Gå til innhold

Guttetur - usikker og trist


Gjest Eowyn

Anbefalte innlegg

Gjest Eowyn

jeg skriver dette mest fordi jeg trenger å få ned tankene. Jeg har et bra forhold til en god mann. Nå er han på guttetur i Ukraina (jepp - fotball) med gamle kompiser. Han er i femtiårene, og de andre er på samme alder. De er borte i en liten uke for å få med seg to kamper. Dessverre takler jeg det ikke så bra. :tristbla: Jeg ville likt å tenke om meg selv at jeg var en slik kjæreste som syntes dette var helt greit, men jeg er altså ikke det. Vi er kjærester, ikke samboere, og har kjent hverandre i fem år.

Rasjonelt sett tror jeg ikke at han vil være utro, og jeg tror egentlig ikke at resten av gjengen er helt strippeklubb-typer heller. Men usikkerheten sniker seg på. Min forestilling om gutteturer i Østeuropa inneholder strippere og bordell. Selvfølgelig drikker de en del på turen, og når ølet går inn går vettet ut (ihvertfall for meg...). Til tross for at jeg innerst inne tror han oppfører seg bra, ser jeg for meg at det henger østeuropeiske horer overalt og at sexmarkedet er enormt - og at vodkaflyten får ham til å gjøre noe dumt.

Så: Jeg blir trist, lei meg og irrasjonell. Jeg sender ham ikke meldinger om dette, men jeg har det ikke bra. Han vet at jeg er skeptisk, men ikke hvor skeptisk. Han vet ikke at jeg kjemper med tanken om at jeg like gjerne skal kvitte meg med ham nå for å unngå å bli såret. Jeg vet ikke hva jeg gjør når han kommer hjem. Forhåpentligvis blir jeg glad og glemmer dette. Forhåpentligvis setter ikke disse tankene seg fast, slik at jeg ødelegger forholdet - det er det jeg er mest redd for. At jeg skal være avvisende, vise skepsis og mistillit og reagere på en magefølelse av såret stolthet. Worst case: Jeg går på byen og skaffer meg et ons for å rette opp "balansen" i stolthet (utfra ideen om at er du utro, så er jeg det også for å komme på lik fot).

Barnslig og tåpelig alt sammen, og mest basert på mine fordommer. Kunne jeg styre unna slike tanker ville jeg vært glad. Klarer jeg å la være å ødelegge noe fint på grunn av dette blir jeg enda gladere. Men jeg er usikker og trist.

Er jeg glad i ham? Ja. Vil jeg fortsette forholdet? Ja. Men dette er mest et spørsmål om stolthet og ikke om kjærlighet.

Jeg er en idiot. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...