Gå til innhold

Rema 1000 trenger ikke være en dårlig jobb


wihu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi, takk for alle svar!

Gøy å lese andres meninger. Jeg er ihvertfall enig med det de fleste skriver, at det at man jobber i butikk el.l. har ingenting med hvilken intelligens man har. Jeg har blitt på Rema såpass lenge fordi jeg STORTRIVES der. Arbeidsmiljøet er supert, og det er mange forskjellige arbeidsoppgaver gjennom dagen. I tillegg treffer man koselige kunder (og noen sure, men det må man tåle) og er blant folk hele arbeidsdagen. Jeg har selvfølgelig lyst å utdanne meg til noe, men sånn som lønna mi er nå så er jeg kjempefornøyd. Og som noen over her nevnte, så er det faktisk mange som har bachelor i noe som tjener likt eller også faktisk mindre enn de som har jobbet i butikk i mange år. Så jeg mener ihvertfall at man burde drive med det man trives med, og er man fornøyd og klarer seg så er det bra :D Ser forøvrig opp til de som studerer i mange år altså, og blir advokat, lege osv. Respekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som tror det er enkelt å jobbe i butikk bør ta en kikk på denne bloggen: http://vilduhapose.blogspot.no/

Det er ikke min drømmejobb, men å faktisk se ned på mennesker som jobber i butikk er bare idiotisk.

Åh, tøft :D Den likte jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Jeg ville ikke brukt livet mitt på å sortere og selge matvarer iallfall. Ikke mitt interesse-felt.

Lønnen var lav.

Jeg tjener over 200kr i min *sommerjobb* i en bedrift.

Når jeg er ferdig utdannet siv.ing regner jeg med å komme opp i over 700.000kr rimelig kjapt.

Men for all del - jeg må da innom rema og kjøpe brød og melk jeg også - setter pris på at det sitter noen i kassa.

Folk får gjøre som de vil, men jeg ser ikke på de i kassa på rema som spesielt intelligente heller.

Ja, du kan jo drømme :skratte: Startlønna er på 350 000. Tar nok en del år får du når det. Og med den holdningen din håper jeg ikke du kommer langt.

Anonym poster: 130052f69964d4b87ab42ed4364dedee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forstår at det jeg skrev var provoserende.

Men hallo. Tenk deg at du nettopp har vært på et legebesøk og diskutert hva som er feil i hjernen til kona di, hvorfor svulsten er slik og slik. Hvordan nervene fungerer, og får henne til oppføre seg slik hun gjør. Kompliserte greier med andre ord.

Så går du på rema etterpå og kjøper en melk og en skinke. Tror du da jeg tenker at han bak kassa er sønn av Einstein? Jeg gjør jo ikke det. Dette betyr ikke at jeg tenker at han er en taper heller, jeg tenker bare ikke noe spesielt. Og hvis jeg måtte valgt mellom å sagt at jeg trodde han bak kassa i rema var over gjennomsnittet smart, eller under gjennomsnittet, så hadde jeg valgt det siste, nettopp fordi ellers ville han vel vært 2.året på jusstudiet allerede?

Det betyr ikke at tankene mine er rett, jeg er bare ærlig. Det samme med ei blond jente med masse sminke. Når hun sier til meg at hun går fysikklinja på siv.ing møter jeg mine fordommer i døra, jeg merker jo det. Sier bare hva jeg automatisk tenker, uten at det er sannheten. og det er jeg klar over :)

Det er forresten mange studenter som jobber i butikk ved siden av studiene, og mange av disse går "vanskelige" studier, så selvfølgelig er ikke de som jobber i butikk dumme!

Jeg har før jobbet i butikk. Og det er ikke kompliserte greier ;) Det er noe jeg vet uten at jeg har gått til legen :)

Anonym poster: 130052f69964d4b87ab42ed4364dedee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvordan samfunnet skulle vært som AB mener, at alle skal være ingeniører.

Neinei, AB sa jo ikke at det ikke finnes dumme mennesker.

H*n bare opplyste oss om hvor de befinner seg.

Mens de sitter der i kassa da stakkars, så kan de i det minste trøste seg med at selveste kronidioten befinner seg på siv.ing :laugh:

Anonym poster: 469b34f449ba57551b56c68d99045b56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo AB som er den største idioten, ikke de som sitter i kassen på Rema. Og det eksemeplet til vilduhapose bloggen er litt på kanten. Jeg har aldri opplevd noe lignende, det der må være et sjeldent tilfelle. Jeg har opplevd kunder som har angret på noe, evt. byttet ut noe mot noe annet, men aldri så mye styr som i den bloggen.

Anonym poster: 571df35976ba644da455359d84a86335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd verre tilfeller enn han med baguettene i den bloggen.

Ti år som kasserer har gitt meg mye innsikt i hvordan mennesker er. Noen er helt herlige, andre er helt vanlige og noen igjen er en kjip faen uansett.

Å jobbe i dagligvare er for meg givende, fordi jeg får muligheten til å lyse opp folks tilværelse i en trist hverdag. Jeg er nøye på å hilse og si hadet, jeg legger fort merke til om kunden er en som vil ha ting striks eller om jeg kan tulle litt med dem, og i alle butikkene jeg har jobbet har jeg fått "faste kunder" som heller står i kø i kassa mi enn å gå til en ledig kasse, bare for å slå av en prat.

Noen dager hater jeg folk som pesten, andre dager er det en glede å gå på jobb. Men sånn er det med de fleste jobber.

Jeg synes det er trist at folk tror at vi som jobber i butikk er under gjennomsnittet smarte, men jeg vil våge å påstå at det sier mer om dem enn om oss.

:klemmer:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på de som jobber i butikk, hvorfor skulle jeg det? Det er en viktig jobb, som de fleste jobber i samfunnet er. Men selv hadde jeg aldri trivdes med en butikkjobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meridius

Det er ofte slik at de som sitter bak kassen er mer intelligente en de som står forran kassen...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Jeg ser ikke ned på de som jobber i butikk. Vil heller si jeg er imponert og veldig glad for at noen tar de jobbene. Jeg har utdannelse og kontorjobb, men det vil ikke si at jobben min er noe spesiellt spennende av den grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vil jobbe i butikk er det helt greit for meg, men etter å ha jobbet et par år i butikk er jeg i allefall hundre prosent sikker på at jeg synes utdanning er viktig og noe jeg skal gjøre. Det finnes ikke noen kjedeligere jobb enn å stå i en butikk hele dagen, og særlig hvis det er lite kunder (jobbet ikke i matbutikk da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Annonse

Gjest lisemm

Enkelte Rema 1000 kjøpmenn tjener svært godt. Dette gjelder alle kjøpmennene som har en omsetning over 100 mill. Dyktighet og innsats har minimalt å si - det er størrelsen på butikken som teller. Så dersom du har som mål å tjene deg rik som kjøpmann - sørg for å bli kjøpmann i en butikk med 100 mill. i omsetning som et minimum. Det er HELT avgjørelse for hvor mye du vil sitte igjen med. Franchise-ordningen til Rema er bygd opp slik at du tjener mer jo større butikken er. Ideelt sett burde det vært motsatt.

Det er flott av det finnes muligheter for uintelligente mennesker å tjene penger - i dag er det kun mulig i dagligvarebransjen, transportbransjen og eiendomsbransjen.

 

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisemm
Den 12. juni 2012 at 17.45, louisefa skrev:

Faren min eier en Rema butikk, og han sier at de som sitter i kassa tjener faktisk like mye som lærere etterhvert, så folk burde ikke se ned på folk som sitter i "kassa" :)

Lønnen sier ingenting om hvor intelligent du er. At lærere tjener mindre enn Rema 1000 ansatte er en politisk problemstilling. Jeg mener at noe er risk ruskende galt i samfunnet hvis det faktisk er slik at Rema 1000-ansatte tjener mer enn lærere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lisemm skrev:

Lønnen sier ingenting om hvor intelligent du er. At lærere tjener mindre enn Rema 1000 ansatte er en politisk problemstilling. Jeg mener at noe er risk ruskende galt i samfunnet hvis det faktisk er slik at Rema 1000-ansatte tjener mer enn lærere.

Kanskje denne pappaen snakket om hva du tjener hvis du jobber kveld/helg og da får en reell timelønn på over 200 kr... Remaansatte med mye kveldsskift kan komme opp i ganske høy lønn, men de ofrer jo mye fritid og potensiell familietid for det. 

Anonymkode: d3da3...b87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber på Elkjøp. Greie arbeidstider, enten 09.30- 15 eller 15-20. Tjener 194 kr timen :) 

Endret av Juvo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En siv.ing skal jobbe mange mange år før han tar igjen foreks en som jobber i butikk, snekker osv. Pga studielånet, og lav lån i lang tid.

Anonymkode: 2c811...cf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på Rema1000 og jeg elsket den jobben.

Varierte arbeidsoppgaver, morsomme og hyggelige kunder, masse småprat, de merkeligste butikktyver (Du handler matvarer for over 1000 kr men du stjeler en boks vaselin?) eller du stjeler 3 bokser tunfisk i vann men kjøper en 4 pk med Cola.

Anonymkode: 972b1...a5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man trives i en butikkjobb, men som flere her er inne på er det gjerne en jobb man har ved siden av studier, eller i en periode mellom andre jobber. Jeg har også jobbet i butikk og i diverse serviceyrker oppigjennom, og jeg kjenner at jobben fort blir kjedelig og lite utfordrende. Spesielt med tanke på hvor enkelt det er å lære opp en ny ansatt hver gang noen slutter...

Jeg synes 160 kr/t var mye da jeg var 23, men når man er over 30 er det ganske dårlig. Vi hadde faktisk en diskusjon om timelønn her på KG for noen år siden, og vi kom frem til (i den grad man kan bli enig om noe på KG:laugh:) at alt under 185 kr/t er å regne som lavtlønnsyrker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...