AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #1 Del Skrevet 10. juni 2012 Farbror - det er vel fars bror? Hva heter mors bror? morbror? Og stemmer det at tante er moster på mors side og faster på fars side? Jeg vil ikke være faster!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #2 Del Skrevet 10. juni 2012 Hva med å bruke google translate til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 10. juni 2012 #3 Del Skrevet 10. juni 2012 Hehe. Faster og moster er vanlig mange steder ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #4 Del Skrevet 10. juni 2012 Det har jeg ikke tenkt på :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #5 Del Skrevet 10. juni 2012 Det står bare tante og onkel på google translate? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #6 Del Skrevet 10. juni 2012 oversetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #7 Del Skrevet 10. juni 2012 Når jeg tok fra norsk til svensk kom det bare opp tante og onkel, men når jeg tok fra engelsk til svensk kom det opp: Aunt = Faster, moster, tant. Uncle = Farbror, morbror, onkel. Noen som vet hva som er vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #8 Del Skrevet 10. juni 2012 Når jeg tok fra norsk til svensk kom det bare opp tante og onkel, men når jeg tok fra engelsk til svensk kom det opp: Aunt = Faster, moster, tant. Uncle = Farbror, morbror, onkel. Noen som vet hva som er vanlig? jeg er vandt med moster,farbror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #9 Del Skrevet 10. juni 2012 jeg er vandt med moster,farbror. Men sier dere moster om tanten på far sin side og farbror om onkelen på mor sin side også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 10. juni 2012 #10 Del Skrevet 10. juni 2012 Men sier dere moster om tanten på far sin side og farbror om onkelen på mor sin side også? Onkel på mors siden burde vel i så fall være morbror? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #11 Del Skrevet 10. juni 2012 Hvis du er norsk så kan vel barnet kalle deg "tante"? svenske barn klarer å si "tante" Er da forøvrig ganske vanlig å kalle sin engelske tante for "aunt" eller sine spansktalende bestemor for "abolita" selv om man selv er norsk, ergo: det står sannsynligvis ingenting i veien for at du kan kalles "tante" av din svensktalende niese/nevø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 10. juni 2012 #12 Del Skrevet 10. juni 2012 Man bruker "tant" når det er snakk om tante generelt, og "moster/faster" når det er snakk om en spesifikk. Men om det er snakk om en svensk/norsk familie, burde det ikke være vanskelig for barna å lære å si tante (Hele røkla er forøvrig moster, morbror, faster og farbror.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #13 Del Skrevet 10. juni 2012 Men sier dere moster om tanten på far sin side og farbror om onkelen på mor sin side også? Har bare onkler på en ene siden så ukjent probem stilling. og jeg har bare 1 moster så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå