pondusa Skrevet 17. november 2004 #841 Del Skrevet 17. november 2004 :oops: Lenge siden jeg har besøkt boka di, så her kommer en hilsen!! Blir jo kjempesulten av alle de bakeprosjektene dine, du må slutte å friste en "snopsyk-nygravid-pondusa".... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 18. november 2004 Forfatter #842 Del Skrevet 18. november 2004 I går var en så fin dag!! babysang, litt shopping med sprudlende Lukas i vogn etterpå. Fikk unna noen julegaver som mannen tok med oppover i dag. Han er nemlig på vei til Sverige i begravelse til mormoren sin. Og gjett hvem som har ventet halve dagen på innstilte fly... Flyet skule få 6.40, han stod opp ved 4 og så ble flyet innstilt til ti eller noe, og videre fra St. holm var de tjo også forsinkelser...Ja, ja..ringte nå og da var mobil slått av, så da er han vel i lufta..og snart framme. I natt har Lukas vært så våken og grått og grått...Jeg har sittet oppe i sofaen med han- aner ikke hva det kan ha vært..men jeg tror det kan ha noe med at han sov lite i går på dagen, det er noe med at søvn avler søvn, og han fikk bare en halvtime i går, noe som er altfor lite... Har gått en tur med lukas og ludde, Lukas sovna etter en laaag stund så vi gikk og gikk. Skal på diplomfest på babysang i dag, halv seks og tenkte å ha en frisk og opplagt Luka smed meg... Det er glatt og vanskelig å komme fra med vogn...jeg er ikke glad for snø...! :-x Men pent er det jo.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 18. november 2004 Forfatter #843 Del Skrevet 18. november 2004 LUKAS 10 mnd i dag!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 18. november 2004 #844 Del Skrevet 18. november 2004 Grattis med 10 mnd, Lukas! Psst.. siden du nesten har bursdag kan du spørre mamma om ikke du kan få smake litt på en av de mange kakene og bollene mamma har i fryser'n.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 19. november 2004 #845 Del Skrevet 19. november 2004 Ønsker deg en flott helg! Kos dere alle sammen Klem ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 19. november 2004 #846 Del Skrevet 19. november 2004 Tusen takk for hilsen i dagboken min! Ønsker dere en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 20. november 2004 #847 Del Skrevet 20. november 2004 Takk for koselig hilsen i dagboka Kipa! Setter pris på omtanken! Håper du og gullgutten får en kjempefin helg!! Stoor fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 20. november 2004 Forfatter #848 Del Skrevet 20. november 2004 Takk for koselige hilsener!! Lukas fikk nok ikke smake av boller eller annet fra fryseren ...men han var på på avslutning eller diplomfest på babysang og fikk litt is! og så fikk han diplomet sitt, og vi sa ha det og takk for nå til B som har vært en så søt leder!! Babysang har virkelig vært tingen for oss. De onsdagene har vært så fine, og jeg er helt sikker på at han har fått like mye glede av det som jeg! :rosasmil: Og så kjøpte jg et par tigertøfler til han etterpå i 10 mnd's gave, tigerføtter, han digger dem!! I går møtte vi M på Lerettet og koste oss der. Lukas var helt konge, satt i tripp trapp stolen og digga til musikken og tok en bit kylling i ny og ne! :hjerter2: På kvelden kom mormor og hun har ligget her i natt. Nå skal vi inn til byen, og Lukas skal få en ny vinterjakke. GO'lørdag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 20. november 2004 #849 Del Skrevet 20. november 2004 No more babysang? Eller går han over til en mer "voksen" sanggruppe? Jeg vil også ha tigertøfler, og er kjempemisunnelig på Lukas som bare får de utdelt... Men det finnes vel ikke i voksen størrelse? Og dessuten har jeg sett noen "monster"-tøfler på dinsko som jeg kanskje liker. Må jo ha noe slikt når jeg skal være "elefant" i vinter...og vår! Tusen hjertelig takk for bilde-mail, Kipa! Du er herlig! Og Lukas er alltid konge... Forresten; jeg har glemt å fortelle deg at Mannen ikke synes du er Kjipa no mer Dessuten var det tull i utgangspunktet, og det stakk litt i hjertet hans når han så lappen fra deg: "PS: Jeg vil ikke være Kjipa"... Han ble plutselig livredd for at du hadde tatt han skikkelig på alvor Særlig fordi du sendte oss en body til... :hjerter2: Nå må du få hjelp med msn! Eller er det en slik sak som "aldri passer", som med barn...? Nå er det jo snart jul, og du har det kanskje travelt...?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 21. november 2004 Forfatter #850 Del Skrevet 21. november 2004 Koselige ord fra Lillen- tusen takk!! No more babysang nei..han begynner jo i barnehage om faktisk bare litt over to mnd :o Og da blir det nok sang og musikk der vil jeg tro. Dessuten lederen for småbarnssang som er for de over 1 år har ikke like flink leder.. Det finnes voksne tigertøffler altså! Mannen fikk det av meg til jul for noen år siden...men de har Ludde "spist" opp Du så vel at Lukas hadde de på på bildet jeg maila foresten..? Phu! Godt å ikke være Kjip'a... :bukke: Mne jeg var ikke så veldig såret altså.. Msn- L var her i dag, men vi glemte hele greia. Satt på gulvet og lekte med lille gullet i steden... :oops: I dag har vi også vært på super- koselig middag hos ganske nye venner! Lukas sover søtt Og mannen strever med noe ledninger og projector og lyd og noe tull jeg ikke skjønner bæret av i hertfall!! Jeg har lyst på en sjokolade jeg.. Om en uke bare er det 1. advent, og jeg har satt fram en nisse på kjøkkenet..Og gjett om det kjøkkenet kler rødt!!!! Gleder meg så til å julepynte vårt nye hjem! jeg har trua mannen med en ny nisse hver dag fra og med 1. advent... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 22. november 2004 Forfatter #851 Del Skrevet 22. november 2004 Her laver det ned med svære snøfiller. Er vel ikke annet å gjøre enn å få på seg støvler, jakke og lue og ut å måke.. Og så så god jeg er på det da.. Vi skal til byen i dag også...Pakke oss inn i masse klær og tusle avgårde..men nå sover Lukas, og jeg skulle måke ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 22. november 2004 Forfatter #852 Del Skrevet 22. november 2004 I dag har jeg gjort tre ting jeg hadde bestemt meg for.. - bestilt time hos legen til meg selv. Fordi jeg fikk resept på mini pilller når jeg sa jeg skulle ha p- piller og der står det bla man ikke skal bruke disse med uregelsmessig mens, for da kan man få problemer med å bli graivd senere..HALLO, her er det noen som ikke har gjort leksa si... dessuten den sa har ødellagt så mye...jeg har enda ikke fått igjen mensen og ikke sluttet helt å blø dvs null sex, og det er så deprimerende til tider at jeg blir helt spr :-( ø. Sa til mannen i går at jeg føler meg ikke normal etter det som skjedde. At alt skal ta så jævla lang tid da... Så jeg vil snakke litt med legen min, og kanskje ting blir bedre etter det. Vil ikke ha det sånn så mye legner i hvertfall! - bestilt kopi av fødselsjournal. Er jo litt spennende å se om det samsvarer med egen oppfatning..Dessuten kopi av det som ble skrevet ifht sa. For å bli helt ferdig med det. - fått time på helsestasjon med Lukas. Jeg vil i hvertfall gjøre helsesøster oppmerksom på at han hverken krabber eller reiser seg opp selv..Synes kontroll 8 mnd og så 12 mnd er for stort sprang.. Så etter alt dette tror jeg livet blir så mye bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ny dag Skrevet 23. november 2004 #853 Del Skrevet 23. november 2004 heisann Kipa. Deilig å få ordnet med ting. Jeg har selv vært hos legen i dag. Tatt blodprøve for å sjekke stoffskiftet mitt. Hsr lavt stoffskifte og må ta medisin for det. Når det gjelder p-piller; hva med spiral? Det har jeg selv fått. Da slipper man alt tullet med hormoner. Gynokologen min anbefalte det på det varmeste. Og; kopi av fødselsjournal. Var det bare å ringe til sykehuset? Har lyst på det jeg også. Lever forresten i tilnærmet sølibat jeg også. Om det er noen trøst. :trøste: Ha en fin dag Kipa. Klem ny dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 23. november 2004 #854 Del Skrevet 23. november 2004 Man måste verkligen vara uppmärksam på mediciner och piller som läkarna skriver ut, för de verkar inte ha koll själva. Jag hade kopparspiral innan Malvin och det var det bästa jag provat. Hormonfritt är det också. Men ni kan väl ha sex ändå, utan p-piller. Kondom är trist men jag måste faktiskt erkänna att det fungerar :oops: till trots från vad både mannen och jag trodde. Lukas varken kryper eller står upp? konstigt att tänka sig när jag vet hur vår lille krabat far runt hemma. Står upp, öppnar ytterdörren själv, kryper fort fort fort och med en otrolig energi. Barn utvecklas ju olika snabbt, Lukas är säkert mer framme på andra bitar. Talet kanske? Men de växer ju i omgångar. Ibland får jag känslan av att en del mödrar "tävlar" i att deras barn är först med nåt. Kryper först, går först, har flest tänder, mest hår, kan prata, peka, sjunga eller pussas eller.... Tänk vad mycket fantastiskt som sker. Barnets första år, allt de lär sig, allt de kan och inte kan. Malvin "pussas" när man pussar/kysser åt honom. Han svarar med att suga in läpparna i ett smackande ljud.. det är bara sååå charmigt. Näe, nu måste jag gå hem från jobbet *längtar* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 24. november 2004 #855 Del Skrevet 24. november 2004 Gleder meg så til å julepynte vårt nye hjem! jeg har trua mannen med en ny nisse hver dag fra og med 1. advent... Herlig avatar Kipa :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 25. november 2004 Forfatter #856 Del Skrevet 25. november 2004 Torsdag allerede :o Ukene går fort.. Tirsdag var vi og så på fotografbildene, de ble SÅ BRA!!! For en vakker gutt vi har..!! :hjerter2: Valgte ut et som vi forstørra til 20x 20 og skal gi i julegave til de stolte besteforeldrene og et mindre et som oldefar får. Selv må vi vente for det koster mye gitt!! Men det var bare å bestille på nyåret, og vi skal ha det av oss alle tre det var knallfint, om jeg tør å si det.. :oops: Vi skal også ha det vi gir bort og et av han i andre klær. Og kanskje et av han og pappa'n... Onsdag passet jeg lille frøken AM på 8, 5 mnd. Og det var litt av et show med to! De koste seg i hverandres selskap, men sov til ulike tider og jeg var litt sliten etterpå... -All ære til tvillingmamma'r!!! I dag har vi vært på helsestasjon og det er jo ingen grunn til å bekymre seg. Lukas ruller i steden og han er så aktiv, "dessuten er han tidlig med språk og svært oppvakt" I kveld kommer tanta til mannen som bor i Stockholm , hun er bare søt og koselig, og vi gleder oss veldig! Hun skal være til mandag. Bo på garasjen og der har vi nå fått strøm så det er tv der også og er så fint atte! morgen skal vi på julebord på min jobb, med mann...for første gang..Blir vel moro tenker jeg! Har kjøpt meg et svart skjørt til knærne som går litt ut med en blå sommerfugl på siden og en v-utringet topp i samme blåfarge. Og så låner jeg sommerfuglkjedet til mamma i også samme farge. Mamma skal være barnevakt sammen med tanten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 25. november 2004 #857 Del Skrevet 25. november 2004 Takk for koselig hilsen Kipa - er ikke så verst nydelig sønnen din heller da! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 27. november 2004 #858 Del Skrevet 27. november 2004 Tusen takk for at du ringte meg inatt! Kjempekoselig, var det! :rosasmil: Og husk at du kan gjøre det når vi begge er edru også...det var jo ikke noe farlig dette! - jeg skriver når begge er edru, så ingen lesere kan dra konklusjoner om hvem av oss som var full inatt - Håper du koste deg masse på "psykiatrisk fest-sal-klinikk" (<-- dine ord ) ...selv om dere ikke fikk ordentlig julemat! Og så håper jeg Kipa-mannen ville danse litt med deg og. ELLER at du fant noen å danse med, som ikke var så nøye på hvem som førte PS: Ikke bli flau...samtalen vår var bare koselig! Og du! Hvis du har de fine bildene digitalt også, så vis meg gjerne! Det holder for meg at du tar bilde av originalene med dig-kamera også...jeg sier ingenting på kvaliteten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 27. november 2004 Forfatter #859 Del Skrevet 27. november 2004 Jepp, i går fikk Kipa svingt seg både på den ene og andre måten!! Lenge siden jeg har hatt det så inmari moro, og lenge sidne jeg har blitt så dårlig dagen derpå... - men det er det verdt!! Og jeg må jo bare lære en gang for alle at man kan ikke ha tequila race når man starter kvleden pent og pytelig med rødvin...og konjakk til dessert... :oops: Og med alkohyler i kroppen komme ringe- trangen...da er det bare å bla i tlf lista og finne en man aller helst vil prate med, og denne gangen var det stakkars Lillen.. :oops: Vi var på festsalen til Lier psyk. for det er i nærheten der jeg jobber...men den som er så stygg til vanlig var fint pyntet med masse levende lys og da ble det koselig! Ååå herregud som jeg dansa..og rocka og banga :o .. Både med og uten mann. Jo fullere jo mer tar jeg styringen og han gir meg opp.. Men vi har alltid hatt en sånn greie- dans, prat og småflørt med den du vil for vi vet så inderlig godt hvor vi har hverandre. det blir mer moro det!! Så han fikk sine dansermed diverse, og noen prøvde seg, men det gjorde ikke han.. bare på meg... :rosasmil: Skulle vært på julemesse i dag, ha- ha...der er mannen, mamma, Lukas og tanta til mannen. jeg har spydd og sovet.. Men nå er jeg i topp- form igjen!! Skla opp å finne fram julestjeren og lysestaker. Lila lys og sevietter er kjøpt inn og desember kan bare komme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 27. november 2004 #860 Del Skrevet 27. november 2004 Skla opp å finne fram julestjeren og lysestaker. Lila lys og sevietter er kjøpt inn og desember kan bare komme! Synes jaggu du schnøvler litt ennå jeg... Ha en herlig lørdagskveld Og god bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg