Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!

My84

Anbefalte innlegg

Oppdatering uke 31

Kjønn: Jente! :babyjente:

Utålmodig?: Både ja og nei! Gleder meg enormt til hun kommer! Samtidig er det godt jeg har litt mer tid til å gjøre ting klart. :)

Hodet ned: Når vi var på 3D-ultralyd fikk vi beskjed om at hun lå litt på skrå, men hodet lå nedover.

Aktivitet i magen: Syns det har roet seg de siste dagene, blir nesten litt urolig...:sjenert: Men det går ikke så lenge mellom hver gang jeg kjenner noe. Om natta er det full rulle inni der. :ler:

Navn: Venter nok med å bestemme oss til hun er her. ;)

Vektøkning: 7 kg

Vann i kroppen: Føler at sokkene lager dypere merker på beina enn før, så det er nok litt vann i kroppen ja.

Kynnere: Ja, innimellom. Særlig når jeg går fort eller stresser.

Humør: Stort sett bra. :nigo:

Barnerom: Kaos foreløpig, gleder meg til å få det mer i orden.

Utstyr: Har det aller meste nå, og sikkert altfor mye klær.. Mangler badebalje, div stelleutstyr, flaske, smokker, uro, og litt andre småting. Har heller ikke kjøpt sprinkelseng ennå, men Bedside Crib'en skal brukes i starten.

Strekkmerker: Ingen foreløpig. Håper virkelig jeg slipper...

Melk i brystene? Klemte ut en dråpe her om dagen! :jepp:

Fødsel: Tar det som det kommer. Gruer meg ikke veldig nå, prøver å fokusere mer på tiden etter fødsel enn selve fødselen. Men innimellom slår det meg, jeg skal faktisk snart føde...og da blir jeg litt nervøs.

Plager: Har fått bekkenløsning, og har endel vondt i rygg, hofter og nakke. I tillegg strekker det ganske mye over magen til tider. Våkner også oftere om nettene og må bytte stilling.

Oppegående: Ja, men har nylig blitt 50 % sykemeldt pga bekkenet.

Sulten: Normal matlyst, men orker ikke å spise for mye av gangen. Syns det meste jeg likte før fortsatt er godt! Har litt dilla på sjokomelk. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fin oppdatering! Mulig jeg stjeler :nigo:

Spennende med melk i puppen, altså! Her rant det over én gang, og det var morgenen etter å ha hatt sex ;) måtte bytte sengetøy!! :fnise:

Max 11 uker igjen, asså!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Fin oppdatering, My :)

Ser dere mangler badebalje, har du sett på Flexibath? Vi har bare balje fra IKEA selv, men etter at vi hadde kjøpt den tipset en venninne meg om den sammenleggbare balja Flexibath, den blir helt flat når den ikke er i bruk, og i tillegg er det propp i den, som gjør den enklere å tømme!

Og så spennende med navn altså, er det sånn at dere har bestemt dere for noen alternativer og så ser dere når hun kommer hva som passer best, eller er det fortsatt helt i det blå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin oppdatering! Mulig jeg stjeler :nigo:

Spennende med melk i puppen, altså! Her rant det over én gang, og det var morgenen etter å ha hatt sex ;) måtte bytte sengetøy!! :fnise:

Max 11 uker igjen, asså!! :strix:

Hihi, ja det var litt spennende å se at det faktisk kom noe ut av puppen! :fnise: Har ikke hatt noen lekkasjer ennå da. :) 11 uker høres jo ikke så mye ut! :nigo:

Fin oppdatering, My :)

Ser dere mangler badebalje, har du sett på Flexibath? Vi har bare balje fra IKEA selv, men etter at vi hadde kjøpt den tipset en venninne meg om den sammenleggbare balja Flexibath, den blir helt flat når den ikke er i bruk, og i tillegg er det propp i den, som gjør den enklere å tømme!

Og så spennende med navn altså, er det sånn at dere har bestemt dere for noen alternativer og så ser dere når hun kommer hva som passer best, eller er det fortsatt helt i det blå? :)

Ja har hørt om Flexibath, og det virker jo supersmart! :jepp: Kjekt med sammenleggbare ting. En venninne av meg har visst flere baljer, hun sa at det trengte jeg ikke å kjøpe. Så kanskje det blir arve-balje. ;)

Vi har en god del (altfor mange :fnise:) navnealternativer, men 2-3 av de leder foreløpig. Kanskje vi plutselig bestemmer oss, ellers så får vi se hva vi syns passer henne best. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går og idag har det virkelig vært full rulle i magehuset! :jepp: Særlig i går kveld, glemte helt å følge med på filmen vi så på fordi vi ble så fascinert av magen som hoppet rundt. :fnise: Nå er det nesten så jeg kan ta tak i armer og føtter som stikker ut. :rodmer: Det ser jo helt sprøtt ut! Men det er så herlig å kjenne at hun har det bra. :hjerte:

I går prøvde jeg meg på denne retten, og det ble kjempegodt! :nigo: Fikk masse skryt av samboer, da er det jo enda morsommere å lage mat! :jepp: Jeg blir så lei av å lage det samme hele tiden, og da er disse matbloggene gull verdt for inspirasjon. I dag blir det hjemmelagd fiskegrateng fra den samme bloggen. :lur:

Kjenner det godt i både bekken og rygg om dagen, musklene i ryggen er spente som fiolinstrenger hele tiden. :( Men det går helt greit egentlig, litt massasje fra samboeren hjelper masse. :) Det som nesten plager meg mer om dagen er urolige bein, klarer nesten ikke å sitte stille for det kribler så fælt! Må begynne med magnesiumtilskudd, det har jeg bestemt meg for mange ganger men jeg glemmer å handle det. :rolleyes:

Har hatt fødeprogram-maraton her de siste dagene. :fnise: Har tatt opp serien "One born every minute" fra FEM, husker godt jeg så på det før jeg ble gravid. Syns fødsler er utrolig spennende å se på, dessverre er ikke samboer enig der. :ler: Men jeg har tvunget han til å se på litt av det sammen med meg, han må jo forberede seg litt han også! I slutten av måneden skal vi på fødselsforberedende kurs, det tror jeg blir bra for oss begge. :Nikke:

Magebilde! :)

post-46875-0-40531100-1359883291_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Clafoutis

Sååååå flott mage du har nå, My :) Og så koselig med masse liv! Sikkert lurt å få samboer også til å forberede seg på fødsel. Jeg fikk mannen til å lese om fødsel i "På vei"-boken til Gro Nylander, jeg da :ler: Men det er jo faktisk like greit å bare se det live!

Og den kyllingretten så kjempegod ut, den skal jeg jammen teste til uka :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt med hender og føtter som flyr over magen :fnise: Lille tulla di! Hun spreller godt nå, før hun ikke klarer å bevege seg så mye på slutten!

Ikke godt med vondter.. Hva med bassentrening nå før du blir for stor og tung til å orke? Jeg angrer skikkelig på at jeg ikke har gjort det.. Føle seg litt vektløs, samt løst opp i litt muskler og ledd? Hørt at mange synes det er utrolig godt med basseng.

Godt du har en mann som kan massere, da! Sambo her masserer, men det er heller dårlig, og tålmodigheta er laber ;)

HUSK Å KJØPE MAGNESIUM IMORGEN!! :danse:

FINE magen til MY! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage! :hjerte:

Og det er kjempe bra å dra på de kursene, samboer satt virkelig pris på det. :)

Jeg må ta magnesium hver kveld om jeg skal kunne sove godt i løpet av natten. Har vært litt sløv de siste dagene og det fikk jeg svi for inatt. En time med traving opp og ned trappen, fram og tilbake i stuen. Det var like før jeg vekte samboer for å få han til å massere leggene som bare krampet seg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig mage!

Apropos badebalje: noen som har vurdert Tummy Tub? Lurte på å skaffe en slik, har lest mye bra, men ikke snakket med noen som har prøvd den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sååååå flott mage du har nå, My :) Og så koselig med masse liv! Sikkert lurt å få samboer også til å forberede seg på fødsel. Jeg fikk mannen til å lese om fødsel i "På vei"-boken til Gro Nylander, jeg da. Men det er jo faktisk like greit å bare se det live!

Og den kyllingretten så kjempegod ut, den skal jeg jammen teste til uka :Nikke:

Takk! :hjerte: Jeg har kjøpt den boka så jeg får si at han skal lese litt i den. ;)

Ja, prøv den retten, den var skikkelig snadder! :sikle:

Ååh, kjempefin mage! :rodmer:

Nydelig mage :hjerte:

Tuuusen takk! :rodmer:

Det er morsomt med hender og føtter som flyr over magen :fnise: Lille tulla di! Hun spreller godt nå, før hun ikke klarer å bevege seg så mye på slutten!

Ikke godt med vondter.. Hva med bassentrening nå før du blir for stor og tung til å orke? Jeg angrer skikkelig på at jeg ikke har gjort det.. Føle seg litt vektløs, samt løst opp i litt muskler og ledd? Hørt at mange synes det er utrolig godt med basseng.

Godt du har en mann som kan massere, da! Sambo her masserer, men det er heller dårlig, og tålmodigheta er laber

HUSK Å KJØPE MAGNESIUM IMORGEN!! :danse:

FINE magen til MY! :hjerte:

Har tenkt på bassengtrening, kanskje det hadde vært noe. Da må jeg kanskje kjøpe gravid-badedrakt da. :fnise: Du får gi han samboeren din litt massasjeopplæring før fødselen, da må han vel regne med å kna i noen timer. :lur:

Så fin mage! :hjerte:

Og det er kjempe bra å dra på de kursene, samboer satt virkelig pris på det. :)

Jeg må ta magnesium hver kveld om jeg skal kunne sove godt i løpet av natten. Har vært litt sløv de siste dagene og det fikk jeg svi for inatt. En time med traving opp og ned trappen, fram og tilbake i stuen. Det var like før jeg vekte samboer for å få han til å massere leggene som bare krampet seg. :ler:

Huff ja, det er til å bli gal av! Kjennes ut som tusen maur som kravler rundt i beina. :ler:

Nydelig mage!

Apropos badebalje: noen som har vurdert Tummy Tub? Lurte på å skaffe en slik, har lest mye bra, men ikke snakket med noen som har prøvd den..

Har ikke hørt om den jeg, men skal google det. :lur:

Nyyydelig baby-mage My :hjerte:

Takk kjære deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig mage!

Jeg har tenkt å kjøpe den, men jeg finner ikke noe plass å bestille den der frakten ikke er dyrere enn selve baljen. Jeg har heller ikke hørt om noen som har prøvd den annet enn å lest inne på diverse forum at den er veldig god. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å kjøpe den, men jeg finner ikke noe plass å bestille den der frakten ikke er dyrere enn selve baljen. Jeg har heller ikke hørt om noen som har prøvd den annet enn å lest inne på diverse forum at den er veldig god. :)

Den ser jo ganske praktisk ut. :) Og hvis barna liker den så er det jo supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ser jo ganske praktisk ut. :) Og hvis barna liker den så er det jo supert.

Ja, jeg tror den kan være ganske så kjekk. :)

Søk den opp på youtube å se masse fine videoer der du faktisk ser hvor avslappet de små blir. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Jeg hadde veldig lyst på Tummy Tub, men fant heller ikke noe sted jeg kunne kjøpe den hvor ikke frakten kostet en formue.. Rart at de ikke tar den inn på noen av de store babyutstyrsbutikkene :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går og idag har det virkelig vært full rulle i magehuset! :jepp: Særlig i går kveld, glemte helt å følge med på filmen vi så på fordi vi ble så fascinert av magen som hoppet rundt. :fnise: Nå er det nesten så jeg kan ta tak i armer og føtter som stikker ut. :rodmer: Det ser jo helt sprøtt ut! Men det er så herlig å kjenne at hun har det bra. :hjerte:

I går prøvde jeg meg på denne retten, og det ble kjempegodt! :nigo: Fikk masse skryt av samboer, da er det jo enda morsommere å lage mat! :jepp: Jeg blir så lei av å lage det samme hele tiden, og da er disse matbloggene gull verdt for inspirasjon. I dag blir det hjemmelagd fiskegrateng fra den samme bloggen. :lur:

Kjenner det godt i både bekken og rygg om dagen, musklene i ryggen er spente som fiolinstrenger hele tiden. :( Men det går helt greit egentlig, litt massasje fra samboeren hjelper masse. :) Det som nesten plager meg mer om dagen er urolige bein, klarer nesten ikke å sitte stille for det kribler så fælt! Må begynne med magnesiumtilskudd, det har jeg bestemt meg for mange ganger men jeg glemmer å handle det. :rolleyes:

Har hatt fødeprogram-maraton her de siste dagene. :fnise: Har tatt opp serien "One born every minute" fra FEM, husker godt jeg så på det før jeg ble gravid. Syns fødsler er utrolig spennende å se på, dessverre er ikke samboer enig der. :ler: Men jeg har tvunget han til å se på litt av det sammen med meg, han må jo forberede seg litt han også! I slutten av måneden skal vi på fødselsforberedende kurs, det tror jeg blir bra for oss begge. :Nikke:

Magebilde! :)

Fine magen! :strix: Helt vilt å tenke på at det faktisk ligger små bebbiser inni de store magene våre :hjerte:

Takk for tips om matblogg! Jeg er også d**** lei av å lage den samme maten om og om igjen, og den bloggen var kjempefin! Jeg lagde fiskegratengen i går, og den ble kjempegod! Til og med kjære var fornøyd, han som vanligvis rynker litt på nesa når vi skal ha fisk ("Jammen, man blir jo ikke mett av fisk"). Fant også noen veldig fristende oppskrifter inne på søt gjærbakst :sikle: Tror det blir fastelavensboller til helgen for å si det sånn!

Kjære deler heller ikke min entusiasme for fødselsprogrammer ;) Og etter han leste boken "Pappa for første gang" av Finn Bjelke hvor forfatteren skrev at han hadde gruet seg veldig til å klippe navnlestrengen og at han ikke husket om han klipte den pga "navlestrengangsten", men regnet med at han ikke hadde gjort det fordi barnet ikke hadde hareskår, så har han enda mindre lyst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...