Gå til innhold

Et helt nytt liv

Kipa

Anbefalte innlegg

Noomin så søtt med babysang om morgenene da.. :hjerter:

Her er det mer sånn: æøhhæøaaææiiiææah..

Ikke spesielt melodiøst heller.. :wink:

Hvor mye er det du har igjen før du kan ta oppkjøringen? Tok lappen ganske sent jeg også, i 2000 tror jeg, da jeg var 25. Forferdelig pes med disse kjøretimene og sånt, men gurimalla det er verdt det asså.. :Nikke:

Bortsett fra når jeg har fått ungene mine, og muligens på bryllupsdagen tror jeg ikke jeg har vært lykkeligere enn den dagen jeg kjørte opp.. .. og når jeg fikk den første bilen min.. det var stooort asså.. :enig_animasjon:

Lykke til videre med førerkortet.. du blir ferdig til slutt, selv om det noen ganger kanskje kjennes litt uoverkommelig ut.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig ble det stille i senga til Lukas...han våkna før sju i dag, og siden det er babysang og full fart fram til ett... han bare ha seg en dubb. Illsint da jeg la han ned igjen etter å ha spist og fått på klær..men plutselig ble det stille gitt... :wink: Deilig å kjenne barnet sitt så godt.. :sjarmor:

han har begynt å våkna *pling* klokken 4 på natta.. :roll: er ikke helt enig i det...og så rasende for å ikke komme opp. Mor har kapitulert å tatt han over til store senga.. :-? Men i natt er det slutt. Mannen får ligge på sofaen for nå skal vi ikke ha mer av det tullet! Grunnen til at jeg bare løfter han over er at jeg ikke vil vekke mannen, men nå må han sove i stua for sånn kan vi ikke ha det... Lukas har blitt vant til det etter han var så pjuskete da han fikk tenner...Ble jo så syk han da. Men er frisk og rask nå!!

Får dusje og spise litt jeg da. Onsdager bruker å være stress, vi har ikke stått opp før ni som regel....Deilig å ha litt god tid også da :wink:

Takk for hilsener Jinx og Salamandra!

Får nok lappen en gang jeg og..hun sa foresten i går at jeg snart kan begynne på kursene, og teorien kan jeg egentlig bare ta. Må bare lese litt først.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ett sove problem..... :murvegg: Lukas er "livredd" for å sove...på dagen. Og i går våkna han lenge før vi skulle legge oss og holdt på noen timer, da kapitulerte jeg og avlyste hele planen min. Tok han mellom oss, og der sov han til åtte i dag. Men sånn skal det ikke være! :riste:

Kjøretimen i dag gikk veldig BRA! :-D Bortsett fra en illsint liten fyr i baksete de siste minuttene..ha fikk ikke sove, hadde mista kluten og i det hele tatt. tenkte han var trøtt da vi kom hjem, skifta på han og la han, men i det han nærmet seg senga stivnet han...og ble rasende...så dumme meg tok han opp igjen. Men han lekte og holdt på på gulvet i over en time, så blid og fornøyd..da tenkte jeg, er han trøtt...- HA :sur: Tilslutt sovnet han av utmattelse, grenser for hvor lenge man kan være sinna... :roll: Han var trøtt, gned seg i øynene hele tiden og sov faktisk i over 1,5 time... Nå var det samme tullet igjen. illsint...jeg prøvde lenge, mne han gav seg ikke. La han i vogna og gikk med han tilslutt..sovna etter en stund, var trøtt nå også. Men hans vilje er visst blitt enormt stor på kort tid...og han vil bare ikke...

- men det vil jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så jobbigt!

Vi kämpar också med Malvins sömn, 1½ timme i natt... till sist gav vi upp och han fick bröst...

Att de inte bara kan förstå att det är skönt att sova - men det kommer visst tillbaka i tonåren har jag hört :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas sovet hele natten..!!

Sjarmert alle damene i barnehagen, vært på besøk på Hompetitten som avd hans heter. Kost seg, jeg har gått litt til og fra til min egen avdeling og han har vært igjen hos de voksne på sin...Gikk så bra atte. Er ikke tilvenning enda, bare greit å bli litt kjent når vi har mulighet! :Nikke:

Men triste saker med min avd...det jeg har jobbet for i 4 år er borte, rett og slett. :-( To av de som er der nå ( den ene ped. lederen )er litt sånn la det skure- typer..ingen grenser ingen ting...MYE å ta tak i. Så jeg sa i fra meg styrers stedfortreder stillingen. Føler jeg har nok med egen avd først :roll: Ped leder forsvinner, det er jo meg.. :sjarmor: men ene assistent er igjen, men jeg har min trofaste N som deler mitt grunnsyn og mine holdninger til arbeidet med småbarn. :hjerte:

- blir nok bra bare jeg får begynt å jobbe med det igjen!

Har vært og ukeshandla, og om noen er på CC på Brakerøya en fredag ettermiddag og handler på Meny så høres det hvor vi er. :wink: Gledesropene til Lukas er ikke til å unngå.. :ler:

Har sendt pm Magnhild, vil gjerne ha bilder kan skjønne! :kyss:

Takk for hilsen Furstina, godt med sympati..! Men kjedelig at vi strir med det samme...Nå gikk det jo veldig bra i natt da. og han legger seg frivillig, smiler når jeg legger han , for kvelden.. :wink:

Farmen ble som jeg trodde.....og det har jo stått skrevet her inne i ukesvis... :-x Greit nok at Snorre vant, han spilte spillet i hvertfall...

Helgekos med mann nå! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi hatt fint besøk fra Bergen altså!!  :D Magnhild var akkurat like hyggelig som jeg trodde...ingen overraskelse akkurat, blir jo ganske godt kjent med hveradre her inne. Utrolig koselig å få møte både henne, mannen og Erik!! Erik er jo bare supersøt, selv med snørr... :ler:

Så koselig at dere traff hverandre.

Jeg vet jo at magnhild er en kjempejente. Kan tenke meg at du også er det. Skulle gjerne ha møtt deg og dine om det blir Bergenstur neste sommer :)

Ønsker deg ellers en fin helg :)

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig hilsen, Ny dag! :klem:

I dag har jeg hatt en stor- rufs på loftet..det er der alt havner i store pappesker, men når man leter etter noe blir det bare liggende. Vel nå er det strøkent der oppe, og jeg fant ting jeg hadde glemt jeg hadde. Sorterte "jobbe- klærne" også slik at jeg lett finner dem om noen få måneder...

I går var en trist dag, vi fikk telefon om at mannen sin mormor hadde dødd i løpet av natten. Hun ble 89 år og var like klar helt til siste slutt, men hjerte orket ikke mer. En fin alder det. Veldig trist, men forståelig, hun hadde det vondt de siste to ukene. Vi er så glade for at vi reiste opp dit nå i høst, så mannen fikk vært sammen med henne og hun fikk møtt oss alle. :hjerte:

Vi tente lys for mormor i går- på allehelgensdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i snørr og tårer... :roll: Vi to som er hjemme er såå forkjøla og i dag har Lukas vært sutrete og det har vært litt texas her..men det er bare min feil. For jeg tenkte å bare "smelle" sammen en eplekake som skulle være såå enkel...mens han lekte litt på gulvet...For å gjøre det enda raskere skulle jeg driste meg til å bruke kjøkkenmaskinen ( har bare hatt den i to år. :ler: )..mannen bruker den men jeg synes det har virket vanskelig.. :tunge1: Og jeg fikk rett... :-? Herregud så klønete jeg er. jeg brukte faktisk en hel time før jeg i det hele tatt fant den riktige delen som skulle oppi og for å få den til å starte...men den starta altså etter en time. Lukas var ikke særlig blid nei...Ble mange pauser med kos og trøst og kos og kos innimellom...Men tilslutt stod da kaka i ovnen og kjøkkenet fløt av ting over alt..leker, bakeingredienser og i det hele tatt...Lot det være og gjorde siste rest av kvelden til Lukas sin :hjerter: Vi lå på gulvet og lekte med båten han fikk av Erik & co :rosasmil: Merkelig at han må bråke sånn når han leker..men søt det er han med alle sine rare og høye lyder :hjerter2:

Men nå har jeg ryddet opp. Og vi har eplekake i fryseren!! Og dessuten; karamellkake, brownies, gulrotmuffins, kanelboller, banankake ( to bitte- små) og noe mannen lagde her en kveld som han kaller for "hastbullar".

-Så bare kom på besøk!! :Hehe:

Har planer om å lage skolebrød en dag denne uka også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, du og disse bakeprosjektene dine.. :ler:

Ser meg ut som "smelle sammen eplekake" du..

Er nettopp ferdige med en runde med forkjølelser her vi også.. god bedring til dere begge to.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Så bare kom på besøk!! :Hehe:

En dag gör vi nog det... kanske tar "genvägen" via Drammen på väg från Stockholm till Kristiansund.

SÅ sugen jag är på att komma på besök, att få träffa dig och Lukas. Varför är det så långt till Drammen?

Krya på er (säger man så på norska föresten? eller säger man nåt annat?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom snørr og tårer har jeg smelt sammen skolebrød i dag.. :wink: Masse kos og oppmerksomhet vil min lille venn ha- og det får han jo, er kjøla stakkar.. :-( Men må innrømme det var godt da pappa'n kjørte opp veien her ved seks og jeg kunne gå en tur med Ludde isteden.

Lukas savner pappa'n sin også tror jeg. Ble kjempeglad da han kom hjem , blir vel lei meg som er her hele tiden.. :ler:

I morgen er den store fotograferingsdagen.. :o Så før 16.00 som vi skal dit, skal jeg bruke all min tid på kos og kos og kos :hjerte: og sørge for at han er uthvilt og glad når vi kommer dit.

Antrekkene blir;

:hjerter2: lyseblå skjorte og mørk blå ola bukse, nakne føtter

:hjerter2: rød genser med stor bamse på og samme bukse, blå sokker, sekk på ryggen med en liten bamse oppi

:hjerter2: uten en tråd... :rosasmil:

Er så spent!!

har vaska alle skapdører og skuffefronter i kveld og støvsugd og vasket badet. Mannen har fyrt i peisen og vi skal kose oss med skolebrød og saft..... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for søte hilsener, Salamandra og Furstina! :dagensrose:

her er alle KG- jenter hjertelig velkommen!!! Nåja..de jeg "kjenner" i hvertfall... :wink: Og menn og babyer/ barn også..!! :Hehe:

det heter god bedring, men krya på dig er fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer gjerne på besøk igjen jeg... :sjenert:

Men synes nå dere skulle tatt dere en tur til Bergen også. Jeg kan også bake fryseren full av kaker... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden nå.. :wink:

Vi har vært på helgebesøk hos venner i Finnskogen, langt oppi gokk...Hatt det koselig, og slappet av. De har to barn, JA på 1, 5 år og V på 2 mnd- to tette. Fikk ingen babylengsel, og det var godt! Synes heller det virka slitsomt!

Babyen var såklart skjønn, men det verket ikke i hjertet mitt...glad for det. Glad for at den perioden med vondt er borte!

På torsdag var vi hos fotografen, og den som sjarmerte alle trill rundt, det var Lukas. Maken til flinking!! :hjerte: Det gikk altså over all forventing!! Gleder meg til å se bildene, det ble familiebilde også, sånn spontant- fotografen spurte å ta måtte vi jo det.. :wink: Og et av far og sønn.. :hjerter:

Farsdag i går. Lukas vekte Patrik med kortet i hånda og sa pappa pappa pappa..til å smelte av..og det passet jo perfekt, gav fra seg kortet gjorde han også. Og pakken lå pent ved siden av..pysjbukse, sokker og en lue. Fra oss tre i huset som er så glad i han! :hjerter: Han ble litt rørt...

På ettermiddagen kom min pappa. Vi hadde invitert han på middag. Slengte sammen en eplekake til oss gjorde jeg på formiddagen. Den var så utrolig god!!!!! :sikle:

Lukas dubber og jeg sløver... :sjarmor: Skla lage eplemos, har så mye epler og kan ikke lage kake på kake heller... :tunge1:

Takk for hilsen Magnhild! jeg vil gjerne til Bergen, men det er sååå dyrt :sur: ...men en gang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en liten klem og sier at jeg tenker på deg.

Er ikke så masse på nett om dagen.

Så det blir mest lesing når jeg setter meg ned...

Lukas høres ut som en skikkelig going ja... :hjerte:

Når er det du begynner igjen i jobb da?

Klem fra Mayamor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...