne, eller omvendt?

Hva er liksom problemet? Er det ikke like moro å feste sammen med henne på by'n mer, eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Norsk lov gjør. 19-åringen er voksen og har sannelig rett på å ta egne valg, også over sin egen kropp, sine egne følelser og til og med seksuell tenning. Rart med det, noen forelsker seg i personer, ikke fødselsnummere.

Det norsk lov glemmer her at en 19 åring sjelden er mentalt voksen. Ja de er gamler nok til å stemme, kjøre bil og kjøpe sprit, men er dette virkelig nok kriterier for å være voksen?

De har ikke engang lov til å kjøper sprit heller, de må være 20. Så norsk lov ser dem kanskje ikke som helt voksne likevel? Utesteder i byen med 20 års grense ser dem heller ikke som voksne.

Endret av BettyBoop
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg tenker: "Hvem i helvete innbiller du deg at du er, som tror du har noen som helst rett til å stille deg til doms over andre menneskers valg av livspartner?" Du må jo bare godta eller stikke. Er jo liksom ikke sånn at han er psyko og skambanker henne, eller omvendt?

Hva er liksom problemet? Er det ikke like moro å feste sammen med henne på by'n mer, eller?

Det er en ting at 19 åringen vil ha han, men en på 36 burde vitre bedre og skjønne at han er for gammel. Hun som er så ung og uerfaren har mindre forutsetninger for å skjønne det..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Det er en ting at 19 åringen vil ha han, men en på 36 burde vitre bedre og skjønne at han er for gammel. Hun som er så ung og uerfaren har mindre forutsetninger for å skjønne det..

Hvorfor det? Hvis de har det bra sammen, og begge vil være sammen, så er vel det det viktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...