Gjest asanti Skrevet 2. desember 2012 #501 Del Skrevet 2. desember 2012 Hvorfor større seng pga familieøking? Vi hadde 180 før, men det blir så stort. Da består bare soverommet av en seng og skap nesten når rommet er lite. Vi kjøpte en 160 seng å har fått mye bedre utnyttelse av plassen. Jeg synes at soverommet skal være fint og innbydende. Værtfall når man får barn, det blir jo foreldrene sitt sted for kos og mer babymaking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 2. desember 2012 #502 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Høres fornuftig ut med 180 cm seng, ja! Det har vi, og det er veldig greit nå som vi samsover alle tre. God plass for alle, selv om mannen til og med er ganske stor. Nå vet jeg jo ikke om dere skal samsove, men jeg synes det er veldig greit mht nattammingene, jeg kan amme i søvne og nesten ikke merke at baby har spist engang I tillegg til at det også er utrolig koselig å samsove Endret 2. desember 2012 av Clafoutis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 3. desember 2012 #503 Del Skrevet 3. desember 2012 Folk er jo forskjellige, men vi hadde aldri klart oss med mindre enn 180. Og vi er foreløpig bare to;-) Både jeg og manne trenger plass for å få god søvn, og tipper behovet blir desto større når det blir flere i familien:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 3. desember 2012 #504 Del Skrevet 3. desember 2012 Vi hadde heller aldri klart oss med mindre enn 180! Samsover fremdeles med storebror, så når den lille kommer kjøper vi nok en liten rammemadrass ekstra til nattammingene! Herlig med stor plass!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. desember 2012 #505 Del Skrevet 3. desember 2012 Jeg bare lurer for jeg hørte nettopp om et par som kjøpte to 120 senger for å få en stor på 240. Og for meg ble det ekstremt. Planlegger man da å alltid ha barna sammen i sin seng eller? Jeg skal være ærlig å si at jeg vet svært lite om samsoving, men jeg har sett meg ut av vår lille sover på en liten madrass som jeg lett kan flytte over i bedside criben om den ikke sover der fra før. Har iallefall fått tips om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #506 Del Skrevet 3. desember 2012 Asanti: Jeg føler ikke behov for 180 seng nå, men hvis man skal samsove med babyen er det jo kjekt med større plass. Ikke minst når ungen blir større og kommer tassende inn til oss om natta. Men 160 hadde sikkert funka bra også, det er jo bare 20 cm forskjell, og vi må kunne ha plass til andre ting også. Clafoutis: Høres kos ut med samsoving da. Ligger bebis mellom dere eller ved siden av deg? Ligger han oppi en sånn ammemadrass? Tina_O: Mange trenger god plass for å sove godt ja. Vi har bare en 140 seng nå og det går helt fint, så vi kommer sikkert til å føle at vi har en kjeeeempesvær seng hvis vi kjøper 180 seng. pysepusen: En 2-åring tar jo litt plass, så jeg skjønner at det er best å velge en 180 seng da. Seng er ikke noe man kjøper hver dag, så det er greit å tenke litt langsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. desember 2012 #507 Del Skrevet 3. desember 2012 Jeg husker fra da jeg var liten, at om jeg ville sove med mine foreldre måtte jeg ligge rolig så jeg gjorde det. De merket såvidt at jeg var der. Kanskje derfor jeg ikke ser behovet nå for større seng. Men det kan vel fort endre seg, ikke sikkert jeg klarer å være like tydelige som mine foreldre var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #508 Del Skrevet 3. desember 2012 Seng på 240 cm hørtes litt ekstremt ut ja!! Men har man stort soverom så er det jo bare å kjøre på. Høres smart ut med en liten madrass i babysenga som man lett kan flytte ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. desember 2012 #509 Del Skrevet 3. desember 2012 Seng på 240 cm hørtes litt ekstremt ut ja!! Men har man stort soverom så er det jo bare å kjøre på. Høres smart ut med en liten madrass i babysenga som man lett kan flytte ja. Det er en liten ammemadrass som passer perfekt inn i den bedside criben, og en venninne sa den var redningen for babyen slapp å våkne av å bli flyttet over i en kald seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #510 Del Skrevet 3. desember 2012 Var endelig og kikket på barnevogn med samboer i helga. Men det gikk ikke helt etter planen, hehe. Jeg er jo frelst på Emmaljunga, og ønsker meg en Edge Duo eller evt. City Cross. Samboeren falt for TFK Joggster Twist, som jeg må si meg enig i at er veldig god å trille. Den har også håndbrems, og en lang bagdel. I tillegg blir den mye mindre sammenslått, Edge'en var det såvidt vi klarte å få plass til i bagasjerommet på bilen....Jeg lurte på om vi kanskje ikke uansett ville trenge en større bil snart.. Huff, jeg skulle ønske jeg kunne vite hva jeg ville blitt mest fornøyd med. Men man må jo bare ta en sjans. Emmaljunga er jo utrolig fine i forhold til de fleste andre vogner, og jeg kan ikke nekte for at det spiller litt inn det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 3. desember 2012 #511 Del Skrevet 3. desember 2012 Så gøy med vogntitting det er veldig individuelt hvilken vogn det blir til slutt. Både edge og tfk er gode vogner, med litt forskjellige spesifikasjoner. Utseendet har faktisk også noe å si, helt enig! Det som gjorde at vi ikke gikk for tfk tvillingmodellen var at sportsdelen ikke kunne snus, og utseendet. Se for dere hva som er viktigst for akkurat dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 3. desember 2012 #512 Del Skrevet 3. desember 2012 pysepusen: En 2-åring tar jo litt plass, så jeg skjønner at det er best å velge en 180 seng da. Seng er ikke noe man kjøper hver dag, så det er greit å tenke litt langsiktig. Faktisk så tar en baby mer plass. Da passet vi alltid på at han hadde godt med plass rundt seg og at våre dyner ikke kom på han. Nå bryr vi oss ikke så mye lenger. Han har egen seng altså, men nå som jeg er gravid velger jeg heller samsoving da det ikke gir noen oppvåkninger om natta kontra 2-5 om han ligger i sin. Hadde nok klart oss på 180 med ny baby også, men igjen - baby tar mye plass. Og samsoving sammen med nattamming er herlig. Da merker man jo nesten ikke at babyen spiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 3. desember 2012 #513 Del Skrevet 3. desember 2012 Var endelig og kikket på barnevogn med samboer i helga. Men det gikk ikke helt etter planen, hehe. Jeg er jo frelst på Emmaljunga, og ønsker meg en Edge Duo eller evt. City Cross. Samboeren falt for TFK Joggster Twist, som jeg må si meg enig i at er veldig god å trille. Den har også håndbrems, og en lang bagdel. I tillegg blir den mye mindre sammenslått, Edge'en var det såvidt vi klarte å få plass til i bagasjerommet på bilen....Jeg lurte på om vi kanskje ikke uansett ville trenge en større bil snart.. Huff, jeg skulle ønske jeg kunne vite hva jeg ville blitt mest fornøyd med. Men man må jo bare ta en sjans. Emmaljunga er jo utrolig fine i forhold til de fleste andre vogner, og jeg kan ikke nekte for at det spiller litt inn det også. Emmaljunga vognene er jo så fine! De er slike "ordentlige barnevogner" om du skjønner hva jeg mener, slik vogn som man alltid har sett for seg at man skal trille når man får barn Men jeg skjønner at mannen din vil ha tfk da, den er jo mindre sammenlagt og den virker jo enklere å håndtere på trange steder osv. Dessuten er jo tfk designet av menn, så da appellerer den vel enda mer til menn Vi endte opp med en city cross bag på classic understell (slik at vi fikk lufthjul) og er veldig fornøyd! Men jeg hadde noen runder med meg selv før jeg klarte å legge fra meg tanken på 3 hjuling altså. Men etter en liten for og mot liste + en spørrerunde på Facebook til mine mamma-venninner så tok jeg en avgjørelse Så bare spør om du trenger en second opinion Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. desember 2012 #514 Del Skrevet 3. desember 2012 Og hvem som triller mest har vel å litt å si. Jeg er 160 og samboer 190 så for han ville et annet understell enn det vi har valgt til vår emmaljunga blitt bedre. Men når det er jeg som blir å trille mest måtte min stemme telle mer. Helt enig om at utseende teller en del. Så en rar lime grønn vogn idag, fysj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pysepusen Skrevet 3. desember 2012 #515 Del Skrevet 3. desember 2012 Så en rar lime grønn vogn idag, fysj. Svigerinna mi har oransje vogn - grusomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 3. desember 2012 #516 Del Skrevet 3. desember 2012 Svigerinna mi har oransje vogn - grusomt Oi, sånner farger klarer jeg ikke å skjønne altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #517 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Så gøy med vogntitting det er veldig individuelt hvilken vogn det blir til slutt. Både edge og tfk er gode vogner, med litt forskjellige spesifikasjoner. Utseendet har faktisk også noe å si, helt enig! Det som gjorde at vi ikke gikk for tfk tvillingmodellen var at sportsdelen ikke kunne snus, og utseendet. Se for dere hva som er viktigst for akkurat dere. Jeg syns også det med at sportsdelen ikke kan snus på TFK er dumt. Og så syns jeg sportsvogndelen er så stor på den, en 6-måneders baby må vel bli helt borte i den. Tror det heller mot emmaljunga... Faktisk så tar en baby mer plass. Da passet vi alltid på at han hadde godt med plass rundt seg og at våre dyner ikke kom på han. Nå bryr vi oss ikke så mye lenger. Han har egen seng altså, men nå som jeg er gravid velger jeg heller samsoving da det ikke gir noen oppvåkninger om natta kontra 2-5 om han ligger i sin. Hadde nok klart oss på 180 med ny baby også, men igjen - baby tar mye plass. Og samsoving sammen med nattamming er herlig. Da merker man jo nesten ikke at babyen spiser Ja, kan tenke meg at baby tar stor plass, den må jo ha god klaring rundt seg. Har mest lyst på 180 seng altså, hvis vi får plass til det uten problemer... Emmaljunga vognene er jo så fine! De er slike "ordentlige barnevogner" om du skjønner hva jeg mener, slik vogn som man alltid har sett for seg at man skal trille når man får barn Men jeg skjønner at mannen din vil ha tfk da, den er jo mindre sammenlagt og den virker jo enklere å håndtere på trange steder osv. Dessuten er jo tfk designet av menn, så da appellerer den vel enda mer til menn Vi endte opp med en city cross bag på classic understell (slik at vi fikk lufthjul) og er veldig fornøyd! Men jeg hadde noen runder med meg selv før jeg klarte å legge fra meg tanken på 3 hjuling altså. Men etter en liten for og mot liste + en spørrerunde på Facebook til mine mamma-venninner så tok jeg en avgjørelse Så bare spør om du trenger en second opinion Ja, jeg syns også Emmaljungavognene er veldig klassiske og pene barnevogner! TFK-en blir mer sportslig på en måte. Det som jeg skulle ønske var på Edge'en også er håndbrems...er endel bakker her. Men jeg syns ikke Edge'en er så tung, så det går sikkert greit uten. Hva sa dine venninner om 3-hjuling kontra 4-hjuling da? Og hvem som triller mest har vel å litt å si. Jeg er 160 og samboer 190 så for han ville et annet understell enn det vi har valgt til vår emmaljunga blitt bedre. Men når det er jeg som blir å trille mest måtte min stemme telle mer. Helt enig om at utseende teller en del. Så en rar lime grønn vogn idag, fysj. Helt enig. Og samboer er heldigvis enig at jeg bør få siste ordet. Han syns jo Emmaljungavognene er fine han også. Limegrønn vil jeg ikke ha!! Svigerinna mi har oransje vogn - grusomt Blæh... Høres ikke bra ut! Endret 3. desember 2012 av My84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 3. desember 2012 #518 Del Skrevet 3. desember 2012 ...Nå følte jeg meg plutselig dritsær med vår 140 seng, som vi også tenker å ta med oss videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 3. desember 2012 Forfatter #519 Del Skrevet 3. desember 2012 ...Nå følte jeg meg plutselig dritsær med vår 140 seng, som vi også tenker å ta med oss videre! Hadde senga vår på 140 cm vært god hadde vi ikke byttet den ut! Men den er gammel og siger veldig ned på midten, så vi får vondt i ryggen begge to av den. Så da blir det sengeshopping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clafoutis Skrevet 3. desember 2012 #520 Del Skrevet 3. desember 2012 Til det med samsoving, så sover Plutt stort sett mellom meg og mannen, men det hender jeg drar han (han ligger på et tynt ullteppe oppå et tisselaken) over på den andre siden, sånn at han ligger mellom meg og veggen, hvis jeg skal amme fra den venstre puppen. Kan amme fra den øverste puppen hvis jeg ligger mot høyre også, men det er ikke like komfortabelt som hvis jeg flytter han til andre siden Og han sover altså ikke på ammemadrass, det var en av de tingene vi skulle kjøpe før han kom, men som vi ikke rakk siden han kom tre uker for tidlig. Så vi begynte å samsove uten ammemadrass, men med intensjoner om å kjøpe det, men så har vi liksom bare aldri fått gjort det. Synes i grunnen også det funker helt greit uten Og så spennende at dere er på vognjakt! En venninne har TFK Joggster Twist, og nå som gutten hennes er blitt 6 mnd er hun veldig misfornøyd med at ikke sportsvognsdelen kan vendes mot kjøreretningen. Hun visste jo om det på forhånd, men trodde ikke det skulle spille så stor rolle. Men det syntes hun det gjorde da det kom til stykket, hun sier hun føler han er litt for liten til å ha han sittende sånn at hun ikke ser han. Vi har jo Emmaljunga Nitro City med to svingbare hjul foran, og den synes jeg er akkurat like god å trille som TFK'en, og den blir også liten og lett når man slår den sammen så den er enkel å få inn i bilen. Har ikke trillet vogna vår i store snømengder enda, men har trillet i slaps og ca 10 cm snø, og det var i hvert fall ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå