Gå til innhold

EM 2012


SemperFi

Anbefalte innlegg

Fordi når fyren er god så er han latterlig god. Forøvrig så virker han som en trivelig fyr, det hjelper. Imotsetning til en UTD-spiller på Portugal :filer:

Helt sant. Han virker sympatisk, er søt og alle mødre liker ham til og med - og han er en god fotballspiller. Hjelper at han er spansk også for min del - da jeg favoriserer spanske fotballspillere i stor grad. Elsker språket, maten og brune, spanske øyne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt sant. Han virker sympatisk, er søt og alle mødre liker ham til og med - og han er en god fotballspiller. Hjelper at han er spansk også for min del - da jeg favoriserer spanske fotballspillere i stor grad. Elsker språket, maten og brune, spanske øyne ;)

Ja, alt det! :Nikke:

Datteren min er dessuten helt bortevekk forelsket i ham og har vært det i to år nå, så jeg ser nesten på ham som svigersønnen min. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen må snakka dritt om Nani, han er en kjempekar! I Portugal bygger han barnehjem og bidrar mye til lokalsamfunnet.

Håper på at Spania vinner i kveld. :)

Gorgonzola, NRK er forferdelige med EM. TV2 gjør en god jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du glad i vannmelon, Καρπούζι? Uansett er det hyggelig å se at jeg ikke er den eneste som unner grekerne litt medgang. Og de blir sikkert most av Tyskland på fredag, så folk trenger ikke å frykte en gjentakelse av 2004.

Tipper Spania og Italia går videre i dag, selv om det hadde vært gøy med en "mindre" fotballnasjon som Kroatia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg også! Heier på Spania her :jepp:

J

Ja!

Helt sant. Han virker sympatisk, er søt og alle mødre liker ham til og med - og han er en god fotballspiller. Hjelper at han er spansk også for min del - da jeg favoriserer spanske fotballspillere i stor grad. Elsker språket, maten og brune, spanske øyne ;)

Jeg er enig, han er en dyktig fotballspiller og i tilegg virker han ikke arrogant og blærete. (Også er han ufattelig søt).

Ingen må snakka dritt om Nani, han er en kjempekar! I Portugal bygger han barnehjem og bidrar mye til lokalsamfunnet.

Håper på at Spania vinner i kveld. :)

Gorgonzola, NRK er forferdelige med EM. TV2 gjør en god jobb!

Jeg liker Nani :) Ronaldo derimot har jeg ikke sansen for, og han er jo en tidligere ManU spiller.

Er du glad i vannmelon, Καρπούζι? Uansett er det hyggelig å se at jeg ikke er den eneste som unner grekerne litt medgang. Og de blir sikkert most av Tyskland på fredag, så folk trenger ikke å frykte en gjentakelse av 2004.

Tipper Spania og Italia går videre i dag, selv om det hadde vært gøy med en "mindre" fotballnasjon som Kroatia.

Jeg er glad i Vannmelon :gjeiper: Haha! Har du lest at jeg har skrevet betydningen av karpuzi? Eller visste du det? :)

Jeg tror og Tyskland vinner lett, men ifølge mine greske venner så er nok grekerne ganske lystne på å ta Tyskland akkurat nå!

Jeg tror definitivt Spania går videre ikveld, Kroatia kan klare det. Jeg er litt usikker på hva jeg syns, de eller Italia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen spennende utfall i denne gruppa.

Spiller Spania og kroatia 2-2(eller 3-3, 4-4 +++) Så er de to videre uansett hvor mye italia vinner.

Vinner italia og spania-kroatia spiller 0-0 får vi denne innbyrdes tabell

italia 2 2-2 2

spania 2 1-1 2 (spania videre på total målforskjell 5-1 kontra kroatias 4-2)

----------------

kroatia 2 1-1 2

Vinner italia og spania-kroatia spiller 1-1 får vi denne innbyrdes tabell

spania 2 2-2 2 (6-2)

kroatia 2 2-2 2 (5-3)

italia 2 2-2 2 (x-x, 2-2 før dagens kamp)

Da må altså italia vinne litt. Vinner de 3-1 så er de likt med kroatia. Og det er koeffisienten som vil bestemme hvem som går videre. Vinner de 4-0 er de likt med spania og koeffisienten vil bestemme hvem som vinner og hvem som er på 2.

Spania, italia, kroatia er rekkefølgen på koeffisienten.

Tar forbehold om slurve- og regnefeil.

2-2 gir 6 i odds hos betsafe. Selv om den er latterlig lav så bør man sette en slump her. Prøver med en tusing.

Endret av kråkefjas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiki-taka på menyen ikveld :

Uttrykket :

The late Spanish broadcaster Andrés Montes is generally credited with coining and popularizing the phrase tiki-taka during his television commentary on LaSexta for the 2006 FIFA World Cup, although the term was already in colloquial use in Spanish football] and may originate with Javier Clemente. In his live commentary of the Spain versus Tunisia match, Montes used the phrase to describe Spain's precise, elegant passing style: "Estamos tocando tiki-taka tiki-taka.

Utførelse :

Tiki-taka has been variously described as "a style of play based on making your way to the back of the net through short passing and movement," a "short passing style in which the ball is worked carefully through various channels," and a "nonsensical phrase that has come to mean short passing, patience and possession above all else." The style involves roaming movement and positional interchange amongst midfielders, moving the ball in intricate patterns, and sharp, one or two-touch passing. Tiki-taka is "both defensive and offensive in equal measure" – the team is always in possession, so doesn't need to switch between defending and attacking.

Opprinnelsesgrunn :

Raphael Honigstein describes the tiki-taka played by the Spanish national team at the 2010 FIFA World Cup as "a radical style that only evolved over the course of four years," arising from Spain's decision in 2006 that "they weren't physical and tough enough to outmuscle opponents, so instead wanted to concentrate on monopolising the ball."

Jeg er veldig glad i tiki-taka, spesielt når det serveres med "Benny Hill-style music" i fort-film mot Irland...... :)

Endret av Cannavaro
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Har du lest at jeg har skrevet betydningen av karpuzi? Eller visste du det? :)Jeg tror og Tyskland vinner lett, men ifølge mine greske venner så er nok grekerne ganske lystne på å ta Tyskland akkurat nå! Jeg tror definitivt Spania går videre ikveld, Kroatia kan klare det. Jeg er litt usikker på hva jeg syns, de eller Italia.

Jeg snakker flytende babygresk, helst i presens og ikke altfor fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker flytende babygresk, helst i presens og ikke altfor fort.

Jeg snakker hakkete og gebrokken baby gresk :)

Kalispera? :)

En time igjen snart, hvilken kamp skal folk se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker flytende babygresk, helst i presens og ikke altfor fort.

Jeg snakker hakkete og gebrokken baby gresk :)

Kalispera? :)

En time igjen snart, hvilken kamp skal folk se?

HEI, HEI, HEI, HEI!

Fotball, ØL og damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Håper på at Spania vinner i kveld. :)

Gorgonzola, NRK er forferdelige med EM. TV2 gjør en god jobb!

Jeg håper også på Spania og helst Kroatia, liker egentlig ikke Italia men de har faktisk vært gode så langt.

NRK er forferdelige, med unntak av pauseinnslagene til Saltvedt, de er fantastiske.

TV2 blir bare bedre og bedre, og når jeg i tillegg blir småkåt hver gang vakre, sjarmerende, engasjerte og fotbalinteresserte Julie Strømsvåg (også med god musikksmak) er på skjermen da snakker vi helkveld! :nigo:

Og jeg snakker også baby-gresk (ena biera megallo parakalo..........) og skal om ikke lenge tilbringe fire uker på loffen i det deilige landet som ikke er spesielt gode i fotball (litt som oss :fnise:)

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gorgon, jeg vil være med!

Jeg sitter på pub og de viser begge så øynene mine følger med på begge. De har valgt å ha lyd på italia-irland. Har egentlig ikke likt Italia, men syns likevel litt synd på de om de ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Gorgon, jeg vil være med!

Jeg sitter på pub og de viser begge så øynene mine følger med på begge. De har valgt å ha lyd på italia-irland. Har egentlig ikke likt Italia, men syns likevel litt synd på de om de ryker.

OK, siden tråden handler om fotball øl og damer så kan du få være med på én betingelse: At du har fin rumpe, drikker Mythos og Fix, snakker baby-gresk (:lur:) og spiller fotball med meg på stranda :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jojo, Torres kan være så søt han bare vil- men havner likevel i kategorien til Nasri og Rooney hva penger angår, og da klarer jeg ikke synes at han er så sympatisk selv om han smiler pent ;)

Men for all del, det er ikke noe hat-forhold. Jeg bare stusser litt over at så mange synes det er sympatisk å dolke klubben sin i ryggen (til forskjell fra feks Fabregas og Ronaldo, som verken lovte å bli, eller hadde noe stort valg i og med at de gikk til selve drømmeklubben. Nyanser, nyanser!)

Nani er da hyggelig han?

Anonym poster: 4a02a889bc985223fda8ab4451a0a85d

Yay! :tommelsmil:

Nani er en godgutt! Vi har noen drakter med 17 på hjemme, ja...

Nå er det i gang! Har dessverre ikke øl, det er tross alt mandag, men sitter pal foran skjermen og ser fram til en forrykende kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det i gang! Har dessverre ikke øl, det er tross alt mandag, men sitter pal foran skjermen og ser fram til en forrykende kveld!

Oh dear, oh dear- hvis TV'en holder!

Den gir fra seg rare lyder og flimrer litt innimellom. Et eventuelt TV-kræsj kunne seriøst ikke kommet på et verre tidspunkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker hakkete og gebrokken baby gresk :)

Kalispera? :)

En time igjen snart, hvilken kamp skal folk se?

Καλησπέρα καρπούζι μου. Τη κανείς?

(God kveld, vannmelonen min. Hvordan har du det?)

Kroatia-Spania her. Går litt til og fra, men jeg pleier å time målene godt.

@Gorgon: Øl er, ubegripelig nok, hunkjønn på gresk. Mia biera, megali, parakalo. Og når du bestiller den neste, kan du si alli mia, parakalo. Da blir de skikkelig imponert og tror du snakker jævlig bra gresk!

Ha en fin kveld, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...