lillen Skrevet 16. juli 2004 #481 Del Skrevet 16. juli 2004 Du er søt du! Mannen min er fortsatt veldig bastant på å uttale navnet ditt [kjipa]... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #482 Del Skrevet 19. juli 2004 For en fin helg!! :-D Lørdag spiste vi en sen frokost, og så pakket vi alt pikk- pakk man må ha med seg når Lukas skal på tur.. og så kjørte vi til Åmot og Blaafarveverket. Hadde med oss kringle fra bakeren og kaffe og cola til meg..satte oss nede ved vannet så Ludde fikk badet og så koste vi oss med det vi hadde med. Lukas fikk sin mat og satt litt på fanget og kikka på alt, så la vi han i vogna og der sov han godt! Mens han lå i fanget mitt fikk jeg en kopp med rykende varm kaffe på meg... ( koppen stod på benken vi satt og veltet, det bare rant i strir strømmer..) jeg skrek og spratt opp. Er så glad for at det var meg og ikke Lukas som det gikk utover, men fy f**n så vondt!! Mannen som var den uheldige var kjempelei seg... men det gikk jo bra, jeg gikk ned til vannet og skylte meg leeenge. Det var et uhell!! Vi tusla opp til Haugfossen, men den var liten...bra vi tok fint bildet med Lukas der forrige gang. Så gikk vi opp til butikkene. Kjøpte brente mandler og noe karameller og spiste pannekake med is. Turistene våre var imponert over stedet. Sol og deilig var det også, så vi koste oss!! På kvelden spiste vi taco og drakk brus..mannen og M dro for å kjøre go' cart, jeg og E ble igjen og skravla...Lukas la seg etter null protester og sovna godt. Vi har nok lagt han for tidlig..med en gang han har gnidd seg litt i øynene ved sju har vi tatt på pysj...lørdag la vi han åtte og det var visst perfekt! Søndag våknet jeg til ...REGN...en velkjent lyd i sommer det... :-?Eller det var vel Lukas jeg våknet av, halv åtte... Han fikk mat, så la jeg han sammen med pappa'n og gikk for å bake. Lagde skolebrød og bakte ostekake. Da jeg var ferdig og holdt på å støvsuge..kom de andre tuslende opp.. Spiste sen frokost som vi koste oss lenge med Svenskene dro etterpå. Og en halvtime etter fikk vi besøk av venner fra Åmot. De var i byen på Mc donalds..og kom innom en liten tur. Koselig. Lukas fylte jo et halvt år i går!!! - så det var derfor jeg bakte... Halv seks kom gjestene, pappa og L ( gudmor) og H. M var syk... Lukas fikk penger av bestefar, en myk giraff av L og H og en stor giraff fra fisherprice fra oss, sånn "peek a block". Han koste seg og var bare blid og fornøyd og sjarmerte oss i senk, og vi koste oss med kaker. Og hele ostekaken ble borte..tji- hi, H er et kakemonster han fikk nye tøffe klær av E og M ( gudfar) før de dro som også var halvtårs gave. :rosasmil: Mange gaver for en liten, men stoor gutt.. det ble halv ni før vi la han, og han sovnet med en gang. Våknet halv åtte i dag. Nå sover han litt igjen..jeg skal sitte her litt, og så ordne meg. Vi skal en tur inn til byen i dag. Har lyst til å veie og måle han, siden det ikke blir kontroll før i august..Går innom helsestasjonen en tur for å gjøre det. Og så skal jeg på posten, hente pakke fra trumf, nye cerise fargede håndklær til badet... Bare 5 dager til Skagen!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #483 Del Skrevet 19. juli 2004 Du er søt du! Mannen min er fortsatt veldig bastant på å uttale navnet ditt [kjipa]... Hmm, lurer på om jeg skal bytta nick, er sikkert flere som tenker kjipa, hun er kjip ja.. Men jeg heter jo Kine.......... tror ingen andre bruker de ther..hvordan bytter man da?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 19. juli 2004 #484 Del Skrevet 19. juli 2004 Jeg synes du skal beholde Kipa! Det er deg det! :-) Og dessuten så er det bare kjipe folk som uttaler det feil... Også Matahari sa Kipa! Nemlig! Så koselig at dere fikk feiret halvtårsdagen skikkelig! Og at helgen ellers var topp :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 19. juli 2004 #485 Del Skrevet 19. juli 2004 Send en mail til admin Herlig helg - og gratulerer til lille store Lukas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2004 #486 Del Skrevet 19. juli 2004 Hei! Du, disse matgreiene mine er kraftig oppskrytt. Lillen avkreftet jo myten da hun fortalte at hun fikk kjøpepizza da hun var på besøk hos meg. Men at kamskjell er godt ja? I totally agree. Jeg har kjøpt kamskjell som er frosne jeg. Kjøpte en kembopakke på SmartClub. I følge Trond Moi er det knapt spiselig med slike frosne. Men det duger for meg. Du får kjøpt ferske på Ultra og Centra i hvert fall. Meny vet jeg ikke. Det er forferdelig enkelt å tilberede. Det viktigste er at de ikke stekes for lenge. De kan godt være litt rå i midten. Et par minutter i stekepanne holder. De kan også slenges på grillen, såvidt litt steking på hver side. Min søster "marinerer" dem i Marple syrup (staves det slik?) før de grilles. Jeg har ikke prøvd det. En form bestående av kuttede tomater, masse løk (vårløk, sjalottløk, hvitløk etc), masse urter og squash kan stekes i ca 15 minutter i ovnen. Hiv oppi noen kamskjell på slutten av steketiden, og stek noen minutter. Server sammen med spaghetti - og du har en lavkalorimiddag som smaker godt. Såh - det var dagens Ingrid Espelid. Fantaserer om sofaen din jeg. Har fått utførlig beskrivelse av Lillen. Hvilken butikk er den kjøpt i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 19. juli 2004 #487 Del Skrevet 19. juli 2004 Så koselig det hørtes ut med en sånn utflukt. Fikk lyst til det jeg også, men må vel på med regnhyret, og da blir det liksom ikke det samme :oops: *selv om solen skinner akkurat nå vet man jo aldri* Kipa? Hm.....Kjipa :klø: Tror du skal beholde Kipa jeg Har alltid sagt Kipa jeg og.... til lille store Lukas!!!! Tenk så fort tiden flyr - snart har du konfirmant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #488 Del Skrevet 19. juli 2004 Beholder nok Kipa da... Lukas sover på magen i sengen sin..turna litt før jon blund kom i dag Han veier 8510 g og er 71 cm lang 6 måneder og så fiiin! I kveld satt han litt alene på gulvet, jeg vet han ikke skal gjøre det så lenge, men ryggen hans virker rimelig klar for det. Han er så sterk. Og det var vel 2 minutter + -, men han satt og lente seg fram og plukka på teppet... Tror jammen jeg skal kjøpe meg kamskjell ja!! Nam nam!! Men det får bli etter ferien. Nå er jeg i hvertfall på sparebluss..handla inn middag til resten av uka, sjekka fryseren og kjøpte bare sauser og grønnsaker vi trenger til det vi har..Og kjøleskapet må jo tømmes så her spiser vi det vi har til fredag- da er det ferie, og da skal vi jammen kooose oss. Så håper vi svigers gjør som de pleier..betaler det meste... Nå skal jeg være flink denne uken, ett el to rom om dagen, sånn skikkelig. Som før jul...i dag er det bad og vaskerom. Da er det fint og rent og pent til vi kommer hjem og da får vi nye svensker på besøk, en familie denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #489 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg er en håpløs rufser om dagen... :-? Fikk da tatt badet til slutt, men kun det...Får se hva denne dagen bringer... Lukas kløøøør i en ny tann som snart vil komme, smurte sånn " bedøvende" på det og han ble helt stille. Har forøvrig sovet til halv åtte i dag også...YES!! Aner jeg en ny rytme!! :D - nå er han lagt i vugga..han bare må sove litt etter kort stund han.. Der bel det også helt stille, så nå sover han søtt i ca 45 minutter. Mamma'n har vondt i ryggen igjen... :-x Mannen sier ta situps..., men det vil jeg ikke når jeg har vondt, og når jeg ikke har det, så glemmer jeg det... Ellers ser det ut til å bli en fin dag. Varmt allerede. Blir nok trilletur snart da, på med shorts på oss begge. Mamma og mannen kommer på middag i dag. Hun er vel helt tussete, har ikke sett Lukas på over en uke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 20. juli 2004 #490 Del Skrevet 20. juli 2004 Du, har du sånn 'bedøvelse' til tanna mi og eller? Håper du får en god dag - også får du rufse litt nå da! :fy: (jeg er nok ikke den rette til å si noe.. hihi) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 20. juli 2004 #491 Del Skrevet 20. juli 2004 Endelig fant jeg din dagbok!! :oops: Jeg utalte det også Kjipa :oops: , men jeg skjønner jo nå at det er Kipa! Høres herlig ut å være hjemme med en baby, gleder meg til det blir min tur en gang! Ha en fin dag i solen! Og det er ikke alltid så lett å få rufset litt nemlig, vet akkurat hvordan det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #492 Del Skrevet 20. juli 2004 Vi ligger ute på tepper på plenen og leker og koser oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 20. juli 2004 #493 Del Skrevet 20. juli 2004 Takk for bildene du og :-) Og så genialt at min sommerforelskelse var både foran og bak meg på alle bildene! (les: Lukas foran og sofaen bak) :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 20. juli 2004 #494 Del Skrevet 20. juli 2004 Du får meg til å smelte... Yes, jeg skal peke på Lukas i sofaen og si "Sånn vil jeg ha!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 20. juli 2004 #495 Del Skrevet 20. juli 2004 Har sett flotte bilder :hjerter2: Morsom body Lukas har !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #496 Del Skrevet 20. juli 2004 Du får meg til å smelte... Yes, jeg skal peke på Lukas i sofaen og si "Sånn vil jeg ha!" - feil du må si, sånne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 20. juli 2004 #497 Del Skrevet 20. juli 2004 Egentlig bare "sånn", for det er en liten Lukas wannabe jeg ønsker meg mest... :-) Og sofa har vi jo nettopp kjøpt; og er på vei til å kjøpe tilhørende 2-seter. Gang på gang viser det seg at jeg skulle besøkt dere for lenge siden! Eller...hvor ny er egentlig sofaene? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #498 Del Skrevet 20. juli 2004 Har sett flotte bilder :hjerter2: Morsom body Lukas har !!! og bak står det på svensk så mannen forstår også.. "jag är Lukas" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 20. juli 2004 #499 Del Skrevet 20. juli 2004 Den er jo genial! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #500 Del Skrevet 20. juli 2004 sofaene er snart to måneder... Nå skal jeg se Friends snart. Har vært flink i dag. Plukket bringerbær i hagen som jeg skal lage muffins av i morgen til å ha med til Skagen, gått lang trilletur, skrubba og olja trappa og litt til... Enda ble det tid til masse kos og mos med lukas på teppet i hagen...ikke visste jeg at det var så koselig!! :hjerter2: Sitt eget lille barn, nesten naken sprellende på teppet som tar etter tærne sine og lager gledeshyl! - sukk Nå snorker han.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg