Gå til innhold

Barnehagen kaster trusene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kaster alle truser ja, men ikke bukser/strømpebukser det bare har kommet noen flekker på.. Koster jo ikke mange kronene for ei barnetruse da akkurat! Heller det enn bæsj i vaskemaskina.

Anonym poster: 347bfb9ffc2837151a047d37a90b3ffd

Selvom du vasker en truse med bæsj i vaskemaskinen, er ikke vaskemaskinen fylt med bæsj for evig og alltid. Det forsvinner faktisk med engang ;)

Anonym poster: 392af971ec2785ee5d4f2346b3991c3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvom du vasker en truse med bæsj i vaskemaskinen, er ikke vaskemaskinen fylt med bæsj for evig og alltid. Det forsvinner faktisk med engang ;)

Nuvell. Har hendt at jeg ikke har sett bæsjeklumpen i trusa og kastet i maskinen, og så lurer man på hvorfor hele kleshaugen STINKER etterpå? Og skjønner alt når man ser en bæsjeklump klistret fast i gummifilteret nederst. Er ikke alt vaskemaskinen klarer å løse opp faktisk... :gjeiper:

Anonym poster: aad794db6434e0b8dbe249f9283c7828

AnonymBruker
Skrevet

Nuvell. Har hendt at jeg ikke har sett bæsjeklumpen i trusa og kastet i maskinen, og så lurer man på hvorfor hele kleshaugen STINKER etterpå? Og skjønner alt når man ser en bæsjeklump klistret fast i gummifilteret nederst. Er ikke alt vaskemaskinen klarer å løse opp faktisk... :gjeiper:

Det er lov å fjærne det værste før du putter i vaskemaskinen...

• Liker 1
Gjest Annaires
Skrevet

Da kan du ikke ha en veldig god maskin ;)

• Liker 2
Skrevet

Å kaste andres klær uten å spørre er frekt. Men å skylle i do??! Som alle i barnehagen bruker?? Den var verre. Da hadde jeg foretrukket kasting, tross alt.

Anonym poster: c183f4d36e3685290159c9b8e39b2850

Det er jo i do driten skal i utgangspunktet, de gnir det jo ikke utover setet heller, og trusen skal jo vaskes etterpå...

Men ellers ser jeg ikke helt problemet med og kaste bæsjen i do, og så skylle trusen litt i vasken (så lenge det ikke er vasken ungene vasker seg i, de gnir jo gjerne hendene i bunnen av vasken også). I barnehagen min (og jeg antar det er sånn i de fleste barnehager) har vi vask ved stellebordet med avtagbar 'dusj'-tut, sånn at vi kan sette ungene i vasken og dusje dem hvis det er nødvendig, syns ikke det er noe problem å skylle trusene der. Og man bruker jo hansker.

Unødvendig å kaste dem i alle fall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da kan du ikke ha en veldig god maskin ;)

Eller så er det bare du som har selektiv luktesans. ;)

Anonym poster: 64384b05fc08ba757e243cbb86eee058

Gjest Annaires
Skrevet

Eller så er det bare du som har selektiv luktesans. ;)

Anonym poster: 64384b05fc08ba757e243cbb86eee058

Her snakker du til en gravid, med oversensitiv luktesans, så tror nok ikke det.

Kjøp deg skikkelig maskin, så skal du se at problemet forsvinner.

Gjest Gjest
Skrevet

Forventer dere at personalet skal skylle møkketrusene til barna deres?

I "min" bhg forventer jeg at de gir ungen min omsorg,ved at de fesk skifter på ungen ved uhell (blant annet).

At de i tillegg skal gjøre slike praktiske oppgaver som egentlig burde legges på mannen min og meg, høres bare helt fjærnt ut.

Men alle er forskjellige, har en på jobb som jobber iherdig for at de ansatte også skal skylle regntøy o.l.

Makan

• Liker 2
Skrevet

Det tar jo ikke lange tiden å skylle trusen litt og putte den i en pose når man alikevel er på badet/stellerommet for å bytte på barnet.

AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange hysteriske folk. Bærsj er som regel ikke mye farlig om personen den kommer fra er frisk og man selv er frisk også.

Er det noe rart at folk lider av tvangsmessig vasking hvis dette er den generelle oppfatningen mange har.

Husk at mye av maten vi spiser blir gjødslet med dyremøkk. Plantene suger opp næringen sin fra det. Tipper det er mange her som ikke vil skylle trusa i vasken eller vaske den i vaskemaskina, som allikevel spiser salat og andre grønnsaker gjødslet med ku og grisemøkk:)

Anonym poster: 0ca1135e26610c7cfe3559e640516f6b

• Liker 3
Skrevet (endret)

Forventer dere at personalet skal skylle møkketrusene til barna deres?

I "min" bhg forventer jeg at de gir ungen min omsorg,ved at de fesk skifter på ungen ved uhell (blant annet).

At de i tillegg skal gjøre slike praktiske oppgaver som egentlig burde legges på mannen min og meg, høres bare helt fjærnt ut.

Men alle er forskjellige, har en på jobb som jobber iherdig for at de ansatte også skal skylle regntøy o.l.

Makan

Ja, jeg forventer at de utfører praktiske oppgaver i forbindelse med barnet mitt når det er i barnehagen. Hadde jeg vært i barnehagen, hadde jeg selvsagt gjort det, men det er jeg ikke. Jeg forventer ikke at de skal vaske og stryke alt, men skylle av en liten underbukse, det tar ikke mange sekundene.

Endret av Harlekin
  • Liker 1
Skrevet

Vi gjør da en million praktiske oppgaver:

- vaske bord

- koste gulvet

- dekke på til lunsj

- lage lunsj

- oppvasken skal skylles, settes i maskinen og ryddes på plass i skapet igjen.

- vaske håndkler, brette og rydde de på plass.

- løfte opp og ned små møbler og leker før og etter vasking av gulv

- rydde leker

- vaske og sprite lekene med jevne mellomrom

++++

Å skylle av en liten truse er fort gjort, som regel gjør vi jo dette mens vi allikevel står på badet sammen med et barn som er i gang med å ta på ny truse og klær selv..

AnonymBruker
Skrevet

Skyll og vask er vel bedre for miljøet enn kast...

Anonym poster: 05800291958d02e705ef7a94d0750941

Anonym poster: 05800291958d02e705ef7a94d0750941

• Liker 2
Skrevet

Støtter Herlekin fullt her. Har ikke en gang falt meg inn at jeg skulle kaste trusene ved uhell.

• Liker 1
Skrevet

Våtbæsjtruser ble kasta, om mulig vrengt ut bæsjen og lagt i egen pose i skapet som vi tom med hjem (fordøyelsesproblemer grunnet medisiner)

Gjest Gjest
Skrevet

Har og ei jente som har endel uhell enda, og jeg har sagt de bare kan kaste de trusene som ser verst ut. Ønsker ikke å ha hjem truset med mengder av bæsj på, og forventer ikke at de skal renske av og skylle alle trusene. (Snuppa mi bruker truseinnlegg i for å berge noen truser da)

Snakk med barnehagen og avtal hvordan dere skal gjøre dette.

Hvis jenta di har så mange uhell at hun må bruke truseinnlegg for å redde trusene sine, så virker det som at hun ikke er moden for å slutte og at du har kasta bleiene hennes alt for tidlig.

• Liker 2
Skrevet

Hadde aldri kastet truser uten å avklare det på forhånd med foreldrene.

Jeg står heller ikke å vasker/skyller truser med avføring på. Holder ganske enkelt trusa over doen, og det som ikke faller blir med trusa oppi en pose som sendes hjem.

Personlig hadde jeg aldri villet hatt med truser fulle av avføring hjem.. hadde noen av personalet i bhg giddet å skylle de ordentlig (noe jeg aldeles ikke forventer) så hadde det vært noe annet.

Hjemme hadde jeg skylt de og vasket de.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg står heller ikke å vasker/skyller truser med avføring på. Holder ganske enkelt trusa over doen, og det som ikke faller blir med trusa oppi en pose som sendes hjem.

Personlig hadde jeg aldri villet hatt med truser fulle av avføring hjem.. hadde noen av personalet i bhg giddet å skylle de ordentlig (noe jeg aldeles ikke forventer) så hadde det vært noe annet.

Enig, å vaske tøy er ikke en av arbeidsoppgavene i barnehagen.

• Liker 1
Skrevet

Til de av dere som vil ha bleiedebatt, jenta har uhell sjeldent. Det er kanskje en gang i uka, og det må man faktisk regne med en periode etter bleieslutt.

Jeg syns bare det er litt rart at det kastes. Jeg har flere små, og det å vaske bæsj fra truse er greit for meg. Forventer selvsagt ikke at barnehagen skal vaske noe som helst.

Skrevet

Signerer denne. Men tror nok jeg kunne vært troende til å kaste de verste hjemme også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...