Gå til innhold

Er det noen som vet hva som er i min hage?


Phaedra

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt oss hus for ikke så lenge siden, og med den fulgte det med en fin hage med mange arter jeg ikke vet hva er. Har ryddet det jeg vet er ugress, men er nå over på ting som jeg ikke er sikker på. Hadde satt stor pris på om dere, dersom dere kjenner igjen noe av dette, kunne fortalt meg hva det heter, og om det er ugress eller ikke, og hvis det er ugress: om det er greit at det står eller ikke (mye av dette dekker en "haug" der det ikke vokser så mye annet) ;)

De to første bildene er samme blomst sett fra avstand og nært.

På forhånd takk! :)

(er allere igang med å google dette, og hvis det er noen som vet om noen fine sider med bilder av ugress så setter jeg pris på anbefalinger!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Nr 5 er Prinsesseblomst eller Prinsesseslør.

Nr 6 tror jeg er en plante i Geranium-slekten.

De andre kjenner jeg, men husker ikke navnet, så er ikke mye til hjelp der...

Lykke til, Phaedra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lengst til høyre er stormarikåpe - en staude du godt kan beholde.

Nest lengst til høyre: En eller annen skogskjegg, også en stuade du kan beholde (den er riktignok på svartelista til artsdatabanken, men pleier å oppføre seg pent i hager).

De andre er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogskjegg er en dekorativ plante/staude, synes jeg, likeså marikåpe som er fin i buketter sammen med feks roser. Så de ville jeg beholdt hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! skogskjeggen og marikåpen oppfører seg ganske pent, så da lar jeg dem stå :)

Finner ikke de andre i noen bøker heller. Men de ser egentlig ut som om de er plantet der med vilje, for de dekker et område som ellers ikke har noe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...