Gå til innhold

Forbrenningstrening med dårlige knær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle må løpe nå har jeg inntrykk av, for det er visst det beste og eneste som er effektiv forbrenningstrening - jeg hater løping, og jeg har dårlige knær som sliter skikkelig med utfall og andre ting som går på knærne, deriblant step/trapper osv.

Bortsett fra ellipse, hvilke effektive treningsformer kan jeg bruke? Hvor langt/fort må jeg gå på grusvei i skogen for å få effekt?

Leser at svømming er skånsomt, men heller ikke så fatburning.

Hjelp :bond:

Anonym poster: 59ae2674cf0e52319182ce1c8ab35938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle må løpe nå har jeg inntrykk av, for det er visst det beste og eneste som er effektiv forbrenningstrening - jeg hater løping, og jeg har dårlige knær som sliter skikkelig med utfall og andre ting som går på knærne, deriblant step/trapper osv.

Bortsett fra ellipse, hvilke effektive treningsformer kan jeg bruke? Hvor langt/fort må jeg gå på grusvei i skogen for å få effekt?

Leser at svømming er skånsomt, men heller ikke så fatburning.

Hjelp :bond:

Anonym poster: 59ae2674cf0e52319182ce1c8ab35938

Jeg ser ordet går igjen, forbrenningstrening. Hva legger du i begrepet?

Hvem er det som påstår at løping nødvendigvis er det beste her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondis, går jeg ut fra. Jeg trener noe styrke, men kan tenke meg noe kondistrening i tillegg, helst som brenner mest mulig kalorier selvfølgelig. Effektiv trening som er minst mulig belastende for knærne.

Noen nevner å gå i motbakke på mølla osv men det er kanskje drøyt for knærne igjen?

Jeg trenger mest mulig kaloriunderskudd for å gå ned 15-20 kilo.

:)

Anonym poster: 59ae2674cf0e52319182ce1c8ab35938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ordet går igjen, forbrenningstrening. Hva legger du i begrepet?

Hvem er det som påstår at løping nødvendigvis er det beste her?

Det er mange her som påstår at løping er best. Bare se deg litt rundt.

TS mener sikkert kondisjonstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykling? da sitter man jo nede og det blir jo ikke så stor belastning.

Anonym poster: 2b93c5952272487bb57d77f28680497f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondis, går jeg ut fra. Jeg trener noe styrke, men kan tenke meg noe kondistrening i tillegg, helst som brenner mest mulig kalorier selvfølgelig. Effektiv trening som er minst mulig belastende for knærne.

Noen nevner å gå i motbakke på mølla osv men det er kanskje drøyt for knærne igjen?

Jeg trenger mest mulig kaloriunderskudd for å gå ned 15-20 kilo.

:)

Anonym poster: 59ae2674cf0e52319182ce1c8ab35938

Hvis knærne dine er skadet på noen måte bør du prioritere å få orden på dem. De skal trossalt bære vekten din resten av livet.

Jeg vet at jogging, eller nærmere bestemt løping, er en av de mest energikrevende øvelsene man kan gjøre over lengre tid om gangen. Derfor bruker det ganske mye energi. Og man kan også intensivere ved å øke tempoet og redusere tiden (både frivillig og ufrivillig).

Det jeg egentlig mener med spørsmålet er hvorfor du på dø og liv skal trene for energiforbruk? Hvis du skal gjøre det må jo du på en eller annen måte målt det slik at du kan se en progresjon eller at du når den mengden energi du skal forbruke. Det finnes dessverre ingen god måte å måle dette nøyaktig på for løping. For sykling og roing kan man lett måle bevegelsesenergien i maskinen, som gir et tall som ihvertfall ikke er for høyt.

Når du vet hvor mye energi du kan bruke på løping på den tiden du har til rådighet så kan du trene andre ting som gir samme energiforbruk.

Det er null problem å brenne like mye energi på å flytte tunge ting som løping. All trening med vekter må ikke være tung styrketrening der du står helt i ro og flekser bicepsen.

Du kan trene med kroppsvekt og høy intensitet eller kettlebells, slynger, tom vektstang, pull up stang eller andre ting. Du kan ta en hvilken-som-helst øvelse og lage et intervall opplegg.

Ikke bare bruker det energi, men du får økt styrke og bedrer kroppsfunksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...