Gå til innhold

Et helt nytt liv

Kipa

Anbefalte innlegg

Glemt å skive...Jeg og Lukas så ut av vinduet, da fikk han øye på et innrammet bilde av Ludde i vinduskarmen, han så på det lenge, begynt og smile og så lo han. Han elsker Ludde, det var ingen tilfeldighet for jeg har prøvd det senere også. Litt spesielt og se det allerede, jeg nevnte det for legen på 6 mnd- kontroll i dag ( er jo 7 mnd på onsdag da..) og hun ble imponert. Det er et forstørra bilde, men alikevel.. :klappe:

Og da vi skulle gå fra legen i dag, vinka han.... :hjerter2:

Og når vi pusser tenner tar han tannbørsten og putter den inn i munnen selv og gnir litt fram g tilbake å alle de usynlige tennen sine, er ikke bare de to som blir pussa nei.. :ler:

Moromoro med alt som skje om dagen. Nå åler han seg fram litt også, men forløpig har han nok med å rulle rule rulle...og rope HØYT og hviske og pipe... :hjerte:

Nå sover han , gikk greit å legge i dag, enda oldefar var på besøk, litt massering på ryggen så sloknet han. Sover søtt og små piper litt innimellom nå.

I morgen er det kjøretime, har bare hatt en siden forrige gang jeg skrev, for de har hatt en mnd feie, og så er det ikke alltid lett å få noen til å være sammen med Lukas..men nå må jeg bare greie dette her, det går jo framover da.. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Jeg tror ikke du vil ha meg som din gartner. Jeg er virkelig ferskis, kan jo ingenting om hagebruk. Bare liker å fikle med sånne ting. Null kompetanse - mye vilje.

Og du da... Med en liten Lukas som elsker Ludde. :hjerter: Heldig er du!

Takk for gode ord i boken min! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal klare kjøretimer og det som

hører til du, tøffe jente! :Nikke:

Lukas overrasker ikke meg med de derre ferdighetene sine... Jeg så det på han med en gang, at han er glup som f! :wink:

Men at han klarer å rulle begge veier, tror jeg ingenting på... :ler: Det så jo vanskelig ut, der han lå...i sommer!

Ønsker deg en strålende uke, Kipa! :klem:

Tusen takk for ord.. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh kjøretime..bakkestart og krypkjøring...gikk fint det ja, helt til vi ikke lengr var i de tomme gatene, men i byen- og hvem er det som står og skal gå over veien, jo venninne M som passer Lukas.. :roll: ALT gikk galt..men det var siste minuttene da, resten gikk bra.

-Jeg lever etter TTT når det gjelder den biten der...

Etterpå tok vi en lunsj og vasa litt i byen. Kjøpte ingenting- føles bra! Det er studielånsmåned.. :-x og pengene må brukes forsiktig..dessuten skal jeg klippe og bleke håret på torsdag.

Lukas har sovna i vippestolen han :o Det er mange måneder siden...han sovner som regel aldri andre steder enn senga, vugga og vogna... Vi har hatt nabogutta på besøk..6 og 8 år- tjo hei! Han ble vel utslitt..

Jeg sitter og printer ut bilder til en sånn bok han har som det skal være bilder når han bader, spiser, sammen med mamma, pappa etc..morsomt å begynne å se i snart! :)

Mamma kommer snart, hun skulle kjøpe bursdagsgave på forskudd til meg..en benk til å ha i gangen i samme brunfarge som speil, knagger og posthylle...spennende!!

Litt etter litt etter litt blir huset vårt fyllt med nye fine ting som passer inn :Nikke: Det er jo litt av sjarmen da og ikke ha alt på engang men ønske seg ting, spare til..

Og Lukas er glup som F...og han kan rulle fram og tilbake, var bare litt treg med å komme seg tilbake til ryggen, nå går det rundt hele tiden...Kom å se om du ikke tror det! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bare jeg skulle kommentere dette 'skjellsordet' ditt. Jeg vil gjerne ta en Kipa - anytime! Jeg vil ha tette barn. Fire på fire år? :ler: Ok, gjerne litt drøyt, men du skjønner tegninga.

Jeg tror det blir kjempepositivt! For dere alle :)

Kjøringa ordner seg. Som min kjørelærer sa til meg: det er ikke når du står med den ferske lappen i hånda du kan kjøre bil, det er når du har kjørt et par år med din egen bil.

Har hatt lappen i åtte år nå, men skal ikke titulere meg verdens beste bilkjører nei.. Kjører stort sett bare mamma og pappas bil når jeg er hjemme, og det er ikke mange gangene i året. Første gangen i Oslo var skremmende! :o Kjørte fra Carl Berner og til Blinderen. Nervevrak hele veien og så stolt da jeg kom fram. Hjemturen gikk som en drøm. Og jeg skal ikke akkurat skryte på meg at strekningen er vanskelig å kjøre - det er nå stort sett bare rett fram :tunge1:

Men jeg kommer gjerne til Drammen en tur og ser på den rullende Lukas altså.. :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå Jolie!!! :klem:

Lukas er 7 måneder i dag :gratulerer: , og hvor har de månedene blitt av da... :o

Han;

- ruller fra rygg til mage og omvendt

- åler seg litt

- sitter uten støtte en liten stund

- prater både høyt og lavt, har masse lyder

- "give me five"

-vinke, når han vil...

-pusse tennene selv..og med litt hjelp etterpå.

-bytte på en leke, holde med en hånd, synes han har begynt å bruke litt mer fine bevegelser også.

han gjør sikkert mer, men jeg er litt tom og treg i huet i dag.. :tunge1:

Også hermer ha etter det meste vi gjør av bevegelser og grimaser.

Han er en gullunge som sover fra åtte til åtte hver natt.

- spiser grøt med kanel, dessert, yoghurt og middagsglass og mme

- drikker vann og juice for babyer, fra stort glass el shot glass

- har smakt brød i dag og i går, ville ha mer...

- fått smake is også.. :sjarmor:

-Har to fine tenner nede

- Begynt å få mer hår, det ser ut til å bli helt lyst, jeg var det når jeg var liten, gullhår og knall brun om sommeren..det var da..

:hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha baby??? Så herlig, Kipa :hjerter2:

Det kommer til å gå kjempebra med to så tette skal du se.

Å "ta en Kipa???" :klø: Det vil jeg og..... :kyss: Ser ikke noe negativt i det. Aller helst vil jeg gå ut i ny permisjon før denne jeg skal inn i nå er ferdig :wink:

Det er jo bare hyggelig vennen! Gratulerer!!!!! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skal ikke akkurat skryte på meg at strekningen er vanskelig å kjøre - det er nå stort sett bare rett fram :tunge1:

Åh, så det er svinging som er det vanskelige med bilkjøring...? Da gleder jeg meg til å kjøre!! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh. Det er vel helst de derre pedalene som er det store issuet. Og blinkersen. Pokkers forstyrrende element assa. Og viskere! Særlig i boble, for der er det en kommodeskuffknott du må skru på, og den sitter midt på dæsjbordet.

Men det jeg egentlig mente, var at jeg var så nervøs for å kjøre i Oslo. Filskifting og sånn. Ikke mye av det på den strekningen nemlig. Nå ser jeg Oslotrafikken i hvitøyet og ler! Mohahahaa! Nuvel.. kanskje ikke.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og jeg liker ikke andre biler og er nervøs for å kjøre i Drammen..enda så sa kjørelæreren min at det var håp..for jeg måtte bare spørre... :ler:

Takk for at dere surrer i dagboka mi, supergirls... :wink: Og Jolie må vite at det er ikke boble jeg skal ha, men en BMW X5, skal jeg ha lappen skal det bli i en slik en jeg kjører med mine 2 barn, mann og hund....for det er nemlig lov til drømme. Men ny bil må vi ha...har jo bare en sånn Toyota Hiace, med plass til 3, det blir jo to barneseter nå, på null komma null.... :o

-og takk for hilsen fra Monja! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur:

Urettferdig! Jeg vil jo ha en sånn! Og en Chevrolet Tahoe, pluss en GMC YukonXL, en Honda CRV kanskje, og en Toyota LandCruiser, samt en snerten Peugeot 206cc og en liten konebil; Toyota Yaris.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger bare en liten Peugeot 307 cc jeg...

Så skal jeg slutte å klage. Og kanskje en aldri så liten Beetle, og en Yaris. Kanskje en Hoda CR-V og en Cabincruiser plassert i Florida et sted. Også en aldri så liten muskelbunt som går kjapt fra Bergen til Oslo av fritt valg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bladde igjennom dagboka di og fikk litt panikk da jeg så at jeg ikke hadde gratulert deg..fikk ikke det til å stemme helt heller. Men nå så jeg at jeg hadde vært inne i graviditetsdagboka di og gratulert deg. Jaja...er ikke greit med to dagbøker for ei i pumpetåke :roll:

mmm...tror vi trenger ny bil også. Ikke fordi vi skal ha plass til to barneseter, men vil gjerne ha plass til et...når småen skal bytte fra minisetet så er det ikke plass lenger tror jeg. Verdens mest sjarmerende bil hjelper ikke når det ikke er plass...så jeg henger meg på bil-drømmerne. Håper på å få råd til en hummer H2 sammen med den lille blå. Så kan jeg putte litte blå i bagasjen og parkere med den.

Blei mye pjatt her nå men....syns du er tøff som tar lappen nå. Hadde ikke jeg tatt den som 18-åring har jeg mine tvil om det hadde blitt noe :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også en aldri så liten muskelbunt som går kjapt fra Bergen til Oslo av fritt valg... ;)

Jeg anbefaler et aldri så lite helikopter :Nikke:

Også beklager jeg Kipa, at jeg har kuppa boka di med bilprat.. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tor nok at jeg kan tilgi at du surrer ned boka mi, Jolie! :wink:

Kjøretime i dag gikk BRA! Jippi, kjørte og kjørte og svingte og gira og hadde det nesten gøy...

Kjører en A3 og tror jeg kan nøye meg med det altså... :sjarmor: Vi hadde en A4 før..men de er jo litt små bagasje på. Tror vi skal kjøpe en passat, de er fine

Skal klippe & bleke håret i dag, mamma kommer og skal være sammen med Lukas.

I morgen skal vi på lunsj til N og lille AM, koselig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har Frøken KalloRilla bestemt seg for å legge igjen en helgehilsen i dagbøkene til fjærn og nær.

Ha en fortreffelig helg og bruk den som best du kan ;) Det skal i hvertfall jeg

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dytter opp fra laaaangt ned på side 2*

Innom for å ønske deg og dine en riktig god helg!!

Her i huset kjøres en litt for liten Mittibushen lancer, men en V70 hadde ikke vært så galt heller... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, begynner jeg å bli litt lei av å henge her inne...isåfall gjør det jo ingenting, har hatt mine meget avhengige perioder... :oops:

Takk for at Pondusa redder meg fra side 3 da..!! :kyss:

Har det bra, koser oss masse om dagene. Var på lunsj besøk i går hos N og lille AM som er 6 uker yngre enn Lukas. De koste seg på gulvet og vi koste oss med deilig nybakte brød og boller...

Det er elvefestival i byen, skal ta med oss Lukas og gå rundt litt å kikke, kanskje møte kjente som vil beundre vår nydelige sønn!! :hjerte: Spise ute et sted og bare nyte å være en familie. :hjerter:

I morgen skal vi ta den sosiale runden..første morfar, så N,E og S og så fetter og familie. Blir koselig!

Jeg sovna på sofaen i går..som jeg gjør omtrent annenhver kveld... :oops: Så sms da jeg våkna og ble helt rørt av den nydelige teksten, bare ordene viste hvor lykkelige de var. GRATULERER til Havsulen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas er med pappa'n sin på båtrace...

:rosasmil: - måtte bare inn å skrive det....

Synes jeg ser dem, stolt papppa med Lukas i babybjørnen... :hjerter:

Når de kommer hjem skal vi ta bussen inn til byen alle 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...