Gå til innhold

Galt/dumt å ta en kaffekopp med eksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såååå.. Jeg våknet nettopp opp til en melding fra min eks, hvor det står at han er i byen og gjerne vil ta en kaffekopp sånn "for gamle dagers skyld". Han gjorde det slutt for over et år siden, og vi har ikke hatt kontakt på over et halvt år. Jeg har nå en ny kjæreste (meldingene fra eksen min opphørte etter at det nye forholdet ble offisielt på fjesboka..), og jeg føler jeg ville gjort noe galt mot ham dersom jeg takker ja til denne kaffekoppen! Ikke fordi jeg syns det er galt i seg selv (har ingen følelser for denne eksen, syns det må være greit å "catch up" bare for å høre hvordan det går med han), men fordi jeg vet at jeg selv hadde klikket dersom den nye typen min skulle dratt på kafé med en av sine ekser! Dobbeltmoralsk ja, ehm.. Men jeg har samtidig litt lyst til å høre hvordan det går med han, hva han har gjort på i det siste etc. I august skal han sannsynligvis flytte tilbake til denne byen, og da kommer vi nok til å møtes uansett. (Small town..) Noen som vet råd her?? Aner ikke hva jeg skal svare han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo spørre kjærsten din hva han synes om saken før du bestemmer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skjuler det for kjæresten din synes jeg det er galt. Jeg synes heller ikke du skal gjøre det om du spør typen din og han sier han ikke ønsker det.

Om det er greit for kjæresten din skader jo ikke en kaffekopp.

Føler du du må holde det skjult for kjæresten din, er det ikke riktig.

Endret av Strange Doll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde spurt hva kjæresten min synes om det, er det greit for han gjør du det, hvis ikke lar du være, eller han kan være med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i samme situasjon selv for et års tid siden, bare at her var det omvendt. Eksen til kjæresten min var i byen og ringte ham en dag når jeg var på jobb for å høre om de kunne møtes for å ta en kaffe sammen for å "skvære opp", som hun sa. Kjæresten min prøvde å få tak i meg for å sjekke om det var greit at han dro, men ettersom jeg var på jobb så fikk jeg jo ikke svart. Dermed tolket han det som at det var greit og dro likevel. Jeg var så utrolig skuffa og lei meg! Ville virkelig IKKE at han skulle dra for å møte henne, og i hvertfall ikke for å ta en kaffe sammen.

Jeg hadde nok ikke gjort det samme for å si det sånn... Kan være ganske sårende for den du er sammen med. Men dersom du velger å gjøre det, snakk med kjæresten din og hør om det er helt greit, og ikke gjør som min og bare ta det for gitt at det er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk med kjærsten din om det?

jeg fikk melding fra min eks (som bor i utlandet) her forleden, og han skulle kanskje til norge grunnet jobb. Han lurte på om vi kunne møtes og skravle litt, og skulle si ifra til meg når han visste om og når han kom hit.

Dersom han kommer, kommer jeg nok til å dra å ta en prat med ham. Han har vært veldig til å ikke klare å gi slipp, og trodd lenge (det er ca to år siden vi hadde ett forhold) at kanskje kanskje... selv om jeg hele tiden har sagt at det aldri kommer til å skje, og sagt klart ifra at jeg har truffet kjærsten min og elsker å være sammen med ham, at han gir meg noe "vi" aldri ga meg.

Nå er jeg gravid med min kjære sambo, og har ingen følelser for denne eksen. Han var en venn før, og jeg tenker at kanskje det hjelper ham å slippe det siste lille halmstrået dersom vi møtes og han ser jeg er gravid og vet jeg elsker å være det, med min kjære.

Så jeg vil møte ham for å kanskje få ham til å forstå at selv om vi kommer til å møtes av og til (vi har en felles interesse som gjør at vi møtes noen ganger i året selv om vi bor i forskjellige land), og jeg kommer til å være blid og høflig mot ham, så er jeg der jeg skal være nå, med den jeg skal være der med.

Jeg kommer til å prate med min kjære sambo om det først, og han vet om denne eksen, for han har fått beskjed hver gang han sender meg en melding, også prater vi om det, så ingen skal være usikre.

For oss er det ok, fordi vi prater åpent og ærlig om ting, sørger for at vi er så trygge vi bare kan på hverandre. Derfor kan jeg møte min eks om han kommer hit.

Hvis jeg hadde gjort det bak ryggen på ham, så ville vi ikke hatt ett godt forhold, og det hadde ikke vært eksen sin skyld, men vår mangel på kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såååå.. Jeg våknet nettopp opp til en melding fra min eks, hvor det står at han er i byen og gjerne vil ta en kaffekopp sånn "for gamle dagers skyld". Han gjorde det slutt for over et år siden, og vi har ikke hatt kontakt på over et halvt år. Jeg har nå en ny kjæreste (meldingene fra eksen min opphørte etter at det nye forholdet ble offisielt på fjesboka..), og jeg føler jeg ville gjort noe galt mot ham dersom jeg takker ja til denne kaffekoppen! Ikke fordi jeg syns det er galt i seg selv (har ingen følelser for denne eksen, syns det må være greit å "catch up" bare for å høre hvordan det går med han), men fordi jeg vet at jeg selv hadde klikket dersom den nye typen min skulle dratt på kafé med en av sine ekser! Dobbeltmoralsk ja, ehm.. Men jeg har samtidig litt lyst til å høre hvordan det går med han, hva han har gjort på i det siste etc. I august skal han sannsynligvis flytte tilbake til denne byen, og da kommer vi nok til å møtes uansett. (Small town..) Noen som vet råd her?? Aner ikke hva jeg skal svare han..

Lytt til magefølelsen din. Hvis du merker at DINE grenser når det gjelder kjæresten din nå sier nei - han får ikke gå på kafé med eksen, så skal disse grensene gjelde deg også. Det handler om lojalitet og tillit. Det er ikke noe galt i å ta en kaffekopp, men hvorfor skal man ta en kaffekopp med eksen i det hele tatt? La det ligge, ikke rør opp problemer og dårlig samvittighet.

Svar høflig: "Takk, men jeg føler det ikke riktig å ta en kaffekopp med deg nå som jeg har ny kjæreste. Ønsker deg alt godt" Eller noe i den duren. Vær ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå.. Jeg våknet nettopp opp til en melding fra min eks, hvor det står at han er i byen og gjerne vil ta en kaffekopp sånn "for gamle dagers skyld". Han gjorde det slutt for over et år siden, og vi har ikke hatt kontakt på over et halvt år. Jeg har nå en ny kjæreste (meldingene fra eksen min opphørte etter at det nye forholdet ble offisielt på fjesboka..), og jeg føler jeg ville gjort noe galt mot ham dersom jeg takker ja til denne kaffekoppen! Ikke fordi jeg syns det er galt i seg selv (har ingen følelser for denne eksen, syns det må være greit å "catch up" bare for å høre hvordan det går med han), men fordi jeg vet at jeg selv hadde klikket dersom den nye typen min skulle dratt på kafé med en av sine ekser! Dobbeltmoralsk ja, ehm.. Men jeg har samtidig litt lyst til å høre hvordan det går med han, hva han har gjort på i det siste etc. I august skal han sannsynligvis flytte tilbake til denne byen, og da kommer vi nok til å møtes uansett. (Small town..) Noen som vet råd her?? Aner ikke hva jeg skal svare han..

Svaret er enkelt. Og det er nei.

Og møte eks typen, som dumpet deg, er det samme som å slå en kile inn i forholdet du er i nå garantert.

Å møte på eksen på butikken skjer. men planlegge møte... nei.

Spørsmålet typen din kommer til å spørre seg er hvorfor. Og det spiller ingen rolle hva du begrunner det med. han kommer til å tenke sitt da det ikke er noen logisk grunn mtp eiendeler, felles barn ol.

Du møter han fordi du har LYST å møte han. Og det kommer til å føre til grublerier fra din nye uansett hva du sier. Vil du ha en mann som blir usikker på deg, som begynner å reservere seg for å beskytte seg selv. Eksen din ringer ikke fordi han er glad i kaffe, men lodder sannsynligvis stemningen for videre muligheter. Og det veit din nye mann, eller ser på det som en mulighet.

Og ved at du aksepterer innbydelsen vil han lure på motivene dine.

Ikke verdt en kaffekopp. kjøp heller dolce gusto maskin og vent til du møter han igjen tilfeldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manious

Såååå.. Jeg våknet nettopp opp til en melding fra min eks, hvor det står at han er i byen og gjerne vil ta en kaffekopp sånn "for gamle dagers skyld". Han gjorde det slutt for over et år siden, og vi har ikke hatt kontakt på over et halvt år. Jeg har nå en ny kjæreste (meldingene fra eksen min opphørte etter at det nye forholdet ble offisielt på fjesboka..), og jeg føler jeg ville gjort noe galt mot ham dersom jeg takker ja til denne kaffekoppen! Ikke fordi jeg syns det er galt i seg selv (har ingen følelser for denne eksen, syns det må være greit å "catch up" bare for å høre hvordan det går med han), men fordi jeg vet at jeg selv hadde klikket dersom den nye typen min skulle dratt på kafé med en av sine ekser! Dobbeltmoralsk ja, ehm.. Men jeg har samtidig litt lyst til å høre hvordan det går med han, hva han har gjort på i det siste etc. I august skal han sannsynligvis flytte tilbake til denne byen, og da kommer vi nok til å møtes uansett. (Small town..) Noen som vet råd her?? Aner ikke hva jeg skal svare han..

Min kone traff på exen tilfeldig en dag og avtalte å ta en kaffe med ham to dager etter. Hun "spurte" om det var greit for meg ca 1 time før de skulle møtes. "spurte" fordi hun allerede hadde avtalt med ham. Det var ikke greit for meg.

Dette greiene førte til at hun avslørte noen private detaljer om vårt forhold som han utnyttet for å prøve å ødelegge for oss.

Hun så ikke dette før det nesten var for sent. Nå er kontakten dem imellom brutt, så vidt jeg vet.

Mitt råd: hold eksen på avstand hvis din kjære ønsker det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Det som gjør ting litt mer komplisert, er at eksen min og jeg mest sannsynlig skal ta samme fag til høsten, så vi kommer jo uansett til å treffe hverandre. Har grudd meg litt til å møte han random på skolen (han er den eneste ekskjæresten jeg har, så vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det), så tenkte nå at det kanskje kunne være like så greit å møte han avtalt, slik at jeg slipper å plutselig gå meg på han helt uventet! Kan legge til at vi har møttes en gang før etter at det ble slutt (det var dog før jeg ble sammen med den nye kjæresten), og da var det bare vennskapelig skravling. Har forresten prøvd å ringe kjæresten min for å fortelle det til han, men han er på festival denne helgen, og det er litt vanskelig å oppnå kontakt og få snakket skikkelig med han!

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! Det som gjør ting litt mer komplisert, er at eksen min og jeg mest sannsynlig skal ta samme fag til høsten, så vi kommer jo uansett til å treffe hverandre. Har grudd meg litt til å møte han random på skolen (han er den eneste ekskjæresten jeg har, så vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det), så tenkte nå at det kanskje kunne være like så greit å møte han avtalt, slik at jeg slipper å plutselig gå meg på han helt uventet! Kan legge til at vi har møttes en gang før etter at det ble slutt (det var dog før jeg ble sammen med den nye kjæresten), og da var det bare vennskapelig skravling. Har forresten prøvd å ringe kjæresten min for å fortelle det til han, men han er på festival denne helgen, og det er litt vanskelig å oppnå kontakt og få snakket skikkelig med han!

-TS

Det er forskjell på å møte noen tilfeldig (for eksempel hvis dere skal ta samme fag) og å aktivt oppsøke en person. Takk nei til kaffekoppen, så vet dere begge hvor dere står når dere møtes til høsten! Når du treffer ham på skolen kan du hilse hvis det faller seg naturlig og snakke sammen faglig, men ikke har mer kontakt enn med folk du ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du vente med å avtale noe som helst før du vet hva din kjære synes om det.

Dette er jeg enig i, og det var meg som skrev over at jeg kommer til å møte min eks.

Du bør snakke med din kjæreste og vite hans reaksjon FØR du avtaler noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, tror jeg skal svare han nå med at jeg ikke syns det vil være passende å møtes nå. Hva tror dere om det? Er bare redd han vil synes jeg er frekk da, og at det da vil bli enda mer ubehagelig å treffe han til høsten! Når jeg tenker meg om, så syns jeg egentlig det er litt rart av han å be meg på kaffe når jeg har ny kjæreste. Begynner jo å lure på motivene hans..

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å prate med min kjære sambo om det først, og han vet om denne eksen, for han har fått beskjed hver gang han sender meg en melding, også prater vi om det, så ingen skal være usikre.

For oss er det ok, fordi vi prater åpent og ærlig om ting, sørger for at vi er så trygge vi bare kan på hverandre. Derfor kan jeg møte min eks om han kommer hit.

Hvis jeg hadde gjort det bak ryggen på ham, så ville vi ikke hatt ett godt forhold, og det hadde ikke vært eksen sin skyld, men vår mangel på kommunikasjon.

Er du 100% sikker på det.

Ikke alle sier hva de tenker i frykt for å fremstå som sjalu, kjipe, usikre, kontrollerende eller vanskelige.

Og svarer heller det de tror partneren vil høre.

Du uttaler deg på vegne av "oss", dvs deg og din mann. I sitt stille sinn er det ikke 100%sikkert mannen din liker kontakten. Hvorfor skulle han syntes det er ok. Har han noen fordeler av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tror jeg skal svare han nå med at jeg ikke syns det vil være passende å møtes nå. Hva tror dere om det? Er bare redd han vil synes jeg er frekk da, og at det da vil bli enda mer ubehagelig å treffe han til høsten! Når jeg tenker meg om, så syns jeg egentlig det er litt rart av han å be meg på kaffe når jeg har ny kjæreste. Begynner jo å lure på motivene hans..

-TS

Spørsmålet er vel hvor ligger lojaliteten din. Han dumpet deg og du er redd for han skal reagere negativt mot deg, er det viktig for deg å ha et godt forhold til han? Han veit du har ny mann. Han ville ikke likt om hans dame frakk kaffe med sin eks. Ved å be deg ut tester han deg. Hvis du svarer ja sender du et signal om at du ikke tar hensyn til sin mye manns følelser, og han vil muligens tolke det til at du ikke tar forholdet seriøst og kunne tenke deg å sjekke andre muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest manious

Uansett hva dine motiver for å ta en kaffe med exen er, vil det for kjæresten din være noe diffust over det hele.

Så lenge det ikke er barn i bildet synes jeg det bør bero på hva nye kjæresten synes om det.

For min del ble kontakten mellom kona og eksen hennes tredd nedover hodet mitt etter 5 år! Jeg sliter ennå med ettervirkninger etter det han stelte i stand - med hjelp fra henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om følgende melding: "Hei! Det var lenge siden ja! Kunne sikkert vært hyggelig med kaffe, men føler ikke det er helt rett med tanke på den nye kjæresten min. (Han er bortreist, så får ikke spurt om han syns det er greit.) + noe random smalltalk om skolen"

Er det greit å skrive det slik? Eller burde jeg rett og slett droppe delen med "kunne vært hyggelig" og det med at typen er bortreist og at jeg ikke får spurt? Jeg er alltid så redd for å fremstå som frekk og fornærme folk..

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kjæresten min hadded skrevet en sånn melding til x`n sin så hadde jeg begynt å lure på hvem han egentlig ville ha..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...