Gjest airam90 Skrevet 26. januar 2013 #741 Del Skrevet 26. januar 2013 God helg til deg My! Så kjekt med både UL og frisør. Hørtes ut som en spennendes uke!! Ble forresten kaldt lille My som liten(kremt, og fortsatt) av mine brødre. Det forklarer profilbildet mitt, hihi Ha en riktig så fin helg videre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #742 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Grattis med fresh sveis! Du ble sikkert kjempesuperfin, selvom hårfargen kanskje ble litt mørkere enn forventet! Ja, er litt skummelt å begynne med denne farginga. Jeg har for første gang siden jeg var bitteliten, naturlig hårfarge. Jeg har drevet på før med å bleike sveisen, og også farge håret mørkt om vinteren. Morsomt med forandring, men nå skal jeg ikke annet enn å stripe det litt lyst i toppen. Pga grå hår som kommer.. Høres ut som du er i gooood rute med innkjøpene Tror nok jeg skal klare å venne meg til den mørke fargen, ser jo at det passet veldig bra med den grønne øyefargen min blant annet. Jeg har ikke pleid å helfarge håret før, har bare stripet det. Var ganske lys som liten, og så ble hårfargen mer mørk blond etterhvert. Spent på hva slags hårfarge lille My får, men regner med det blir blondt i en eller annen variant. Grå hår er ikke velkommen! Godt å høre at jeg ligger bra an med innkjøpene. God helg til deg My! Så kjekt med både UL og frisør. Hørtes ut som en spennendes uke!! Ble forresten kaldt lille My som liten(kremt, og fortsatt) av mine brødre. Det forklarer profilbildet mitt, hihi Ha en riktig så fin helg videre!! Hei airam! Så koselig at du ble kalt lille My, hihi! Fint profilbilde! God helg til deg også! Endret 26. januar 2013 av My84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 27. januar 2013 Forfatter #743 Del Skrevet 27. januar 2013 Æsj, vet ikke hva jeg syns om dette håret altså. Det er så uvant at det er så mye rødt i det! Føler at jeg ser ut som Miley Cyrus... Blir helt deppa av å ikke kjenne igjen meg selv i speilet. Gravidhormonene er tydeligvis helt på tur nå siden jeg tar så på vei pga dette... Men jeg skulle jo bli mørk blond, ikke kastanjebrun!! Er så blek i ansiktet nå at jeg ser skikkelig emo ut med det håret...sukk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 27. januar 2013 #744 Del Skrevet 27. januar 2013 Uffda jeg er helt sikker på at du ser smashing ut! Du blir vant til det etterhvert men kan ta litt tid når det blir veldig forandring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 27. januar 2013 #745 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg er også siker på at du ser smashing ut My! Hvis du mot alle odds ikke skulle like det i heletatt, og går å irriterer deg over at du ikke føler deg vel, så ville jeg tatt en tur til frisøren og tatt noen mørke eller lyse striper Håper du og dine har en herlig søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 27. januar 2013 #746 Del Skrevet 27. januar 2013 Deilig med frisørtime, det skal jeg unne meg selv snart også, jeg har mistet så mye hår de siste to ukene at det lange håret mitt ser helt grusomt ut.. Må klippe meg litt kortere tror jeg, men har hatt langt hår så lenge, så må psyke meg opp litt til å tørre det Men kjipt at du føler deg misfornøyd da Det tar jo gjerne litt tid å venne seg til en såpass stor forandring, så det kan jo være du et mer fornøyd når det får gått noen dager? Ellers synes jeg også at hårfarge med sterke farger (feks rødtoner) ofte blitt litt blassere etter noen hårvask, og da kan det jo også hende at det ikke føles som om forandringen var like voldsom? Ellers er det jo ikke noe i veien for å gå tilbake til frisøren og gjøre det litt lysere og mer likt på sånn du hadde det! Håper du ellers har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 27. januar 2013 Forfatter #747 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg får gi det noen dager og se om jeg syns det går seg til. Må liksom bestemme meg for om jeg kler det eller ikke. Det bare irriterer meg litt når man får en helt annen farge enn det som ble avtalt. Er i tillegg en god venninne jeg går til, så vil jo ikke si at jeg er misfornøyd heller. Her driver vi og prøver å sette opp skyvedørsgarderobe idag. Og så begynner vi selvfølgelig altfor sent på dagen, vi er noen treiginger. Ha en fin søndag alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 27. januar 2013 #748 Del Skrevet 27. januar 2013 Det bare irriterer meg litt når man får en helt annen farge enn det som ble avtalt. Det kan være siden du er gravid. Det er ikke alltid håret reagerer på samme måte som det ville gjort uten alle gravidhormonene i kroppen. Ellers så håper jeg du blir fornøyd etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 27. januar 2013 Forfatter #749 Del Skrevet 27. januar 2013 Det kan være siden du er gravid. Det er ikke alltid håret reagerer på samme måte som det ville gjort uten alle gravidhormonene i kroppen. Ellers så håper jeg du blir fornøyd etterhvert! Nei, det sa jo venninnen min til meg også. Men hun virket veldig fornøyd over fargeresultatet så det virket som om det ble slik hun hadde tenkt seg. Men jeg blir sikkert fornøyd når jeg slutter å skvette hver gang jeg går forbi et speil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 28. januar 2013 Forfatter #750 Del Skrevet 28. januar 2013 Idag har jeg hatt en deilig og avslappende dag. Har trent litt forsiktig styrke, og shoppet litt til bebisen. Det ble to sett med sengetøy, laken, tisselaken og et mykt fleeceteppe på Princess. Skal kjøpe babydundyne derfra også! Men venter litt med det. Svigermor sa her om dagen at de hadde masse barnedyner på loftet som vi kunne få. Men de har ligget der oppe i rundt 20 år...har ikke så lyst på de dynene jeg. Men det er ikke så lett når man ikke blir spurt om man vil ha, får bare beskjed om at det skal vi få... Tror foreldregenerasjonen er vant til litt mer gjenbruk enn vi er. Fant også to fine ullsparkedresser fra Joha på halv pris! Den ene var i tynn ull, og den andre i ull med et lag bomull inni. Myke og gode begge to, og i lilla som jeg elsker. Liker lilla mye bedre enn rosa egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 28. januar 2013 #751 Del Skrevet 28. januar 2013 Idag har jeg hatt en deilig og avslappende dag. Har trent litt forsiktig styrke, og shoppet litt til bebisen. Det ble to sett med sengetøy, laken, tisselaken og et mykt fleeceteppe på Princess. Skal kjøpe babydundyne derfra også! Men venter litt med det. Svigermor sa her om dagen at de hadde masse barnedyner på loftet som vi kunne få. Men de har ligget der oppe i rundt 20 år...har ikke så lyst på de dynene jeg. Men det er ikke så lett når man ikke blir spurt om man vil ha, får bare beskjed om at det skal vi få... Tror foreldregenerasjonen er vant til litt mer gjenbruk enn vi er. Fant også to fine ullsparkedresser fra Joha på halv pris! Den ene var i tynn ull, og den andre i ull med et lag bomull inni. Myke og gode begge to, og i lilla som jeg elsker. Liker lilla mye bedre enn rosa egentlig. Dyner og madrass er noe jeg ikke ville kjøpt brukt eller fått brukt. Brukte madrasser øker vel sjangsen for krybbedød om jeg ikke husker feil. Og de dynene er nok fulle av støv og midd. Kjøp nye du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 28. januar 2013 #752 Del Skrevet 28. januar 2013 Skjønner veldig godt at du vil ha nye dyner, ja Men enig i at det er vanskelig å si nei også.. Vi fikk en del brukt babytøy av svigermor, og jeg er egentlig veldig for gjenbruk, men dette var ting som var skikkelig utvaskede (stive og fæle trøyer, blant annet) og noe av det var flekkete også. Trøyer og underbukser bruker vi jo uansett ikke engang. Jeg bare tok det imot og sa takk, og lot det bare bli liggende i posen hjemme.. Vi har heldigvis fått masse fint, nytt tøy av henne også, så hun har aldri spurt om vi har brukt det gamle tøyet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 29. januar 2013 #753 Del Skrevet 29. januar 2013 Ja, det er vanskelig å si nei - spesielt når man ikke blir spurt helt direkte. Ofte er det litt sånn "jammen, vi har jo dittellerdatt, så det kan dere får så slipper dere å kjøpe". Og ofte synes jeg det da er ting som jeg gjerne vil kjøpe:) Vi har arvet helt ekstreme mengder tøy, leker og diverse utstyr til førstemann. Men jeg har blitt totalt uredd til å kaste/gi bort det vi ikke vil ha igjen. Når folk kommer med 5-6 søppelsekker med barnetøy i str 9/10 år (vår er 3 nå, og vi bor i leiligheti Oslo, altså ikke enorm lagringsplass) så hjelper det faktisk ikke om det er svært fine ting. Har kastet masse som vi ikke har gått gjennom en gang, fordi vi har ikke plass til så mye. Har nettopp kastet een stappfull bil full i arveting som ikke har blitt brukt eller aldri kommer til å bli brukt. Og så får man bare forsøke å si nei, min svigerfamilie er svært "samlende" av seg, jeg er en kaster. Der er vi ulike, men de aksepterer nå når jeg sier nei eller at jeg rett og slett ikke vil bruke plass på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #754 Del Skrevet 29. januar 2013 Nei det er ikke sjans for at jeg vil bruke de gamle støvete dynene. Er ikke redd for å takke nei, tror nok de godtar det. Kommer til å få tilbud om en haug med babyklær fra samme loft, men da kommer jeg bare til å si at vi har arvet så mye allerede. Og det er jo sant, har fått masse av søsteren min og kommer til å få av broren min også. I tillegg kommer det sikkert en del barselgaver, og det er jo grenser for hva vi trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 29. januar 2013 #755 Del Skrevet 29. januar 2013 Ja, det er faktisk også et poeng, man trenger faktisk ikke så vanvittig mye heller. Vi hadde utrolig mye i str 56 og 62 (blant annet fikk vi 8 pysjer i str 62 av svigermor- kjøpt bare fordi hun syntes de var så søte..!), men hadde klart oss helt fint med halvparten. Har en del klær som er for små, men som vi dessverre faktisk ikke rakk å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miraaa Skrevet 29. januar 2013 #756 Del Skrevet 29. januar 2013 Jeg er veldig for gjenbruk men da skal det være ikke altfor godt brukt og veldig pent brukt. Dyne som er 20 år gammel hadde altså vært uaktuelt for meg Så deilig at du har farget håret! Har veldig lyst til det selv men hører så mange som sier "Nei FY, det må du ikke gjøre mens du er gravid". Etterveksten har jo tatt av helt hos meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 29. januar 2013 #757 Del Skrevet 29. januar 2013 Så koselig med babyshopping Lilla er kjempefint! Blir nesten litt ekstra pent når alt dreier seg om rosa til jenter og blått til gutter. Gøy å kle de små opp i litt ulike farger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 29. januar 2013 #758 Del Skrevet 29. januar 2013 Fint med brukt, men ikke gamle dyner, nei..! OG man kan faktisk få for mye klær også, gitt.. Ikke sååå stas med gamle, stive trøyer, selvom det er ment godt Lilla er koselig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #759 Del Skrevet 29. januar 2013 Ja, det er faktisk også et poeng, man trenger faktisk ikke så vanvittig mye heller. Vi hadde utrolig mye i str 56 og 62 (blant annet fikk vi 8 pysjer i str 62 av svigermor- kjøpt bare fordi hun syntes de var så søte..!), men hadde klart oss helt fint med halvparten. Har en del klær som er for små, men som vi dessverre faktisk ikke rakk å bruke. Kan vel fort bli sånn at vi ikke får brukt alt vi har av klær ja! Jeg har fått et tips om å beholde merkelappene på alle nye klær vi får, sånn at vi eventuelt kan bytte de hvis vi ikke får brukt de. Jeg er veldig for gjenbruk men da skal det være ikke altfor godt brukt og veldig pent brukt. Dyne som er 20 år gammel hadde altså vært uaktuelt for meg Så deilig at du har farget håret! Har veldig lyst til det selv men hører så mange som sier "Nei FY, det må du ikke gjøre mens du er gravid". Etterveksten har jo tatt av helt hos meg! Godt å høre at det ikke er jeg som er rar når jeg takker nei til 20 år gamle dyner. Når det gjelder hårfarging under graviditeten så sies det jo at fargen kan bli litt annerledes enn det man tror. Men ellers er det ikke noe grunn til å la være, moderne hårfargingsmiddel er ikke skadelig for babyen. Så koselig med babyshopping Lilla er kjempefint! Blir nesten litt ekstra pent når alt dreier seg om rosa til jenter og blått til gutter. Gøy å kle de små opp i litt ulike farger! Ja, har rosa litt i vrangen nå faktisk. Har arvet mye jenteklær der 90 % har noe rosa på seg, så det er godt med litt andre farger. Fint med brukt, men ikke gamle dyner, nei..! OG man kan faktisk få for mye klær også, gitt.. Ikke sååå stas med gamle, stive trøyer, selvom det er ment godt Lilla er koselig!! Brukte klær er supert det, så lenge de ikke er tynnslitte, nuppete, flekkete, gulnet, stive, hullete osv osv... Tror prinsessa vår kommer til å få et velfylt klesskap...selvom vi arver en del klarer jo ikke mammaen hennes å holde seg unna babybutikkene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 29. januar 2013 #760 Del Skrevet 29. januar 2013 Kan vel fort bli sånn at vi ikke får brukt alt vi har av klær ja! Jeg har fått et tips om å beholde merkelappene på alle nye klær vi får, sånn at vi eventuelt kan bytte de hvis vi ikke får brukt de. Ja, det er kjempelurt Vi har mye familie og venner i utlandet, så vi fikk en del som ikke var kjøpt i Norge vi da, og det er litt verre å bytte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå