Gå til innhold

Malas dagbok :)


Bolla!

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Joda, det går da greit. Men jeg ser frem til at psykologen og helsesøsteren kommer tilbake fra ferie sånn at jeg får kommet i gang igjen, føler jeg står på stedet hvil nå... Ellers skal vi straks igang med flytting, skal flytte hele 50 m :fnise: det er noe vi ser frem til og jeg tror det blir bra for alle tre! Jeg titter plutselig innom igjen, men er ikke alltid jeg har noe på hjerte. :klemmer: til dere som ser innom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 meter! Det var ikke så langt, haha. Lykke til med flyttingen <3 jeg leser her jeg vettu! :klem:

Endret av grethe91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld har jeg lagd pure av eple og pære og sviskemos til godgutten. Tok også vare på kokevannet slik at han kan få noe annet enn bare vann som drikke :)

Kommer til å ekpsperimentere litt mere senere, morsomt å lage maten selv og så er det veldig greit å vite hva han får i seg også..

Uka som kommer nå er det mye som skjer. I morgen skal vi på besøk til et vennepar, på onsdag er det psykologtime og begravelse, på torsdag skal vi på kontroll med klumpen og så må vi få kjøpt nytt bilsete. Lille M er så lang at han begynner å bli for lang til bilstolen sin. Spent på hvor tung han har blitt også, kjenner det godt i ryggen av å gå rundt å bære på han nå.

Han blir bare mer og mer mobil, rulle rundt har han gjort lenge allerede, men nå åler han seg fremover og kommer seg dit han har tenkt :ler:

Han er sterk i kroppen og står så og si selv i fanget vårt, må bare støtte han litt.

Han er veldig opptatt av mat og drikke for tiden og syns det er stor stas å få smake nye ting. Har enda ikke opplevd at han har spyttet ut noe, er bare "mmmmmmmm" hver gang han får mat. :)

Leggingen går som en drøm for tiden, legger han ned, synger en sang, sier god natt og går ut. Må som regel inn til han 2-3 ganger å sette i smokken, men det tåler vi :gjeiper:

Jeg blir bare mer og mer fortrolig med mammarollen og koser meg med gutten vår, han er så skjønn og jeg smelter helt av han :hjerte:

Kjære ler av meg, for noen ganger når godgutten ser meg dypt inn i øynene blir jeg rørt til tårer. Er noe ved de øynene og blikket som rører noe ved meg.

Ikke visste jeg at det gikk an å bli så glad i et annet menneske! :hjerte:

Håper dere som titter innom har hatt ei fin helg og at uka som kommer blir like bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig oppdatering, Mala! Tassen din høres ut som en deilig (lang) klump! :hjerte: Moro når de begynner å bevege seg litt rundt av egen maskin :fnise:

God uke til deg også :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg lagd pure av eple og pære og sviskemos til godgutten. Tok også vare på kokevannet slik at han kan få noe annet enn bare vann som drikke :)

Kommer til å ekpsperimentere litt mere senere, morsomt å lage maten selv og så er det veldig greit å vite hva han får i seg også..

Uka som kommer nå er det mye som skjer. I morgen skal vi på besøk til et vennepar, på onsdag er det psykologtime og begravelse, på torsdag skal vi på kontroll med klumpen og så må vi få kjøpt nytt bilsete. Lille M er så lang at han begynner å bli for lang til bilstolen sin. Spent på hvor tung han har blitt også, kjenner det godt i ryggen av å gå rundt å bære på han nå.

Han blir bare mer og mer mobil, rulle rundt har han gjort lenge allerede, men nå åler han seg fremover og kommer seg dit han har tenkt :ler:

Han er sterk i kroppen og står så og si selv i fanget vårt, må bare støtte han litt.

Han er veldig opptatt av mat og drikke for tiden og syns det er stor stas å få smake nye ting. Har enda ikke opplevd at han har spyttet ut noe, er bare "mmmmmmmm" hver gang han får mat. :)

Leggingen går som en drøm for tiden, legger han ned, synger en sang, sier god natt og går ut. Må som regel inn til han 2-3 ganger å sette i smokken, men det tåler vi :gjeiper:

Jeg blir bare mer og mer fortrolig med mammarollen og koser meg med gutten vår, han er så skjønn og jeg smelter helt av han :hjerte:

Kjære ler av meg, for noen ganger når godgutten ser meg dypt inn i øynene blir jeg rørt til tårer. Er noe ved de øynene og blikket som rører noe ved meg.

Ikke visste jeg at det gikk an å bli så glad i et annet menneske! :hjerte:

Håper dere som titter innom har hatt ei fin helg og at uka som kommer blir like bra :klemmer:

Kjenner meg så godt igjen! :hjerte: Enn å bli så glad i et menneske, sukk. Er heldig vi som klarer å kjenne på ekte morskjærlighet.

Så gøy å se at du prøver deg frem med mat. :) Mye godt en kan lage! Var på matkurs på mathallen i Oslo i sommer, matkurs for babyer. Med nestemann skal jeg prøve å lage alt selv, blir spennende. :)

Mye spennende som skjer med gutten din fremover nå, bare vent. Etter 6 mnd så raser tiden av gårde, vilt!

Hvordan går det med flyttingen?

Lykke til på kontroll!

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen! :hjerte: Enn å bli så glad i et menneske, sukk. Er heldig vi som klarer å kjenne på ekte morskjærlighet.

Så gøy å se at du prøver deg frem med mat. :) Mye godt en kan lage! Var på matkurs på mathallen i Oslo i sommer, matkurs for babyer. Med nestemann skal jeg prøve å lage alt selv, blir spennende. :)

Mye spennende som skjer med gutten din fremover nå, bare vent. Etter 6 mnd så raser tiden av gårde, vilt!

Hvordan går det med flyttingen?

Lykke til på kontroll!

Takktakk :) ja morskjærlighet er noe unikt :hjerte:

Har bare begynt å pakke ned litt småtterier, men ser virkelig frem til å komme i gang og komme inn i det andre huset. Tror det blir godt for meg!!

Kontrollen i dag gikk veldig greit, men klumpen likte ikke helsesøsteren så godt etter sprøytene :P

Han vokst seg stor og lang og er nå 8560 g og 72,5 cm lang. Lille, store, fine gutten min :rodmer:

Håper alt er bare bra med deg Angel, og alle andre som stikker innom :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at kontrollen gikk så bra. :) Nesj, helsesøstrene er ikke så godt likt etter sprøytene. Og det er jo forsåvidt ganske forståelig. ;)

Blir du boende nærmere familie? Blir nok sikkert godt å komme ordentlig i gang med flytting. Kjedelig å bo på vent, vet alt om det dessverre.

Hihi, gutten din er nesten like stor som min jo! :fnise: W målte 73 cm og 9400g for noen mnd tilbake. Han er ikke den store gutten, gutten min. :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at kontrollen gikk så bra. :) Nesj, helsesøstrene er ikke så godt likt etter sprøytene. Og det er jo forsåvidt ganske forståelig. ;)

Blir du boende nærmere familie? Blir nok sikkert godt å komme ordentlig i gang med flytting. Kjedelig å bo på vent, vet alt om det dessverre.

Hihi, gutten din er nesten like stor som min jo! :fnise: W målte 73 cm og 9400g for noen mnd tilbake. Han er ikke den store gutten, gutten min. :hjerte:

:klemmer:

Din er sikkert liten for alderen mens min er veldig lang til å være så liten ;) folk tror jo ikke på meg når jeg sier at han ikke er 6 måned en gang, "han er jo så lang" :P

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har gutten min hatt feber stakkar,det gjør vondt i mammahjerte å ha en febervarm liten kropp som bare vil være i armene hele dagen. formen har heldigvis vært fin, bare litt slapp og klengete. Har kosa oss masse idag da, selv om jeg kjenner nå at jeg er sliten etter en lang dag der bare mamma er bra nok. :hjerte:

Sikkert en reaksjon på vaksinen i går, kanskje det kommer ei tann snart også :):vetikke:

Ønsker dere alle ei fin helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er liten for alderen. :) Men nå var min liten ved fødsel + jeg var en liten unge. Blir spennende å se om han plutselig vokser, eller om han blir mindre enn gjennomsnittet. :)

Huff da.. Feber er ikke noe greit. :( Men må gjennom det dessverre. W skal få 1-års-vaksinene i begynnelsen av sept., håper det går greit. Ikke noe stas når de små er syke.

Håper du har hatt en fin fredagskveld. :klemmer: Og god helg til deg og dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Blir bare færre og færre innlegg her merker jeg. Nå er vi midt i oppussing også, så da blir det enda mindre.

Siden sist har lille M vært på 6 månederskontroll. Han er 73 cm lang og veier 8,8 kg. Fine, store gutten min :hjerte:

Han er oppe på alle fire, men har ikke helt knekt koden med å krabbe enda. Åler seg fremover i en rasende fart da, så nå må vi virkelig passe på ;)

Han reiser seg opp på kne fremfor tv-benken og klarer å komme seg i sittende stilling når han står på alle fire og motsatt. ( nå ble det fælt til skryt her, men jeg er jo så vanvittig stolt av han :P )

Han legger seg mellom 18.15 og 18.30 og sover til mellom 5 og 6 en gang. Da får han MME på flaske og sover videre til 8-9.

I løpet av dagen har han to dupper som det ikke er mye rutiner i egentlig, sover alt fra 30 min til 2 timer.

Frokosten er MME, mens til lunsj har han de siste dagen fått brødskive med leverpostei, noe som er stor stas! Han får middagsglass, planen var å lage selv, men det har liksom ikke blitt noe av det. Og så grøt og frukt til kvelds da.

Noen dager får han frukt eller grønnsaker i baby feederen, han elsker det!

Ellers har jeg byttet psykolog og har stor tro på at dette går riktig vei. Tror hun her har mer peiling på det rundt sosial angst og panikkangst og hun kommer til å bruke mer kognitiv terapi.

Da er det bare håpe at det funker og at jeg kommer meg ut av denne dritten som hindrer meg i å levet livet mitt slik jeg så gjerne vil!

Jeg er jo innforstått med at jeg ikke kommer til å bli kvitt det for alltid, men jeg vil lære meg å takle det på en måte som gjør at det går bra om angsten skulle dukke opp igjen.

Håper det er bra med dere alle, beklager at jeg er dårlig på å legge igjen spor i dagbøkene deres, men jeg leser titt og ofte. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow, så stor å fin! Lengre enn Ed :) Og Ed begynte å krype igår :fnise: Tassen din er tidlig ute :) Hvordan er det med tennene, klør han mye?

Så bra at du er fornøyd med ny psykolog, Mala. Ingenting er bedre det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så stor å fin! Lengre enn Ed :) Og Ed begynte å krype igår :fnise: Tassen din er tidlig ute :) Hvordan er det med tennene, klør han mye?

Så bra at du er fornøyd med ny psykolog, Mala. Ingenting er bedre det!!

Han klør og sikler noe innmari! Kuler på gommene og vi kan skimte tennen, så jeg vil tro at det ikke er lenge igjen før en eller to presses gjennom :)

Ed da, har det blitt noen tenner?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han klør og sikler noe innmari! Kuler på gommene og vi kan skimte tennen, så jeg vil tro at det ikke er lenge igjen før en eller to presses gjennom :)

Ed da, har det blitt noen tenner?

:)

Ja, da er det ikke mange ukene til, nei! :)

Her var det slik at tennene syntes VELDIG godt bak tannkjøttet den siste tiden, spesielt den venstre tanna. En skarp liten tann har brutt ut IDAG!! :danse: Og den andre følger nok fort etter. Han har vært litt sutrete de siste 2 ukene, så det er jo også tydelig tegn. Ingen gråting eller opp om natta - hittil, heldigvis :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det ikke mange ukene til, nei! :)

Her var det slik at tennene syntes VELDIG godt bak tannkjøttet den siste tiden, spesielt den venstre tanna. En skarp liten tann har brutt ut IDAG!! :danse: Og den andre følger nok fort etter. Han har vært litt sutrete de siste 2 ukene, så det er jo også tydelig tegn. Ingen gråting eller opp om natta - hittil, heldigvis :jepp:

Tydelig at det er noe på gang da ja ;)

Her sjer det masse på samme tid nå, første tann har kommet bittelitt gjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...