Gå til innhold

Malas dagbok :)


Bolla!

Anbefalte innlegg

Håper de finner ut av det :) Og så fint navn dere har valgt! Masse god bedring til deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvene var fine, bare den om stoffskiftet jeg ikke har fått svar på. Ble vel sjekket for det meste. Hun tok også en gu og det var ingen tegn til infeksjon, hun syntes jeg blødde litt mye, men etter en tlf til gynekolog ble de enige om at det var ingen grunn til bekymring.

Snakket litt om følelser jeg har hatt etter fødselen og at jeg ikke greier å glede meg over det å ha blitt mamma. Føler jeg har mistet meg selv, at jeg er i en situasjon jeg føler jeg mister kontrollen og at jeg ikke klarer å slappe av.

Ble sendt til helsestasjonen for å snakke med noen der. Kom inn til samme jm som jeg hadde under svangerskapet og fikk luftet litt tanker der også. Hun satte nåler på meg for å få meg til å slappe av mer. Lå der en time og skal tilbake to ganger neste uke før jeg skal til legen uken etter det igjen for oppfølging for å finne ut om jeg har fått fødselsdepresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vennen :( Så trist at du føler et slik. Godt at du blir tatt så godt vare på. Godt at du blir tatt på alvor og at du selv kan sette ord på det du tenker! Da tror jeg du er et langt stykke på veien :hjerte: Skjønner at det er tøft at lillemann har kolikk også.

Sender deg masse varme tanker :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name='Nuttapia' timestamp='13

63294192' post='12391049']

Åh, vennen :( Så trist at du føler et slik. Godt at du blir tatt så godt vare på. Godt at du blir tatt på alvor og at du selv kan sette ord på det du tenker! Da tror jeg du er et langt stykke på veien :hjerte: Skjønner at det er tøft at lillemann har kolikk også.

Sender deg masse varme tanker :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjedelig å lese at du har det tungt for tiden :hug:

Det viktigste er i og for seg at du klarer å sette ord på følelser og la de få strømme fritt.

Jeg var igjennom en mild fødselsdepresjon etter at Emil kom til, og det var rett og slett et helvette!

Det er et utrolig press på at man skal være lykkelig som mamma, det skjedde ikke hos meg :vetikke:

Helsesøstra her i området tok opp temaet når jeg var på oppfølging med Emil etter noen uker og hun satte meg i kontakt med ei som jobber som psykolog/rådgiver i kommunen vår. Hun jobber kun med mødre som sliter i etterkant av fødsel og slikt.

Hør etter om det er noe tilbud hos dere. De fleste helsestasjonene har et samarbeid med en psykolog/rådgiver og det kan hjelpe masse.

Jeg var i 1 samtale med henne. Tårer og snørr og jeg fikk hjelp til å skjønne hvorfor alle følelsene mine kom på en slik måte. Hun var så ydmyk og varm at det hjalp MASSE å få snakket med en nøytral person om ting.

Ting løstnet hos meg når Emil ble ca 10 uker og begynte å smile og gi meg en respons på at det jeg gjorde var noe han likte.

Helomvending når man føler at barnet setter pris på hva man gjør og ikke bare er en "matkilde" :fnise:

Dersom du ønsker å prate med noen her inne så bare gi lyd :)

Jeg vet ikke veldig mye, men vet veldig godt hva du kjenner på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjedelig å lese at du har det tungt for tiden :hug:

Det viktigste er i og for seg at du klarer å sette ord på følelser og la de få strømme fritt.

Jeg var igjennom en mild fødselsdepresjon etter at Emil kom til, og det var rett og slett et helvette!

Det er et utrolig press på at man skal være lykkelig som mamma, det skjedde ikke hos meg :vetikke:

Helsesøstra her i området tok opp temaet når jeg var på oppfølging med Emil etter noen uker og hun satte meg i kontakt med ei som jobber som psykolog/rådgiver i kommunen vår. Hun jobber kun med mødre som sliter i etterkant av fødsel og slikt.

Hør etter om det er noe tilbud hos dere. De fleste helsestasjonene har et samarbeid med en psykolog/rådgiver og det kan hjelpe masse.

Jeg var i 1 samtale med henne. Tårer og snørr og jeg fikk hjelp til å skjønne hvorfor alle følelsene mine kom på en slik måte. Hun var så ydmyk og varm at det hjalp MASSE å få snakket med en nøytral person om ting.

Ting løstnet hos meg når Emil ble ca 10 uker og begynte å smile og gi meg en respons på at det jeg gjorde var noe han likte.

Helomvending når man føler at barnet setter pris på hva man gjør og ikke bare er en "matkilde" :fnise:

Dersom du ønsker å prate med noen her inne så bare gi lyd :)

Jeg vet ikke veldig mye, men vet veldig godt hva du kjenner på....

Takk for gode ord!

Er ikke bare bare å bli mamma altså, men jeg kan tenke meg at alt blir litt bedre når de begynner å gi respons og jeg gleder meg til han blir litt større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klemmer:

Husk at lite søvn kan ta knekken på den beste, og med kroppen full av hormoner og store omveltninger i livet kan det bli litt mye for alle og enhver.

Godt du er åpen om det og tar tak i problemene så tidlig. Synes du er tøff jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg syns også du er tøff :)

Jeg tror kanskje at man har så enormt store forventninger til det å bli mamma. Kanskje for store? Og så kan det vise seg å være veldig slitsomt, spesielt den lille har kolikk. Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse klemmer til deg, snuppa! Er ikke godt å lese at du har det vondt og vanskelig for tida :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det bedre for hver dag som går!

Jeg har det litt bedre med meg selv og jeg nyter det å være mamma mer og mer, selv om jeg ikke føler at den store morsfølelsen har kommet helt enda.

Har vært og fått akupunktur to ganger nå og jeg føler det har hjulpet meg å slappe mer av og jeg sover bedre :)

Blør så og si ingenting lenger heller, bruker bare truseinnlegg :nigo:

Nå skal minifom prøves ut for å se om det kan hjelpe lillegutt med å få ut litt luft. For selv om han er flink til å rape etter måltid, så har han problemer med luftsmerter.

I morgen skal vi veie han og jeg er spent på hvor mye han har gått opp de sise to ukene. Når helsesøster var på hjemmebesøk for 2 uker siden veide han 4220. Syns han har strekt seg veldig, lang gutt vi har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre, Mala!! :strix: Skal se at morsfølelsen blomstrer i takt med lysere tider, påske og sol :klemmer:

Minifom funker fint her i gården, og her funker det med 1-2 skjeer per dag, dersom han begynner å stresse og vei seg under ammingen. Da sovner han også veldig godt.

Høres ut som en stor og herlig gutt dere har!

Sluttet å blø allerede! Wow, så deilig! Da føler man seg jo litt mere fresh! :nigo:

Stor klem til deg, Mala-søte! Håper du får ei god natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så herlig å høre, Mala!! :strix: Skal se at morsfølelsen blomstrer i takt med lysere tider, påske og sol :klemmer:

Minifom funker fint her i gården, og her funker det med 1-2 skjeer per dag, dersom han begynner å stresse og vei seg under ammingen. Da sovner han også veldig godt.

Høres ut som en stor og herlig gutt dere har!

Sluttet å blø allerede! Wow, så deilig! Da føler man seg jo litt mere fresh! :nigo:

Stor klem til deg, Mala-søte! Håper du får ei god natt :)

Jeg ser virkelig frem til vår og fine trilleturer! :)

Tror vi merker bedring allerede når det kommer til minifom, han er mye roligere og virker mer tilfreds!

Man føler seg utrolig mye freshere når man blir ferdig med å blø, det er i allefall sikkert! Deilig å slippe det :nigo

Var å veide lille M i dag og han veide akkurat det samme som når han ble født, altså 4410 g. Helsesøster mente det var litt lite, så vi måtte inn til lege for å lytte på hjertet og lungene og det hørtes fint ut og legen sa han både virker og ser frisk ut. Skal tilbake på tirsdag for å se økningen da og om vi eventuelt må sjekke mer hos legen hvis økningen er liten.

Han har vokst masse på lengden da, 56 cm er han nå, har med med andre ord vokst 3 cm på 3 uker lange gutten min :)

:klemmer: til deg og lille Edvard :hjerte:

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har det litt bedre :) Tenker på dere! Hvordan går det med barnefar? :)

Vet du, samboeren min har blomstret litt etter at gutten kom, han er så stolt av sønnen vår og han har virkelig overrasket meg med at han er så flink med gutten, det falt liksom så naturlig for han, selv om han selv var veldig spent på hvordan han kom til å takle det før fødselen. Nesten så jeg blir nyforelsket av å se han med gutten vår! :rodmer:

Forholdet vårt har også blitt enda bedre nå som vi er foreldre og vi passer på å ikke glemme hverandre oppi all ammingen og skifting av bleier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde vi hadde hatt økedøgn tidligere jeg, men der tok jeg feil gitt! For NÅ snakker vi økedøgn, han bor på puppen i dag og jeg er forberedt på en lang ettermiddag og kveld med så og si bare amming :)

Lurer på hvordan og når jeg skal rekke å lage middag :klo:

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi bestemt dato for dåpen og lokale er leid, så da er det bare å starte planleggingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...