Gå til innhold

Dagens kvinneideal

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes dere dagens kvinneideal er bedre nå enn tidligere?

Personlig synes jeg Marilyn er flott:)

post-47987-0-62960700-1339517333_thumb.j

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, overhodet ikke.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Må vi ha et ideal i det hele tatt? Den eneste grunnen til at man dyrker en spesiell type utseende er for at noen skal selge oss noe. Kirurgi her, dietter der og klær som skal gi oss "de riktige proporsjoner". Det er ikke bedre der idealene er annerledes - kyllinghormoner og silikon i rompa? Getouttaheeereeeee.

• Liker 2
Skrevet

Vi mååå ikke ha et ideal, men det blir jo sånn uansett. Alle skal slanke seg, kjøpe seg nye pupper og trene et par timer om dagen. Alt har blitt så overdrevent!

• Liker 2
Skrevet

Helst skal alle se ut som Barbie-dukker..

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Er det idealet? Synes nesten alle snakker om hvor fint det er med former, og at kvinner med former er "best".

Det er kanskje idealet hos enkelte kvinner og 14-åringer. Da jeg var 14-åring tenkte jeg at det var finest å være så tynn, da var jeg den tjukke hønen midt i kyllingflokken. Skrekk og gru. Det er fint å være så tynn, noen er slik helt naturlig. Var først da jeg ble veldig tynn jeg savnet å være litt mer chubby, var ikke noe gøy å kjenne på mine egne knokler. Ja takk til mangfold heller.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke man skal burde trenge å få en type kropp til å virke bedre ved å gjøre narr av andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er forbanna dumt at vi kvinner ikke kan være oss selv uten å ha et ideal å forholde oss til.

Jeg synes Marilyn er kjempe flott på samme måte som jeg ser mange andre flotte og nydelige kvinner rundt om, frodige, med kurver og former. Jeg er tynn og er fornøyd med det og synes den kroppen jeg selv har er flott på samme måte som jeg synes andre tynne kvinner er flotte og nydelige. For meg er det kanskje lettere å ”passe inn” i dag, men det kommer vel og helt an på hvordan du ser det, for det er ikke til å legge skjul på at jeg blir omtalt av flere som ”mindre kvinnelig” enn mine med søstre som er ”mer kvinnelig”.

Så personlig synes jeg at det finnes flotte idealer som slik de nederste er, og det finnes flotte ideal kropper som er som de øverste. Men tror det var eplebit som sa i en tråd ”jeg vil heller være meg enn de”. Idealet må vel være hva du selv mener er et ideal for deg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns helt klart de nederste bildene er finest, men altså, det er ganske forskjell på hvordan de bildene der er tatt... De øverste bildene er jo tatt av diverse fotografer av diverse kjendiser på stranden. De nederste bildene er tatt i photoshoots og med lys og vinkel som så klart gjør bildene finere. Pluss at disse så klart er bevisst over sin posering i tillegg. Om de hadde hatt på seg tilsvarende bikinier og tuslet bortover stranden i det en fotograf hadde tatt bilde av dem så kunne man ha fått et helt annet bilde av hvordan kroppen deres er. :)

Forøvrig syns jeg alle burde spise noenlunde sunt, bevege seg nok og være fornøyd med kroppen sin samme om man veier et par kilo for lite, eller et par kilo for mye. :takke:

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bare inntrykk av at alle vil være så tynne som mulig for tiden. Hvis jeg logger meg inn på facebook ser jeg at veldig mange av venninene mine går på alle mulige dietter for å bli tynnere, selv om de ser flotte ut fra før! Kjenner også mange som har dratt på seg anoreksia fordi de ønsket å være "bra nok" for omverdenen.

Er det virkelig ingen andre med samme inntrykk som meg?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er sløvt å trakke andre kroppstyper ned i sølen for å synes bedre om seg selv.

Begge kroppstypene kan vær hotte, men dette blir en alt for patetisk måte å vise det på.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke det der som er dagens ideal. Alt eg ser og hører om nå er jenter som vil ha muskler muskler muskler. Stygt, ufeminint og irriterende. Irriterende å ikke få trent skikkelig fordi en eller annen smpjente skal løfte den 25 kg "tunge" benkpressen sin for å få de der stygge jentemusklene sine. en skikkelig landeplage.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare inntrykk av at alle vil være så tynne som mulig for tiden. Hvis jeg logger meg inn på facebook ser jeg at veldig mange av venninene mine går på alle mulige dietter for å bli tynnere, selv om de ser flotte ut fra før! Kjenner også mange som har dratt på seg anoreksia fordi de ønsket å være "bra nok" for omverdenen.

Er det virkelig ingen andre med samme inntrykk som meg?

jeg har vel motsatt inntrykk, både her og på fb. "en kvinne skal ha former og kurver og ikke ha en 12 åring gutte kropp"

men så tror jeg og at vi ser det vi vil se for å si det slik, jeg ser herliggjørelse og dyrking av former og slike ”idealer” som du mener ser penest ut her på dette bilde overalt, og andre ser kanskje noe annet i og med at vi har forskjellige kroppstyper, og vi tar oss nær av forskjellige ting.

Det beste hadde vel vært om vi kunne akseptere at kvinner er forskjellige og slutte å drive med denne plukkingen og nedrivelsen av oss selv og av andre.

• Liker 2
Skrevet

Det beste hadde vel vært om vi kunne akseptere at kvinner er forskjellige og slutte å drive med denne plukkingen og nedrivelsen av oss selv og av andre.

Tviler sterkt på at vi kvinner noen gang kommer til å slutte med det.

AnonymBruker
Skrevet

Tviler sterkt på at vi kvinner noen gang kommer til å slutte med det.

Med å trykke slike bilder med den hensikt å si at noe er hottere enn det andre, så nei. Men det hindrer ikke meg i å ikke se vitsen eller poenget med det.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tror kvinneidelaer er individuellt. så noen tenker verre, noen bedre. Noen ser nok ikke på disse som idealer i det hele tatt :)

Endret av LYSVING
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Kvinneidealer endrer seg stadig. Med alt treningsmaset og birkenhysteriet i dag så tipper jeg neste ideal blir den steinharde, muskuløse kroppen.

post-47467-0-55049700-1339521146_thumb.j

Skrevet

Det er uverdig og smakløst å rakke ned på andres utseende for å poengtere at en annen kropp er bettre. Ideal kun basert på utvendig skjønnhet er et forferdelig konsept i seg selv, og det blir ikke bettre ved at vi stadig forsterker den, det være om å nærme seg 'tynn' eller 'feit' kropp. Så sant man kan overleve i kroppen sin både fysisk og mentalt, betyr det nada hvordan den ser ut.

• Liker 4
Skrevet (endret)

dobbel

Endret av MrsTula

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...