Bolla! Skrevet 24. april 2013 Forfatter #961 Del Skrevet 24. april 2013 Spennende med hus Jeg har også lyst på hus. Men her i byn er det så sinnsykt dyrt, så skal en ha råd til det, må det være ei rønne på en måte! Så er det det å bu i oppussing i lang tid da.. Og enda mer penger. En betaler jo like mye for det som for en flott leilighet som er mindre liksom.. Er voldsomme priser her også, så det blir litt oppussing hvis vi kjøper det for det er et hus fra 70tallet og bare badet er pusset opp siden. Men med en snekker og skikkelig handyman som samboer er det null stress Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 24. april 2013 #962 Del Skrevet 24. april 2013 Er voldsomme priser her også, så det blir litt oppussing hvis vi kjøper det for det er et hus fra 70tallet og bare badet er pusset opp siden. Men med en snekker og skikkelig handyman som samboer er det null stress Det hjelper jo ekstremt med at badet er pusset opp da Det er jo noe av det viktigeste, det og kjøkkenet, syntes jeg Å det er virkelig ikke feil med snekker og handyman Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 24. april 2013 Forfatter #963 Del Skrevet 24. april 2013 Det hjelper jo ekstremt med at badet er pusset opp da Det er jo noe av det viktigeste, det og kjøkkenet, syntes jeg Å det er virkelig ikke feil med snekker og handyman Hihi Absolutt! Men vi kommer til å gjøre noe der også, for jeg vil ha fliser og ikke slike plater som det er der nå det som er veldig greit, er T det er ikke noe som MÅ gjøres før vi evt. flytter inn, kan gjøre litt etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CathrineMic Skrevet 24. april 2013 #964 Del Skrevet 24. april 2013 Absolutt! Men vi kommer til å gjøre noe der også, for jeg vil ha fliser og ikke slike plater som det er der nå det som er veldig greit, er T det er ikke noe som MÅ gjøres før vi evt. flytter inn, kan gjøre litt etterhvert Det er jo kjempegreit da! Greit å kunne ta litt og litt, og ikke måtte stresse sånn pga det er så dårlig stand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 2. mai 2013 #965 Del Skrevet 2. mai 2013 Står alt bra til, Mala? Klem fra oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #966 Del Skrevet 9. mai 2013 Står alt bra til, Mala? Klem fra oss. Koselig å høre fra deg! Her er alt bra og vi har plutselig blitt bortskjemt med en liten en som sover veldig godt om natta! Vi stresser ikke så mye med rutiner egentlig, merker vi kommer inn i en rutine av oss selv. Nå legger han seg halv 10 på kvelden, sovner som regel etter 15-20 min der jeg må inn å sette i smokken pga at han spytter ut den og blir urolig. Han våkner da mellom 5 og 6 på morgenen og vil ha mat før han sover videre til 10, noen ganger halv 11 også! Så har han normalt tre dupper på dagtid. Den første i 12-tida, men om han hopper over denne (noe som hender) blir han overtrøtt og det er så og si umulig å få han til å sove, resten av duppene går som regel også i vasken om det ikke blir noe av den første.. Så da har jeg en overtrøtt og sutrete baby hele dagen før han bokstavelig talt kapitulerer på kvelden. Vi triller masse turer og han elsker det og sover kjempegodt i vogna si, det er herlig! Ellers har jeg kuttet ammingen helt og innsett at det ble det rette for oss denne gangen. Når jeg ikke hadde nok melk, men ville delamme, ble det masse stress med flaskekoking, amming før hver flaske, pumping i mellom for å ikke miste melken helt, koking av pumpeutstyr, koking av skjold (han ville ikke ha puppen uten). Dette ble så stressende at jeg ikke kom meg ut døren, hadde jo ikke tid til mye annet. Mange snakker om at det er så stressende med flaskebarn og det som følger med, men det gjør meg ingenting, det ble en helt annen verden for min del og jeg koser meg mye mer sammen med gutten min som er blid og fornøyd det meste av tiden Nå er det snart bare en uke igjen til dåpen, og det meste er klart, mangler duker og blomster i grunn. Godt å ha ting klart uten å måtte stresse den siste uka Vi har også fått en smak av sommer, i går var det 22 grader til langt på kvelden og lille M sov ute i vogna i tre timer på ettermiddagen. Godt å sove ute i frisk luft Ikke like fint i dag, men jeg lever lenge på været som var i går Ønsker alle som titter innom en fin langhelg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 9. mai 2013 #967 Del Skrevet 9. mai 2013 Godt at han endelig sover, tenker det må ha vært en stor lettelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 9. mai 2013 Forfatter #968 Del Skrevet 9. mai 2013 Godt at han endelig sover, tenker det må ha vært en stor lettelse Det skal jeg love deg! Ble en helt ny verden. Kan vel ikke forvente at han skal sove så lenge sammenhengende om natten hele tiden, men så lenge han sover og er fornøyd skal jeg ikke klage altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 11. mai 2013 #969 Del Skrevet 11. mai 2013 En må gjøre det som er riktig for seg, enkelt og greit! Herlig å høre at dere har funnet ut hva som passer dere best og at ting har løst seg. Og ikke minst et lite "hurra" for at lillegutt sover så godt. Det må være herlig det! Det med dupping kjenner jeg meg igjen i. Av og til sover W bare i 30 min om dagen, og da blir det ikke så enkelt gitt.. Men-men, er ikke så mye å gjøre med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 11. mai 2013 Forfatter #970 Del Skrevet 11. mai 2013 En må gjøre det som er riktig for seg, enkelt og greit! Herlig å høre at dere har funnet ut hva som passer dere best og at ting har løst seg. Og ikke minst et lite "hurra" for at lillegutt sover så godt. Det må være herlig det! Det med dupping kjenner jeg meg igjen i. Av og til sover W bare i 30 min om dagen, og da blir det ikke så enkelt gitt.. Men-men, er ikke så mye å gjøre med det. Det er sant, og denne gangen så ble det det riktige for oss. Er veldig godt og skikkelig luxus at han sover såpass godt om natten. Men det er ikke så greit når det blir så som så med dagsovingen, men jeg skal i grunn ikke klage når han sover så lenge sammenhegende på natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 18. mai 2013 Forfatter #971 Del Skrevet 18. mai 2013 Hadde en kjempefin 17. mai i går, lille M hadde pyntet seg med bunad og var veldig fornøyd med dagen tror jeg, smilte som ei sol I morgen er det dåp og alt er klart for den store dagen, skal bare slappe av resten av dagen nå! Blir det like fint vær i morgen som det er i dag (og som det er meldt) syns jeg synd i de som skal ha på bunad altså,for her er det 25 grader i skyggen!! Ønsker dere alle en fin pinse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 18. mai 2013 #972 Del Skrevet 18. mai 2013 (endret) Lykke til og alle gode ønsker for morgendagen, Mala! Får håpe de bunadskledde ikke renner bort! Deilig med herlig vær, vi får nyte det mens vi kan! God pinse til dere også! Klem fra oss Endret 18. mai 2013 av Nuttapia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #973 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Lykke til og alle gode ønsker for morgendagen, Mala! Får håpe de bunadskledde ikke renner bort! Deilig med herlig vær, vi får nyte det mens vi kan! God pinse til dere også! Klem fra oss Takk, det ble en veldig vellykket dag med familie og venner i nydelig vær! Er helt overveldet av alle de fine gavene sønnen vår fikk. Han fikk: - den store eventyrboken - 2 av den store barnesangboken -gyngeku - 2 forskjellige barneserviser -gullsmykke med kors - sølje - min første tann og hårlokk - fotoalbum i sølv - barnebestikk i sølv - en "drømmefanger" -3 sparebøsser -sølvarmbånd - Rørospledd - gåvogn -spilledåse - babygym -sekk, termos, kniv, drikkeflaske og sitteunderlag - babyfotografering og 2 bilder - 13 000,- Jeg hadde jo kjøpt en fin heldrakt i bomull som så ut som en smoking som gutten skulle bruke etter kirken, men etter som det var så varmt ble antrekket bare bleien Syns det var veldig stas at han ble døpt i den dåpskjolen som ble lagd av min oldemor og jeg var den første som ble døpt i den da:) Endret 21. mai 2013 av -Mala- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 22. mai 2013 #974 Del Skrevet 22. mai 2013 Fikk han alt det der? Jøss, det må jeg si! Heldige han(dere) er! Og gratulerer med overstått dåp, godt å høre at dere hadde en vellykket feiring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 22. mai 2013 Forfatter #975 Del Skrevet 22. mai 2013 Fikk han alt det der? Jøss, det må jeg si! Heldige han(dere) er! Og gratulerer med overstått dåp, godt å høre at dere hadde en vellykket feiring. Ja, jeg er helt overveldet! Nå har samboeren min ganske stor slekt pluss at vi fikk gave fra noen venner som ikke var bedt, så da blir det en del gaver. Godt å være ferdig med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizzie88 Skrevet 26. mai 2013 #976 Del Skrevet 26. mai 2013 Så spennende med hus, legg ut link davell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 5. juni 2013 Forfatter #977 Del Skrevet 5. juni 2013 Så spennende med hus, legg ut link davell Huskjøp blir der ikke noe av. Med et "møte" med pappa ble vi enige om at vi ikke flytter fra gården, men at vi heller skal begynne å overta gården litt etter litt. gleder meg til å komme i gang, det er jo dette jeg vil! Blir dårlig med oppdateringer her inne ser jeg, og enda dårligere til å legge igjen spor i dagbøkene til dere andre Er rett og slett ikke så mye å skrive om syns jeg. Lillegutt vokser seg stor og sterk og har blitt en storsjarmør uten like. Han er for det meste blid og fornøyd og sover natten gjennom 3mnd-kontroll og vaksine i morgen, gruer meg til han vaksinen, men det går nok bra det også, er vel værst for mor Ellers skal jeg til samtale med en psykolog i midten av mnd, sliter litt selv jeg og jeg kan ikke fortsette sånn når jeg ikke har det bra med meg selv... Jeg har det kjempefint med sønnen min og samboeren min, jeg elsker de høyere enn noe annet, men jeg har der ikke bra og angst er noe forferdelig! Har angst for ganske mye og ute blant folk får jeg ofte angstanfall, kan til og med få det om vi er på besøk til nær familie og det er så slitsomt... Ønsker ikke å ha det slik, så jeg håper at en psykolog kan hjelpe meg slik at jeg kan bli mitt gamle jeg som elsker å være sammen med andre mennesker og at jeg etterhvert kan få opp selvtilliten min, for sånn som det er nå, finner jeg bare feil og ting jeg misliker med meg selv. Og sånn skal det ikke være... Huff, beklager rotete og sutrete innlegg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 5. juni 2013 #978 Del Skrevet 5. juni 2013 Så fint å se at du vil søke hjelp, Mala! Det er det største og beste steget. Jeg var lammet av angst for tre år siden - men nå er jeg FRI! Det krevde mye arbeid i hodet mitt, men jeg har fått det til. Det føles litt ut som om man går to steg frem og ett tilbake, og noen ganger et steg frem og to tilbake, men en dag så ser du at problemene minker og minker. Masse lykke til <3 Og innlegget var ikke sutrete! det er lov å beskrive hvordan man har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Daenerys Skrevet 5. juni 2013 #979 Del Skrevet 5. juni 2013 Jeg syns du er tøff som tar tak i hvordan du har det. Som du sier, det er kjempeviktig at du har det bra! Det er godt å lese at du tar vare på deg selv Det er ikke lett å endre innstilling og få bedre selvtillit, men jeg har selv lært meg å bry meg mindre om hva andre mener, at det er faktisk bra nok å bare være meg selv. Jeg måler meg selv mot meg selv, ikke mot andre. Godt at lillegutt vokser og sover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 5. juni 2013 #980 Del Skrevet 5. juni 2013 Så herlig at dere skal få ta over gården! Det må jo være en drøm! Som de andre jentene skriver, så er du tøff! Største steget er tatt og du er nå på riktig vei. Om vi jentene her inne kan hjelpe til så bruk oss, jeg kan kun snakke for meg selv jeg er her i hvert fall. Masse lykke til i morgen! Vaksine er ikke så veldig gøy, men går heldigvis fort over. Vi måtte gi paracet etter vaksine pga smerter, så kan være greit å ha det liggende. Krysser fingrene for at et går kjempebra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå