Gå til innhold

Vi venter på det lille knøttet vårt!

My84

Anbefalte innlegg

Kjedelig! :( Håper du fant på noe annet gøy?

Jeg ble sittende hjemme og strikke. :fnise: Koselig det da. Det går sakte framover, nå måler strikketøyet 3 cm. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Clafoutis

Ja, forhåpentligvis før vi blir mammaer. ;) Har lyst til å strikke et teppe også, et som ikke er altfor avansert.

Et kjempeenkelt teppe er Mor Signe-teppet, du finner oppskrift i denne tråden (scroll litt ned!) http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=36471

Jeg strikket ett i grått og ett i lyseblått til lillegutt, og vi bruker dem kjempemasse. Elastiske og fine og varmer godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjempeenkelt teppe er Mor Signe-teppet, du finner oppskrift i denne tråden (scroll litt ned!) http://www.foreldrep...ead.php?t=36471

Jeg strikket ett i grått og ett i lyseblått til lillegutt, og vi bruker dem kjempemasse. Elastiske og fine og varmer godt :)

Tusen takk for tipset! :jepp:

----------------------------------------------

I går var jeg på årets første julebord, og det var kjempehyggelig! Vi har alltid julebord med den nærmeste vennegjengen, og i år så var de gravide damene i klart overtall i forhold til de ikke-gravide. ;) Ganske morsomt. Jeg hadde på meg den ene av mammakjolene jeg kjøpte på Asos, og følte meg kjempefin og struttende!! :gravid: Etter å ha spist masse mat ble magen min kjempestor da, det er helt utrolig stor forskjell på magen fra morgen til kveld. Synd jeg ikke tok noe bilde av magen min i går kveld, så kunne dere få sett. Noen av de andre lurte på om jeg var sikker på at det bare var 1 inni der. :fnise:

Idag har jeg tenkt til å begynne å sette opp juleønskeliste, får vurdere hva vi skal ønske oss av babyting. :) Ihvertfall skal Stokke tripp trapp stol med newborn seat være på lista. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så koselig med julebord, og deilig at dere gravide var i flertall da, kjedelig hvis man er alene om å ikke drikke (i hvert fall hvis de man er ute med er folk som gjerne drikker litt sånn at de kan oppleves slitsomme hvis man ikke har drukket selv..!)

Husker at magen min også virket enda større på kvelden enn på dagen, i hvert fall før den uansett ble kjempestor. Er sikker på at du var superfin i mamma-kjolen, de var veldig stilige begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt å pynte magen litt ja. ;) lyst til å bestille fler jeg også, men jeg får nøye meg med de jeg har. Huff, idag blåser det alle veier og sludder i tillegg. :( Frister mest å slenge seg i sofaen etter jobb, men jeg skal ihvertfall vurdere å bli med resten av gravidgjengen på trening. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt træg av meg nå, men for en kjempefin mage. Gjør at jeg savner min egen bittelitt :)

Og spennende med strikkinga. Du føler at du skjønner hva du holder på med?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt træg av meg nå, men for en kjempefin mage. Gjør at jeg savner min egen bittelitt :) Og spennende med strikkinga. Du føler at du skjønner hva du holder på med?? :)

Så koselig at du titter innom selvom du sikkert har fullt opp med ditt lille nurk. :jepp:

Takk, liker magen min godt. :nigo: Det går bra med strikkinga, men jeg har måttet ta med strikketøyet til strikkekyndige venner og kollegaer noen ganger for å få hjelp. :fnise: Ikke minst har jeg trengt hjelp til å tolke oppskriften. Men nå er det bare å strikke i vei til jakka måler 17 cm, da skal jeg begynne med armer og slikt. Da kommer jeg ihvertfall til å trenge hjelp!!

Strikker tregt da, så jeg blir ikke ferdig før jul for å si det sånn. :geipe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så flink du er med strikkinga My! Og det går garantert fortere etter hvert når du får det litt mer "inn i fingrene"! Bare vær tålmodig og strikk på, så skal du se du plutselig synes det går veldig raskt med de små babyklærne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere strikke-huer!

Jeg har et flott bilde til dere! Slik sitter sikkert vi alle om 40 år: :ler:

haha.. ser for meg mamma om 20 år :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morsomt bilde Nutta! :ler: Men når jeg blir gammel vil jeg heller spille spill med litt mer action. ;) Bilspill og sånt! :nigo: Takk for strikkeoppmuntring, Clafoutis! :nigo: Jeg koser meg med strikkinga selvom det går sakte. Men her om dagen ble jeg skikkelig forbanna fordi jeg strikka feil og måtte rekke opp. :fnise: Men da lærte jeg ihvertfall hvordan jeg gjør det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 uker idag!! :strix: Hva skjer med ukene, de bare flyr avgårde?? :fnise:

Var hos jordmor for første gang denne uka, og det var veldig koselig. :) Hun var både hyggelig og flink. ;) Fikk høre hjertelyden til snuppa, som var rundt 140. :rodmer: Livmoren ble målt, og jeg lå midt på linja på skjemaet. ;) Deilig å høre at alt var som det skulle være. Hb, blodtrykk og urinprøven var også i orden. Tror jeg kommer til å gå mest til jordmor framover. Ser ikke noe grunn til å gå til fastlegen hvis jeg ikke har noe spesielt å ta opp. Så vi satte opp jordmortimer helt fram til termin, da virket det plutselig ikke som det er så lenge igjen!! :hoppendeglad:

Formen er fin, men de siste dagene har jeg begynt å få kynnere! Eller jeg tror ihvertfall det er kynnere jeg kjenner, ikke godt å si når man aldri har opplevd det før. ;) Det strammer seg skikkelig helt nederst i magen, litt ubehagelig men ikke vondt. Det kommer mest når jeg er i aktivitet eller når jeg er veldig mett.

Ellers er det ikke mye nytt å melde, annet enn at bygging av barnerom snart er i boks! :hoppendeglad: Det har tatt litt lenger tid enn forventet, men sånn er det vel alltid. Forhåpentligvis er det meste gjort innen helga, så vi kan begynne å flytte tingene våre inn på soverommene. Har forsåvidt vært koselig å sove i stua, men det er litt kaos med alle tingene som står overalt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 22 uker! :hoppe:

Godt at du var fornøyd med jordmor :) får man en flink som man får god kjemi med tror jeg det kan være mye å hente der fremfor hos fastlegen, ikke minst at de har bedre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HIPP HURRA FOR 22 UKER!! :strix:

Høres ut som kynnerne dine er på plass, ja! Håper de ikke blir plagsomme enda, My! :klemmer:

Så bra at du er fornøyd med jordmor! Ingen vits i å gå til fastlegen mm det er noe spes, nei.

Deilig å høre hjerteslagene :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Enig med de andre i at det høres ut som kynnere ja! Håper du slipper å få like heftige kynnere som meg, de siste 5-6 ukene var magen omtrent konstant hard, og det var fryktelig ubehagelig og slitsomt.

Har du hatt en fin første adventshelg, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre i at det høres ut som kynnere ja! Håper du slipper å få like heftige kynnere som meg, de siste 5-6 ukene var magen omtrent konstant hard, og det var fryktelig ubehagelig og slitsomt.

Har du hatt en fin første adventshelg, da?

Huff, det høres vondt ut. Hittil har ikke jeg hatt noen vonde kynnerne, bare litt ubehagelig når det strammer seg sånn.

Den første adventshelgen har vært fin, selvom det ikke er så mye julestemning her i oppussingskaoset. :fnise: Men vi har vært på pinnekjøttmiddag, og det var fantastisk. :hjerte: Elsker pinnekjøtt! Har også vært og sett på dobbeltseng, Skeidar har endel tilbud nå! :jepp: Så nå må vi bare bestemme oss for om vi skal ha 150, 160 eller 180 cm bred seng. Tenker det er best med 180 cm nå som vi blir flere i familien, men vi har et lite soverom så senga vil ta mye av plassen. Skal uansett bli deilig med ny seng istedenfor den gamle harde fra ikea. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...