AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #1 Skrevet 7. juni 2012 Jeg er ei jente på 25 år, 165 cm høy, og ikke mindre enn 95 kilo Jeg er plaget med eksem, må være mye inne, kan ikke vaske hender, vondt bli varm og svett. Derfor får jeg aldri trent eller gått tur. Jeg er også plaget med skjegg på haken. Har det som dere skjønner, ikke veldig bra om dagen. Håper ikke noen bare slenger med leppa her nå, trenger virkelig hjelp. Har dere noen tips eller triks på hva og hvordan jeg skal gjøre? :frown:
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #2 Skrevet 7. juni 2012 Du må jo på en eller annen måte få trent. Det er mye du kan gjøre innendørs hvis du ikke ønsker å være ute blant andre mennesker. Du kan starte på noka/nutrilett shaker det hjelper jo en del som et lite startkick. Ellers så er det reglen om at inntaket må være mindre enn forburket.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #3 Skrevet 7. juni 2012 Trening er ikke NØDVENDIG for en viss vektnedgang. Du kan gå ned mye på å spise mindre enn du forbruker. Du spiser tydeligvis for mye, du må spise mindre så lenge du ikke har mulighet til å trene ekstra. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #4 Skrevet 7. juni 2012 Trening er ikke NØDVENDIG for en viss vektnedgang. Du kan gå ned mye på å spise mindre enn du forbruker. Du spiser tydeligvis for mye, du må spise mindre så lenge du ikke har mulighet til å trene ekstra. Ja det var liksom noe sånt som dere over her skrev jeg tenkte på. Har dere tips på god mager mat ? Har en samboer som ikke trenger å gå ned, så må helst ha mat som begge kan spise. Setter pris på at dere tar dere tid
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #6 Skrevet 7. juni 2012 Kan du ha en hormonforstyrrelse (PCOS)? Har testa meg for dette, og jeg hadde det ikke. Men jeg kunne få det. Det er vel også en grunn til å holde se godt under 90 kilo. Føler meg helt jævlig for tiden. Sur mye pgt utseende og pga at jeg ikke kommer meg ut. er på behandling om dagen med eksemet. Er folk med PCOS plaget av ansiktshår?
Gjest Wolfmoon Skrevet 7. juni 2012 #7 Skrevet 7. juni 2012 Ja det var liksom noe sånt som dere over her skrev jeg tenkte på. Har dere tips på god mager mat ? Har en samboer som ikke trenger å gå ned, så må helst ha mat som begge kan spise. Setter pris på at dere tar dere tid Det handler nok i stor grad om posjonskontroll tenker jeg. Jeg tenkte at jeg spiste normalt, men innså etterhvert at jeg spiste store porsjoner :gjeiper: For å motvirke sult, husk at du alltid kan fylle på med grønnsaker til måltider, da de fleste av disse inneholder svært lite kalorier. Hvis du orker kan VGs vektklubb (mot avgift) eller grete roede (gratis) registrering av mat være et alternativ. Da vises de ekstra kaloriene fort hvis du er nøye med registreringen.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #8 Skrevet 7. juni 2012 Kan vel også legge til at jeg er så langt nede nå, har verdens beste samboer som tar vare på meg. Kjører på meg på alle behandlinger, tålmodig og fin mann! Jeg makter ikke mitt eget utseende, så sliter med at han kan elske meg og synes at jeg er fin. Skjønner ikke hvorfor jeg lot det her gå så langt. Er ikke lenge siden jeg var 85 kilo, men har gått opp igjen ... Dessverre.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #9 Skrevet 7. juni 2012 Husk at du IKKE kan spise like mye av alt som din samboer! Han er mann (de forbruker ofte mer enn kvinner), han trenger ikke å gå ned i vekt (sier du) og han beveger seg kanskje mer enn deg. Jeg vil anbefale deg å spise sent, og til å kjenne etter på om du virkelig er sulten, eller om du bare er lei/kjeder deg/spiser med øynene. Er du sulten? Trenger kroppen din mer bensin nå, eller er det allerede nok bensin på tanken? Spis mat som metter og som ikke inneholder alt for mye kalorier
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #10 Skrevet 7. juni 2012 Er folk med PCOS plaget av ansiktshår? Ja, og det henger sammen med insulinet. Så kutt i raske karbohydrater som hvitt mel, sukker osv. Hvis aktivitet er vanskelig, se om rolig yoga kan være noe. Det vil gi økt blodsirkulasjon i hele kroppen, roe ned systemet (som kanskje kan være litt giret om du har tendenser til PCOS), og gi kroppslig selvtillit. Tenk at yoga ikke handler om å være kjempemyk og vri seg i alle posisjoner, men om å være sterk og kontrollert (klassisk nybegynnermisforståelse som jeg brukte et år på å innse selv...) - og du konkurrerer bare med deg selv i denne "idretten". 3
Minya Skrevet 7. juni 2012 #11 Skrevet 7. juni 2012 Godt tips om å minke på sultfølelsen for å klare å spise litt mindre er også å drikke mye vann daglig. Drikk feks et glass vann eller to før middag for å fylle opp magen litt på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #12 Skrevet 7. juni 2012 Jeg veier litt mer enn deg TS og har også en del ansiktshår. Har også blitt testet for PCOS, men hadde ikke det.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #13 Skrevet 7. juni 2012 Godt tips om å minke på sultfølelsen for å klare å spise litt mindre er også å drikke mye vann daglig. Drikk feks et glass vann eller to før middag for å fylle opp magen litt på forhånd. Tusen takk for tipset Det jeg alltid har vært skeptisk til er, hjelper vannet bare der og da? Liksom livredd for å bli sulten igjen, ganske fort. For da å spise ENDA mer! Ja jeg veit, er ikke enkelt
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #14 Skrevet 7. juni 2012 Jeg veier litt mer enn deg TS og har også en del ansiktshår. Har også blitt testet for PCOS, men hadde ikke det. Hvordan går det med deg i hverdagen? er du plaget på noen måte? Hva gjør du med ansiktshårene, får du noe hjelp?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #15 Skrevet 7. juni 2012 Mat som begge kan spise er for eksempel: - Kyllingsalat - Wok med svinekjøtt/kylling - Grov pizzabunn med grønnsaker på - Taco (bare at du spiser tacosalat, så kan han spise lefser/shell) - Kylling med grønnsaker, og litt ris - Grønnsakssuppe - Omelett - Grove pannekaker - Mager pølse i lompe - Om dere skal grille så kan du grille kyllingfilet, så kan han grille koteletter. - Lage potetsalaten selv - Om dere skal ha noe til middag som ikke er såå sunt, så kan du jo pøse på med salat, sånn at du trenger mindre av det usunne for å bli mett. - Torsk med poteter - Laks med en potet og agurksalat - Karbonadekjøttdeig i bakt paprika. - Svinekjøtt med mye forskjellige grønnsaker. - Hamburger! Bare at du lager burgeren med karbonaddeig og løk, så bruker du mye salat til, også et fiberrikt brød. - Potetbåter lagd selv i ovnen, isteden for pommes frites. Prøv å hold deg unna skjulte kalorier, som feks olje til stekning, majones, smør, dressinger osv. Om du vil drikke brus, så ta deg en pepsi max. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #16 Skrevet 7. juni 2012 Hvordan går det med deg i hverdagen? er du plaget på noen måte? Hva gjør du med ansiktshårene, får du noe hjelp? Ansiktshårene plager meg. Forsøker å fjerne dem selv, men er redd for at de skal bli mer synlige når de vokser ut. Får ikke noe hjelp. Men jeg trener flere ganger i uka. Vekta har redusert seg noe, men det går seint. Har vurdert å ta problemene med ansiktshårene opp med legen på nytt, men gruer meg for det. Synes det er direkte pinelig.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #17 Skrevet 7. juni 2012 Hvor mye spiser du i løpet av en dag? Hvor mange måltider og hva spiser du til måltidene? Spiser du utenom måltidene?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #18 Skrevet 7. juni 2012 Hvor mye spiser du i løpet av en dag? Hvor mange måltider og hva spiser du til måltidene? Spiser du utenom måltidene? Jeg starter dagen med 2 brødskiver, kanskje en frukt eller yoghurt utpå dagen en gang. Ganske masse middag, pga at samboeren jobber ganske sent. Vi liker å spise sammen. Blir aldri kveldsmat her i huset. Jeg er veldig glad i sjokolade, er dessverre ikke flink nok til å si nei. Drikker en tekopp og masse vann i løpet av dagen. Så her fikk du mine måltider :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #19 Skrevet 7. juni 2012 Er du heeeelt sikker på at dette er alt du spiser? Mener ikke anklage deg for å lyve, altså, men det er så utrolig lett å få i seg mer enn man er klar over i løpet av en dag Hva med juice, brus, osv? Og putter du mye sukker i teen? Uansett: - Kutt ut sjokoladen. Bare kutt den ut; ikke gå til innkjøp av sjokolade, så blir du ikke fristet. Sjokolade inneholder mange kalorier, uten å mette. - Spis middag på et mindre fat. Hjernen din blir optisk "lurt" når den ser at fatet er fullt. (Til sammenlikning ser det ganske stusselig ut med et halvtomt middagsfat). - som nevnt før, drikk mye vann. JA: det fyller opp magen.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #20 Skrevet 7. juni 2012 Hva spiser dere til middag da? Om du spiser så lite som du gir uttrykk for og ikke noe mellom måltidene eller snop så kan du umulig være ærlig med deg selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå