Gå til innhold

Barnehagen kaster trusene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de ikke har annen vask, kan de vel bare vippe det verste i do og skylle litt der? Og så vaske hendene, selvsagt. Det er bare bæsj, man dør ikke av det hvis man ellers har god hygiene.

men det er litt annerledes å sin egen bæsj eller barnet sitt bæsj på hendene, enn å få andre sin bæsj på seg. Det er faktiskt ganske ekkelt for de fleste....

Anonym poster: cd964d2d5cd2f5590096ee7d063836b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men det er litt annerledes å sin egen bæsj eller barnet sitt bæsj på hendene, enn å få andre sin bæsj på seg. Det er faktiskt ganske ekkelt for de fleste....

Anonym poster: cd964d2d5cd2f5590096ee7d063836b6

I barnehager bruker man hansker når man gjør sånt, så da har man ikke det problemet.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi gjør da en million praktiske oppgaver:

- vaske bord

- koste gulvet

- dekke på til lunsj

- lage lunsj

- oppvasken skal skylles, settes i maskinen og ryddes på plass i skapet igjen.

- vaske håndkler, brette og rydde de på plass.

- løfte opp og ned små møbler og leker før og etter vasking av gulv

- rydde leker

- vaske og sprite lekene med jevne mellomrom

++++

Å skylle av en liten truse er fort gjort, som regel gjør vi jo dette mens vi allikevel står på badet sammen med et barn som er i gang med å ta på ny truse og klær selv..

barnehagen er full av tidstyver som tar tiden vekk fra barna,.

klær kan man vaske selv

Skrevet

Jeg har ikke barnehagebarn ennå, men jeg ville heller fått med en utbæsjet truse hjem, uansett om den hadde vært skylt eller ikke, for å selv vurdere om trusa skulle kastes eller ikke. Om så barnehagen ikke engang hadde vrengt den over do for å la klumpene falle ut, ville jeg gjerne hatt tilbudet om å få den med hjem. Ikke fordi truser er dyre, ikke fordi det ville vært et stort problem å kjøpe nye, men fordi jeg ikke ønsker å bli fratatt avgjørelsen.

Dessuten har barn en voldsom evne til å knytte seg til saker og ting - jeg kan levende forestille meg hvilken oppstandelse foreldrene hadde fått jobben med å roe, dersom barnehagen hadde funnet på å kaste yndlingstrusa som er finest i hele verden i søpla...

• Liker 1
Skrevet

I barnehagen jeg jobber gjør vi som mangen over her ser jeg, vi skyller trusa i egen vask ved siden av stellebordet. Ikke den vasken som barna vasker seg i, og vi bruker selvsagt hansker. Så legger vi den i en pose så får foreldra bestemme selv hva de vil gjøre.

For å være helt ærlig så har jeg aldri tenkt tanken på at det er en oppgåve som jeg som førskolelærer ikke skal gjøre? Jeg synst det er en selvfølge. Det er ikke sånn at jeg vasker klærna til barna, det får foreldra gjøre selv. Men å skylle en truse? Nei, da er det vel heller andre ting vi gjør som bør revurderest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...