Gå til innhold

"Gammel" mann og jente

Gjest TigerNikita

Anbefalte innlegg

Tviler på hele historien.

Først er det aldersforskjellen som er "kvalmt"?

Men det var det ikke mange som var enige i, så en halvtime senere legger hun på med at han kontrollerer henne, hun droppa ut av skolen og er umoden?

Og så to min senere legges det til at han er jevnlig utro, og har tvunget henne til abort?

Og det er aldersforskjellen det er noe feil med?

:nei:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maruwan

Men det var det ikke mange som var enige i, så en halvtime senere legger hun på med at han kontrollerer henne, hun droppa ut av skolen og er umoden?

Og så to min senere legges det til at han er jevnlig utro, og har tvunget henne til abort?

Yes, my point exactly. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TigerNikita

For all del, tvil så mye du vil. Poenget mitt i begynnelsen var aldersforskjellen generelt, men når det kommer innlegg om at han ikke skambanker henne, da ser jeg det relevant å poste det. Men som sagt, du trenger absolutt ikke å tro på det :) Lev på din lille rosa sky du, og tro at det aldri skjer noe ille i verden, eller at det andre sier er løgn med en gang det høres usannsynlig ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Kyklopen, har du studert/lest litt vel mye filosofi?

On topic: Så lenge jenta blir behandlet godt, ser jeg ikke noe problem med saken - selv om jeg stusser litt over hva som får folk til å kjøre på med slike aldersforskjeller, da man gjerne er på helt forskjellige stadier i livet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, tvil så mye du vil. Poenget mitt i begynnelsen var aldersforskjellen generelt, men når det kommer innlegg om at han ikke skambanker henne, da ser jeg det relevant å poste det. Men som sagt, du trenger absolutt ikke å tro på det :) Lev på din lille rosa sky du, og tro at det aldri skjer noe ille i verden, eller at det andre sier er løgn med en gang det høres usannsynlig ut :-)

Hvorfor tar du opp aldersforskjellen da?

Er du ikke bekymret for de andre tingene da?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg kan jo også legge til at han tvang hun til å ta abort da hun ble gravid, er jevnlig utro og behandler hun som et barn. Fortsatt ikke ekkelt? Unner hun det alle beste i verden, men akkurat dette tror jeg ikke er bra for henne.

Hvordan tvinger man noen til å ta abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Slik jeg ser det, er det ikke aldersforskjellen som er det største problemet, men mannens oppførsel og den makten han tydeligvis har over jenta. De er ikke jevnbyrdige.

Men, den makten han har over henne gjør henne ekstremt tent på ham. Kvinner søker seg etter dominante alfa menn og går helt i spin når de faktisk får en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TigerNikita

Hvorfor tar du opp aldersforskjellen da?

Er du ikke bekymret for de andre tingene da?

Fordi det var aldersforskjellen som var hovedfokus, og mitt spørsmål i utgangspunktet. Selvfølgelig er jeg bekymret, og det er en helt annen historie, jeg ville bare høre deres meninger angående aldersforskjellen, ingenting annet, verken om jeg er en dårlig venninne, om skambanking eller andre ting. KUN aldersforskjellen. Men her på KG er det jo så ekstremt mange blinde mennesker at det selvfølgelig ikke gikk :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, om de var jevnaldrende, hadde du brydd deg? hadde du opprettet en tråd hvor du beskreiv forholdet deres som kvalmt og ekkelt og hadde du tatt med alderen deres i innlegget? Eller hadde du ikke giddet å bry deg i og med at de var jevnaldrende og at det dermed ikke var et problem at han var utro og behandlet henne dårlig?

Eller om han var den perfekte gentleman, behandlet henne med respekt og var snill og god som dagen var lang, hadde du da opprettet en tråd her inne hvor du beskreiv deres forhold som kvalmende?

Om du ville ha vår mening ang aldersforskjell hvorfor så mange tilleggsopplysninger som ikke har noe med alder å gjøre? Og når du får meningene til folk her så er det ikke vår skyld at du ikke liker de svarene :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TigerNikita

For å si det slik, om de var jevnaldrende, hadde du brydd deg? hadde du opprettet en tråd hvor du beskreiv forholdet deres som kvalmt og ekkelt og hadde du tatt med alderen deres i innlegget? Eller hadde du ikke giddet å bry deg i og med at de var jevnaldrende og at det dermed ikke var et problem at han var utro og behandlet henne dårlig?

Eller om han var den perfekte gentleman, behandlet henne med respekt og var snill og god som dagen var lang, hadde du da opprettet en tråd her inne hvor du beskreiv deres forhold som kvalmende?

Om du ville ha vår mening ang aldersforskjell hvorfor så mange tilleggsopplysninger som ikke har noe med alder å gjøre? Og når du får meningene til folk her så er det ikke vår skyld at du ikke liker de svarene :filer:

Gud, det er ikke lett dette her.. Ja, selvfølgelig hadde jeg brydd meg om han hadde hatt samme oppførsel dersom de var like gamle, men det er IKKE poenget. Poenget er at jeg syns det er kvalmt at de er sammen, uavhengig av hvordan han behandler henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Gud, det er ikke lett dette her.. Ja, selvfølgelig hadde jeg brydd meg om han hadde hatt samme oppførsel dersom de var like gamle, men det er IKKE poenget. Poenget er at jeg syns det er kvalmt at de er sammen, uavhengig av hvordan han behandler henne.

Så hvorfor begynte du å ta opp hvordan han behandler henne da? Var det fordi du møtte motstand, og så måtte du liksom slenge inn et vikarierende argument som ikke hadde noe med saken å gjøre?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen så er er jeg på linje med Maruwan, du prøver å score billige poeng av ting du senere ikke anser som viktighet for temaet. Jeg skrev et svar til deg på side en, du kommer da med et svar til meg hvor du spør meg om jeg fremdeles ikke synes dette er kvalmt, etter masse bla bla bla som tydeligvis ikke er viktig. Nå etter å ha fått vite at det du svarte meg har 0 betydning, så er svaret mitt det samme som jeg svarte deg i mitt første innlegg.

Hun er et voksent menneske, hva og hvem hun er i lag med er det kun opp til hun selv å bestemme sammen med sin partner. Jeg synes hun er tøff som tør å satse på forholdet og selv bestemmer over egen lykke fremfor å høre på andres meninger.

Å bruke ordet kvalmt om lykken til sin bestevennine og hennes forhold har jeg derimot andre meninger om

Som sagt at du føler får å få spysyken av forholdet deres er strengt tatt ditt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor begynte du å ta opp hvordan han behandler henne da? Var det fordi du møtte motstand, og så måtte du liksom slenge inn et vikarierende argument som ikke hadde noe med saken å gjøre?

Nå tror jeg nok at de "vikarierende" argumenter hun kom med i ettertid er reelle nok og at det plager henne.

Men Ts, mitt forrige innlegg var basert på dine tilleggsopplysninger. Om de opplysningene ikke var så viktige som aldersforskjellen så vet jeg ikke helt hvor du står.

Er problemet at han er mye eldre enn henne eller at han behandler henne dårlig? Eller kan det kanskje være begge deler?

Endret av pantertante
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Rart med det, noen forelsker seg i personer, ikke fødselsnummere.

For å spinne litt videre på dette; ville det for deg være aktuelt å satse på et forhold til en kvinne som var 17 år eldre enn deg?

Eller er disse aldersforskjellene noe som er greit så lenge det går i mannens favør?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å spinne litt videre på dette; ville det for deg være aktuelt å satse på et forhold til en kvinne som var 17 år eldre enn deg?

Eller er disse aldersforskjellene noe som er greit så lenge det går i mannens favør?

Tja, hvem vet? For min del er det egentlig uinteressant - forhold og meg er dødsdømt, uansett alder - men det betyr ikke i det hele tatt at jeg skal dømme noen andre for hva de gjør!

Jeg tar meg tvert imot den friheten og er lykkelig på deres vegne! Kjærlighet er kjærlighet, så lenge partene er voksne, er i forholdet av egen fri vilje og det ikke er ødeleggende fysisk eller psykisk. Så holder jeg meg for god for å synse ut fra tall, person eller kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Tar meg den frihet til å svare på dette:

Ja. Dersom jeg fant henne fysisk attraktiv (noe jeg mest sannsynlig ikke ville) så er det ikke noe i veien for det. Hun ville da vært 47.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Tja, hvem vet? For min del er det egentlig uinteressant - forhold og meg er dødsdømt, uansett alder - men det betyr ikke i det hele tatt at jeg skal dømme noen andre for hva de gjør!

Jeg tar meg tvert imot den friheten og er lykkelig på deres vegne! Kjærlighet er kjærlighet, så lenge partene er voksne, er i forholdet av egen fri vilje og det ikke er ødeleggende fysisk eller psykisk. Så holder jeg meg for god for å synse ut fra tall, person eller kjønn.

@Gunvald, jeg kan trygt si deg en ting: Du er altfor hard mot deg selv. Dette vil nok ordne seg.

For øvrig et fint svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ihvertfall fått svar på at de fleste IKKE synes det er "kvalmt" med den aldersforskjellen.

Kanskje du burde sette fokus på andre ting ifht. venninna di.

Tror ihvertfall HUN hadde satt pris på det, tror du ikke....?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestevenninne er sammen med en mann på 36 år. Hun er 19, og han har en datter som er 2 mnd eldre enn henne. Det virker som at alle syns dette er ok, bortsett fra meg. Hva tenker dere? Er det greit, eller er det ekkelt?

Jeg tror at de begge synes det er sexy, og det motsatte av ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...