AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #41 Del Skrevet 17. juni 2012 1/3 støtter meg. Det kan jeg leve med. Anonym poster: e3d71bbc3f7d899e03467b11023127af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 17. juni 2012 #42 Del Skrevet 17. juni 2012 Meningen bak kommentaren, minus kanskje jødene ut av landet er jeg jo enig i. Men måten du ordla deg på var nok heller usmaklig. Et slikt sensitivt emne må bringes på bane med litt mer takt og tone for veldig mange er ganske ømfintlige når det gjelder ting som f.eks dette. Meg selv inkludert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bandit Skrevet 17. juni 2012 #43 Del Skrevet 17. juni 2012 Er det fordi du mener det er så forferdelig for barnet? Det er det ikke. Hva i alle dager? Les deg opp litt, så skjønner du at dette faktisk ikke er noe å feie lett under teppet. Det kan skape store traumer, nedsatt sexliv og til og med død. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. juni 2012 #44 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg har sagt at DERSOM jødene må gjøre dette, DA bør de sendes ut av landet. Men hvorfor "sendes ut av landet"? Det virker så primitivt og aggressivt. Selv synes jeg pelsdyroppdrett er avskyelig og dyreplageri satt i system, men jeg ønsker da ikke at pelsdyrfarmere skal sendes ut av landet av den grunn. Landsforvisning er ikke en straffeform vi benytter i Norge. Vi bruker heller ting som f.eks bøter og/eller fengselsopphold. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vulpes Skrevet 17. juni 2012 #45 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg er enig i at religion og skikker ikke er god nok grunn til å fortsette med ritualer som skader barn (nei, jeg synes ikke noe omskjæring av små barn), men måten du uttrykker deg på er litt tåpelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #46 Del Skrevet 17. juni 2012 Selv synes jeg pelsdyroppdrett er avskyelig og dyreplageri satt i system, men jeg ønsker da ikke at pelsdyrfarmere skal sendes ut av landet av den grunn. Å sammenligne jødebarn med pelsdyr er ganske drøyt. Anonym poster: e3d71bbc3f7d899e03467b11023127af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 17. juni 2012 #47 Del Skrevet 17. juni 2012 Er ikke enig med deg, men ynes ikke dette var å gå for langt på noen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 17. juni 2012 #48 Del Skrevet 17. juni 2012 Å sammenligne jødebarn med pelsdyr er ganske drøyt. Anonym poster: e3d71bbc3f7d899e03467b11023127af Jeg tror ikke du forsto poenget mitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 17. juni 2012 #49 Del Skrevet 17. juni 2012 Det synes du, men det finnes andre som synes noe annet Jeg synes omskjæring var helt forferdelig før, og kunne ikke skjønne at det gikk an å ville gjøre noe sånt mot sitt barn. Nå vet jeg litt mer om det, og selv om jeg ikke ville ha gjort det, kan jeg forstå foreldre som utfører dette da de er hellig overbevist om at det er det rette å gjøre. Man vil jo det beste, og dersom man har lært at det beste og riktigste er å omskjære, og virkelig tror det, så må andre som mener det motsatte akseptere det. Det er heldigvis ikke så ille for barnet, som jeg hadde trodd. Kan veldig godt forstå at det høres forferdelig for barnet å få det utført, men det er altså ikke det. Dessverre mye annen direkte omsorgssvikt man kan reagere sterkt på. Så når foreldre hjerneaskes til å slå ungene sine gule og blå i Jehovas navn så kan du forstå det? Og det er ikke så ille for barnet som du hadde trodd?!?! Er du rar? Vi snakekr om rett go slett lemlesting her! Grov vold av verste sort rett og slett! Du fremstår som hjernevasket, ulidleig naiv og totalt blottet for evne til å sette deg inn i de lidelser millioner av menn går gjennom fordi de er blitt kjønnslemlestet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 17. juni 2012 #50 Del Skrevet 17. juni 2012 Er det fordi du mener det er så forferdelig for barnet? Det er det ikke. Eller er det fordi du mener at barnet må få bestemme det selv når det blir eldre og selv kan ta avgjørelen? Det kan jeg forstå. Men bures inne? Det er mange ting som utføres, pålegges barn som jeg ikke er enig i. Men fordi jeg ikke er enig, så kan jeg ikke forlange å bure dem inne, så lenge det de gjør er lovlig og at noen også har gode begrunnelser. Om innburing er rett, skal jeg ikke ta stilling til. Ei heller om det er rett å kjøre dem ut av landet. Dette her dreier seg om et lovforslag, ikke et som forbyr omskjæring, men et som forbyr omskjæring av barn (unntatt ved medisinske nødvendigheter). Siden det ikke er snakk om et generelt forbud for omskjæring, så er vel prinsippet som ligger til grunn for forslaget, nettopp et vern av barnets selvbestemmelsesrett over egen kropp. Og all den tid det er dette som er grunnlaget, så havner spørsmål som hvor fælt det er i en annen kategori. Dersom dette blir vedtatt, så er spørsmålet om det er realistisk å tro at jødene kommer til å etterkomme denne loven. Og i så fall hva som må til - eller om det i det hele tatt finnes virkemidler som vil fungere. I de kretser har det de oppfatter som Guds ord alltid gått foran verdslige myndigheters pålegg - hele Bibelhistorien, samt nyere tids historie, viser hvor langt de er villige til å gå for å holde på det de mener er rett. Tror vi virkelig at et lite forbud, inneholdende fengselsstraffer eller bøter, vil få dem til å forandre praksis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 17. juni 2012 #51 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg har mistet mange venner på Facebook etter at jeg delte dette kontroversielle utspillet på wallen min. Gikk jeg for langt? Jeg er ikke jødehater eller rasist, men noen tror tydeligvis det. Anonym poster: e3d71bbc3f7d899e03467b11023127af Selv om jeg i prisippet er enig i omskjæring er ren galskap, er innpakningen din langt over grensa. Forstår godt du blir oppfattet som "jødehater", siden du ser ut til å koble omskjæring med holocaust. Det blir veldig grumsete. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 17. juni 2012 #52 Del Skrevet 17. juni 2012 Du har ikke forstått noenting, du Du er svært kjapp til å trekke konklusjoner her, Aussie. Særlig pent er det heller ikke. Du aner fint lite verken om hva jeg har forstått eller hva jeg kan om temaet - kanskje greit å finne ut det først om du på død og liv skal markere deg på meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 17. juni 2012 #53 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Jødene setter forbudt mot misshandlig av barn opp mot jødeforfølgelsene på 30 og 40 tallet. Det er jødene selv som setter denneligningen for å få sympati for sin barbarsike praksis. Relevanssen er reell og høyst til stede. Vis meg. Endret 17. juni 2012 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #54 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg ville heller blitt slått enn å blitt kjønnslemlestet. Det er et paradoks at det er forbudt å gi barn ris på baken, men lovlig å skjære dem i skrittet. Anonym poster: e3d71bbc3f7d899e03467b11023127af 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #55 Del Skrevet 17. juni 2012 Selv om jeg i prisippet er enig i omskjæring er ren galskap, er innpakningen din langt over grensa. Forstår godt du blir oppfattet som "jødehater", siden du ser ut til å koble omskjæring med holocaust. Det blir veldig grumsete. Grunnen til at jeg blandet inn jødene og 2. verdenskrig, var at Det Mosaiske Trossamfund gikk ut og sa at Senterpartiet sitt forslag var antisemittistisk. Med andre ord forsøker de å surfa på en sympatibølge som begynte etter Holocaust. Anonym poster: e3d71bbc3f7d899e03467b11023127af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juni 2012 #56 Del Skrevet 17. juni 2012 Alle som er for mannlig omskjæring enten man er jøde eller muslim, må også akseptere de kristene negerne nede i sentral-afrika som også omskjærer sine døtre. Det er ingen forskjell mellom og fjerne klitorisfolden over klitoris som det er og fjerne hele den store forhuden på penis, noe som gjør glansen synlig og blottet for omgivelsene for alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BM2 Skrevet 17. juni 2012 #57 Del Skrevet 17. juni 2012 Vis meg. Der en eller annen jøde klikket i vinkel og da noe ala at forbud mot omskjæring, elelr kjønnslemlestelse om du vil, var et sterkt signal om t jøder ikke var ønsket i norge. Mellom linjene der var det så mye hinting til brunkjorter o.l. at NåErJEgFaenMegLeiAvJødeSyting-detektoren slo inn på full styrke. Jødene skryter på seg å være så forbanna opplyste, men misshandle barn, jo det skal de! Hvorfor? Jo, fordi de alltid har misshandlet barn, så da skal de fortsette med det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 17. juni 2012 #58 Del Skrevet 17. juni 2012 Hvorfor skal egentlig jødene omskjære guttene sine,- er det fordi at de har direkte link til gud? En direkte etterfølger fra sosipaten abraham som begynte og tukle med sønnene sine fordi han hadde hørt "syner"? Alle omskjærte mennesker går rundt med vrangforestillinger. De innbiller seg nemlig at de er favoritter hos gud..? At de har fortrinn fremfor oss andre som ikke er omskjært! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 17. juni 2012 #59 Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Alle som er for mannlig omskjæring enten man er jøde eller muslim, må også akseptere de kristene negerne nede i sentral-afrika som også omskjærer sine døtre. Det er ingen forskjell mellom og fjerne klitorisfolden over klitoris som det er og fjerne hele den store forhuden på penis, noe som gjør glansen synlig og blottet for omgivelsene for alltid. Bortsett fra, Waco, at omskjæring av jenter gjerne omfatter selve klitoris. Som til sammenligning tilsvarer avkapping av selve penishodet hos menn dersom vi snakker om muligheten til å nyte seksuelt samkvem. Utover det er jeg enig i at omskjæring, uansett form, er en avgjørelse et hvert individ skal ha rett til å avgjøre selv om de vil utsette seg for eller ikke. Endret 17. juni 2012 av Flair 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2012 #60 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg tror det er verre å bli omskjært for en jente, men det er ikke et argument for å tillate omskjæring av gutter. Anonym poster: e3d71bbc3f7d899e03467b11023127af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå