Gå til innhold

Pasjonsblomstens drivhus

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Herlig oppdatering av fløtepusen :hjerte:

Vi har ikke kommet hjem fra tur nei, det blir ikke før til uken, nå koser jeg meg masse med go'venninne.

Når du sier ball, så kommer jeg jo på at jeg har en yogaball jeg også :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er herlig med julforbredelser! Jeg har også fått bakt litt i dag, og fotografering til julekort fikk vi gjort forrige helg. Ikke helt lett, men med litt klapping, klikking med tunga og annen distraksjon så fikk vi non utrolig flotte blinkskudd. Det ene bildet skal vi definitivt forstørre og ha på veggen :jepp:

Så gøy at Fløtepusen er så mobil og pratsom! Jeg er helt overveldet over hvor fort de utvikler seg! Språket og motorikken kommer seg nesten fra dag til dag! Og tenk at vi har klart å lage disse nydelige små knøttene! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønne Fløtepusen! :hjerter_rundt: Det virker som om disse jentene våre følger hverandre ganske tett i utvikling - og det er litt ekstra moro når de er født så tett på hverandre, synes jeg! :jepp: Hva slags leker liker hun nå, forresten? Her er det tydelig kjedelig med babylekene nå, men Turnerose er ikke sånn utpreget interessert i å dele øvrige leker med henne, så hun blir ofte nødt til å ta til takke med babygreiene likevel... :ler:

Også så koselig med juleforberedelser! Akkurat det der synes jeg bare blir morsommere og morsommere for hvert år som går. Ble skikkelig imponert over hvor mye Turnerose fikk til ifbm pepperkakebaking og -pynting i helgen, f.eks. Selv om det unektelig forsvinner en del av både kakedeig og pynt når hun er med. :lol:

Det er så godt å høre at du har det bedre! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløtepusen høres ut som en skjønn liten jente Julegavepapir skal absolutt prøves!

Her har julekortene ligget nedpakket siden jeg fikk de fremkallt. Må vel få de sendt av gårde snart! Men jeg glemte å skrive "fra T + famile" før jeg bestillte de, og jeg kjenner det er et sånn tiltak! Må ta med selv i nakkeskinnet, takkekortene fra dåpen ligger også i samme pakken

Kos deg med god middag rundt ny-bordet

det var kjempekos med middag på nybordet, nå vil jeg helst bare sitte der hver dag. Mye bedre plass enn på kjøkkenet.

Jepp, du må nok bare ta deg selv i nakkeskinnet med kortene... de ligger jo der nesten klare jo! Og tenk så deilig å få de avgårde!

Herlig oppdatering av fløtepusen

Vi har ikke kommet hjem fra tur nei, det blir ikke før til uken, nå koser jeg meg masse med go'venninne.

Når du sier ball, så kommer jeg jo på at jeg har en yogaball jeg også

Trening med ball er kjempekjekt! Kos deg videre på turen din ;)

Det er herlig med julforbredelser! Jeg har også fått bakt litt i dag, og fotografering til julekort fikk vi gjort forrige helg. Ikke helt lett, men med litt klapping, klikking med tunga og annen distraksjon så fikk vi non utrolig flotte blinkskudd. Det ene bildet skal vi definitivt forstørre og ha på veggen :jepp:

Så gøy at Fløtepusen er så mobil og pratsom! Jeg er helt overveldet over hvor fort de utvikler seg! Språket og motorikken kommer seg nesten fra dag til dag! Og tenk at vi har klart å lage disse nydelige små knøttene!

Enig at det skjer ting fra dag til dag, det er et voldsomt tempo. Overveldende ja! Og så moro.

Jeg forstørret opp blinkskuddet vårt også, og har det i ei fin ramme i stua. Herlige smilende nissejenta vår ;):rodmer:

Flinke, store-lille Fløtepusen!

store-lille ja. Mer stor enn liten, men hun skal jo bli større. ;)

Skjønne Fløtepusen! :hjerter_rundt: Det virker som om disse jentene våre følger hverandre ganske tett i utvikling - og det er litt ekstra moro når de er født så tett på hverandre, synes jeg! :jepp: Hva slags leker liker hun nå, forresten? Her er det tydelig kjedelig med babylekene nå, men Turnerose er ikke sånn utpreget interessert i å dele øvrige leker med henne, så hun blir ofte nødt til å ta til takke med babygreiene likevel... :ler:

Også så koselig med juleforberedelser! Akkurat det der synes jeg bare blir morsommere og morsommere for hvert år som går. Ble skikkelig imponert over hvor mye Turnerose fikk til ifbm pepperkakebaking og -pynting i helgen, f.eks. Selv om det unektelig forsvinner en del av både kakedeig og pynt når hun er med. :lol:

Det er så godt å høre at du har det bedre! :strix:

Fløtepusen liker godt en rull med julepapir, kjøkkenutstyr (visper osv) og slike ting. Favorittene er jo da mobilene våre eller nettbrett, men det får hun jo helst ikke lov til å få leke med. Men hun er stadig på jakt.. ;) Av kjøpeleker liker hun godt stableklosser, en bamse og noen småtumblere.

Hun har funnet ut hvor lekekassen sin står, og liker godt å åle seg bort og velte hele kassen og godte seg med alle lekene sine ;)

Godt med kakedeig ;) Iallfall synes jeg det når jeg var liten.. foretrekker nok stekte kaker nå ;)

Jeg er stadig vekk blid og fornøyd. Føler meg lykkelig ;)

Synes fløtepusen bare er så skjønn nå, og har nok overskudd til at litt smågrining og trøtthet ikke vipper meg av pinnen. Men hun er mest blid og fornøyd, stråler mye som en sol ;)

Er inne i en kreativ boble, og har lyst å lage mye fint og gleder meg masse over det. Jeg har handlet filt som skal bli til søte figurer på pusen sin rom, og ullfilt og filnål (by accident) så nå har jeg begynt med tørrfilting også. kjekt! Og siste nå er at jeg har veldig lyst til å sy barneklær! Har bare en gammel symaskin da, men den fungerer kanskje. Må testes ut snart.

Og så driver jeg med yoga i stua, og har det fint. ;) Må virkelig nyte den siste mnd i permisjon, men i bunn og grunn så gleder jeg meg til å jobbe igjen. (men blir nok mye savn også, det gruer jeg meg til)

Vi får ta det som det kommer!

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløtepusen :rodmer:

Hun er så skjønn om dagen, og så aktiv og blid og god! Jeg er så glad i henne!

Hun er blitt kjempesterk og gjør yoga hele dagen. Downward dog og planken, og armhevinger. Hehe.. står på alle 4, og begynt å heise seg litt oppetter ting med armene. Idag reiste hun seg for første gang opp på knærne (helt alene, dvs holdt seg i sofaen).

Og det søteste: Hun plantet leppene sine helt bevisst (og uventet) midt på munnen min :rodmer:

Hun har lenge "kysset" nesene til både meg og pappaen, ved å åpne munnen med stø kurs for nesene våre. Hysterisk morsomt! Men idag var det altså munnen som stod for tur. Hun ser vel hvordan vi kysser henne hele veien, og hverandre ;)

Hun har begynt å herme mer etter oss nå, la også munnen sin på magen min enda som for å blåse (slik jeg gjør på henne) eller kanskje et kyss her også?

Ved måltidene lar vi henne spise endel selv (holde skjeen), og jeg har også gitt henne grøtbollen. Da tak hun faktisk skjeen bort til bollen, og la den oppå. Hun virket å prøve å få den nedi (men er ganske langt unna å klare det enda). Jeg liker å la henne utforske og prøve selv!

Og så er hun så blid og fornøyd og godt humør! Sosial og skravlete!

FOR ei herlig frøken av ei datter... *mammalykke*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun virker såå fantastisk! Sitter å smiler av så koselig lesing :) Glad for at gamle positive Pasjonsblomsten er tilbake nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for julehilsninger og andre hyggelige meldinger ;)

Jeg håper alle har fått feiret jul og kost seg mest mulig, til tross for diverese små utfordringer med disse små! Fløtepusen debuerte med oppkast på selveste julekvelden, og har nok omgangssyka/forkjøla. Masse snått og tårer ble det gitt. Uff... Noe sliten nå, men godt å være hjemme. Fløtepusen var også glad for det merker, jeg ;)

Ellers krabbet hun på knærne i dag, yeah!! Et par fumlende tak.. Og så har hun sagt Ma Ma... og a mam mam osv ;) Hun har vært svært mammadalt nå i jula, lille pjusken min. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fløtepusen er hele 8 mnd ;)) Store, lille elsklingen!

Og alt som hun kan:

*krype raskt

*står og gynger på alle 4

*krabber litt på alle 4

*reiser seg i stående, f.eks i senga

*setter seg opp selv (første gang for 2 dager siden)

*sitter også på knærne

Hun er nesten helt frisk etter forkjølelsen, men litt snue enda og hosting. Sover greit. MEN: vi voksne er nå blitt forkjøla og lettere slakke, så nyttårsaften var så som så. Vi tok med fløtepusen til svigers og la henne der. (for første gang). Gikk greit , men ble veldig våken/urolig en gang hun våkna, så da var hun oppe med oss fra 21.30 til 23, og i perlehumør. Hun nyt god musikk, levende lys og god stemning i stua ;) Mens hun satt fint på mamma sitt fang og bare observerte og koste seg. noe etter midnatt dro vi hjem igjen, bittelitt knirk med å vekke henne, inn i bil osv, men gikk godt igrunn.

Prøvde å gi snuppa spagetti i kjøttsaus på glass idag, IKKE populært. Det tar vel litt tid å venne seg til slikt. Pluss jeg synes det smakte ekkelt selv... best å lage noe selv, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen liker ikke middag på glass. Har ikke prøvd så veldig mye ennå, men det vi har testet har kommet ut igjen. Lagde en egen kyllinggryte til ham, fylte en håndfull glass og frøs ned. Heller ikke det vil han ha når det kommer fra glass. Men dersom han får det i biter, mens vi spiser... o boy, raska på muttern, dette var digge saker!

Her om dagen ville han ikke spise grøten sin, for jeg hadde hatt i kun aprikosmos og ikke sviskemos (bruker en usøtet grøt). Da måtte jeg late som jeg spiste opp mesteparten før han gadd å spise noe av den.

Rare, rare ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Unknown

Tenk at de har blitt så store! "heldigvis" er lillebror 2 uker mindre enn Fløtepusen, tiden bare renner i fra meg :ler:

Middag på glass synes jeg ikke smaker godt i det hele tatt! Men T får det, altså. Han spiser det meste, men ikke alltid jeg synes vår middag passer til han ennå. I går fikk han noe ørretgreier fra Hipp, den synes til og med jeg smakte helt ok, bare ett lite tips ;) Jeg synes generelt at hipp sin middag har best smak, alt smaker ikke det samme - ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store selskapsjenta! :hjerte:

Det er noe å starte med "vanlig" mat! Håper du finner noe hun liker. Et tips herfra er å ikke lage for store posjoner hjemmelaget mat i tilfelle hun ikke liker det. Gikk på den smellen her! ;) Hun likte heldigvis det meste av glassmat, men det må gjerne et par smaker til før hun godtok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige fløtepusen :) 8mnd alt :daane: Lita blir 6 på søndag lille babyen min som er så stor nå.

Vi har en partyjente vi også, men på nyttårsaften var vi hjemme bare vi tre så da var det ikke like interessant å være våken som på julaften da vi var litt flere og la henne hos svigers for første gang. Det ble en halvtimes dupp bare det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen liker ikke middag på glass. Har ikke prøvd så veldig mye ennå, men det vi har testet har kommet ut igjen. Lagde en egen kyllinggryte til ham, fylte en håndfull glass og frøs ned. Heller ikke det vil han ha når det kommer fra glass. Men dersom han får det i biter, mens vi spiser... o boy, raska på muttern, dette var digge saker!

Her om dagen ville han ikke spise grøten sin, for jeg hadde hatt i kun aprikosmos og ikke sviskemos (bruker en usøtet grøt). Da måtte jeg late som jeg spiste opp mesteparten før han gadd å spise noe av den.

Rare, rare ungen.

spagettien kom ut igjen her også.. får satse på noe annet neste gang, kjenner jeg har lyst å lage noe selv. noe litt enkelt og så gjøre det mer avansert etterhvert...

Klart han liker grøten best med noe søtt i, er jo sunt også med både aprikos og svisker.

Tenk at de har blitt så store! "heldigvis" er lillebror 2 uker mindre enn Fløtepusen, tiden bare renner i fra meg :ler:

Middag på glass synes jeg ikke smaker godt i det hele tatt! Men T får det, altså. Han spiser det meste, men ikke alltid jeg synes vår middag passer til han ennå. I går fikk han noe ørretgreier fra Hipp, den synes til og med jeg smakte helt ok, bare ett lite tips ;) Jeg synes generelt at hipp sin middag har best smak, alt smaker ikke det samme - ingenting.

Takk for hipt tips ;) hehe. prøvde spaghettien på ny idag, med samme resultat. usj ekle greier.. ga henne istedet en mildgrøt med grønnsaker fra hipp, den aksepterte hun med engang. Men det var jo mer grøt enn middag da.

Store selskapsjenta! :hjerte:

Det er noe å starte med "vanlig" mat! Håper du finner noe hun liker. Et tips herfra er å ikke lage for store posjoner hjemmelaget mat i tilfelle hun ikke liker det. Gikk på den smellen her! ;) Hun likte heldigvis det meste av glassmat, men det må gjerne et par smaker til før hun godtok det.

Fløtepusen likte jo heller ikke grøt i starten, men gikk raskt ned på høykant. Det må bli en liten vanesak. Og man må prøve litt forskjellig, klart det. Skal lage små porsjoner i starten ja, greieist det.

Herlige fløtepusen :) 8mnd alt :daane: Lita blir 6 på søndag lille babyen min som er så stor nå.

Vi har en partyjente vi også, men på nyttårsaften var vi hjemme bare vi tre så da var det ikke like interessant å være våken som på julaften da vi var litt flere og la henne hos svigers for første gang. Det ble en halvtimes dupp bare det..

6 mnd ja, herligheten! ;) det er godt de er sosiale disse små, og får øvd seg litt. ;)

Her er pappaen og jeg skikkelig forkjøla (rakkarpusen har smitta oss). Hun er jo frisk nå, dvs hoster littegranne innimellom. I natt sovna vi ikke før kl 01.30, uff!! Mye leven fra hun lille, først litt vondt i magen og så ble hun så våken av trøstingen vår og var et mareritt å få til å sovne igjen. Litt vanskelig med tålmodighet når man er trøtt...

Ellers begynner jeg å jobbe igjen for fullt, NESTE uke!! ;) Gosh!

Jeg er litt stressa for det kjenner jeg, hodet mitt planlegger middager og babyting og rutiner osv for fullt. *sukk* Blir godt å få det overstått og komme inn i en rutine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...