Gå til innhold

Et helt nytt liv

Kipa

Anbefalte innlegg

Strøkent hus er som du sier fabelaktig ja..men med en hund som røyter hele tiden og en mann som spiser kjeks i sofaen..så er det ikke lenge det er like nystrøkent... :ler:

- men sånn er det bare!

Føler meg så utrolig "rik og lykkelig" i dag. Lukas har sovet godt, våknet halv åtte av at han ligger og kikker på meg med et stort smil. Jeg har tatt sengen hans helt inntil min pga alle våkennetter. Men nå som de er over vil jeg alikevel ha det sånn, det er så koselig å ta en kikk over kanten og se verdens go'este gutt ligge der og sutte på kosekluten så trygg og fornøyd...O' LYKKE!! :grinele:

Nå sover han i vuggen i stua. Mormor har vært her på lunsj. Lukas satt ved bordet og spiste brød sammen med oss. Små biter med leverpostei er nammenam!!

Før hun kom så satt vi der og tegnet, han fikk velge farger fra et skrin, det ble litt grønn, litt brun og litt rød. Han vet nok at det er høst! :ler: Mormor fikk den, og hun var stolt ja- noen tilfeldige streker her og der, men alikevel hennes første tegning fra barnebarnet! :hjerte:

Han er seg selv igjen nå, så glad og smilende stort sett hele tiden. Til å spise opp!! :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både jeg og mannen er enige om at vi er sure på svigers...

De lover og lover, men holde ingenting... :sinna:

Først skulle de komme da Lukas ble født, men så fikk det vite at vi kom til påsken pga dåp så da droppet de det.

Så skulle de komme i sommer, men siden vi alle også hadde planlagt tur til Danmark droppet de turen hit..hadde ikke råd..HØH! :frustrert: Men de skulle komme til høsten, men da vi forteller at vi såklart vil feire jul i eget, nytt fint hjem med vår sønn- og de er hjertelig velkomne..jo da dropper de høsturen- og er litt snurt for at ikke vi kommer " hjem"til jul..

Mannen er så skuffet, her han han slitt i over ett år med å bygge oss et flott hjem og så kommer ikke engang foreldrene han og ser på. Og de er vel sikkert dem han helst vil skal komme. Det er jo så deilig med bekreftelse fra sine egne foreldre. Vi har gjort i stand ute og malt hele huset nåx2, dette har de lovet å hjelpe til med. Hva faen kan de gjøre for å hjelpe oss i jula....da skal vi faktisk ha fri!

Jeg er sint fordi de har lovet, ikke fordi vi har krevet noe. Har ikke spurt om hjelp fra noen vi...

Hver gang de ringer nå maser de med..kommer dere snart, men vi har faktisk ikke råd, da skal de hjelpe oss med penger til biletten da..men mannen har ikke råd til å ta seg fri. Han har så lite jobb nå, at det som kommer må han ta..Vi klarer oss bra vi altså..men eksrta utskeielser kutter vi ut.

Men de har ikke råd til å komme til oss...men biletten vår kan de betale..hvor er logikken der da..Og hvor mye lettere er det ikke for dem å komme...

- EGO!! :kjempesinna:

En annen ting, liten ting er at de har spurt siden Lukas ble født hva han trenger..og de skal kjøpe det og det og det..Mne ingeting ekstra har det kjøpt, såklart dåpsgave da og noen plagg, to- tre..Her også har vi ikke spurt eller krevet, men nå r de sier...og det samme med huset. Hun skulle kjøpe gardiner og ditt og datt og hva trenger vi...mamma har kjøpt gardiner til stue, kjøkken og soverom. Min mamma. Og jeg vet at mannen min setter faktisk mer pris på min mamma, som har vært her og malt, og hjulpet til.

----------------------

Phu, godt å få skrevet..men jeg er lykkelig fordet, dette er bare noe som irriterer meg og som er godt å skrive ned. det hadde vært verre om mannen forsvarte dem, men nå driter vi faktisk i dem. Ikke kommer vi ikke kommer dem. Sorry, dem sitt tap- og det er et stort tap!

Vi koser oss som den fine lille familien vi er vi. Og har jo hatt besøk av flere av mannen, og mine sine venner derfra, og søsteren han også. Og snart kommer tanten hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott sjef du har. :tommelsmil:

Men så har jo hun en flott ansatt også da. :klem:

Klart en blir frustrert over folk som lover og ikke innfrir løftene sine.

Da kan de liksågodt la være å si noe.

Dere får glede dere over at dere iallefall har en mor/svigermor som stiller opp.

Slik er det her i heimen også.

Min mor og mannen stiller opp.

Min far har aldri tid/ vondt i ryggen etc.

Svigermor har vi ingen kontakt med.

Svigerfar bor langt borte, men vi har vært hos ham flere ganger..

Han har enda ikke vært på besøk hos oss.

Men faktisk kommer han førstkommende fredag.

Er spent på hva han synes om huset vårt.

Nei nå er nå dette din dagbok.

Skal ikke klage over mitt og mine her... :oops:

Hvordan er formen din da?

Blir nok en stund til det blir baby her i huset foreløpig.

Men det er jo vi egentlig forberedt på. :wink:

Kommer til å være her mindre enn tidligere.

Men ville bare si at du er ikke glemt. :kose:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gör ont när familjen inte besöker (inte vill?). Det är lätt att säga att det är deras förlust men det gör ont i alla fall. Värst är det ju när de lovat som du säger.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg synes så synd på mannen din... :trøste:

Har dere noen gang orket å ta det opp med de, at de er vanvittig uforutsigbare, sviktende og egoistiske?

Jeg synes det er fint at dere periodevis bare driter i de. Men selvfølgelig er det ikke så lett...det er jo familie! :roll:

Jeg håper virkelig dere kan få et bedre forhold til dem etterhvert - om det skjer i julen eller om 5 år...

Men som du sier; du er rik og lykkelig :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gode ord og klemmer, men jeg ville jo ikke at det innlegget skulle overskygge det første i dag ...Har det så godt med lille Lukas, med min mann, med luringen i magen og med Ludde. Og jeg vet mannen har det på samme måte.

:hjerter:

- måtte bare ha ut litt tilfeldig agresjon..for når man begynner å tenke etter... :roll:

- Men dere er gode å ha!!! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående jul har vi tatt den avgjørelsen at julaften skal feires her. Og vi er enige om god gammel norsk julemat, dvs at jeg får mine medisterkaker og at svensker må spise det og ribbe og surkål og det som høres til :tunge1: . Ble så glad da mannen ble med på det. For på 1. juledag kan vi ha svensk julemat. Det blir bra, jeg har begynt å glede meg til jul!! :nisse:

Tenk Lukas' første jul...ååååååååååå :grinele:

Og jeg har et helt hus, nåvel- i hvertfall en hel etg å pynte... :sjarmor: Kan hende jeg må kjøpe mer julepynt ja...Tror det blir lekkert med rødt i det vaniljefargede kjøkkenet :hjerte:

Og julegaven i år sier seg vel nesten selv...fortografbilde av vår lille skatt til besteforldre og tanter og oldeforeldre..-----------------------

Dette er andre året jeg gleder meg til jul, men aldri så mye som i år!!! Men jeg må nok ha litt tålmodighet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så dårlig gjort av foreldrene til mannen. Syns fryktelig synd på han :cry: Skal ikke være sånn nei :riste:

Men å så fint det kommer til å bli til jul. Vi skal feire jul i nytt hus vi også. Gleder oss enormt :hoppe:

En kjempeklem fra Bergen sendes deg med ilpost :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er svensk julemiddag ?

Jeg er helt jul fortida..

Koser meg med julesida mi..

Tenker mye på dere :hjerte:

Endelig blir det jul i huset..

Husker så mye styr det var i fjor..

Lukas' første jul, og en haug med julegaver tenker jeg..

Åh som jeg gleder meg...

:klem:Jinx venter fortsatt på bilder...

:sjokk: Herreg.. for noe merkelig..

Nå tjomer det fra jentenes soverom

"Deilig er jorden" ..

WOW! Dette var sykt :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svensk julemiddag er typisk koldtbord med alt mulig på...kjøttbuller- blæh, sånne halve egg med dill og dall i- blæh, jansons fristelse- nam, juleskinke- nam, prinskorv- nam..laks osv..men det er ikke jul for meg, og hver gang vi har vært der er det da ingen som spør om jeg kanskje ville ha noe annet. Dessuten spiser jeg jo mye av det. Spent på hva de sier til norsk mat :sjarmor:

Hva slags bilder vi du ha, Jinx :kyss: ?? Og hva er julesida di...

har gått en lang deilig høst- skogstur med mann, barn og hund. Alle fornøyde og glade :hjerte:

Takk for hilsen Meta :kyss: , tror vi er endel som skal feire jul i nytt hus i år..stemmer ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av hus og hjem, mann og barn og Kipa ? :sjarmor:

Julesida mi legges ut på nett hvert år..

Skal sende deg link..

Skjønner at det ikke blir helt julaften med koldtbord ...

Jeg må ha ribbe og steik og rødkål..

Klarer godt å se for meg den lykkelige familien

gå skogstur :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så stängde jag fönstret i stället för att skicka inlägget :evil:

:nisse:

Norsk julmat är bäst! Svenskt julbord är så trist. Du glömde föresten "förrätten", de flesta börjar med inlagd sill, potatis, knäckebröd och nubbe (dramm) - sen ger man sig på all det andra.

Andra klassiker på svenskt julbord är: lutfisk, risgrynsgröt, kallsylta, olika varianter av köttpålägg (rådjur tex)

Det tar så olidligt lång tid, är så många rätter och blir så mycket över... Näe, Ribbe ska det vara :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av Mayamor... :ler: måtte bare avklare et par ting ifht julen, og da begynte jeg å glede meg..menjeg liker best jul i desember jeg :wink:

Babysang i går, alltid like koselig. Lukas fryder seg når vi synger, kjenner igjen bevegelser og sanger og er helt med :) Og koser seg like mye etterpå med de andre barna. Han smånussa litt med en liten jente i går... :hjerter: begynner tidlig!! :sjarmor:

På ettermiddag en spanderte mamma middag på Lerettet. Lukas oppførte seg som alltid, satt i tripp trapp stol, fikk noen brødbiter og en meny og hadde det helt topp. Og så vinka han til alt..og alle! Til gulvet, til oss, til taket.. :ler: En ny greie, som er kjempemorsom tydeligvis!

Hadde filler'n meg migrene igjen i går kveld og la meg tidlig.

Bra nå!! Hatt kjøretime, dobbel det gikk bra, jeg må jo si at jeg merker fremgang da..og gudskjelov for det!! :wink: Etterpå gikk vi innom komtoret til mamma for en liten sjarmør-runde! :rosasmil:

Nå ligger han på senga vår, jeg har laget dyne- barrikader rundt..For på tirsdag datt han ned fra senga..enda jeg satt ved siden av.. :-( :o Gråt høyt og lenge.. Men det gikk jo bra...

Han koser seg så nå, ruller og småkryper litt rundt med en ny giraff jeg kjøpte til han i stad, 10 kr på Rimi :wink: Stygg som F, men han digger den :Nikke:

Og så noe som er så moro! Sms i går

"Viktig melding: S skal bli storesøster i mars! "

Det var det jeg visste. Så jeg ringte og sa Lukas skal bli storebror i april, eller mai... (:roll: ) Moro å gå sammen!!!

Nå skal jeg legge meg på senga og kooose meg Lukasen! :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så noe som er så moro! Sms i går

"Viktig melding: S skal bli storesøster i mars! "

Det var det jeg visste. Så jeg ringte og sa Lukas skal bli storebror i april, eller mai... (:roll: ) Moro å gå sammen!!!

:klappe: Hurra! Knallbra! :-)

Har du ikke gledet deg til jul, før for to år siden, stakkar? :(

Ha en fin kveld, Kipa og Schmukas! :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en fin kveld, jeg helt mutters alane her jeg sitter...

Mannen er i Valdres av alle steder og ser på jobb, dro halv seks og er vel hjemme..i natt.. :roll: men det er bra at han får seg jobb, to uker gikk nesten uten noe jobbing, det er ikke holdbart med min 80 % inntekt og det jævla studielånet, huslånet, kjøretimer..... Nå blir det bedre tider. Han har masse jobb framover, og får vel denne i Valdres også. Det blir litt som da han var på fjellet og vi prøvde å lage barn..og han aldri var hjemme. Men gir det penger så skal jeg takle det! :Nikke: Og nå stresser jeg dessuten ikke særlig med el og slike ting.. :tunge1:

Ludde skal på høstferie med mamma og mannen hennes, de skal på fjellet fra i morgen til onsdag, han gleder seg til laaange turer og mye kos uten lillebror.. :wink:

Neste lørdag skal vi i 1- års dag :gratulerer: . Lukas sin lille venn S fyller år, og jeg gleder meg, han skal jammen få smake gele! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas vekket meg klokka ni...Og da er man jo veldig uthvilt og klar for en ny dag. Han fikk mat, mme og et deilig bad og rene klær. Er en liten helt i strømpebukser i dag..Synes det begynner å bli kaldere ute, og sokkene bare sparker han av seg..så derfor.

Nå sover han,og jeg har spist frokost her..nå er siste druen spist..så da er det ingen bønn jeg løpe i dusjen, han våkner vel snart..Da skal vi gå en tur, Ludde er hjemme siden han blir hentet klokka ett av mamma.

Egentlig lønningspils i da, men føler mer for å være hjemme med mann og barn..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig lønningspils i da' date=' men føler mer for å være hjemme med mann og barn..... :sjenert:[/quote']

Det är väl härligt... att vilja vara hemma med man och barn.

Dessutom är det väl kanske inte så kul med löningspils när man är gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...