Gå til innhold

Barnehagen kaster trusene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg bare lurer på om dette er normalt?

Vesla på tre år har mer eller mindre sluttet med bleier. En gang i blant kan hun ha uhell i barnehagen. Barnehagen kaster da trusene, i stedet for å pakke de inn så jeg kan ta de hjem. Er det helt normalt? Det er ikke snakk om daglige uhell, eller feks. diare.

Videoannonse
Annonse
Gjest HollyDolly
Skrevet

Hei, jeg bare lurer på om dette er normalt?

Vesla på tre år har mer eller mindre sluttet med bleier. En gang i blant kan hun ha uhell i barnehagen. Barnehagen kaster da trusene, i stedet for å pakke de inn så jeg kan ta de hjem. Er det helt normalt? Det er ikke snakk om daglige uhell, eller feks. diare.

Nei det er ikkje normalt, når sann uhell skjer når jeg er på jobb i barnehage da skiller jeg trusene, får ut det meste og setter dem i plastpose .

Barnehagen gjør det som er enklest for dem og det er ikkje ok.

• Liker 1
Gjest Mildrid
Skrevet

Det hadde jeg ikke godtatt, snakk om sløsing. Hadde jeg gitt beskjed om.

• Liker 1
Gjest Annaires
Skrevet

Er det truser med bæsj forstår jeg godt at de kaster de.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Da kan du kaste tøybleier med bæsj også da, eller?

Anonym poster: 61cf4361f6e2dafdd8fda05e36ca211f

• Liker 9
Skrevet

Har og ei jente som har endel uhell enda, og jeg har sagt de bare kan kaste de trusene som ser verst ut. Ønsker ikke å ha hjem truset med mengder av bæsj på, og forventer ikke at de skal renske av og skylle alle trusene. (Snuppa mi bruker truseinnlegg i for å berge noen truser da)

Snakk med barnehagen og avtal hvordan dere skal gjøre dette.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man skulle kaste alt med bæsj opp igjennom årene hadde man brukt tusenvis av kroner på dette. Og for ikke å snakke om unødvendig miljøbelastning om alle skulle gjort dette.

Det er ikke værre enn å kaste dem i vaskemaskin på skylleprogram først og deretter vanlig vask.

Anonym poster: 392af971ec2785ee5d4f2346b3991c3d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har og ei jente som har endel uhell enda, og jeg har sagt de bare kan kaste de trusene som ser verst ut. Ønsker ikke å ha hjem truset med mengder av bæsj på, og forventer ikke at de skal renske av og skylle alle trusene. (Snuppa mi bruker truseinnlegg i for å berge noen truser da)

Hvis hun har så ofte uhell at hum må bruke truseinnlegg burde du kanskje revurdere om hun er klar for bleieslutt...

Anonym poster: 392af971ec2785ee5d4f2346b3991c3d

• Liker 18
Skrevet

Kan du ikke heller innse at hun nok ikke er klar for bleieslutt enda? :klo:

Nå var vi heldige, for med unntak av omgangssyke med diaré, så hadde vi ingen uhell etter bleieslutt. Hadde allikevel blitt sint om barnehagen kastet truser (hvis det ikke var avtalt på forhånd).

:heks:

• Liker 3
Skrevet

Det gjorde barnehagen i begynnelsen her også.

Jeg sa bare i fra at jeg ville heller ha de med hjem og vaske de.

Da var det ikke noe problem =)

Skrevet

Hva jenta mi er klar for eller ikke et vel ikke spørmålet her? Jenta er konstant forstoppet og går på parafin, og hun kan noen dager få'flekk' i trusa flere ganger daglig, og andre ganger ikke ha noe på 14 dager. Jeg bruker truseinnlegg de gangene jeg må øke doseringen hennes, da vet jeg hun lekker litt. (hun rekker ikke på do alltid i de periodene. Å ja, vi er henvist videre nok engang ikke en løsning vi kan leve med i lengden)

Ville bare fortelle hva vi gjorde i forhold til barnehagen de gangene vi hadde uhell der, men følte for å gi en forklaring når så mange stusset over hvordan vi gjør det.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Alle plasser jeg har jobba blir trusene lagt i egen pose inni posen sammen med resten av klærne som må byttes etter et nr2 uhell. Er bæsjen relativt fast blir det tømt i do, om ikke så blir den ikke tømt. Så får heller foreldrene bestemme selv om de vil vaske eller kaste trusa.

Endret av fruBeist
AnonymBruker
Skrevet

Hmm... her jeg jobber så spør vi foreldrene hva de ønsker. Ta med bæsjtrusa hjem, eller at vi kaster den. De fleste ønsker at vi kaster den.

Anonym poster: 0c681fb4ec2c337d0eb4589059ce9493

Skrevet (endret)

I min barnehage dupper vi trusa i do slik at basjen løsner, så vrir vi opp trusa litt og har den i en pose. Foreldrene vasker trusene hjemme. Vi har jo på oss hansker, vasker og spriter hendene. Ikke akkurat det morsomste man gjør på jobb, men det blir for dumt å kaste trusene om man ikke har fått et klarsignal fra foreldrene....

Endret av Leanne
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I do???

Tja, det er vel kanskje det beste stedet å dyppe ei truse full av dritt.

Jeg vil heller at den skal dyppes der enn at de skyller den i vasken.

Går selvsagt ut fra at trusa dyppes FØR ungen har gått på do der, og at doene vaskes hver dag. I så fall er vel doen renere enn et gjennomsnittlig tastatur uansett. :fnise:

Anonym poster: 64384b05fc08ba757e243cbb86eee058

• Liker 3
Skrevet

I vår barnehage kommer det ann på konsistensen og mengden på avføringen, hvorvidt de velger å kaste trusene.

Jeg har fått spørsmål om jeg synes denne ordningen er ok.

Skrevet

I min barnehage dupper vi trusa i do

*Grøss*

• Liker 1
Skrevet

I do???

*Grøss*

Trusene som er klint inn med basj må jo skylles på et vis. Vi kan ikke akkurat spa ut basjen med skje heller....Dupper du trusa i do så løsner basjen og trusa kan sendes hjem for vasking. Jeg foretrekker å duppe de i do fremfor vasken, hvor vi trossalt vasker hendene våre flere ganger daglig...

• Liker 12
Gjest Purple Haze
Skrevet

I barnehagene hvor jeg har jobbet, pleide vi å skylle trusene (hvis det ikke var helt j**lig), pakke de i en pose og sende de med hjem. De fleste foreldrene valgte likevel å bare kaste de i stedet for å ta de med hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...