Gå til innhold

Barnehagen kaster trusene

Fremhevede innlegg

Gjest barnehageansatt
Skrevet

På avdelingen der jeg jobber så har vi ikke mulighet til å skylle de verste bæsjetrusene i vasken. Denne vasken skal vi vaske hendene våre i og jeg tror vi ville fått en svær ripe i lakken om det ble oppdaget av mattilsynet. Vi spør såklart om foreldrene vil ha med trusene (uvasket) hjem, noe de sjeldent vil.

Forøvrig sendes mange barn i barnehagen uten bleie, FØR de er istand til å bæsje på do hjemme (eller i bhg). Såklart går dette galt nesten hver dag og vi bruker mye tid på å skifte klær og vaske ungene. Syns det er pussig at foreldrene orker å vaske så mye klær også jeg... Tar dette opp med foreldrene og har fått svar som at "jammen en dag så må h*n jo lære". Ingen tenker på at dette går utover de andre ungene som mister mye tid sammen med oss voksne.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikkje likt om barnehagen hadde kasta truser eller andre klede. Kanskje barnehagen din 'reknar med' at du ikkje vil ha heim skitne truser? Eg hadde berre sagt ifrå om at dei kan putte det i ein pose, så du kan vaske det sjølv.

For øvrig et lurt tips her om å skylle bæsje-truser i do! :jepp: Eg syns det er litt guffent å ta det i ei vaskebøtte, for så å måtte vaske bøtta. :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg må si at jeg synes det er rart å kaste "bæsjeunderbukser". Det er vel bare å skylle dem og legge dem i en pose, så kan foreldrene ta dem med hjem og vaske dem? Jeg har i hvert fall ikke så mye klær til datteren min at underbukser kan kastes fordi det er kommet bæsj i dem. Litt sløseri, synes jeg.

Endret av Harlekin
  • Liker 2
Gjest Annaires
Skrevet

Jeg må si at jeg synes det er rart å kaste "bæsjeunderbukser". Det er vel bare å skylle dem og leg

Hvor skal de skylle de? I samme vasken som de vasker hendene?

Skrevet

Hvor skal de skylle de? I samme vasken som de vasker hendene?

Hvis de ikke har annen vask, kan de vel bare vippe det verste i do og skylle litt der? Og så vaske hendene, selvsagt. Det er bare bæsj, man dør ikke av det hvis man ellers har god hygiene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Unndskyld meg, men om en unge driter seg ut så hyppig at det er et problem om bhg kaster trusene fordi det blir så mange, da bør man vurdere å ta på igjen bleia altså.

Anonym poster: aad794db6434e0b8dbe249f9283c7828

• Liker 7
Gjest hedgepig
Skrevet (endret)

Bedre å kaste enn å få dem hjem i pose!

Skjønner godt at barnehagepersonellet kaster trusene, pga både hygiene og tid.

Endret av hedgepig
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen for en kvalm tråd. Skal aldri ha barn.

Anonym poster: 4627321f83efc0bf7c5000fb7104c1a6

• Liker 5
Skrevet

Bedre å kaste enn å få dem hjem i pose!

Skjønner godt at barnehagepersonellet kaster trusene, pga både hygiene og tid.

Vask hendene, da vel! Det er ikke verre enn det. Og jeg synes faktisk ikke noe om å kaste helt fine klær, selv om de er blitt tilgriset. Jeg hadde ikke godtatt det. Med mindre det er snakk om hver dag i lange tider. Da er det vel noe som ikke er helt riktig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage, og der kaster jeg trusene hvis de er skikkelig inngrisa. Har aldri fått noen reaksjoner fra foreldre om det.

Om mitt barn hadde gjort det samme ville jeg at de skulle ha kasta trusa uansett. Hiver ikke bæsjetruser i vaskemaskina uansett..

Anonym poster: 347bfb9ffc2837151a047d37a90b3ffd

Skrevet

Kaster virkelig alle her underbukser, bodyer og lignende som det er kommet bæsj i? Virkelig?

• Liker 1
Gjest Annaires
Skrevet

Kaster virkelig alle her underbukser, bodyer og lignende som det er kommet bæsj i? Virkelig?

Det er da forskjell på en liten flekk på en boddy, kontra en truse full av bæsj?

Skrevet

Det er da forskjell på en liten flekk på en boddy, kontra en truse full av bæsj?

Joda, kanskje jeg også hadde kastes en underbukse som man ikke kunne se mønsteret på ;) Men det har jeg til dags dato ikke opplevd. Går ut i fra at det er "mykbæsj"-underbuksene som kastes, da (se bort, du som aldri skal ha barn fordi man må snakke om avføring).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skremmende å vite at såpass mange kaster dritt inn i vaskemaskinen sin.

Anonym poster: 4627321f83efc0bf7c5000fb7104c1a6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre har vel bedre tid til å pirke vekk bæsj, skylle og vaske etter alle kunstens regler enn hva barnehagepersonalet har.

Anonym poster: 64384b05fc08ba757e243cbb86eee058

• Liker 1
Skrevet

Skremmende å vite at såpass mange kaster dritt inn i vaskemaskinen sin. Anonym poster: 4627321f83efc0bf7c5000fb7104c1a6

Ikke selve bæsjen, da vet du. Man skyller først. Så tar vaskemaskinen seg av resten. Men du trenger ikke være redd for at mange gjør dette, ser ut til at det bare er meg ;)

Foreldre har vel bedre tid til å pirke vekk bæsj, skylle og vaske etter alle kunstens regler enn hva barnehagepersonalet har. Anonym poster: 64384b05fc08ba757e243cbb86eee058

Ingen sier at de trenger å gjøre det til en kunst. Kast selve bæsjen i do, skyll litt, og hiv i pose. Ferdig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kaster alle truser ja, men ikke bukser/strømpebukser det bare har kommet noen flekker på.. Koster jo ikke mange kronene for ei barnetruse da akkurat! Heller det enn bæsj i vaskemaskina.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen sier at de trenger å gjøre det til en kunst. Kast selve bæsjen i do, skyll litt, og hiv i pose. Ferdig.

Hvor vil du skylle? Ikke i vasken håper jeg :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Å kaste andres klær uten å spørre er frekt. Men å skylle i do??! Som alle i barnehagen bruker?? Den var verre. Da hadde jeg foretrukket kasting, tross alt.

Anonym poster: c183f4d36e3685290159c9b8e39b2850

• Liker 1
Skrevet

Kaster alle truser ja, men ikke bukser/strømpebukser det bare har kommet noen flekker på.. Koster jo ikke mange kronene for ei barnetruse da akkurat! Heller det enn bæsj i vaskemaskina.

Skjønner at andre barn har helt annen type eksplosjoner enn mitt barn. Har aldri kastet underbukser fulle av bæsj i maskinene. Flekkete, ja, men ingenting som ikke maskinen tar.

Hvor vil du skylle? Ikke i vasken håper jeg :gjeiper:

I "min" barnehage har de mulighet til å dusje med vannspyler og ned i sluket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...