Gå til innhold

Mann som aldri sier unnskyld..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare forhøre meg om det er bare min bedre halvdel som er slik, eller om dette er typisk mannfolk. Vet det er innmari stygt og lite politisk korrekt å sammenligne mann med eksmann, men eksen var hvertfall slik som var ydmyk og beklaget etter en krangel..

Igår kveld var det to episoder som lagde konflikter, og begge gangene var det ingen tvil om at jeg burde ha fortjent en unnskyldning. Vil ikke utdype hvilke konflikter det var, da han muligens leser her inne.. Men nei, ikke vil han prate om det og prøve å løsne konfliktnivået, og ikke ber han ydmykt om unnskyldning. Han blir bare bom stille. Uten å si et eneste ord, og bare venter på at jeg skal gi meg. Slik er det hver gang! Siden jeg ikke liker denne sure stemningen, er det som oftest jeg som må gi meg, til tross for at han burde ha bedt meg om unnskyldning.

Jeg er så(for å si det rett ut) DRITTLEI dette her. Er det typisk mannfolk, eller er min mann bare utrolig sær? Og ja, jeg har gjort ham oppmerksom på dette MANGE ganger..

Anonym poster: 72a7eb85ff5f746b317e21ca9fb148c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er utrolig masse folk der ute som aldri får seg til å si "unnskyld".

Kvinner også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anti Psykopat

Jeg var gift med ei som var slik og mye verre. Vi er skilt og skal aldri snakke med hverandre igjen.

Dette er et symptom på noe mer. Kontroll, agressivitet, manglende empati, egoisme, ofte behov for bekreftelse av egen fortreffelighet, ar alltid rett, kan aldri be om unnskyldning, impulsivitet osv.

Og bak alt det skjuler det seg en ekstrem usikkerhet. Det er derfor de må kompensere ved å ta kontroll og vedta at de er de eneste som har sannheten.

Google symptomene over og du får?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Kjæresten min sier nesten aldri unnskyld etter krangel eller noe, ved mindre han vet at han har sagt noe som sårer.

Jeg er mer sånn som sier unnskyld med en gang jeg vet jeg har vært urimelig eller sagt noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld meg, men hva slags menneske er du som vil at folk skal gå rundt og unnskylde seg hele tiden?

Hvordan kan du vite at det ikke er han som fortjener en unnskyldning fra deg, når du offentliggjør han som et dårlig menneske og deg selv som den uskyldige offeret som alltid opplever urettferdighet, - uten en gang og ville begrunne!??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke poenget med å unnskylde seg. Det er jo bare falskt

Høres mer ut som om du mangler evnen til empati og selvinnsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke unnskylde seg i hytt og pine, kun når det virkelig er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg! Jeg har en mann som er veldig god til å snakke for seg, og som på en eller annen grunn ALLTID klarer å legge skylden over på meg.

For å sette det på spissen: om han hadde kjørt over hunden hadde han klart å gikk meg dårlig samvittighet og fått meg til å si unnskyld! Tror det ligger

Litt i mannens natur, da de ofte er født med litt mer stolthet :P prøv å stå på ditt, dårlig stemning eller ei! En gang må vel han gi seg nå :-)

Anonym poster: 59fa75d9e3a957165d1d70ba07d475eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Kjæresten min sier nesten aldri unnskyld etter krangel eller noe, ved mindre han vet at han har sagt noe som sårer.

Jeg er mer sånn som sier unnskyld med en gang jeg vet jeg har vært urimelig eller sagt noe feil.

Sånn har vi det også. Veldig irriterende. Men men, han har mange andre bra ting :) (Og jeg har mine uvaner........)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _La Femme

Jeg forstår ikke hvordan du i det hele tatt kan spørre om det er "typisk mannfolk" å ikke si unnskyld?

Selvfølgelig er det ikke det. Det er en slitsom egenskap du finner hos noen menn og noen kvinner. Og tilfeldigvis hos mannen din. Kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme her i huset ;) Mye stolthet i bildet...

Anonym poster: 5a16310c13375155b1469987347cc932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg var sammen med en som var veldig flink til å si unnskyld. Han trodde at det ordet kunne rette opp uansett hva han gjorde. Og han gjorde mye rart! Alt fra å flørte med andre på nett, ta kvelertak på meg, utgi seg for å være meg på nett, utlevere alt jeg sa til ham til andre. Hele tiden kom unnskyld etterpå, og da trodde han alt var i orden, for han hadde jo sagt unnskyld! Nei, man får sørge for å oppføre seg på en sånn måte at ikke behovet for å si unnskyld, oppstår til stadighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...