Gå til innhold

Venninne er utro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som har vært sammen med kjæresten sin i 5 år nå, og jeg har fått et ganske godt forhold til kjæresten. De har hatt litt problemer det siste året, men har vært bestemt på å finne ut av det. Kjæresten til venninnen fortalte meg i vinter at han hadde lyst til å fri til min venninne. En uke etter dette, var venninnen min utro mot han med en kollega. Hun fortalte kjæresten sin om det, og han ble selvsagt knust, men ville fortsette å være sammen med henne. Nå har jeg akkurat fått vite at hun har i hele vår sneket seg bak ryggen til kjæresten og vært utro flere ganger. Hun har også erklært at hun er forelsket i denne personen. De har ingen fremtid sammen siden han flytter til den andre siden av landet denne sommeren, så derfor vil hun fortsette å være med kjæresten siden det er trygt og godt (som hun sier), selv om hun har det hun selv kaller "kjærlighetssorg" over for den andre personen.

Hun kommer til meg for råd, hva skal jeg gjøre? Aller mest har jeg lyst til å be henne dumpe kjæresten siden hun fremdeles er mentalt utro, og han fortjener bedre. Men hvilken rett har jeg til det? Bør jeg si noe til han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver at hun kommer til deg for råd, da regner jeg med at hun ønsker at du skal være ærlig, og da ser ikke jeg problemet med å fortelle henne hva du mener.

Angående å fortelle noe til han, har jeg alltid praktisert at lojaliteten min ligger hos vennene mine. Jeg hadde ikke sagt noe til han, men jeg synes det er rart du ikke har fortalt henne hva du mener om dette for lenge siden. Synes venner skal være ærlige mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ekkel situasjon venninna di setter deg i! Har hun ikke respekt for mannen hun har vært sammen med i 5 år??

Jeg ville rådet henne å gjøre det slutt med kjæresten, hun har helt klart ingen følelser eller respekt for han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at hun kommer til deg for råd, da regner jeg med at hun ønsker at du skal være ærlig, og da ser ikke jeg problemet med å fortelle henne hva du mener.

Angående å fortelle noe til han, har jeg alltid praktisert at lojaliteten min ligger hos vennene mine. Jeg hadde ikke sagt noe til han, men jeg synes det er rart du ikke har fortalt henne hva du mener om dette for lenge siden. Synes venner skal være ærlige mot hverandre.

Tingen er at hun ringte til meg i stad og var helt på gråten fordi de hadde sett hverandre for siste gangen i dag morges. Skal treffe henne i morgen, og må ha noe å si da. Klarte ikke å lire av meg noe fornuftig, for ble mildt sagt sjokkert.

Har mest lyst til å kjefte henne huden full, men er redd jeg kan ødelegge vennskapet dersom jeg sier at hun bør slå opp med kjæresten og dermed "ødelegger" hennes fremtidsplaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Når en venninne kommer til meg og ber om råd og min ærlige mening, så er det nøyaktig det hun får. Uansett om hun liker den eller ikke ;) I dette tilfellet ville jeg sagt hva jeg mente om utroskapen hennes. Jeg ville sagt at det ikke er unormalt å bli småforelsket i andre selv om man er i et forhold, men at i det øyeblikket man agerer på den forelskelsen har man "tapt". Jeg ville sagt til henne at kjæresten hennes fortjener bedre, og at det beste hun kan gjøre er å la ham få vite hva som har skjedd. Ta en åpen og ærlig samtale med ham, legge alle kortene på bordet og så innse at derfra er det han som avgjør hva som skjer videre.

Jeg ville gjort det klart for henne at jeg ikke har noe til overs for det hun har bedrevet, men at alle kan gjøre feil, og at jeg er der for henne uansett.

Dette kan jeg si, for jeg har vært i den situasjonen en gang, at en venninne ringte meg - helt knust - og var i nesten samme situasjon som din venninne, TS. Og selv om hennes kjæreste også var blitt min venn, så sto jeg ved hennes side gjennom stormen allikevel. Det har hun aldri glemt, og hun har lært å sette pris på både min brutale ærlighet, og min lojalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bestevenninna mi var utro mot kjæresten sin, (og gjorde litt dumme ting etter at det ble slutt) sa jeg rett ut hva jeg mente om det og at jeg følte jeg hadde mistet litt av respekten til henne, og at jeg kom aldri til å støtte/ ha noe medfølelse/ forståelse i det hun hadde gjort.. Hun kunne tømme tankene sine til meg og snakke sammen med meg, men hun fikk ikke noe medfølelse eller lignende fra meg..

Utroskap er noe av det verste som fins.. Har opplevd det selv, og jeg unner ingen den følelsen der..

Vi er fortsatt bestevenner.. hun har ikke noe grunn for å bli sur/bitter mot meg for at jeg sier hva jeg mener;) og det er hun ikke heller, er nok heller mer takknemlig for at jeg er ærlig. Så bare si rett ut hva du mener :)

synes veldig synd på typen hennes.. og igrunnen deg og som blir satt i den situasjonen.. man kan liksom ikke si noe til den andre parten siden det sannsynligvis ikke er han du har kjent lengst/best? det må de nesten ordne selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mona Lisa

Jeg har ei venninne som har vært sammen med kjæresten sin i 5 år nå, og jeg har fått et ganske godt forhold til kjæresten. De har hatt litt problemer det siste året, men har vært bestemt på å finne ut av det. Kjæresten til venninnen fortalte meg i vinter at han hadde lyst til å fri til min venninne. En uke etter dette, var venninnen min utro mot han med en kollega. Hun fortalte kjæresten sin om det, og han ble selvsagt knust, men ville fortsette å være sammen med henne. Nå har jeg akkurat fått vite at hun har i hele vår sneket seg bak ryggen til kjæresten og vært utro flere ganger. Hun har også erklært at hun er forelsket i denne personen. De har ingen fremtid sammen siden han flytter til den andre siden av landet denne sommeren, så derfor vil hun fortsette å være med kjæresten siden det er trygt og godt (som hun sier), selv om hun har det hun selv kaller "kjærlighetssorg" over for den andre personen.

Hun kommer til meg for råd, hva skal jeg gjøre? Aller mest har jeg lyst til å be henne dumpe kjæresten siden hun fremdeles er mentalt utro, og han fortjener bedre. Men hvilken rett har jeg til det? Bør jeg si noe til han?

Kan begynne å lure på hvor lojaliteten din ligger; hos din veninne eller hos din venninnes kjæreste?

Er du kanskje betatt av ham?

Krever selv full lojalitet av mine venninner og er kanskje litt mistenksom når de blir for opptatt av mannen min.

Dette ble sikkert en ny vri på problemstillingen og jeg får sikkert protester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowLeopard

For en "venninne" - som bedrar kjæresten sin og lesser problemene sine over på deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest regine

Jeg ville også fortalt henne hva jeg mener om hvordan hun oppførere seg, men ikke ved å kjefte. At du er ærlig ifht. henne om hva du mener er vel en styrke for vennskapet, du må jo få si det du syns.

Å fortelle kjæresten hennes ville jeg derimot ikke gjort - du er da vel fortsatt HENNES veninne?

Jeg har også vært i en samme situasjon som du er i nå - og jeg var ærlig om hva jeg mente til veninna mi. Samtidig ville det ikke falt meg inn å involver kjæresten hennes i dette. Den avgjørelsen fikk hun ta selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ei venninne av meg var utro mot kjæresten sin, så ba jeg henne om å fortelle det til kjæresten sin men hun fortsatte bare å være utro. De hadde hus og skulle gifte seg. Til slutt ble det slutt og han kasta henne ut. Idag er vi ikke venner og det er like greit. Synes hun oppførte seg dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil være en god venninne så støtter du henne uansett om hun velger å fortelle kjæresten eller ikke. Men forstår det moralske dilemmaet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...