Gå til innhold

Spør en bruker 2.0

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

At jeg fikk beholde jobben min :)

Calavi: Noe du ikke klarer deg uten?

Jepp, leppepomade. Helt avhengig. Klarte å slutte for noen år siden, men startet igjen etter noen måneder. Våkner til og med på natten og tar på :sjenert:

Lykke: Følger du med noe på tv?

Conservationista: Når var du på din siste date? Hva gjorde dere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jack Russel terrier=) Lite helseproblemer, utrolig livlige og er lette å ta med på aktiviteter=) Er hvertfall en slik jeg har lyst på selv med tiden.

Jeg har hatt en jack russel blanding. Veldig lærerik liten krabat. Og ekstremt aktiv. Perfekt hund hvis man liker å dra på hundekurs og slikt. Man må slite den litt ut og utfordre den, hvis ikke kan den bli rastløs.

Cindi: Får du råd til å være med på KG-treff? Pliiiis? (Og et ordentlig spørsmål: Bruker du finn.no mye?)

Det ser dårlig ut. Bilen min må nemlig på verksted i dag. Jævla møkkabil****skap! Nå er det bare hundrede tingen jeg må fikse, så jeg må prioritere å bare shine den bilen, også er det jo veiavgift, studielån +++++. Jeg kveles!

Noz: Hvordan er formen? :hug:

Dreamdrops: Hvordan går det med deg i dag? Er ting litt lettere i forhold til ny status?

Endret av Cindi
Gjest Lillesiren
Skrevet

Lillesiren: beste bergenske bandet?

Orbo & the Longshots:)

JackCrews: Er det noen helt åpenbare kandidater til ovennevnte spørsmål jeg uten tvil burde svart istedet;)?

Cindi: Har relasjonen mellom deg og mannen din forandret seg noe ift. hvordan den var før dere ble gift:)?

Skrevet

vanskelig spørsmål! Litt fordi jeg er usikker, og litt fordi jeg har taushetsplikt, så vet ikke helt hva som er greit å si. så jeg lar dette spørsmålet bare stå. sorry, Jelly! :klemmer:

Dette er egentlig ganske flaut å inrømme... Men det må være sperm. Før klarte jeg ikke være nær det en gang, taklet ikke å kjenne det inni meg. Nå har jeg kommet en del lenger, men klarer ikke ha det i ansiktet eller munnen. Jeg blir virkelig dårlig. :fnise:

(Sperm var det første jeg kom på, og når jeg spurte mannen min i håp om at han skulle gi meg et bedre tips så sa han også sperm, uten å tenke en gang.... :P )

Først: :klemmer: Håper dagen idag er mye bedre!

Den siste drittdagen jeg hadde skjedde for noen uker siden, da datteren min våknet alt for tidlig, var sur hele dagen, og da jeg skulle kjøre hjem en tur (vi overnattet nemlig hos svigermor) så var batteriet dødt på bilen. Problemet var at jeg skulle rekke et tog, og måtte hjem for å hente lommebok og pusse tennene (for jeg hadde jo selvsagt glemt tannbørsten hjemme!). Etter mye styr, så lovte svigermor å kjøre meg til jernbanen så fort hun kom hjem fra jobb..... Det var så vidt hun rakk det.

Heldigvis var kvelden veldig ålreit! :jepp:

Hvis du tror du kan sjekke meg opp bare fordi vi skal tilbringe en hel helg på hotell... Så har du fullstendig rett ;)

Kindermaxi, uten tvil :danse:

Uff, dette var et trist spørsmål, synes jeg. Jeg savner veldig lite i livet mitt, men jeg savner å ha nok tid til alt og alle.

Etter vi fikk barn så ble ting veldig rutinemessig, spesielt om kvelden. Så jeg tror det bare ville vært å ta seg tid til å være sammen. Gå en tur på stranda f.eks.

___

Maya: Føler du at Afrika har forandret deg som menneske?

Afrika har absolutt kommet under huden på meg:) Men hvordan det har forandret meg er litt vanskelig å svare på....jeg har alltid lyst tilbake iallefall, og jeg håper vi får til å bo der i en periode. Er veldig glad for at minstejenta fikk oppleve Afrika ifjor, og hun har siden vi kom hjem snakket om at hun savner Afrika og vil tilbake....så er nok flere som er bitt av basilen:)

Jeg velger iallefall å prioritere på en annen måte enn mange. Økonomisk sett så har vi det bra, men istedet for å pusse opp, fornye møbler og stæsj så vil jeg heller bruke penger på familie, venner, opplevelser, veledighet... Livet er så kort, så istedet for å bruke 50 000 på stuemøbler så vil jeg heller bruke de pengene på å oppleve noe som gir minner for livet med mannen og jentene.

Ang veldedighet så kunne jeg nok gjort mere. Men foruten de to fadderbarna vi har så koster vi skolegangen direkte for to barn der vi ble kjent med familien i Kenya. Har og bidratt til et barnehjem i Nepal, for at det skal være i drift. Gir og donasjoner til ungdomshjemmet her vi bor, pluss det er en egen plass for "byens løse fugler" og vanskeligstilte her, der og bidrar jeg. Og jeg deltar aktivt i prosjekt kirken har for nærmiljøet.

Langt skrevet, men kort sagt så tror jeg at Afrika har fått opp øynene mine hvor bra jeg egentlig har det, selv om livet butter i mot og kroppen hangler.

Guybrush; Har du testet ut Fridays i Trheim? (har ikke vært der siden den kom...)

Skrevet

Cindi: Har relasjonen mellom deg og mannen din forandret seg noe ift. hvordan den var før dere ble gift:)?

Egentlig ikke.

JackCrews: Hva eller hvem kunne fått deg til å flytte fra der du bor nå?

Gjest Conservationista
Skrevet

Jepp, leppepomade. Helt avhengig. Klarte å slutte for noen år siden, men startet igjen etter noen måneder. Våkner til og med på natten og tar på :sjenert:

Lykke: Følger du med noe på tv?

Conservationista: Når var du på din siste date? Hva gjorde dere?

Min siste date var på en indisk restaurant på Grünerløkka. Helt ok.

Calavi: har du planer for sommeren?

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Nicolas Cage er en av to personer som klarer å gjøre meg forbanna bare han dukker opp på skjermen :fnise: Godt vi er flere!

Dreamdrops: Planene for helgen?

Blæh, jeg liker ikke han jeg heller! Og når vi først er inne på det, så liker jeg søren meg ikke Adam Sandler heller.

Og nei, ingen spesielle planer, egentlig. Skal jobbe i morgen og på lørdag skal jeg kanskje drikke vin med noen venninner :)

Dette er egentlig ganske flaut å inrømme... Men det må være sperm. Før klarte jeg ikke være nær det en gang, taklet ikke å kjenne det inni meg. Nå har jeg kommet en del lenger, men klarer ikke ha det i ansiktet eller munnen. Jeg blir virkelig dårlig. :fnise:

(Sperm var det første jeg kom på, og når jeg spurte mannen min i håp om at han skulle gi meg et bedre tips så sa han også sperm, uten å tenke en gang.... :P )

Hahah, det synes jeg var kjempe morsomt! :fnise:

Dreamdrops: Hvordan går det med deg i dag? Er ting litt lettere i forhold til ny status?

Takk som spør :hug: Ting går mye bedre :) Det hender jeg plutselig blir kjempe lei meg og må få ut litt saltvann, men det går overraskende bra. Hjelper at vi er venner og kan prate om ting underveis :)

Cindi: Har du og mannen babyplaner?

Conservationista: En serie du aldri blir lei av?

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)
Stjerner og planeter: Kan du lere meg nynorsk?

Vampen: Who's the stupid people?

Swarkowski: Hvordan kom du på ditt brukernamn??

det vert vanskeleg over nettet, men har nokre linkar eg kan sende deg...kanskje vil skal starte med at lere skrives med æ? ;)

Jack: Det verste med Gardermoen?

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

Doll: savnet meg?

Tekola: blir du litt glad om jeg sier jeg skal tilbringe en pen sum med tid i Trondheim rundt sommer'n?

Ja! Det blir bra! Vil rundt sommer'n si før eller etter at jeg har termin? :ler:

Strange Doll: Dine planer denne sommeren?

Jack: Hva er mer anvendelig med en Les Paul over en SG syns du?

Tekola: Er en nødt til å være snill pike/gutt her inne for å bli moderator?

Calavi: Hva sjarmerer deg mest med en mann?

Noz: Har du sett en giraff i levende live noengang?

Det er nok en absolutt fordel, ja ;)

Hvis du tror du kan sjekke meg opp bare fordi vi skal tilbringe en hel helg på hotell... Så har du fullstendig rett ;)

Jellybean: Hvordan ser drømmehuset ut?

Maya: Føler du at Afrika har forandret deg som menneske?

Guybrush: Er du opprinnelig trønder?

Tekola: Begynner du å bli lei av å være gravid?

Jack: Hvorfor har du byttet avatar? :( :( :( :(

Stjerner og planeter: Hvor lenge hadde du overlevd i en zombieapokalypse?

Cindi: Får du råd til å være med på KG-treff? Pliiiis? (Og et ordentlig spørsmål: Bruker du finn.no mye?)

NMS: Hvorfor nicket?

Annemor30: Litt klokere på sitering nå? :)

Nica: Smugleser du fortsatt her inne? :D

Rawr! :lur:

Tja, jeg vet ikke helt. Litt lei av å være hormonell og sliten. Samtidig som jeg jo er utrolig takknemlig for hele greia. Så det er litt vanskelig å sette ord på det?

-------------------------

Drue: Hva gjør du når du skal kose deg skikkelig?

Gjest NerdMedSverd2
Skrevet

NMS: Hvorfor nicket?

Ingen spesiell grunn, er litt nerd kanskje.

Niennas: Hva er det verste du kan bli spurt om på en "Jeg har ikke" drikkelek, der du har gjort det du blir spurt om?

Lillesiren: Hva får deg i godt humør?

Skrevet

Tekola: Når har du termin? :) og veit du kjønnet? :)

Gjest padawan
Skrevet

padawan: Hvilken skuespiller synes du får for lite oppmerksomhet i forhold til kvaliteten på det vedkommende gjør?

Jeg synes Brad Pitt er undervurdert som skuespiller Jeg synes prestasjonene hans i Fight Club og 12 Monkeys viser hva den mannen egentlig innehar av skuespillkvaliteter.

NerdMedSverd: har du mange sverd hjemme?

Skrevet

Tekola: Når har du termin? :) og veit du kjønnet? :)

Jeg har termin 8. mai og det er ei jente :)

Padawan (og andre som evt. har lyst til å svare): Du må kvitte deg med alle filmene dine bortsett fra tre, hvilke får bli?

Gjest padawan
Skrevet

Padawan (og andre som evt. har lyst til å svare): Du må kvitte deg med alle filmene dine bortsett fra tre, hvilke får bli?

med over 300 filmer i samlingen blir det vanskelig å velge tror jeg men here it gioes: Very bad things, Wild at heart og Fried green tomatoes.

Skrevet

Svar på spørsmåla du då!!

Alkasil: Kva er din draumesøndag?

Det er faktisk å slappe av hjemme! :)

alkasil: Hvilken film så du sist, og vil du anbefale den?

Taken 2, og ja.

Alkasil: Beste sovemedisin?

Da antar jeg du spør om den beste måten å få sove på og ikke faktisk medisin? Ligge på rett side, ikke se på klokka!

Tekola: Dyreste klesplagget du eier?

Skrevet

Stjerner og planeter: Har du lest boken du har som profilbilde?

Gjest NozMonster
Skrevet

jeeeeeez som dere har skravla og skravla og atter skravla siden i går kveld! hehee...

Noz: hadde du vært skeptisk til middag hos meg? Sånn mtp matfarging... :P

njaaa... kanskje litt pga fargene ja, og litt fordi jeg generelt er skeptisk til å spise hos andre

fordi det er en del matvarer jeg holder meg unna.

Noz: Har du sett en giraff i levende live noengang?

ja, men det har jo alle...

Noz: Hvilket plagg vil vi aldri se deg i?

trange bukser! ...Det ser helt komisk ut! :hoho:

Noz: Hvordan er formen? :klemmer:

nja...skeptisk... jeg klager aldri over smerter altså, men nå har jeg hatt så sterke magesmerter i snart 13 timer i strekk at jeg ikke aner mine arme råd.

Det er tvert umulig å stå helt oppreist.. skulle ønske jeg ikke hadde det sånn, sånn at jeg hadde vært litt mer trivelig å møte på idag! ( Cindi og jeg traff hverandre nemlig tilfeldigvis fordi hun hadde kurs på skolen hvor jeg går)

Men ellers så er formen fin :)

Rskre: Gir du f*** i å stille spørsmål videre, kun for f***? (bare tenker på at du har svart på utrolig mange innlegg i løpet av det siste døgnet, og stiller ikke mer enn tre spørsmål tilbake)

Drue: Hvem her på KG som ikke er i denne tråden vil du veldig gjerne ha inn hit?

Skrevet

Kenzi: hva synes du om hår på kassa hos menn?

Yes please!

Kenzi: Er du ny? Eller gammel med nytt nick?

Nytt nick, men har ikke vært særlig aktiv her inne før nå :)

Tekola: Hva blir det beste med å få baby jenta di til verden?

Skrevet

jelly: skal ikke du lære deg gitar også, synes du?

Kul ny avatar forresten...:) Utrolig at de greier å få slik en tilnærmet ren akustisk lyd ut av

Epiphone'n på videoen.....

Heh....gjorde ett halvhjertet, dømt til å mislykkes forsøk i mine spede tenår,

Kjøpte meg en elgitar av fullstendig ukjent fabrikat, eldgammel

Peavey forsterker og gitarboken til Lillebjørn Nilssen og sverget at dette skulle

jeg mestre.....vel, å sitte å klimpre for meg selv inne på gutterommet, uten noen form

for fuzz overhodet ble fort temmelig kjedelig for en 16-åring med korttidsoppmerksomhet...

Har lekt med tanken over årene siden, men aldri liksom tatt steget igjen.....

Jelly: din favoritt Dire Straits låt, med begrunnelse :-)

Hmmm......å plukke bare en låt med de er jo nesten umulig, så mange fantastiske sanger

som de har.

Noen av mine favoritter er: Telegraph Road, den episke strukturen i måten låten bygger

seg opp og avsluttes er intet annet enn en sann fryd å høre...ett funfact er at den er basert

på en roman av Knut Hamsun kallt Markens Grøde.

En annen favoritt er Tunnel of Love ifra Making Movies plata, en sang som er rockete, rolig

og bittersøt alt på en gang, og gitarspillet på slutten av låten.......Det du hører her og det på

slutten av nevnte telegraph road (spesiellt den versjonen på Alchemy live-plata) er noe av

det beste spillt av ett menneske noensinne, det er jeg hellig overbevist om!

Om du lytter nøye etter legger du også merke til ett enestående pianospill av ingen ringere

enn Roy Bittan ifra Springsteen's E-street Band.

En annen låt som må nevnes er jo Brothers in Arms, låten som får meg til å reflektere hver

eneste gang jeg hører den utrolige teksten som beskriver ironien og tragedien med krig.

Den instrumentale Wild Theme/Going Home er ett annet eksempel på hvor god Knopfler er.

Du bør absolutt sjekke ut soloplatene til Mark Knopfler som er utgitt etterDire Straits,

en rekke låter der som er like bra som noe utgitt tidligere, What it Is, Golden Heart,

Go Love, True love will never Fade og Piper to the End er alle suverene sanger....:)

Jellybean: Hvordan ser drømmehuset ut?

Dette hadde jeg nok ikke takket nei til:

Dream-House-near-the-water.jpg

JackCrews: Er det noen helt åpenbare kandidater til ovennevnte spørsmål jeg uten tvil burde svart istedet;)?

Hadde du spurt Strange Doll så hadde du nok utvilsomt fått John Olav Nilssen og Gjengen

som svar :ler:

Daybreak: En bruker her inne du kunne tenkt deg å truffet?

Stjerner: Noe du ser frem til dette år?

Lillesiren: Favorittantrekk? (gjerne bilde)

Dreamdrops: Mest attraktive norske kjendis?

Skrevet

Takk som spør :hug: Ting går mye bedre :) Det hender jeg plutselig blir kjempe lei meg og må få ut litt saltvann, men det går overraskende bra. Hjelper at vi er venner og kan prate om ting underveis :)

Cindi: Har du og mannen babyplaner?

Godt å høre at det går bedre. Er så vondt når man sitter midt oppi noe slikt. Men man kommer seg videre, etterhvert. Må bare svelge noen kjempeklumper først. :hug:

Vi hadde det... Men vi har lagt det på is.

Delvis pga at vi ikke eier leiligheten vi bor i, og ikke har egenkapital til å kjøpe en ny. Mest fordi prøvingen ikke var særlig lystbetont mer og jeg trengte en pause. Vi prøvde i 8 mnd, og inn i den 9 mnd så merket jeg at skuldrene var opp inni ørene og tårene satt altfor løst. Jeg var rett og slett sliten av skuffelse. Av at "alle" rundt meg fikk det så fort til, og jeg satt på gjerdet og så på.

Så nå har vi lagt det på is, på ubestemt tid. Vet ikke om vi venter til den dagen (om det skjer) at vi får råd til å kjøpe egen bolig, eller om det skjer før. Jeg orket bare ikke mer skuffelse... :sukk:

Så får vi heller se om det blir min tur en dag. Det er kanskje greit at jeg får litt mer flaks før vi blir flere, sånn siden ingenting ser ut til å ordne seg om dagen.. (mtp bil som til stadighet har noe nytt som må fikses, husbanklån som aldri ble innvilget, etc...)

nja...skeptisk... jeg klager aldri over smerter altså, men nå har jeg hatt så sterke magesmerter i snart 13 timer i strekk at jeg ikke aner mine arme råd.

Det er tvert umulig å stå helt oppreist.. skulle ønske jeg ikke hadde det sånn, sånn at jeg hadde vært litt mer trivelig å møte på idag! ( Cindi og jeg traff hverandre nemlig tilfeldigvis fordi hun hadde kurs på skolen hvor jeg går)

Men ellers så er formen fin :)

Nei men i alle dager! Jeg er FRU magevondter, så du skal aldri unnskylde deg overfor meg når det gjelder sånt. Jeg vet hvor utslått man kan bli av det. Håper du kom deg igjennom det du skulle selvom. Skulle gjerne gjort noe hyggelig for deg, så du fikk det bedre. Fikk innmari vondt av deg. :troest:

Men vet du hva? Sånn toooo sekunder før jeg møtte deg, så tenkte jeg på deg! Jeg gikk forbi en kafè og tenkte "her burde jeg tatt med Noz, det så koselig ut!". True story! (IIiiinnnskiill avsporinga. Hehe!)

Noz: Mener du at DU ser teit ut i trange bukser, eller at alle gjør det? Utdyp :fnise:

Kenzi: Er du avataren din, eller ligner du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...