Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men så er det jo lov å se an vedkommende også da. Ei jente på 10 år skal vel neppe ha røyk eller tippe - og det er som oftest voksne som klager.

Men hvorfor er det en egoistisk tankegang? Hvorfor er det ikke like gjerne personen med mange varer som er egoisten? Er "jeg var her først" mindre egoistisk enn å slippe foran seg en unge som bare skal kjøpe en is, mens du skal ha 400 varer?

Tipper dette kan være relevant her. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da stiller jeg meg gjerne mellom setene for eldre og gravide (er veldig synlig gravid) og okker meg litt på pur faen (jeg har ikke såå vondt egentlig, men hadde jeg hatt det ville jeg foretrukket å fått et sete uten å måtte legge ut om det til fremmede og tigge. Man tilbyr setet uansett, i tilfelle den gravide har vondt, mener jeg.).

Du har ikke så vondt, men du står og "okker deg litt på pur faen" likevel..? Takk, da vet jeg at jeg ikke skal flytte meg for gravide med mindre de faktisk spør høflig.

  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sier det samme som Calypso. Skjønner ikke hvorfor man skal få alle fordeler i hele verden som gravid. Verden stopper ikke opp og begynner å sirkulere rundt deg så fort du er gravid.

  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

En annen like ille ting er ombord på fly, når folk stopper helt opp for å begynne å ordne seg, fikle med kofferten og sette dem i hattehylla UTEN hensyn til at køen bak dem vokser.

Nordmenn eier overhodet ingen køkultur.

Det der irriterer jeg meg grønn over. Det skjer hver bidige gang jeg er ute og reiser. Jeg var på vei hjem en gang og rett før ombordstigningen sa den ansvarlige for ombordstigningen på høyttaleren at de som hadde sete i de bakerste radene skulle slippes inn først, og at de som hadde sete i de første radene måtte vente til de som satt bakerst hadde kommet seg inn på flyet.

Slik skulle fremgangsmåten vært på alle flyplasser ved ombordstigning, for det er jo som oftest de som har seter i de første radene som presser seg inn først og blokkerer de som skal forbi.

Skrevet

Jeg venter også til alle har gått av, og når jeg da endelig kommer meg på, så er det kanskje ikke flere sitteplasser igjen. Da stiller jeg meg gjerne mellom setene for eldre og gravide (er veldig synlig gravid) og okker meg litt på pur faen (jeg har ikke såå vondt egentlig, men hadde jeg hatt det ville jeg foretrukket å fått et sete uten å måtte legge ut om det til fremmede og tigge. Man tilbyr setet uansett, i tilfelle den gravide har vondt, mener jeg.). Har opplevd at fire stykker later som om de sovner omtrent samtidig når de ser meg så de slipper å flytte seg, mens to andre plutselig blir veldig interessert i det som er utenfor vinduet. Så de VET jo at man skal reise seg for høygravide damer (og eldre osv.), men de er vel flaue fordi de har trengt seg på bussen og gribbet til seg seter på bekostning av folk som trenger det.

Selv er jeg rask til å tilby sete/hjelpe med vogn osv., så jeg får vel ikke akkurat igjen for innsatsen ser jeg nå som jeg selv er gravid, men jeg kommer nok til å fortsette å være høflig likevel. Det er ikke jeg som ser ut som en dust der jeg sitter og "sover".

Det er frekt altså.. Jeg reiser meg for tydelig gravide og eldre. Men må innrømme at jeg synes det er vanskelig å vite når en person er "gammel" nok, vil jo ikke fornerme noen heller:P

Jeg gikk på krykker etter en operasjon, og måtte stå på bussen og balansere på en fot med krykker. INGEN tilba seg noe som helst.. Er så gale..

Folk tenker bare på seg selv, er trist..

Skrevet

Du har ikke så vondt, men du står og "okker deg litt på pur faen" likevel..? Takk, da vet jeg at jeg ikke skal flytte meg for gravide med mindre de faktisk spør høflig.

Jeg har aldri vært gravid selv, men jeg tenker nå at det også går litt på sikkerheten. Er bedre om jeg faller om bussen bråstopper enn en med en baby i magen.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Dette opplever jeg også titt og ofte. Helt uaksaptabelt.

Jeg bruker bare å si "Unnskyld, men jeg var før deg" og så bryte meg inn forest i den nyåpnede kassen.

Det jeg finner mer irriterende er at:

1. De butikkansatte ikke er flinkere til å bemanne kassene.

2. De som sitter i kassen finner seg i at folk sniker på denne måten.

Det hender jeg spør om de ikke snart kan åpne en ny kasse, og dersom så ikke skjer setter jeg fra meg handlekurven og går. Aldri langt til en annen butikk der de faktisk ønsker å selge varer.

Skrevet

Dette opplever jeg også titt og ofte. Helt uaksaptabelt.

Jeg bruker bare å si "Unnskyld, men jeg var før deg" og så bryte meg inn forest i den nyåpnede kassen.

Det jeg finner mer irriterende er at:

1. De butikkansatte ikke er flinkere til å bemanne kassene.

2. De som sitter i kassen finner seg i at folk sniker på denne måten.

Det hender jeg spør om de ikke snart kan åpne en ny kasse, og dersom så ikke skjer setter jeg fra meg handlekurven og går. Aldri langt til en annen butikk der de faktisk ønsker å selge varer.

De andre ansatte er sikkert opptatt med å rydde vekk handlekurver som folk har satt igjen rundt omkring. :filer:

  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De andre ansatte er sikkert opptatt med å rydde vekk handlekurver som folk har satt igjen rundt omkring. :filer:

Det kan godt være. I såfall er de underbemannet, da kassen bør være det viktigste punktet å bemanne.

  • Liker 1
Skrevet

Det kan godt være. I såfall er de underbemannet, da kassen bør være det viktigste punktet å bemanne.

Tipper du aldri har jobbet i butikk, og ikke har den minste anelse om alle småjobbene som må gjøres bare for at man ikke skal få kjeft av høyeste ledergruppe når det gjelder sortiment, renhold, priser, dato, osv, osv..

Er køa lang nok, piper de gjerne på en til til kassa.

  • Liker 5
Skrevet

Det der irriterer jeg meg grønn over. Det skjer hver bidige gang jeg er ute og reiser. Jeg var på vei hjem en gang og rett før ombordstigningen sa den ansvarlige for ombordstigningen på høyttaleren at de som hadde sete i de bakerste radene skulle slippes inn først, og at de som hadde sete i de første radene måtte vente til de som satt bakerst hadde kommet seg inn på flyet.

Slik skulle fremgangsmåten vært på alle flyplasser ved ombordstigning, for det er jo som oftest de som har seter i de første radene som presser seg inn først og blokkerer de som skal forbi.

Dette ble også ropt opp en gang jeg skulle på flyet også, og siden jeg satt langt bak var jeg i gruppen som skulle gå på først. Men når jeg kom inn i flyet var de tre første radene fulle - og de som hadde plass der gjorde sitt beste for å forsinke alle med frakker, skjerf og håndbagasje som skulle stappes inn i hyllene. Ble ikke akkurat sjokkert. Alle vet jo at hvis du ikke får presset deg om bord med en gang så får du ikke bli med :ironi: Dette instinktet synes å være sterkere jo lenger frem folk sitter på flyet..

Gjest Nenya82
Skrevet

Merker dette hver gang jeg er ute og reiser.Selv tar jeg det med ro for jeg har jo plass på flyet og det er ikke sånn at jeg dør av å vente litt,mens andre gjerne presser seg fremst i køen selv om personalet på flyplassen sier at folk med små barn skal få gå på først og deretter de som sitter bakerst.

Da kan man banne på at en eller annen idiot presser seg frem,tydelig stressa,fordi de "skal bare.."

Og ikke for å snakke om alle de som skal pakke ut halve håndbagasjen mens alle andre må stå og vente for å komme seg frem til setet sitt.I tillegg skal de gjerne bruke hele hattehyllen til alt mulig dill dall,også driter de i det at andre ikke får plass til sin bagasje.

Uff,jeg hater generelt å reise med nordmenn og jeg reiser ikke bare på chartertur,men hver bidige gang så er det et jævlig mas om alkohol.Man må tydeligvis drikke seg drita hver gang man er ute og reiser.Stor forskjell på fly der de reisende var av andre nasjonaliteter.

Men det er tydeligvis et eller annet som trigges når nordmenn står i kø.Jeg kaller det for manglende folkeskikk,men jeg vet ikke hva de som oppfører seg idiotisk kaller det.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det er irriterende med de som må presse seg først i køen til å inn på flyet. jeg har reist med baby å likevel folk presser seg foran. alle har plass på flyet og man kommer inn.

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på FHS i år, og fy faen, mange nordmenn har null respekt for andre. Med over 100 elever som skulle samles tre ganger daglig til måltider, blir det kaos. Vi hadde fått beskjed om at ingen måtte stille seg i kø forann matbordet, men at alle skulle sitte seg ned og tilsynslærer skulle si i hvilken rekkefølge bordene skulle få mat. Slik skulle det bli noenlunde rettferdig.

Men joda... ca. 30% kommer tidlig til maten, setter seg ned på bordene, og venter pent. Deriblant meg. De siste 70% kommer gående i døren gjerne akkurat når klokken sa at det var mattid, og stilte seg rett i kø. Om vi sa til dem at "nå sniker dere faktisk", sa de bare "åja" eller såg dumt på oss andre. Hva faen? Vi tok det opp på møte en gang, og en av jentene som alltid stiller seg rett i køen med null respekt for andre presterer å si "men alle får jo mat til slutt da."

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...