Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen skal det gå ann å få opp selvtillitten sin når man stort sett bare får avslag og blir ellers ignorert av det motsatte kjønn? Her om dagen følte jeg meg jævlig bra, men etter en tur på byen der alle kompisene mine, utenom meg, ble nærmest sjekket opp av jenter føler jeg meg helt på bånn.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du opptrer desperat "lukter" vi det, og da hjelper de ikke uansett hvor mange tonn selvtillit du har. Det kan dessuten bli for mye selvtillit også. Lite sjarmerende når man gir en mann et kompliment og får "jeg vet det" tilbake :forvirret:

Dessuten er det en del ting du kan gjøre for å forbedre selvtilliten din uten å involvere kvinners synspunkter. Trene f.eks, eller gjør andre ting som får deg til å føle deg bra :)

Skrevet

Om du opptrer desperat "lukter" vi det, og da hjelper de ikke uansett hvor mange tonn selvtillit du har. Det kan dessuten bli for mye selvtillit også. Lite sjarmerende når man gir en mann et kompliment og får "jeg vet det" tilbake :forvirret:

Dessuten er det en del ting du kan gjøre for å forbedre selvtilliten din uten å involvere kvinners synspunkter. Trene f.eks, eller gjør andre ting som får deg til å føle deg bra :)

Jeg tror egentlig ikke jeg virker desperat, riktig nok min mening da. Kanskje jeg virker uinteressert eller no? Trener en del, er gjerne da jeg føler meg bra. Men når ikke andre syns jeg virker bra, så blir liksom alt til ingen nytte.

Gjest Starlit
Skrevet

Somregel vil ikke jentene bli værende for lenge med guttene, som de treffer på fest ;)

Ender bare med engangstilfeller og null kontakt...

Kan også tenkes at jenter går etter de "kuleste og polulære gutta" på fest :gjeiper:

Men dette har aldri jeg vert med på da jeg før var mye ute og festet.

Fant meg en rolig og balansert gutt som jeg nå er forlovet med :) Det er slike gutter som er best! ^^

Bare vær deg selv du, TS. Kompisene dine får bare horer..

• Liker 1
Gjest Freakingawesome
Skrevet

:popcorn:

Følger med på denne da jeg lurer på det samme selv.

AnonymBruker
Skrevet

Samme lurer jeg på. Men her er det selvfølelsen, og ikke selvtilliten, min det går utover. Føler meg så utrolig lite verdt når ingen vil ha meg og jeg generelt bare møter motgang med det motsatte kjønn.

Anonym poster: 0d3979706fd4720fb93231ea732be301

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det litt motsatt... har veldig lav selvtillit til vanlig, men på fest henger alltid gutter seg etter meg. Jeg aner ikke hvorfor, og tror alltid at alle bare vil få meg til sengs eller noe i den gaten, så jeg kommer meg aldri videre... blir bare med å bli sjekket opp helg etter helg på fest.

Anonym poster: 85e9027927ebe64f9d6568dfa469e7cf

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Det er ganske enkelt egentlig. Slik du beskriver det nå, får du selvtilitt fra det eksterne miljø og reaksjonene du får. Selvtilitt burde komme innen i fra en selv, da går den ikke ned dersom man blir avist.

Endret av .-L-.
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Åssen skal det gå ann å få opp selvtillitten sin når man stort sett bare får avslag og blir ellers ignorert av det motsatte kjønn? Her om dagen følte jeg meg jævlig bra, men etter en tur på byen der alle kompisene mine, utenom meg, ble nærmest sjekket opp av jenter føler jeg meg helt på bånn.

Du skal presse deg selv til å aldri gi opp og presse deg selv og selvtilliten opp :D

Du skal si til deg selv hver eneste dag at du er kremen av krem og at alle vil ha deg!

Si det helt til du tror det selv, og ved avvisning tenker du at; de aner ikke hva de går glipp av :D

For du er jo såklart best!!

Anonym poster: 9cf11c490ee27ce2cef02c768a1bb41e

AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en shopping tur og spør om gode råd for hva som kler deg.

Lev litt som en konge på haugen. Ikke for noen andre enn bare deg selv.

Ta deg en tur til frisøren og få en kul sveis.

Jobb med deg selv og få deg selv til å tro at du er best :D

Gjest LillaGorilla
Skrevet

Kanskje et dumt råd, men:

Lat som du har selvtillit!

Selvtillit er bra, attraktivt og vil hjelpe deg til det du vil ha. Etterhvert vil den falske selvtilliten føre til ting (f.eks. du blir sjekket opp av en jente), som igjen vil gi deg økt (ekte) selvtillit. Fortsett, og etterhvert vil den falske selvtilliten byttes ut med ekte selvtillit.

Det er ikke selve selvtilltien man vil han, men personen med den, så selv om den er falsk vil jo personen være ekte!

Ja, det kan være litt vanskelig å late som man har selvtillit når man ikke har det, du må jobbe med å pushe deg selv ut av komfortsonen din.

Men pass på - ikke overdriv!

• Liker 1
Gjest Janus
Skrevet

Been there, done that.

Problemet er at du ikke har ekte selvtillit, men en selvfølelse som er knyttet til hva verden forteller om deg. Får du positiv feedback er du kongen, men om du opplever noe negativt, så faller verden din i grus.

Jeg blir fortsatt avvist så det holder, men det påvirker ikke selvtilliten min litt en gang. Selvtilliten min kommer fra innsiden. Faktisk synes jeg det er fascinerende og nesten komisk når en kvinne avviser meg. Det er nesten litt sjarmerende.

:)

• Liker 2
Skrevet

Syns det er vanskelig ikke å bli berørt av at ingen ser ut til å bli tiltrekt av meg. Vanskelig å synes en ser bra ut når ingen andre gir enn noe bekreftelse.

Gjest .-L-.
Skrevet

Syns det er vanskelig ikke å bli berørt av at ingen ser ut til å bli tiltrekt av meg. Vanskelig å synes en ser bra ut når ingen andre gir enn noe bekreftelse.

Du skal ikke se etter bekreftelser fra andre :gjeiper:, det som er halve poenget. En mann som søker reaksjoner er needy, damer lukter det lang vei og kaster han vekk. I steden for å være så fokusert på utseende burde du heller fokusere på å gi faen i om damer liker utseende ditt eller ikke. Man får ikke gjort så mye med det uansett, med mindre man har lyst å trene 3-4 ganger i uken da over lange tidsperioder.

• Liker 1
Skrevet

Ta deg en shopping tur og spør om gode råd for hva som kler deg.

Lev litt som en konge på haugen. Ikke for noen andre enn bare deg selv.

Ta deg en tur til frisøren og få en kul sveis.

Jobb med deg selv og få deg selv til å tro at du er best :D

Så du mener at man må forandre seg for å få bedre selvtillit? Handler ikke selvtillit om å godta, og sette pris på seg selv slik som man er??

Gjest Janus
Skrevet

Ingen har sagt at det er enkelt, men det er den eneste løsningen på dine problemer både hos kvinner og på alle andre områder i livet. Jeg husker selv flere ganger i yngre år hvor jeg gikk hjem fra byen alene og nesten hadde tårer i øynene etter nok en håpløs kveld. Vi har alle vært der.

Første steg er å skifte fokus fra utsiden og til innsiden. Ikke søk anerkjennelse fra andre mennesker, damer eller menn, men gi det til deg selv i rikelige mengder. Se deg selv i speilet og fortell deg selv at du liker det du ser.

Som følge av det tenker du ikke lengre på hva kvinnene synes om deg, men du tenker på hva du synes om kvinnene. Liker du henne? Vær den som kvalifiserer henne og er opptatt av om du liker henne og om hun er noe for deg. Ikke sitt der som en idiot som venter på å bli akseptert, godtatt og tar det du får fordi du ikke fortjener bedre.

• Liker 1
Gjest Janus
Skrevet
There is something about yourself that you don't know. Something that you will deny even exists, until it's too late to do anything about it. It's the only reason you get up in the morning. The only reason you suffer the shitty boss, the blood, the sweat and the tears. This is because you want people to know how good, attractive, generous, funny, wild and clever you really are. Fear or revere me, but please, think I'm special. We share an addiction. We're approval junkies. We're all in it for the slap on the back and the gold watch. The hip-hip-hoo-fuckin' rah. Look at the clever boy with the badge, polishing his trophy. Shine on you crazy diamond, because we're just monkeys wrapped in suits, begging for the approval of others.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Hvordan kan man fake selvtillit? Hvordan kan noen gå inn for å "overbevise" seg selv så mye at det faktisk funker å feike?

AnonymBruker
Skrevet

Ser den. Jeg orker ikke byen selv, orker ikke å bli møtt med sånn "bevis deg selv" holdning fra damene, da mister jeg all interesse ganske raskt. Dessuten synes jeg ikke egentlig det er noe stas å drikke heller, og får litt sånn "stusselig" følelse når jeg ute og ser alt som skjer uten øl-briller.

Nei, styr unna byen, sier jeg bare. Jeg er ikke der, og jeg tror jeg er et ganske bra catch. Det er mange som meg.

Anonym poster: 146cd93c90244207cf10f64c54521c36

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har prøvd meg på jenter i 10 år uten å komme noen vei. Bruker ingen teknikker, er ikke sleazy eller noe tullball. Er veldig direkte. Jenter kan si til meg at jeg er ditt og datt så snill bla bla bla. Men med en gang jeg prøver å få til noe mer så er det full evakuering og om jeg snakker med en venninne om hennes venninne så er det litt sånn "HOLD DEG UNNA HENNE" type reaksjon eller veldig sånn "Ja bare prøv du har ikke sjangs"(uten at de sier det direkte).

Jeg vet nøyaktig hva jeg har å tilby og hva jeg ikke har å tilby. Uheldigvis mangler jeg det som får jenter på kroken. Det å være snill, generøs, ærlig, forståelsesfull, ikke dømmende, til å stole på, morsom, spontan og sikkert andre ting jeg ikke finner ord for i dette øyeblikk.

Ikke noe av dette hjelper med å komme noen annen vei enn "venn".

Men skjønner jo det egentlig. Personer som har alt det der er ikke mangelvare akkurat. Stortsett alle mine kompiser er slik, men mange av de har det lille ekstra som gjør at de har sjangs.

Tar det ikke så tungt egentlig. Gjort det til en slags lek å bli avvist. Men skulle gjerne ha fått oppleve et forhold før jeg blir gammel og grå.

Anonym poster: 128c25639bfbbb1a7d2012606a9277a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...