Gå til innhold

Hvem er smartest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er begge over middels smarte og dannede (i skolebetydningen av ordet, ikke hvilken gaffel man skal ta av fem mulige), og har ofte interessante samtaler, det holder for meg. Trenger ikke finne ut hvem som har fem iq-poeng mer enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er smartest/mest intelligent av deg og kjæresten/eksene?. Og hvordan begrunner du og merker du det?

Hun har nok vesentlig høyere IQ enn meg, og er ofte smartest, men vi bytter på litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er smartest på hvert vårt område. Utfyller hverandre bra.

Jeg liker å utfylle. Ergo er jeg smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke at noen av oss er smartere enn den andre. Egentlig lærer vi mye av hverandre og det liker jeg veldig godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange måter å være smart på. Jeg er veldig musikalsk, noe samboeren min ikke er. Hun er for eksempel veldig flink matematisk, noe jeg ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er litt av en geek... Han er utrolig flink innen fagfeltet sitt, og har også en toppjobb innen dette. I tillegg har han nok høyere matematisk/logisk intelligens enn hva jeg har, og er flink til å overbevise folk.

Men jeg tar igjen! :lur:

Jeg har høyere allround-kunnskap, vet langt mer om musikk, språk, samfunn og kunst, og knuser ham i TP. Og det blir ikke bedre av at jeg faktisk språkvasker, og til dels skriver om, sakspapirene og foredragene hans :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er smartere enn eksen, og jeg blir ansett som ganske blond fra før av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Dette var et merkelig spørsmål.

Vet ikke helt hva jeg skal svare.

Men om man tenker på en måte, så er jeg høyt utdannet, mens kjæresten min er håndtverker.

Men det er mange ting han vet mer om og kan.

Han er dessuten utrolig "street smart" og var veldig moden for aldreren da vi var ungdommer.

Han er dessuten vill på allmennkunnskap!

Jeg vil uansett ikke påstå at jeg er noe smartere enn han, bare fordi jeg har gått på universitetet.

Vi er nok likestilt.

Men jeg savner en mann jeg kan diskutere litteratur med ;)

Eksen min er jævlig intelligent. På alle mulige måter. Han er både street smart og boksmart. Høyt utdannet, svært musikalsk og belest. Men han er ikke like handy som mannen min, og han hjalp meg aldri i fjøset hos foreldrene mine, da vi var sammen. Om vi hadde vært sammen enda, er det nok meg som ha måtte tatt vare på bilen, for å si det sånn. Dessuten forventer han alt for mye av folk rundt seg, og jeg følte meg "dummere" med han. Kynisk og gammeldags er han også!

Endret av fridr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Vi er nok like smarte, men på forskjellige felter. Typen er veldig god i realfag, mens jeg er flink i språk og samfunnsfag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok han som er smart her. Kan masse ubrukelig småting :P

Ikke det at jeg er så dum egentlig, men har bare litt problemer med husken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen er nok smartere enn meg om en ska lmåle i IQ. Han er ekstremt handy, og kan gjøre det meste av ting og tang. I tillegg er han ganske så boksmart også, gikk ut med gode karakterer av vidergående og er godt i gang med høyere utdanning. Jeg er langt i fra så handy som han, men til å være kvinne er jeg nok godt over gjennomsnittet praktisk og kan lett som bare det sette sammen IKEA-møbler og fikse ødelagte ting rundt om kring. Så er nok jeg smartere enn han på den måten at jeg har bedre hukomelse og plukker opp litt om alt hele tiden. Har langt i fra de samme karakterene som han fra realfagene på VGS, men jeg kan bruke fagene på måter han ikke klarer.

Kan vel si at vi utfyller hverandre og det den ene ikke kan, kan gjerne den andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sammen med noen nå, men tror jeg var smartere enn eksen målt i IQ og typisk akademiske evner, om det går an å generalisere. Har nok også en større språkfølelse og mer nyansert humor, han er mer "fysisk" og direkte. Samtidig var det flere områder han var mye dyktigere enn meg: Vi er utdannet innen helt ulike fagfelt og jeg ville ikke vært flink på hans felt. Han er musikalsk, jeg er tonedøv. Så det er vel ikke riktig å påstå at jeg er smartere generelt. Men vet at jeg vil neste kjæreste skal være intelligent på en "likere" måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...