Gå til innhold

Dumme spørsmål om sex fra en uerfaren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest notetur nomen

Svarer fra mitt synspunkt og erfaringer:

Jeg foretrekker uten kondom. Kondombruk kan skape mer friksjon, som etterfølge av mindre fuktighet, som igjen kommer av ubehag av kondombruk. Noen har allergier/ er ekstra sensitive mot forskjellige kondomer, og dette kan skape kløe og ubehag. Merker stor forskjell på sex med/uten kondom, og vil bare påpeke for deg at vi _kan merke like mye forskjell som dere gutta. .. Uheldigvis/heldigvis ?

Det er derfor det er så viktig med Glid/Klick/ ettellerannet glidekrem ;)

Og at man tar seg tid til å varme opp damen skikkelig.

Allergi er selvsagt et problem for noen, og der har jeg ingen råd.

Endret av notetur nomen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er formålet med en kondom?

Prevensjon og unngå smitte av kjønnssykdommer.

Om du vil unngå graviditet, så er det best at du trekker deg ut så fort som mulig etter utløsning.

Ellers er du fri til å gjøre akkurat hva du har lyst til og om du fortsatt vil ha den på så er det ditt valg. Om du opptrer med autoritet og gjør det du har lyst til uten å være usikker, så fremstår du ikke som en "løk".

:)

Dette er nok ikke et godt utgangspunkt da det krever stor grad av selvkontroll, og kan være usikkert fordi noen sædceller kan vare lagret og komme ut før den egentlige ejakulasjonen. Hos de fleste menn vil det komme litt væske ut av penis som blir kalt "forsats", og denne forsatsen vil som regel inneholde sædceller. Ofte nok til å kunne føre til befruktning...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest notetur nomen

Dette er nok ikke et godt utgangspunkt da det krever stor grad av selvkontroll, og kan være usikkert fordi noen sædceller kan vare lagret og komme ut før den egentlige ejakulasjonen. Hos de fleste menn vil det komme litt væske ut av penis som blir kalt "forsats", og denne forsatsen vil som regel inneholde sædceller. Ofte nok til å kunne føre til befruktning...

Jeg vet ikke, men jeg tror personen mente det beste er å trekke seg ut av skjeden hennes ganske raskt etter at man er kommet i kondomet, så man ikke risikerer at det havner svømmere i skjeden allikevel..

Men husk for all del å holde rundt kondomet når man trekker seg ut.

Jeg syns det er kjipt å trekke seg ut med det samme , så jeg prøver bare å ikke bevege meg noe mer. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok ikke et godt utgangspunkt da det krever stor grad av selvkontroll, og kan være usikkert fordi noen sædceller kan vare lagret og komme ut før den egentlige ejakulasjonen. Hos de fleste menn vil det komme litt væske ut av penis som blir kalt "forsats", og denne forsatsen vil som regel inneholde sædceller. Ofte nok til å kunne føre til befruktning...

Jeg tror kommentaren:

"Om du vil unngå graviditet, så er det best at du trekker deg ut så fort som mulig etter utløsning. "

var rettet mot sex MED kondom. Med tanke på at om han blir værende inne i henne etter utløsning, og ereksjonen forsvinner, kan det være sjangse for at sæden lekker ut, og inn i henne. Da kan man passe på å trekke seg ut raskt etter utløsning, mens ereksjonen fortsatt er der, og kondomen sitter bedre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du må ta på kondomen før dere begynner å ha sex, og eksen min pleide alltid å ta den av rett etter at vi var ferdige, og knytte en knute på den (så det ikke rant noe ut)! Og hun vil nok tilpasse seg størrelsen din når dere har ligget sammen noen flere ganger, for meg har det i hvert fall tilpasset seg når jeg gikk fra et forhold til et annet, det tar ikke så lang tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Du TS, hva mente du egentlig med at dere hadde sex rett etter utfloden hennes? Dersom det er eggløsningsutfloden, så er det da hun er mest fruktbar, og har lettest for å bli gravid. Bare så dere ikke tøyser med det....

Ellers, ta på kondomet når du begynner å nærme deg klar for å putte den inn, og da det av når det føles riktig. Ikke ha fokuset på kondomet, men på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Du TS, hva mente du egentlig med at dere hadde sex rett etter utfloden hennes? Dersom det er eggløsningsutfloden, så er det da hun er mest fruktbar, og har lettest for å bli gravid. Bare så dere ikke tøyser med det....

Ellers, ta på kondomet når du begynner å nærme deg klar for å putte den inn, og da det av når det føles riktig. Ikke ha fokuset på kondomet, men på henne.

Jeg tipper det var en "fin" måte å si mensen på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janus

Jeg tror kommentaren:

"Om du vil unngå graviditet, så er det best at du trekker deg ut så fort som mulig etter utløsning. "

var rettet mot sex MED kondom. Med tanke på at om han blir værende inne i henne etter utløsning, og ereksjonen forsvinner, kan det være sjangse for at sæden lekker ut, og inn i henne. Da kan man passe på å trekke seg ut raskt etter utløsning, mens ereksjonen fortsatt er der, og kondomen sitter bedre på.

Korrekt. Det er mulig jeg ikke var klar nok, men TS spurte om korrekt bruk av kondom, så det var innenfor den konteksten jeg svarte.

Kondomer kan sprekke og den risikoen blir ikke mindre når kondomet blir fylt av sæd, særlig om man ikke har tatt den rett på. Derfor kan det være lurt å trekke seg ut så fort som mulig om man virkelig vil være sikker. Etter det er gjort, kan han ha den på så lenge han ønsker.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn i tilfelle TS ikke vet helt hva som er hva - kvinner har utflod hver dag, det er bare litt hvit "saft" som kommer ut. Mensen derimot er blod og det har de en gang i mnd i 2-5 dager som regel.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Jeg tipper det var en "fin" måte å si mensen på...

Hm... Jaha... Hvorfor det? Da blir man jo bare enda mer forvirret av hva han spør om. Men greit, Maria, takk for oppklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Bare sånn i tilfelle TS ikke vet helt hva som er hva - kvinner har utflod hver dag, det er bare litt hvit "saft" som kommer ut. Mensen derimot er blod og det har de en gang i mnd i 2-5 dager som regel.

Lykke til!!

Ikke alle kvinner har utflod hver dag. Men de fleste av hos har det iallefall ved eggløsning. Og det er IKKE mensen, TS. Det er da man er mest fruktbar. (sånn ca) Mensen er blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Hm... Jaha... Hvorfor det? Da blir man jo bare enda mer forvirret av hva han spør om. Men greit, Maria, takk for oppklaring.

Altså, jeg vet jo ikke. Men måten han formulerte seg på fikk meg til å tro det. Selv om man i teorien kan bli gravid gjennom hele syklusen, så er jo sjansen mindre rett før, under og rett etter mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Altså, jeg vet jo ikke. Men måten han formulerte seg på fikk meg til å tro det. Selv om man i teorien kan bli gravid gjennom hele syklusen, så er jo sjansen mindre rett før, under og rett etter mensen.

Mhmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere kan jo prate om å bruke annen prevensjon en kondomer. Da du er jomfru og hun kun har vært med en før tror jeg du kan ta sjansen på at det ikke er noen kjønnssykdommer involvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Har kvinner utflod hver dag?

Det er tydelig at jeg aldri har vært i lag med kvinner over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kvinner utflod hver dag?

Det er tydelig at jeg aldri har vært i lag med kvinner over tid.

Nei. Det er sikkert noen som har det, men nei!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her:

Ja, mensen altså ;) Beklager for forvirringen! Etter reklamene på TV, så følte jeg trang for å bruke omgrepet "utflod" ;)

Takker for gode svar. Jeg skal se henne over helgen, så da får vi se hva som skjer ;)

Rapport kommer. Muligens en sit.rep. underveis, men det får vi se litt an..

(bare tullet med sit.reppen, forresten ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen, men det er ikke alle som merker noe forskjell på det, pluss at kondom er det eneste som beskytter mot sykdommer og rusk.

:O Jeg merker forskjell, synes ikke det er like bra med kondom på :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

TS her:

Ja, mensen altså ;) Beklager for forvirringen! Etter reklamene på TV, så følte jeg trang for å bruke omgrepet "utflod" ;)

I den reklamen snakker de om utflod, ikke mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...