Miss I.W. Skrevet 3. januar 2013 #361 Del Skrevet 3. januar 2013 Wow, jobbstart snart! Det blir vel en liten omveltning. Men sikkert godt å komme seg ut også! Har dere fått bhg.plass til når pappaen er ferdig med sin del av permisjonen? Gleder han seg forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 3. januar 2013 #362 Del Skrevet 3. januar 2013 Åh, jobbstart alt! Eller, det er jo nå jeg egentlig skulle startet opp igjen jeg også, om det ikke var for at jeg skal være hjemme frem til sommeren. Det blir spennende! Litt omstilling for både deg og henne, sikkert, men det går nok fint! God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 3. januar 2013 Forfatter #363 Del Skrevet 3. januar 2013 Wow, jobbstart snart! Det blir vel en liten omveltning. Men sikkert godt å komme seg ut også! Har dere fått bhg.plass til når pappaen er ferdig med sin del av permisjonen? Gleder han seg forresten? Blir omveltning ja, men jeg gleder meg mest igrunn. Synes det har vært veldig slitsomt å gå hjemme sånt, med husarbeid og stort ansvar ovenfor pusen min. Vi har ikke fått plass enda, men er garantert plass. Spm blir vel helst hvilken barnehage? Får sikkert vite det til sommeren?? Pappaen gleder seg til permisjonen ja, starter i februar! (han skulle bare ønske det var på sommeren istedet) Åh, jobbstart alt! Eller, det er jo nå jeg egentlig skulle startet opp igjen jeg også, om det ikke var for at jeg skal være hjemme frem til sommeren. Det blir spennende! Litt omstilling for både deg og henne, sikkert, men det går nok fint! God bedring! Betyr det at pappaen ikke skal ha permisjon, eller tar han det i sommer? Ikke bare helt lett å få kabalen til å gå opp alltid... Men skjønner at du gleder deg til å gå hjemme litt ekstra da, ******* Har skrytt masse av fløtepusen i det siste, og hun er nydelig og god og flink og alt det der! Men hun begynner å vise mer personlighet nå, som f.eks *hater å skifte bleier. som en makk på stellebordet! "Upraktisk" ved bæsjebleier ja.. alle bleier faktisk! *hater nesedråper og at jeg tørker nesen hennes (hyling og skriking) *verst av alt: har begynt å våkne og hyyyle på natta og vil opp. Blir sprell våken og vil opp, roer seg når jeg har gått ut av soverommet. De to siste nettene har det ikke blitt natt på oss før 01.30 og 02, et mareritt å få henne til å sove igjen. hun roer seg ikke selv, og vi roer henne heller ikke ned... uff... HÅPER virkelig at natta blir bedre idag... (og guri så tøft det er å skulle være prinsippfast mot barnet ditt som hyler og gråter- jeg tyr til pappaen da, han er flinkere enn meg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 6. januar 2013 #364 Del Skrevet 6. januar 2013 Frøken Fryd er også ganske aktiv på stellebordet og snur seg fra side til side. Og nesedråper/-spray er veeeldig lite populært. En liten kamp nesten hver gang vi må gjøre det. Håper nettene har blitt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. januar 2013 #365 Del Skrevet 7. januar 2013 Sliter ned de bæsjebleiene vi også, det er absolutt best å være to mot en i den situasjonen Nesedråper er forøvrig veldig lite populært her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 14. januar 2013 Forfatter #366 Del Skrevet 14. januar 2013 På jobb..kjenner jeg anker på å komme meg hjem.. Ikke så mye med tanke på Fløtepusen, men fordi det er så mye trafikk i rushen om dagen at det er heeeelt blæh. (og i bilkø så blir jeg veldig stressa med å komme meg til bestemora for å hente Fløtepusen) Sambo starter permisjonen sin om et par uker, da skal han være 3 mnd hjemme. Enn så lenge så er vi begge i jobb og lille er hos bestemora. Det går kjempegodt! MEN jeg skulle godt ønske det var enda kortere dager.. (hun er der ca 7 t). 5-6 timer hadde vært ok.. Sambo er av oppfatning at hun tar da ikke skade av å være der eller i barnehagen osv, det er litt irriterende. Tror ikke hun tar skade jeg heller, men synes da ikke det er optimalt at hun er vekke fra foreldrene halve dagen. (og mer enn det). Men det er jo engang et valg man tar, om full jobb osv. Og det går jo godt og alt det der... Handler bare om å minimere ulempen mest mulig, og ta hensyn til både voksne og barn for en minst mulig stresset hverdag. Ellers tror jeg at tann nr 2 er på vei ut, det var ny omgang med hyling i natt. Pappaen tok seg av det, da jeg hadde lagt meg. Vanskelig å høre på. (sterk trang til å ta henne opp og trøste). Og ja, dagene starter 5 hver dag.... så jeg er mamma og husmor i 3 timer før jeg stikker på jobb. Litt lange dager, men gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 18. januar 2013 #367 Del Skrevet 18. januar 2013 Skjønner deg godt! Jeg hadde også noen runder meg med selv når snuppa var bhg.klar. Lurte på hvorfor vi får vi barn hvis vi bare skal sette dem bort mesteparten av dagen?! Men det er som du sier et valg vi tar! Vi kunne ha solgt huset og flyttet til en kant på landet der prisene er lave og levd på en inntekt, men det er ikke aktuelt. Jeg vil jo jobbe, om ikke heltid. Men det er no enda sånn vi har det her til lands... Men Fløtepusen er jo sammen med familie og ei som er veldig glad i henne. Tenk så heldige de er som får knyttet sterke bånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #368 Del Skrevet 7. februar 2013 Skal prøve å bli flinkere å oppdatere boka mi nå... ironisk nok mye lettere når jeg er i (på) jobb ! '''''''''''''' Grining i natt... Fløtepusen våkna med smertehyl, og verken jeg eller mannen klarte å roe henne. Var etter leggetid for min del, og jeg klarte ikke å unngå å bli både fortvilet og trist (kom noen små tårer). Får jo så vondt av disse små. Tror det er ei tann nr 2 på vei ut, vi ga henne en stikkpille som fungerte bra og hun slokna. Idag har jeg med treningstøy på jobb!! Tenkte å skippe lunsjen og finne frem til treningsrommet her på bygget, trene en halvtimes tid og dusje osv. Lunsjen tar jeg som medbrakt på kontoret etterpå. Kanskje det kan bli en ny trend? Har ikke blitt noe trening den siste tida, og jeg savner å føle meg litt mer aktiv/stram/iform... Er blitt skikkelig slank igjen, men lite muskler og en myk puddingkropp. Litt kjedelig på jobb.. ikke kommet helt inn i ting enda, og sliter med motivasjonen. Misliker sjefen, og føler meg på en måte litt oversett/nedprioritert.. sliter litt med selvtilltiten, dvs jeg vet jeg kan, men føler kanskje ikke jeg får de vekstmuligheter osv jeg kan ha. I faglig møte igår ble jeg bedt om å være sekretær.. fordi jeg er ung og kvinne tenker jeg? Jeg er litt tankefullt på alt dette nå... men egentlig driter jeg litt i det også, for jeg er suksessfull på hjemmebane og det er det som virkelig teller! : Trives godt med å være i jobb og mamma på "deltid". Har masse overskudd når jeg kommer hjem, og er skikkelig glad og fornøy.Går godt med pappaen også, han tar nytt ansvar nå for å handle klær og lage babymat osv osv. Ting han ikke har gjort før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 8. februar 2013 #369 Del Skrevet 8. februar 2013 Uff, det er virkelig ikke noe godt når de våkner med et hyl Godt at stikkpillen hjalp! Så flink du er som trener i lunsjen! God trend! Slike muligheter har ikke vi på jobb, men vi går og står stort sett hele dagen da, så det blir noen skritt om ikke annet. Men som deg så føler jeg også en trang til å trene mer igjen, og det blir lite tid til det selv om jeg er hjemme i permisjon ennå. Det er liksom ikke det samme å trene foran TV'en (livegym.no) som å gå på et treningssenter med apparater. Vil gjerne stramme opp litt her og der, selv om jeg er ganske fornøyd med kroppen slik den er etter den store bragden med å bringe fram et nydelig barn Så kjekt at mannen prøver seg på ukjent terreng, og at du har energi etter jobb! Må si jeg gleder meg litt til å komme tilbake til jobb og være litt "deltidsmamma". Selv om det er godt å være hjemme og styre dagene selv, så tror jeg alle har godt av litt avveksling og ikke minst få bruke sitt faglige "jeg" på jobb Og så kan jeg tenke meg at det er ekstra godt når fredagen er her og det endelig er helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 8. februar 2013 #370 Del Skrevet 8. februar 2013 Koselig med oppdatering! Kjenner selv litt på at hvis det er lenge siden jeg har skrevet, blir det enda vanskeligere å sette seg ned å skrive... Så fint at forloveden tar mere ansvar! Tror det er lettere for dem når babyene blir større og ikke så avhengig av puppen til mor. Synd at du sliter med motivasjonen på jobb. Håper det bedrer seg snart! Det er dessverre gjerne slik at vi leter etter negative ting når det ikke går så bra, så jeg håper det er bare tilfeldigheter som gjøre at du føler at sjefen forskjellsbehandler deg. Du er superflink som trener i lunsjen! Håper det blir en god vane! Sikkert lettere å få gjort det unna før du kommer deg hjem. Jeg synes i allefall det er vanskelig å komme seg ut på kveldstid (samme hva det er egentlig...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #371 Del Skrevet 8. februar 2013 Uff, det er virkelig ikke noe godt når de våkner med et hyl Godt at stikkpillen hjalp! Så flink du er som trener i lunsjen! God trend! Slike muligheter har ikke vi på jobb, men vi går og står stort sett hele dagen da, så det blir noen skritt om ikke annet. Men som deg så føler jeg også en trang til å trene mer igjen, og det blir lite tid til det selv om jeg er hjemme i permisjon ennå. Det er liksom ikke det samme å trene foran TV'en (livegym.no) som å gå på et treningssenter med apparater. Vil gjerne stramme opp litt her og der, selv om jeg er ganske fornøyd med kroppen slik den er etter den store bragden med å bringe fram et nydelig barn Så kjekt at mannen prøver seg på ukjent terreng, og at du har energi etter jobb! Må si jeg gleder meg litt til å komme tilbake til jobb og være litt "deltidsmamma". Selv om det er godt å være hjemme og styre dagene selv, så tror jeg alle har godt av litt avveksling og ikke minst få bruke sitt faglige "jeg" på jobb Og så kan jeg tenke meg at det er ekstra godt når fredagen er her og det endelig er helg? Er jo veldig bra å gå masse på jobb også, det gir kanskje ikke så mye muskler, men hjelper godt på forbrenninga! Pluss man slipper kanskje litt unna nakke og ryggproblematikken. Jepp, deltidsmamma er bra.. Lenge igjen av din permisjon? deilig med fredag!! sola skinner og all is good Koselig med oppdatering! Kjenner selv litt på at hvis det er lenge siden jeg har skrevet, blir det enda vanskeligere å sette seg ned å skrive... Så fint at forloveden tar mere ansvar! Tror det er lettere for dem når babyene blir større og ikke så avhengig av puppen til mor. Synd at du sliter med motivasjonen på jobb. Håper det bedrer seg snart! Det er dessverre gjerne slik at vi leter etter negative ting når det ikke går så bra, så jeg håper det er bare tilfeldigheter som gjøre at du føler at sjefen forskjellsbehandler deg. Du er superflink som trener i lunsjen! Håper det blir en god vane! Sikkert lettere å få gjort det unna før du kommer deg hjem. Jeg synes i allefall det er vanskelig å komme seg ut på kveldstid (samme hva det er egentlig...). Takk for treningsskryt. Det var deilig med en runde... følte meg litt "nybegynner" og tok det litt med ro, men det var sikkert lurt. Er litt stiv i dag ja, særlig i lårene og skuldrene. Men kjennes deilig, siden jeg er stiv så kjenner jeg meg mye strammere. Jeg føler nok at med jobbgreiene så ligger mye i hodet mitt, og jeg er negativ til sjefen og hva han synes om meg osv. tror egentlig ikke sannheten er så ille, men jeg er nå fortsatt litt lite motivert. Men altså, jeg ønsker jo egentlig ikke ha så mye karrierepress nå, det er helt greit med vante oppgaver og rolige dager sålangt. null stress.. ***** Ingen smertehyl i natt, men hun var litt urolig og smågrinete og våkna en 2-3 ganger... jeg var så trøtt etter konsert i går og trening (kroppen lå TUNG) i senga, at jeg slet voldsomt med å våkne/komme meg ut av senga. En gang sendte jeg forloveden, han slet fælt han også.. Synes forresten jeg så den 2. fortanna nede i går, sånn helt i ferd med å komme gjennom... Nå nærmer det seg helg! Ingen planer, bare familiekos. Og sikkert en porsjon husarbeid også.. Blir så bra så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 9. februar 2013 #372 Del Skrevet 9. februar 2013 Imponert over treninga i lunsjen ja! Flinka!! Kjenner til det der med lite motivasjon på jobb.. Er så smått igang med jobbsøking nå i permisjonen jeg Håper du får ei fiiin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 11. februar 2013 #373 Del Skrevet 11. februar 2013 Slenger meg med jeg også: skikkelig imponert over trening i lunchen Så bra at det går fint for pappan hjemme i permisjon, og at du trives som "deltidsmamma" Jeg skulle delvis ønske at det var sånn her også, mennene har så godt av å prøve seg litt hjemme! Håper den andre tanna kommer igjennom så dere får litt mer nattero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. februar 2013 #374 Del Skrevet 11. februar 2013 Trening i lunchen, wow! Og så greit - høres veldig godt ut å få gjort det uten at det går utover hverken tiden med Fløtepusen eller slappe av-tid på kvelden. Det er så slitsomt med disse tennene... Men vit at det går over, selv om det kjennes ut som om det bare varer og varer og varer sånn akkurat nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #375 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Imponert over treninga i lunsjen ja! Flinka!! Kjenner til det der med lite motivasjon på jobb.. Er så smått igang med jobbsøking nå i permisjonen jeg Håper du får ei fiiin helg! Spennende med jobbsøking! Lyst på ny jobb, er det sånt å forstå? Jeg vurderer å søke meg til noe annet, men drøyer til jeg er ferdig med småbarnsperioden. Enn så lenge betyr trygghet mest. Slenger meg med jeg også: skikkelig imponert over trening i lunchen Så bra at det går fint for pappan hjemme i permisjon, og at du trives som "deltidsmamma" Jeg skulle delvis ønske at det var sånn her også, mennene har så godt av å prøve seg litt hjemme! Håper den andre tanna kommer igjennom så dere får litt mer nattero yes, funka utrolig bra med trening i lunsjen! Deilig å få avbrekk fra pc-en også, sunt og bra! Skal ikke mannen din har permisjon, Uknown? Trening i lunchen, wow! Og så greit - høres veldig godt ut å få gjort det uten at det går utover hverken tiden med Fløtepusen eller slappe av-tid på kvelden. Det er så slitsomt med disse tennene... Men vit at det går over, selv om det kjennes ut som om det bare varer og varer og varer sånn akkurat nå... Tror nok kanskje at hun er noe på "bedringens vei" nå... men enda grinete og krevende. men søt også! ****** Svært rolig på jobb idag, og lekkert vær ute. Har jo en time ammefri, så jeg kan dra ca 14.30 hjem. Nice! Planlegger ny treningsrunde i lunsjen i morgen, må jo holde koken. Hadde litt skriking i natt igjen, men jeg følte ikke det var grunnet smerte denne gang, men at hun ble sur da jeg la henne tilbake i senga etter amming. Og ville bli holdt/ville opp. På fredag etter jobb ble jeg møtt av Fløtepusen som bokstavelig talt kom løpende... pappaen hadde kjøpt en gåvogn (ikea) til henne, og den har vært utrolig populær. (Jeg var egentlig imot gåvogner og trodde det var fyfy, men har hørt nå at det er visst greit når babyen selv tar initativ og styrer på). Og Fløtepusen klarer selv, hun går på, klarer til en viss grad kontrollere farten, reise seg opp og ned fra den, snu den rundt, og prøver å manøvrere rundt gjenstander. Hun eeelsker forresten når jeg setter henne i vogna og fyyyyker avgårde i full fart gjennom stua! Og så elsker hun å klatre i trappene... vi har jo grind oppe og nede, men av og til klatrer vi inn sammen, og hun fyker oppover. Målbevisst, full fart: et kne opp, reise seg opp i stående, dra med andre foten. så rett på neste trinn. Ingen nøling osv. Jeg er selvfølgelig rett bak og passer på. Hun synes dette er en kjempegøy lek/aktivitet. Hun har også begynt å respondere på nei, men dessverre helst sånn at hun ler seg i hel når jeg sier nei og får et alvorlig blikk.... og så gjør hun det bare på nytt og nytt. Enn så lenge tenker jeg at det er greit at vi leker litt rundt det, eller hva mener dere? Bør jeg være skikkelig kjeftestreng allerede nå? Kan jo ikke annet ennå le av henne, mener jeg.... FP er forresten 9170 nå og rett over 70 cm lang:) Endret 11. februar 2013 av Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 11. februar 2013 #376 Del Skrevet 11. februar 2013 Synes jeg ser henne fyker avgårde med gå-vogna! Det ble sikkert en helt ny verden for henne nå! Tror ikke det er noe vits å begynne å kjefte, men ta henne bort fra situasjonen hvis du mener nei. Blir kanskje dumt å lære henne at det er greit å ikke bry seg om dine nei, men hun har jo mye utforsking å gjøre også. Det er jo barnas jobb å se hvor mye de kan strekke strikken! Fordelen nå er jo at de er ganske lette å distrahere med noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 11. februar 2013 #377 Del Skrevet 11. februar 2013 Hun har også begynt å respondere på nei, men dessverre helst sånn at hun ler seg i hel når jeg sier nei og får et alvorlig blikk.... og så gjør hun det bare på nytt og nytt. Enn så lenge tenker jeg at det er greit at vi leker litt rundt det, eller hva mener dere? Bør jeg være skikkelig kjeftestreng allerede nå? Kan jo ikke annet ennå le av henne, mener jeg.... Akkurat det samme gjør småen også. Har prøvd meg med "nei" og "fy". Sistnevnte utløser skikkelig skrattlatter, mens "nei" resulterer i et gedigent glis og skikkelig trollungeglimt i øyet. Prøver så godt jeg kan å holde meg alvorlig, men det er vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 11. februar 2013 #378 Del Skrevet 11. februar 2013 Det er en god stund ennå til de skjønner hva "nei" innebærer, hvis jeg ikke husker feil. Her har vi foreløpig bare fjernet henne fra situasjonen når det er noe hun absolutt ikke bør gjøre. (Det er uansett stort sett søstra som må fjernes. ) Og ellers tenker jeg at det bare er sunt å få utforske litt på egenhånd (innen rimelighetens grenser, såklart - hun får ikke forske så mye på stikkontakter og sånt. ) Imponert over gåvogn! Turnerose var vel omtrent på denne alderen da hun fant ut av den, men Snorkfrøken er ikke helt der enda. Vi har også den fra Ikea, og ja, jeg har skjønt det på samme måte som deg. Det med å kjøre i full fart oppi vogna elsket Turnerose også, får prøve med Snorkfrøken en dag. Vogna står nå her, det har den gjort siden 2009... Den ble brukt som dukkevogn frem til Turnerose fikk en ordentlig sådan. God og rund, da, Fløtepusen din! Snorkfrøken var 74 cm og 8,5 kg på kontrollen for halvannen uke siden. Jeg synes det er skikkelig snålt med en "tynn" unge, for Turnerose var en skikkelig bolle. 2 kg tyngre på samme alder, og en halv cm lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 11. februar 2013 #379 Del Skrevet 11. februar 2013 Er jo veldig bra å gå masse på jobb også, det gir kanskje ikke så mye muskler, men hjelper godt på forbrenninga! Pluss man slipper kanskje litt unna nakke og ryggproblematikken. Jepp, deltidsmamma er bra.. Lenge igjen av din permisjon? deilig med fredag!! sola skinner og all is good Egentlig går permisjonen ut på fredag, men skal ha noen uker ulønnet permisjon, så jeg skal tilbake etter påske Så flink jente du har som har funnet ut av gåvogna! Imponert! Vi prøver oss litt på "nei" vi også, men hun bare kikker på oss et øyeblikk før hun fortsetter med rampestreken Så da fjerner vi henne fra situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 12. februar 2013 #380 Del Skrevet 12. februar 2013 Så flink jenta di er, Pasjonsblomst! Hun har vært veldig for seg siden hun var liten har jeg inntrykk av! Ang.å si "NEI", så har faktisk plutten her forstått det. Han har begynt å rive utover cd`er fra cdhylla vår, men nå når vi har sagt nei flere ganger og tatt han vekk fra situasjonen så slutter han når vi sier ifra.. Da fjerner han seg fra stedet og finner på noe annet Du er flink som trener i arbeidstiden/lunsjen. Sparer jo masse tid på det og kan bare kose deg hjemme etter jobb. Skulle ønske jeg hadde den muligheten også. Nå begynner jeg snart å jobbe igjen et par dager i uka, så kanskje jeg skal benytte sjansen til å reise på treningsstudio rett etter jobb.. Får se om jeg har råd. Er jo såå dyrt! Vi er heldigvis flinke til å trille turer når været tillater det, da Håper dere hadde en fin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå