Gjest Clafoutis Skrevet 15. januar 2013 #701 Del Skrevet 15. januar 2013 Nyyydelig mage du har, My Og tenk, 3. trimester allerede, nå går det fort frem til du får treffe lillejenta di, altså! Så bra du er blitt sykemeldt og til og med føler deg litt bedre i bekkenet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 16. januar 2013 Forfatter #702 Del Skrevet 16. januar 2013 Takk dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 17. januar 2013 #703 Del Skrevet 17. januar 2013 Nyyydelig babyhus og hurra for 3D-UL! Tenk at du allerede er 29 uker. Ikke lenge til du skal i permisjon nå gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 17. januar 2013 Forfatter #704 Del Skrevet 17. januar 2013 Bare 2 mnd til permisjon nå! Det kommer sikkert til å gå fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 17. januar 2013 #705 Del Skrevet 17. januar 2013 Det kommer til å gå kjempefort, jeg husker jeg tenkte på det rett før jeg fødte, at det var enormt stor forskjell på hvor sakte de første to månedene (fra 4-12 uker) gikk sammenlignet med hvor fort tiden gikk fra uke 24 til 36. Når man er kommet et stykke uti graviditeten slutter man jo liksom å telle hver eneste dag, og da flyr jo plutselig bare dagene avgårde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 19. januar 2013 Forfatter #706 Del Skrevet 19. januar 2013 Det kommer til å gå kjempefort, jeg husker jeg tenkte på det rett før jeg fødte, at det var enormt stor forskjell på hvor sakte de første to månedene (fra 4-12 uker) gikk sammenlignet med hvor fort tiden gikk fra uke 24 til 36. Når man er kommet et stykke uti graviditeten slutter man jo liksom å telle hver eneste dag, og da flyr jo plutselig bare dagene avgårde Ja, tiden sneglet seg virkelig avgårde i starten men nå fyker jo ukene forbi! Og så går det kanskje saktere på slutten igjen når man begynner å bli lei? -------------------------------------------------- I går hadde jeg en herlig fredag som for en stor del ble tilbragt på cafe med venninner. For en luksus å kunne gjøre noe sånt på en hverdag! Bekkenet plager meg fortsatt innimellom og spesielt på natten, men jeg syns det går mye bedre nå enn de siste ukene. Det å ha et litt roligere tempo i hverdagen er også godt, vanligvis går jo hele dagen med til jobb og pendling og da er det ikke så mye igjen av meg på kveldstid for å si det sånn...Nå føler jeg at jeg har et mye større overskudd! God helg til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 19. januar 2013 #707 Del Skrevet 19. januar 2013 I går hadde jeg en herlig fredag som for en stor del ble tilbragt på cafe med venninner. For en luksus å kunne gjøre noe sånt på en hverdag! Bekkenet plager meg fortsatt innimellom og spesielt på natten, men jeg syns det går mye bedre nå enn de siste ukene. Det å ha et litt roligere tempo i hverdagen er også godt, vanligvis går jo hele dagen med til jobb og pendling og da er det ikke så mye igjen av meg på kveldstid for å si det sånn...Nå føler jeg at jeg har et mye større overskudd! God helg til alle! Kjenner meg igjen i følelsen av at det er luksus å ha energi til noe annet enn å ligge på sofaen etter jobb. Etter en uke i 50% sykemelding har jeg faktisk hatt energi til både vaske klær OG henge opp klærne - og det i løpet av samme dag! Neste uke tenkte jeg at jeg kanskje skulle være så vill og gal at jeg tar meg en tur ut på cafe for å møte venninner jeg også, for det er lenge siden sist! Deilig å kunne pleie bittelitt sosialt liv igjen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 19. januar 2013 #708 Del Skrevet 19. januar 2013 Åååååh, det høres herlig ut å kunne tilbringe en dag på cafe med venninner!! Nyt det nå mens dere kan, det kan plutselig bli en liten stund til neste gang! Jeg savner det å bare spontant kunne avtale noe sosialt, nå må det liksom planlegges og organiseres i forkant hvis jeg skal ut og treffe folk alene. Jeg koser meg masse med Plutten altså, men innimellom tenker jeg jo over hvor mye enklere alt var før Og til det med ventetid, Plutt kom jo tre uker før, så jeg rakk jo aldri å begynne å vente så fryktelig. Men hvis man går til termin, og så kanskje på overtid i tillegg, kan jeg tenke meg at ventetiden ofte kan føles lang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 20. januar 2013 #709 Del Skrevet 20. januar 2013 Deilig at du har energi til overs! Er sånn det skal være nå mot slutten Håper du har hatt en herlig lørdag! Ønsker deg en god søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 20. januar 2013 Forfatter #710 Del Skrevet 20. januar 2013 Kjenner meg igjen i følelsen av at det er luksus å ha energi til noe annet enn å ligge på sofaen etter jobb. Etter en uke i 50% sykemelding har jeg faktisk hatt energi til både vaske klær OG henge opp klærne - og det i løpet av samme dag! Neste uke tenkte jeg at jeg kanskje skulle være så vill og gal at jeg tar meg en tur ut på cafe for å møte venninner jeg også, for det er lenge siden sist! Deilig å kunne pleie bittelitt sosialt liv igjen også Jeg tror ikke jeg skjønte hvor sliten jeg faktisk var før jeg ble sykemeldt og energien kom litt tilbake. Det er lurt å benytte seg av muligheten til å være litt sosial nå, som Clafoutis sier under her kan det jo gå en stund mellom hver gang når knøttene kommer! Åååååh, det høres herlig ut å kunne tilbringe en dag på cafe med venninner!! Nyt det nå mens dere kan, det kan plutselig bli en liten stund til neste gang! Jeg savner det å bare spontant kunne avtale noe sosialt, nå må det liksom planlegges og organiseres i forkant hvis jeg skal ut og treffe folk alene. Jeg koser meg masse med Plutten altså, men innimellom tenker jeg jo over hvor mye enklere alt var før Og til det med ventetid, Plutt kom jo tre uker før, så jeg rakk jo aldri å begynne å vente så fryktelig. Men hvis man går til termin, og så kanskje på overtid i tillegg, kan jeg tenke meg at ventetiden ofte kan føles lang Skjønner at det blir litt mer styr når man må pakke ned alt mulig stæsj til babyen, mate, skifte bleie, kle på osv osv, og så blir sikkert nurket sulten igjen på cafeen, skriker eller må skiftes bleie på flere ganger, kan jo sikkert bli mer stress en kos! To av venninnene jeg var på cafe sammen med hadde med babyer, og det gikk veldig bra selvom de er bare 4 og 6 uker gamle. Men de er ekstremt rolige babyer, har omtrent aldri hørt de lage en lyd annet enn smågrynt! Hun ene fullammer og har det veldig enkelt sånn sett, mens hun andre måtte styre litt mer med amming+morsmelkserstatning på flaske. Jeg blir veldig glad hvis jeg får til amminga, det må jo være mye greiere når man skal ut og være sosial! Selvom jeg ikke helt ser for meg å skulle sitte og amme åpenlyst på en cafe som de andre gjorde... Men kanskje jeg ikke bryr meg om sånt når den tid kommer. Deilig at du har energi til overs! Er sånn det skal være nå mot slutten Håper du har hatt en herlig lørdag! Ønsker deg en god søndag Ja, det føles herlig! Hadde en slapp og fin lørdag. God søndag til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 20. januar 2013 #711 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) Ja, skal krysse fingrene for at du skal få til ammingen jeg også, det er SÅ mye enklere og mer praktisk, selv om jeg hadde nesten 2 måneder med såre, blødende brystvorter, brystbetennelser osv i starten.. Men benytt muligheten til å få skikkelig hjelp med ammingen på sykehuset, jeg merket at jeg begynte å bli sår allerede der. Jeg spurte en barnepleier på barsel om hun kunne se om det så riktig ut når jeg ammet, og hun (var stresset og ville bare bli ferdig hos meg ) sa at alt så fint ut. Men det viste seg jo etter hver at han hadde feil teknikk, og det tok jo noen uker for jeg fant ut siden hun hadde sagt at det så greit ut. Og da var jo brystvortene mine allerede blitt temmelig ødelagte.. Endret 20. januar 2013 av Clafoutis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 20. januar 2013 #712 Del Skrevet 20. januar 2013 Kjempefin mage MY Det er bra du har fått roa ned ting og funnet litt energi igjen. Bare kos deg masse med tiden som er igjen. Kanskje blir du som meg og savner magen noe veldig etterpå Åssen går det med strikkeproskjektet ditt foressten?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 21. januar 2013 #713 Del Skrevet 21. januar 2013 Jeg tror ikke jeg skjønte hvor sliten jeg faktisk var før jeg ble sykemeldt og energien kom litt tilbake. Det er lurt å benytte seg av muligheten til å være litt sosial nå, som Clafoutis sier under her kan det jo gå en stund mellom hver gang når knøttene kommer! Samme her. Det er først nå hvor jeg har fått hodet litt over vann at jeg ser hvor sliten jeg var. Men for å bøte på den nyvunnede ernergien har jeg begynt å sove dårlig om natten, så de siste dagene har vært ganske slappe igjen. I dag feks våknet jeg og var lys våken kl 5, og det etter en helg med veldig dårlig søvn. Takk og lov for at jeg bare skal jobbe halv dag sier nå jeg, for på jobb DA blir jeg trøtt, mens når jeg kommer hjem og kan legge meg ned for å sove da er jeg lys våken. Jaja, det er vel kroppen som venner seg til lite søvn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 21. januar 2013 Forfatter #714 Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Clafoutis: Jeg håper jeg slipper å bli sår men er veldig forberedt på å bli det i starten. Har tatt til meg alle gode tips du har skrevet i dagboken din da. Kakaoen: Tusen takk! Ja det er deilig med litt mer overskudd. Jeg koser meg med magen, så ser ikke bort fra at jeg vil savne den. Det går framover med strikkeprosjektet, skal bare strikke et erme til og så skal jeg sette ermene og selve jakka inn på samme pinne og felle med sånn raglansfelling. Da kommer jeg til å spørre venninna mi om hjelp. Frøken Vims: Jeg kjenner meg igjen i det med å sove dårligere nå om dagen, i natt for eksempel lå jeg lys våken i flere timer og tenkte på et utdrikningslag jeg skal arrangere til sommeren. Og lignende ting har skjedd flere netter, jeg får ikke sove, så jeg begynner å gruble på et eller annet og da blir jeg veldig våken. ------------------------------ Å herregud, idag har jeg gått på en skikkelig shopping-smell. Gikk innom Rakkerungene i Ullevålsveien for å se om det var noe fint på salg...og det var det! Kom ut med full bærepose med klær til min lille og i tillegg gaver til venner som venter barn. Litt skummelt siden salgsvarer ikke byttes der, så jeg håper alle blir fornøyd! Det er jo gøy med litt spesielle klær som ikke alle andre har også. Og så er det så god kvalitet på alt. Fikk alt på 40% avslag! Endret 21. januar 2013 av My84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 21. januar 2013 #715 Del Skrevet 21. januar 2013 Oi, er det 40 % på Rakkerungene? Vi skal en tur til sentrum på fredag, og da skal jeg jammen prøve å få tatt turen innom Enig i at det er gøy med litt spesielle klær, men det verste er at jeg har MYE lavere takel for å kjøpe dyre klær til lillegutt enn til meg selv Til meg selv handler jeg nesten bare på H&M, Vero Moda og sånt, mens til han skal det være ordentlige og gjerne litt dyrere ting! Lurt å kjøpe gaver der også, jeg har to venninner som venter barn snart, skal jammen se hva jeg finner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 22. januar 2013 #716 Del Skrevet 22. januar 2013 Så gøy med klesshopping! Og man må jo benytte seg av et såå godt salg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 22. januar 2013 Forfatter #717 Del Skrevet 22. januar 2013 Oi, er det 40 % på Rakkerungene? Vi skal en tur til sentrum på fredag, og da skal jeg jammen prøve å få tatt turen innom Enig i at det er gøy med litt spesielle klær, men det verste er at jeg har MYE lavere takel for å kjøpe dyre klær til lillegutt enn til meg selv Til meg selv handler jeg nesten bare på H&M, Vero Moda og sånt, mens til han skal det være ordentlige og gjerne litt dyrere ting! Lurt å kjøpe gaver der også, jeg har to venninner som venter barn snart, skal jammen se hva jeg finner! Jeg merker også at terskelen for å kjøpe dyre fine ting til lille knøtt er ganske så lav, tenker liksom at hun fortjener "ordentlige" ting. Men de vokser jo så fort ut av klærne sine så sånn sett er det vel ikke så veldig økonomisk å tenke sånn. Derfor er det genialt å gå på salg!! Fort deg innom Rakkerungene før alt det fine forsvinner! Så gøy med klesshopping! Og man må jo benytte seg av et såå godt salg! Jaaa, shopping er moro! Selvom jeg kjente det på kroppen etterpå, det ble sofaen resten av kvelden.. ---------------------------------------------- I ettermiddag skal jeg på 3D-ultralyd!!! Gleder meg fælt til å se vår lille solstråle!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 22. januar 2013 #718 Del Skrevet 22. januar 2013 Kos dere på ul!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 22. januar 2013 #719 Del Skrevet 22. januar 2013 Så spennende! Kos dere masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 22. januar 2013 #720 Del Skrevet 22. januar 2013 Kjenner til shopping-"trangen" Det er lett å blåse av litt ekstra på tassen. Kun det beste for min lille gutt Men NÅ har vi nok.. Inntil han blir større, da.. Blir nok mange flotte shopping-turer. Skal definitivt ta meg noen turer til Oslo når været tillater det Gjerne når det er blitt så varmt at man kan sitte UTE og drikke kaffe Kos dere på UL idag! Heldigfiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå