Gå til innhold

ville dere følt dere truet av


Gjest dagny

Anbefalte innlegg

Gjest dagny

Ville dere følt deg truet av at kjæresten deres har vært hodestups forelsket i sin beste venninne i mange mange år, og aldri fått henne? At han forteller at han har hatt emosjonelle opplevelser som han regner som det sterkeste i sitt liv, for henne. Men sier at det hele var bare en illusjon, og betydde ingenting.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ja, det tror jeg faktisk. Greit nok at han Sier at det var en illusjon, men hvem klarer å være så rasjonell egentlig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det iallefall. At det er en illusjon er bare noe han sier for å glatte over?

At han velger å fortelle det er enda mer betenkelig, det er ikke særlig smart når en innleder et nytt forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok en grunn til at han ikke fått henne. selv om han var forelsket så dama har visst det bedre..

Har dette ikke skjedd på all disse årene så er det vanskelig å tro at dette ville skje nå.

Kanskje han blir heller ikke virkelig ferdig med henne før han kommer godt inne forhold med ei anna ei.

Å få lav selvfølelse pga det er det dummeste du kan gjøre. Men kan være litt på vakt og sette grensene hva er akseptabelt etter at dere ble sammen . her tenker jeg på kontakten med denne damen.

Ikke lag noe drama rundt temaet, bare si at du synes det var fint at han var åpen og vist deg tillitt men er glad for at dere er sammen og får sjansen til å bygge noe fint sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noe lignende, men har heldigvis flyttet til en annen by enn henne og de har, så vidt jeg vet, ikke så mye kontakt. Han viser nå (i motsetning til før) ganske godt at det er meg han vil ha, men jeg lever fortsatt med usikkerheten om han valgte meg fordi han ikke kunne få henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dagny

Jeg vil ikke, og kan ikke, begrense hans kontkat med henne, for hun er kanskje den eneste virkelige vennen han har....De har ikke så mye kontakt, men det føler jeg er fordi han er redd for at jeg skal bli sjalu.. men jeg ønsker virkelig ikke begrense kontakten hans med med det bittelille nettverket han har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dagny

Men det viktigste her er at jeg ikke er trygg, jeg er aboslutt ikke trygg på situasjonen. Hadde jeg vært trygg hadde kontakten med henne vært irrellevant.. Og jeg er ikke sånn som klarer å leve i utrygghet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det viktigste her er at jeg ikke er trygg, jeg er aboslutt ikke trygg på situasjonen. Hadde jeg vært trygg hadde kontakten med henne vært irrellevant.. Og jeg er ikke sånn som klarer å leve i utrygghet...

Se på det slik: Han VAR forelsket i henne, men så traff han deg. Alle tidlige forelskelser er gjerne kraftige og altoppslukende, jeg husker jo selv hvordan jeg kunne sverme for fyrer i parallellklassen som jeg knapt hadde snakket med. Så vokser man til, blir mer balansert og får erfaringer med ulike følelser. Likevel er det DEG han er glad i nå, og kanskje ser han henne i et nytt og annerledes lys nå som han er sammen med deg og setter pris på den DU er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dagny

Se på det slik: Han VAR forelsket i henne, men så traff han deg. Alle tidlige forelskelser er gjerne kraftige og altoppslukende, jeg husker jo selv hvordan jeg kunne sverme for fyrer i parallellklassen som jeg knapt hadde snakket med. Så vokser man til, blir mer balansert og får erfaringer med ulike følelser. Likevel er det DEG han er glad i nå, og kanskje ser han henne i et nytt og annerledes lys nå som han er sammen med deg og setter pris på den DU er? :)

Takk for oppmuntrende ord... Men han er jo tross alt 50 år, og denne forelskelsen skal ha vært for seks år siden... (selv om han ved en anledning sa at han ikke var sikker på om det gjaldt fortsatt....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord... Men han er jo tross alt 50 år, og denne forelskelsen skal ha vært for seks år siden... (selv om han ved en anledning sa at han ikke var sikker på om det gjaldt fortsatt....)

Oi, det blir jo litt annerledes enn om dere hadde vært i tjueåra ja. Men likevel, det er ikke sikkert at hun ser like bra ut i hans øyne nå som han har deg å sammenligne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Har han de samme sterke følelsene for deg som han har hatt for henne?

Om han har det så hadde jeg ikke brydd meg, men tenkt at det er meg han vil ha nå¨. Eller sier han at han ALDRI har hatt slike føleser for noen før, ikke deg heller? Da hadde jeg valgt å gå ifra han !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dagny

Har han de samme sterke følelsene for deg som han har hatt for henne?

Om han har det så hadde jeg ikke brydd meg, men tenkt at det er meg han vil ha nå¨. Eller sier han at han ALDRI har hatt slike føleser for noen før, ikke deg heller? Da hadde jeg valgt å gå ifra han !

Han sier at han ikke har hatt slike følelser for noen andre, ikke meg heller, men fordi det var en helt spesiell setting, for hun var gravid, men et barn uten far... Og han ville være faren til det barnet... Det er hans forklaring på hvorfor det var sterkere med henne enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud, da hadde jeg ikke giddet. Hvorfor være så åpen om slike ting, det er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Nei da hadde jeg ikke giddet. Vil ha en mann som aldri har elsket noen slik han elsker meg!Eller iallefall ha samme sterke følelser som med de andre..

Nei du fortjener noe bedre enn det der

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det er jo sosialt uintelligent å si slike ting til en ny kjæreste, det er jo nedpsykende og ødeleggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nei, og jeg hadde satt pris på åpenheten.

Jeg har en nær venn som jeg hadde et kortvarig "forhold" med. Vi kommer neppe til å bli sammen igjen, men han kommer nok alltid til å ha en sterk plass hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ikke truet kanskje, men jeg hadde vært litt lei meg for at jeg tydeligvis aldri kan komme opp på hennes nivå. Vet ikke om jeg hadde hatt så lyst til å levd med den vissheten i et forhold, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

Nei. Men hvorfor skulle han fortelle meg det?! Hva annet kunne han finne på å si? Hadde spurt om han hadde satt pris på at jeg fortalte han sånne ting! deretter hadde jeg vurdert å tilgi det.

Jeg forteller aldri om tidligere forelskelser selv om de har vært intense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...